Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Egedal Gymnasium & HF
|
Fag og niveau
|
Billedkunst C
|
Lærer(e)
|
Anders Mølgaard
|
Hold
|
2024 1asuxy bk/2 (1asuxy bk/2)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Lille forløb om bæredygtighed.
I dette forløb arbejdes æstetisk og praktisk med bæredygtighed som emne.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Landskabet.
Forløbet har fokus på landskabet.
Holdet læser om formanalyse og om fremstillinger af landskabet i kunsten.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
unheimliche.
Der arbejdes med menneskefremstillinger i forskellige kunstneriske medier.
Intro til teori om 'Das Unheimliche' samt til klassisk æstetik over for det grimmes æstetik.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
kroppen i kunsten.
I forløbet arbejdes med gengivelsesstrategier og med en blanding af kroppen i kunsten og naturen i kunsten.
Intro til teori om det antropocæne.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Forløb#5 Menneske og natur
Vi samler op på læsning af kapitlet "Det Antropocæne" (TAP af Porse og Bay Andersen, Praxis) og arbejder i dette forløb med menneskets forhold til naturen. Vi undersøger, hvordan samtidskunsten på forskellige måder tematiserer menneskets forhold til naturen og gør op med forestillingen om, at menneske og natur er adskilte størrelser.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Forløb#6 Eksamensprojekt
Emnet for eksamensprojektet er "Forbundethed"
Efter introduktion og fælles analyser arbejdes selvstændigt med eksamensprojketet fra undersøgelse af inpsirationsværker, over idegenerering og proces til færdigt værk.
Eksamensprojektet udgør halvdelen af eksamen og skal præsenteres til prøven.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Forløb#7 Opsamling
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/62/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64751703639",
"T": "/lectio/62/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64751703639",
"H": "/lectio/62/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64751703639"
}