Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Z - Opl. 2025
|
Fag og niveau
|
Informatik C
|
Lærer(e)
|
Karin Kristiansen
|
Hold
|
2024 if/b (2b if)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Kapitel 1: Mine drømmes rejser
Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:
Vi har arbejdet med:
- En intro til Code.org og App-Lab
- Designmodeller: Vandfaldsmodellen og den iterative metode/model
- Arbejdet med AIDA/s
- Udviklet en app som rejsebureau, som skulle fungere
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Kapitel 2: sociale medier, digital dannelse og ...
Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:
Vi har arbejdet med:
- Vi har set filmen Facebookistan og talt om dens indhold og hvordan sociale gemmer vores data, og om det er i orden.
- Sociale medier og overvågning
- Digital dannelse
- Så fik vi besøg af nogle studerende, som fik to moduler med eleverne på holdet til at tale om hemmeligholdelse og valgprocesser på nettet. Derunder kryptering og sikkerhed.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Kapitel 3: Interaktive tests
Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:
Vi har arbejdet med:
- interaktive test
- analyse af dem
- udviklet interaktive tests selv på Code.org's hjemmeside
- innovation, både inkrementel og radikal i 4p-modellen, og arkitektur
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Kapitel 4: Websider
Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:
Vi har arbejdet med:
- Intro til World Wide Web
- sikkerhed på nettet
- udviklet egne hjemmesider på Code.org's hjemmeside i Web-Lab
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Kapitel 5: Spil med et budskab
Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:
Vi har arbejdet med:
- hvilken samfundsmæssig betydning har spil
- analyse af reklamespil
- interaktionsdesign, AIDA/s og brugervenlighed i reklamespil
- Egen udvikling af spil
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Kapitel 6: Databaser
Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:
Vi har arbejdet med:
- og læst om databaser
- arbejdet med databaser i App-Lab og fået dem integreret i eksisterende projekter især i arbejdet med "pizza"-appen
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Kapitel 7: IT i alting og AI
Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:
Vi har arbejdet med:
- og læst om AI i kapitel 7, mens der har været fremlæggelser af "pizza"-appen
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Afslutning
Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:
Vi har arbejdet med:
- quizzer og opsamling på projektet om "pizza"-appen
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/6266/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73493394897",
"T": "/lectio/6266/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73493394897",
"H": "/lectio/6266/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73493394897"
}