Holdet 2024 if/b - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution Z - Opl. 2025
Fag og niveau Informatik C
Lærer(e) Karin Kristiansen
Hold 2024 if/b (2b if)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Kapitel 1: Mine drømmes rejser
Titel 2 Kapitel 2: sociale medier, digital dannelse og ...
Titel 3 Kapitel 3: Interaktive tests
Titel 4 Kapitel 4: Websider
Titel 5 Kapitel 5: Spil med et budskab
Titel 6 Kapitel 6: Databaser
Titel 7 Kapitel 7: IT i alting og AI
Titel 8 Afslutning

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)

Titel 2 Kapitel 2: sociale medier, digital dannelse og ...

Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:

Vi har arbejdet med:

- Vi har set filmen Facebookistan og talt om dens indhold og hvordan sociale gemmer vores data, og om det er i orden.
- Sociale medier og overvågning
- Digital dannelse
- Så fik vi besøg af nogle studerende, som fik to moduler med eleverne på holdet til at tale om hemmeligholdelse og valgprocesser på nettet. Derunder kryptering og sikkerhed.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 Kapitel 3: Interaktive tests

Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:

Vi har arbejdet med:

- interaktive test
- analyse af dem
- udviklet interaktive tests selv på Code.org's hjemmeside
- innovation, både inkrementel og radikal i 4p-modellen, og arkitektur
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 Kapitel 4: Websider

Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:

Vi har arbejdet med:

- Intro til World Wide Web
- sikkerhed på nettet
- udviklet egne hjemmesider på Code.org's hjemmeside i Web-Lab
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 Kapitel 5: Spil med et budskab

Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:

Vi har arbejdet med:

- hvilken samfundsmæssig betydning har spil
- analyse af reklamespil
- interaktionsdesign, AIDA/s og brugervenlighed i reklamespil
- Egen udvikling af spil
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 6 Kapitel 6: Databaser

Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:

Vi har arbejdet med:

- og læst om databaser
- arbejdet med databaser i App-Lab og fået dem integreret i eksisterende projekter især i arbejdet med "pizza"-appen
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 7 Kapitel 7: IT i alting og AI

Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:

Vi har arbejdet med:

- og læst om AI i kapitel 7, mens der har været fremlæggelser af "pizza"-appen
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 8 Afslutning

Vi har taget udgangspunkt i iBogen Informatik for alle:

Vi har arbejdet med:

- quizzer og opsamling på projektet om "pizza"-appen
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer