Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Z - EUC NORD
|
Fag og niveau
|
Programmering B
|
Lærer(e)
|
Peter Risgaard
|
Hold
|
f22htxg_ProgramB (f22htxg_2g_ProgB, f22htxg_3g_ProgB)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
C# Grundlæggende
Der arbejdes med de grundlæggende elementer i programmering.
Simple strukturer: enkelte If-sætninger, for-løkker og switch.
Knapper, tekstbokse, radiobutton og dropdown.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
44 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
OOP
Vi arbejder med OOP.
I forløbet ser vi på klasser, nedarvning, polymorfi, aggregering.
Til bedre forståelse af OOP bruger vi UML-diagrammer og Use cases.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Database Grundlæggende
Vi skal arbejde med Data og databaser.
Gennem SQL kode skal vi lære at oprette, ændre, indsætte og slette data i en database.
|
Indhold
|
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
28 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Scrum forløb med Damspil
Fokus i dette forløb er Agil-udvikling. Til dette bruges Katedralscrum.
Grupperne skal udvikle et dam-spil i C#. Men det vigtigste er at være tro mod SCUM-metoderne.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Klassediagram
|
11-09-2024
|
Scrum: Dam-spil
|
15-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
34 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Recursive funktioner og Algoritmer
I samarbejde med Matematik arbejder vi med rekursive funktioner og algoritmer.
Simple algoritmer og Dijkstras shortest path.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Øve eksamensprojekt
Vi arbejder med selvvalgte større projekter.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
22 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Eksamensprojekt
Der arbejdes i gruppe på 2 og 3 elever omkring et projekt som skal dække det meste af det I har lært.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
28 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/6319/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73015215004",
"T": "/lectio/6319/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73015215004",
"H": "/lectio/6319/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73015215004"
}