Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Z - EUC NORD
|
Fag og niveau
|
Teknikfag A
|
Lærer(e)
|
Karsten Vestmark, LUK - Kristian Holm LUK - Nielsen
|
Hold
|
f22htxg_TeknikfagA_Maskin (f22htxg_3g_TeknikfagA_Maskin)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
P1 - Reverse engeneering
Rapportindhold:
-Indledning (Beskriv opgaven).
-Opmåling
-Inventor. Vis processen i Inventor for en eller flere udvalgte dele.
-Generelt om tolerancer og pasninger. Overvejelser om pasninger i forhold til jeres vippepresse.
-Om lejepasninger samt valg af pasninger til jeres lejehuse samt tilhørende aksel.
-Værkstedsarbejde: Beskrivelse af anvendte maskiner, samt billeder og beskrivelser af de processer der gennemløbes for at fremstille produktet.
-Afprøvning og test af produkt
-Tegningsmappe (Konstruktionstegninger i bilag).
---
Der gennemføres undervisning om måleværktøj, tolerancer, pasninger, tegneforståelse og teknisk tegning, sikkerhed i værkstedet, samt praktisk undervisning i brug af drejebænk og fræsere og svejsning.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
65 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Projektarbejde
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Sociale
- Samarbejdsevne
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
2
|
FERIE
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
P3 - Brændekløver
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
62 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
SOP - JUL
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
FERIE
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Styrkeberegninger
Øve styrkeberegninger individuelt
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Eksamensprojekt
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
102 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
TEKNIKFAGSUGE
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
30 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/6319/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73015217993",
"T": "/lectio/6319/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73015217993",
"H": "/lectio/6319/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73015217993"
}