Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Z - EUC NORD
|
Fag og niveau
|
Innovation B
|
Lærer(e)
|
Karen Grete Heilesen
|
Hold
|
h22hhxbd_InnovationB (h22hhxbd_3_InnovationB)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Nordjylland Brænder for Bæredygtighed
Deltagelse i Regionskonkurrence
Forløbet omfatter identifikation af udfordringer og idéskabelse af bæredygtige løsninger inkl. et idéudviklingsarrangement i Tranum Klit.
I forløbet har der også været en iværksætter-/innovationsdag på Vandel Gokart bane
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
34 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Innovation og Hjørring/Vendsyssel/Nordjylland
Innovationsforløb med 5 trin:
1) Identifikation af Innovationsfaglig udfordring.
2) Undereøgelse
3) Ideudvikling
4) Prototyping
5) Handling
6) Pitch
Førløbet omfatter også deltagelse i et uge 46 Iværksætterevent i Frysehuset i Hjørring med landskendte og lokale iværksættere
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
NjBrænder plan
|
10-10-2024
|
Forløb Innovation og Hjørring/Nordjylland
|
31-10-2024
|
Ideen til videre arbejde
|
05-11-2024
|
Ideudvikling punkter
|
05-11-2024
|
Arbejde med pitch
|
08-11-2024
|
3 innovationsfaglige udfordringer
|
03-12-2024
|
Er AI/kunstig intelligens en god ide?
|
05-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Innovation i samfundet
Kernestof
Lærebog: Innovation C-B v/Pia Petersen og Mia Holck Kjærgaard, Forlaget Systime
Kapitel 15: Innovation i samfundet.
Hvorfor er innovationsevne vigtigt for et samfund?
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Er AI/kunstig intelligens en god ide?
|
05-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Den innovative virksomhed
Intraprenørskab (Systime: Innovationsgrundbogen C-B, Kapitel 4.6)
Forretningsudvikling ?
Cirkulær økonomi (Systime: Innovationsgrundbogen C-B, kapitel 3) ?
Arbejde med Cases/Forløb: Lego A/S, IKEA A/S, Stykka ApS, Apple
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
25 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/6319/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73015218085",
"T": "/lectio/6319/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73015218085",
"H": "/lectio/6319/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73015218085"
}