Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Z - EUC NORD
|
Fag og niveau
|
Organisation C
|
Lærer(e)
|
Helle Jensen
|
Hold
|
h2501gf2euxj1_Organis. EUX 1A (h2501gf2euxj1_Organis. EUX 1A)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Intro til faget individet i organisationen
Grundbog: Niels Gram Bentsen og Kai Hansen. 2006-2014 ”Grundlæggende organisationsteori” Systime A/S, 1. udgave, 3. oplag
Opgavebog: Niels Gram Bentsen og Kai Hansen. 2014 ”Grundlæggende organisationsteori – opgavesamling” Systime A/S
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Præsentationsgrafik
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
2
|
Interessegrupper
Grundbog: Niels Gram Bentsen og Kai Hansen. 2006-2014 ”Grundlæggende organisationsteori” Systime A/S, 1. udgave, 3. oplag
Opgavebog: Niels Gram Bentsen og Kai Hansen. 2014 ”Grundlæggende organisationsteori – opgavesamling” Systime A/S
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Opgave 3.2.
|
21-01-2025
|
Jobannonce fra Jobindex
|
24-01-2025
|
JYSK: Individet i organisationen
|
30-01-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Diskutere
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Initiativ
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Tekstbehandling
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
3
|
Organisationsteoriens udvikling
https://organisation.systime.dk/?id=1
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Initiativ
- Ansvarlighed
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Grupper og teams
Grundbog: Niels Gram Bentsen og Kai Hansen. 2006-2014 ”Grundlæggende organisationsteori” Systime A/S, 1. udgave, 3. oplag
Opgavebog: Niels Gram Bentsen og Kai Hansen. 2014 ”Grundlæggende organisationsteori – opgavesamling” Systime A/S
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Opgave 5.1
|
06-03-2025
|
Opgave 5.2
|
06-03-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
5
|
Human Resources og kompetenceudvikling
Grundbog: Niels Gram Bentsen og Kai Hansen. 2006-2014 ”Grundlæggende organisationsteori” Systime A/S, 1. udgave, 3. oplag
Opgavebog: Niels Gram Bentsen og Kai Hansen. 2014 ”Grundlæggende organisationsteori – opgavesamling” Systime A/S
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Opgave 5.5.
|
18-03-2025
|
Sanistål
|
26-03-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Lectio
- Præsentationsgrafik
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
6
|
Ledelse
Ledelse side 133-146
Grundbog: Niels Gram Bentsen og Kai Hansen. 2006-2014 ”Grundlæggende organisationsteori” Systime A/S, 1. udgave, 3. oplag
Opgavebog: Niels Gram Bentsen og Kai Hansen. 2014 ”Grundlæggende organisationsteori – opgavesamling” Systime A/S
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Ansvarlighed
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Organisationskultur og etik
Grundbog: Niels Gram Bentsen og Kai Hansen. 2006-2014 ”Grundlæggende organisationsteori” Systime A/S, 1. udgave, 3. oplag
Opgavebog: Niels Gram Bentsen og Kai Hansen. 2014 ”Grundlæggende organisationsteori – opgavesamling” Systime A/S
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Selvvalgt emne
|
30-04-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Initiativ
- Ansvarlighed
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Selvvalgt emne
Det selvvalgte emne skal tage udgangspunkt i et emne/område/teoretiker, der er læst om/arbejdet med i organisation. Der udarbejdes en synopsis og et præsentationsmateriale i form af en PowerPoint.
Der udarbejdes en synopsis på 1-2 maskinskrevne A4-sider (excl. kildeoversigt) skrevet med skriftstørrelse 12 pkt. og 1½ linjeafstand samt en PowerPoint.
Det selvvalgte emne danner delvis baggrund for en evt. mundtlige eksamen i organisation niv. C.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Præsentationsgrafik
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Repetition
Repetition
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Diskutere
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Ansvarlighed
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Forløb#1
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/6319/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73015218541",
"T": "/lectio/6319/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73015218541",
"H": "/lectio/6319/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73015218541"
}