Holdet Georgine AF (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution Z - KMS testskole
Fag og niveau Afsætning A
Lærer(e) Kristian Birch
Hold 2025 Georgine AF (Georgine AF)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Velkommen til afsætning
Titel 2 Værdikæden
Titel 3 Målgrupper og købsadfærd
Titel 4 Den Eksterne Situation
Titel 5 Strategi og marketing mix
Titel 6 Case-arbejde
Titel 7 Fremlæggelser
Titel 8 Evaluering af fremlæggelserne

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Velkommen til afsætning

Velkommen til afsætning


Læs (Lektier):

Introduktion til afsætning | Marketing – en grundbog i afsætning (systime.dk)  

OBS: Kun introduktionen – ikke underkapitlerne


Opgaver i timen:

Individuel læsning af kap. 1 “Virksomheden” med fokus på Virksomhedsbegrebet samt Virksomhedstyper (dvs. Ikke virksomheds-karakteristik)
OPGAVE 1: “Virksomhedstyper” nederst i kap. 1.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 Værdikæden

ntro til Værdikæden + hvad er virksomhedens kernekompetence
&
Introduktion til det ”virtuelle” virksomhedsbesøg i Hansens Flødeis (DM i EC)

Læs (Lektier):
Kap 3 “Den Interne Situation” i systimebogen (Marketing - en grundbog i afsætning)


Opgaver i timen:
OPGAVE 2: “Værdikæde”


Fremlæggelser d.1/9
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 Målgrupper og købsadfærd

Målgrupper og købsadfærd

Læs (lektier):
Kap 6 "Målgruppen"
Kap 5 "Købsadfærd"

(OBS: Bemærk rækkefølgen - målgruppe først)

Opgaver i timen:
OPGAVE 3: Målgrupper og købsadfærd
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 Den Eksterne Situation

Den Eksterne Situation

Læs (Lektier):
Kap 4 “Den eksterne situation"

Opgaver i timen:
OPGAVE 4 (Omverdensanalyse)
Introduktionsark: Læsestrategier 2
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 Strategi og marketing mix

trategi og marketing mix

Læs (lektier):
Kap. 7 “Strategi” (inkl. marketing mix)

Opgaver i timen:
OPGAVE 5 (Marketingmix)

OBS.
Dette er opsamlingen på Hansen Is casen - så vi samler alle trådene og sammenhængen i fællesskab, inden vi går igang med den ‘store’ case de næste par moduler.

OBS der er kontaktlærersamtaler med kontaktlærer
Modulet må derfor ikke flyttes men kan evt byttes med en anden kollega
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 6 Case-arbejde

Case-arbejde på ny case + forberede fremlæggelse af ny case.

Ingen Lektier.

Opgaver i timen:
Afsluttende opgave (Opgave 6)

Info:
I kommer til at trækker case-opgave (tilfældigt), løser opgaven, og forbereder den endelige præsentation.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 7 Fremlæggelser

editModul 9/10

Fremlæggelser

Lektier:
Alle grupper skal være klar til at præsentere deres powerpoint/case arbejde fra modul 8

Opgaver i timen:
Grupperne præsenterer deres samlede arbejde (PPT 5 min) -  for hele klassen.

OBS.
Noteret vigtige pointer og/eller observationer fra fremlæggelserne, som skal med i evalueringen i næste modul.
Indhold
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 8 Evaluering af fremlæggelserne

Evaluering af fremlæggelserne.

Lektier:
De noterede og vigtige pointer og/eller observationer fra fremlæggelserne, skal med i evalueringen.
Indhold
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer