Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Z - KMS testskole
|
|
Fag og niveau
|
Afsætning A
|
|
Lærer(e)
|
Kent Fallesen
|
|
Hold
|
2025 Løvefod AF (Løvefod AF)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Grundforløb Afsætning
Formålet med afsætning i grundforløbet er, at give eleverne en basal forståelse for virksomheders ageren både internt og eksternt, og dermed hvad der helt overordnet set påvirker deres virke generelt samt sammensætning af marketing-mixet.
Materiale:
Systimes Marketing-bog. Her findes de kapitler som nævnes under materialer i forløbets beskrivelse herunder. Det er også den bog eleverne skal benytte, når de bliver fordelt ud i deres endelig klasser.
Case virksomhed i GF er Hansens Flødeis. Mange kender sikkert virksomheden fra Erhvervscase eller forrige grundforløb i AØ. Til nye undervisere: der er en lang række videoer på Materiale fra DM i Erhvervscase 2016 | Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier (deg.dk), som både undervisere og elever kan benytte. Vær opmærksom på at videoerne er fra 2016, og derfor skal der søges efter opdateret information.
Materiale: Marketing – en grundbog i afsætning, Systime. ”Introduktion til afsætning” introduktion samt delkapitler 0.1-0.7 (se rækkefølge i modulplan nedenfor) https://marketing.systime.dk/?id=318
Eksempel andre mulige kilder: (findes som pdf i Teams mappen)
Video: Fra kakaobønne til is (youtube.com) (00:41)
Artikel: ”To brødre har arbejdet sammen siden 1980’erne: Nu hælder de millionstrategi i 100-årig ismaskine”, Børsen, 8 marts 2022
Artikel: ”Brødre sælger is-firma og bliver mangemillionærer”, Børsen, 5 marts 2025
Artikel: ”Idealistisk is fra Skarø”, Det Bæredygtige Danmark, 9 november 2024
Artikel: ”Ismejeriet Thy i nye samarbejder: Nu er flødeis også på menuen”, Nordjyske, 1 april 2025
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/6533/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76227212676",
"T": "/lectio/6533/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76227212676",
"H": "/lectio/6533/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d76227212676"
}