Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Z - Mercantec
|
Fag og niveau
|
Dansk A
|
Lærer(e)
|
Jakob Kastrup Andersen, Lisbeth Møller Thomsen
|
Hold
|
2022 1J DA (1J DA, 2J DA, 3J DA)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Mytemotiver
Formålet med forløbet var at introducere eleverne til den danskfaglige analyseværktøjskasse i et forløb, hvor de ud fra universelle myter i den vestlige kultur kunne træne analyse, fortolkning og perspektivering af fiktion, både digte, noveller, billeder og film.
Faglige mål:
̶ udtrykke sig hensigtsmæssigt, formelt korrekt, personligt og nuanceret, såvel mundtligt som skriftligt
̶ demonstrere indsigt i retoriske, herunder stilistiske, virkemidler i såvel mundtlige som skriftlige sammenhænge
̶ anvende forskellige mundtlige og skriftlige fremstillingsformer formålsbestemt og genrebevidst, herunder redegøre,
kommentere, argumentere, diskutere, vurdere og reflektere
̶ analysere og fortolke fiktive tekster
̶ perspektivere tekster ud fra viden om fagets stofområder og viden om kulturelle, æstetiske, idéhistoriske,
almenmenneskelige, samfundsmæssige, naturfaglige, teknologiske og erhvervsrelaterede sammenhænge
̶ demonstrere viden om og reflektere over fagets identitet og metoder
Kernestof:
- mangfoldige litterære genrer
̶ billeder, film og øvrige multimodale tekster
̶ danske tekster fra de seneste 20 år og fra centrale litteraturhistoriske perioder
̶ mindst én tekst af hver af følgende forfattere: Karen Blixen og Klaus Rifbjerg
̶ litteratur-, sprog- og medieanalytiske begreber og metoder
Værk: Adams Æbler (Anders Thomas Jensen, 2005)
Estimeret sidetal: 116 sider. Værk estimeret til 50 sider.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
14,00 moduler
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
2
|
Radiofortællinger og podcast
Formålet med forløbet var at introducere eleverne til den teoretiske side af podcastformatet. Fokus var på podcastfortællinger og elevernes egenproduktion.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Analyse af "Pretty pictures"
|
31-01-2023
|
Podcast
|
27-02-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Grønland
I dette forløb stiller vi os nysgerrige over for Grønland og den dansk-grønlandske relation, når vi med åbent kropssprog og vores høre- og synssans til at modtage indtryk fra og om Grønland.
Med punktnedslag i dansk-grønlandsk litteratur fra kolonitiden omkring begyndelsen af 1900-tallet og multimodale udtryk fra den postkoloniale nutid i Grønland, undersøger vi, hvad det vil sige at være grønlænder i en globaliseret verden.
Formålet med forløbet er at få indblik i- og reflektere over verden set fra nogle af de grønlandske og dansk-grønlandske litterære, musikalske og visuelle stemmer i kolonien og postkolonien.
Begreber og teorier:
- Postkolonialisme
- Orientalisme (Edward Said)
Kernestof:
- Oplæg og PowerPoint om orientalisme-begrebet.
- Handout om Knud Rasmussen
- Rasmussen, Knud. 1945. ”Forældreløs” i Bjørnejægernes og Aandemanernes land, s. 37-38
- Rasmussen, Knud. 1909. ”Nordpolen og Polareskimoerne” i Atlanten. Medlemsblad for foreningen ”de danske atlanterhavsøer”, s. 55-565
- Tarrak, Joseph. 2016. Tupilak.
- Hardenberg, Julie. 2006. Den stille mangfoldighed.
- Nielsen, Silas Bay. 2020. ”Vilde ansigtstatoveringer breder sig bland grønlændere: ’Det er en superfed måde at vise, hvem jeg er”. Dr.dk
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Outsidere
Formålet med forløbet var at læse tekster og se dokumentarfilm der skildrer outsideren. Forløbet har berørt flere kanonforfattere, og deres fortællinger om outsideren. Forløbet har også haft et litteraturhistorisk islæt og har derfor lavet litteraturhistoriske nedslag i perioderne middelalder, oplysningstid og det folkelige gennembrud.
Faglige mål og kernestof:
- mangfoldige litterære genrer
- billeder, film og øvrige multimodale tekster
- Folkevise, Ludvig Holberg, Johannes V. Jensen, Martin Andersen Nexø
- litteratur-, sprog- og medieanalytiske begreber og metoder
- litteratur-, sprog- og mediehistorie
Indhold:
Malk de Koijn: Jim Daggerthuggert
Folkevise: Hr. Ebbes Døtre
Ludvig Holberg: Jeppe på Bjerget (første og sidste akt)
Johannes V. Jensen: "En beboer af jorden" fra Himmerlandshistorier
Jesper Dalgaard: Kandis for livet (2021)
Martin Andersen Nexø: Murene
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
13,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Romantikken
Opnå kendskab til romantikken som litteraturhistorisk periode og dens forbindelse til nutiden. Vi arbejder med universalromantikken, nyplatonisme, Nationalromantikken, Biedermeier og Romantismen.
- Træne analyse, fortolkning og perspektivering af fiktive tekster og malerier.
- Træne forskellige mundtlige og skriftlige fremstillingsformer, herunder redegøre, kommentere, argumentere, diskutere, vurdere og reflektere
- Se Guldalder-udstillingen P. C. Skovgaard og særudstillingen Genfærd på Skovgaard Muséet Viborg
Kernelitteratur:
Eventyr: HC. Andersen, Skrubtudsen https://litthist.systime.dk/?id=251#c1118
Maleri: Casper Friedrich, Vandreren over tågehavet https://litthist.systime.dk/?id=157#c401
Digt: Adam Oehlenschläger, Morgenvandring https://bl.systime.dk/?id=356#c1184
Digt: Adam Oehlenschläger, Simon Peder
Digt: Schack Staffeldt, Indvielsen https://bl.systime.dk/?id=357#c1197
Digt: Schack Staffeldt Liljen og dråben
Maleri: Martinus Rørbye, Kirurgen Christian Fenger med hustru og datter 1829 https://litthist.systime.dk/?id=164#c424
Maleri: T. H Lundbye Køerne vandes ved et gadekær, 1844 https://grundbogtildansk.systime.dk/?id=244
Maleri: H. A. Brendekilde, Udslidt 1889 https://litthist.systime.dk/?id=142#c296
Maleri: Casper David Friedrich, To mænd betragter månen, 1830 https://www.metmuseum.org/art/collection/search/438417
Salme: Grundtvig, Nu falmer skoven
Novelle: Steen Steensen Blicher: Marie. En erindring fra havet, 1836
Reklame: Volvo XC70(Zlatan) https://www.youtube.com/watch?v=cbvdzQ7uVPc
Sang: Det er et yndigt land
Sang: Du gamla, du fria
Sang: Ja, vi elsker dette landet
Maleri-udstillingen Genfærd, Skovgaard Museet Viborg af Ole Lejbach og Jens Blendstrup
Hovedværk: P.C Skovgaards malerisamling:
Bøgeskov i maj
Skovsø i måneskin
Parti fra udkanten af Tisvilde skov
Badende børn ved en skovsø
Udsigt over havet ved Møns Klint
Pige på en kæmpehøj ved Vejby
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Kære 2j
-
Romantikken
-
Repetition
-
Lektie: Læs og lav spørgsmål hertil og upload her i elevfeedback 😊
-
Maleri Casper David Friedrich Vandreren over tågehavet
-
Lektie: I skal have understreget steder i Skrubtudsen, hvor I ser universalromantikken og Platons hulelignelse (find Skrubtudsen under sidste modul)
-
Universalromantikken
-
Lektie: Til modulet skal I have læst den lille tekst om universalromantikken og digtet af Adam Öhlenschlager. I skal have besvaret spørgsmål 1,2 og 3 til digtet.
-
"Det er et yndigt land" Vingegaard på Rådhuspladsen
-
Lektie: Til dagens modul skal I have læst s. 1-5 + s. 10 - 14
-
Udstillingen Genfærd
-
Lektie: I skal læse følgende tekster og skrive et par sætninger, som beskriver hver af de begreber, som står herunder (de er også overskrifterne i teksten). Biedermeier og poetisk realisme
-
Vi skal på Skovgaardmuseet i Viborg og se på malerier fra romantikken
-
Lektie: I skal have set videoen om romantismen inden i dag, den er især vigtig i forhold til udstillingen Genfærd, som vi skal se. Romantisme - dansk litteratur
-
Tema Romantikken
-
arbejde med aflevering hele modulet
-
Du skal have set kommentarerne til din aflevering og være igang med at færdigskrive afleveringen
-
Romantismen
-
Opgave: Marie. En erindring fra Vesterhavet
-
Lektie: Til modulet i dag skal I have læst den korte indledning til teksten om Blicher og læst skemaet Ak, hvor forandret – St.St. Blichers noveller
-
Afrunding af teksten
-
Lektie: Til modulet skal I have analyseret synsvinkel og fortælletype i teksten Marie - En erindring fra vesterhavet af Steen Steensen Blicher. I skal dokumentere fra teksten.
-
Opgave nationalsange 3 stk..pdf Afrunding af romantikken
-
Vi skal afrunde romantikken i dag med at quizze, så kig gerne jeres noter igennem. Se også, at I har fået en aflevering for, som er opsamling på emnet.
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
1. afl. Romantikken
|
03-09-2023
|
Færdigskrevet aflevering romantikken
|
15-09-2023
|
Opsamling romantikken
|
12-10-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
14,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Humor
Et forløb om humor indenfor genrerne noveller, TV, Vox-pop, stand-up, romaner, reklamer. Der arbejdes med humorteorier som forløsningsteori, overlegenhedsteorien og uoverensstemmelseteorien samt stilistiske virkemidler i humoren.
Kernetekster:
• Bombaygryde af Jens Blendstrup (hovedværk)
• Stand-up-showet Shhh af Anders Matthesen (hovedværk)
• Lex og Klatten Et vedkommende Interview
• Lille vovse af Peter Seeberg (novelle)
• Helle Erobreren af Anders Morgenthaler(uddrag af roman)
• Danske spil - Oddset der er så meget kvinder ikke forstår (reklame)
• Spies – Do it for Denmark Kampagnevideoen opgave
• Klovn (2 klip) https://www.youtube.com/watch?v=-4XEfPwgZOc Det bare kokain alle tager en streg https://www.youtube.com/watch?v=2_igdZt1CN0 Knæk cancer (med Lars Løkke)
• ZULU Comedy Galla 2020 - Eva Jin (klip)
• ZULU Comedy Galla 2021: Mahamad Habane (klip)
• COMEDY-KONTORET - Voxpop - Med Adnan Al-Adhami (34 min.)
• Adnan hjælper med at stoppe fedme I Adnan på tværs
• DRTV - Tæt på sandheden med Jonatan Spang: Nordic Waste land
Supplerende:
• Humor.pptx
• humor kompendie 1 8kort).pdf
• Sproglige virkemidler i humor (2).pptx
• Humor i mockumentary https://hbdansk.systime.dk/?id=224&L=1#c989
• Oversigt over fiktions- og faktionskoder https://hbdansk.systime.dk/?id=224#c1021
• Når sproget handler.pdf
• Model til analyse af humor.docx
• Stand up
• politisk satire.docx
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Bombaygryde - personkarakteristik og humor
|
13-11-2023
|
opgave til roman
|
07-12-2023
|
Skriftlig analyse og fortolkning af kampagnefilm
|
17-12-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
21,00 moduler
Dækker over:
21 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Autofiktion
I forløbet autofiktion arbejder vi med litteratur - uddrag af romaner og artikler, instagram hvor forfatteren spiller en rolle i fortællingen. Hvad er græsen mellem fiktion og faktion og hvad er det for en dobbeltkontrakt, som forfatteren indgår med læseren?
Kernetekster
Artikler:
• Elegant og lumsk siver den højbetændte byld ud i prins Harrys historiske bog, Politiken 10. jan. 2023 Link: Artiklen Elegant og lumsk...(arbejdsspørgsmål).docx
• Lige om lidt kommer katastrofen. Lige om lidt eksploderer min far, Politiken d. 28. jan. 2017(Link: LIGE OM LIDT KOMMER KATASTROFEn artikel T. Korsgaard.pdf )
• artikel Det er usandt og for groft Thomas Korsgaards bror artikel.pdf
• Grænsen mellem Fiktion og virkelighed, Politiken d. 9. feb. 2017
Uddrag af romaner:
• Christina Stolz. Paradis først https://5aarslitt.systime.dk/?id=309#c1195 (afsnit 1, 2, 3)
• Thomas Korsgaard: Hvis der skulle komme et menneske forbi
• Leonora Christina Skov: Den, der lever stille
supplerende
• Interview på TV: Leonora Christina Skov: https://www.youtube.com/watch?v=VX_L-t7_YH0
• Autofiktion https://5aarslitt.systime.dk/?id=334
• Selvbiografi og iscenesættelse https://bl.systime.dk/?id=123
• Flydende identiteter https://bl.systime.dk/?id=267
• Autofiktion og dobbeltkontrakt: https://bl.systime.dk/?id=340#c1115
• Det nye årtusind: Autofiktive tendenser https://bl.systime.dk/?id=323
• tjekspørgsmål til det Ny årtusind:
• https://bl.systime.dk/?id=342
• 3.3 Fortæller indre og ydre synsvinkel
• Fremstilingsformer 3.4 Fremstillingsformer
• Kronologi: 3.4 Fremstillingsformer kronologi, flashback og flashforward
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Nyere litteratur med fokus på krig
Forløbet Nyere litteratur er optakt til SO5
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
SO5 elevvejledning og procesark
|
13-05-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Præstationssamfundet
I dette forløb undersøger vi, hvordan præstationssamfundet afspejler sig i litteraturen og på de sociale medier.
Fokus: på retorik, argumentation, lyrikanalyse
Genrer: prosadigte, essay, klumme, kronik, interview, tale (podcast), youtubevideo
Kernelitteratur:
• Jaxstyles: Jeg har det pisse dårligt
• Artikel: Vi lever i et præstationssamfund – ikke blot i en præstationskultur
• Artikel: Vi ved at succes kræver, at man knokler mere end 37,5 timer om ugen.
• Artikel: Andrea Hejlskov: Vi sagde vores job op, og smed alle vores ting ud
• Tale: Rektor Henrik Vestergaard Stokholms Dimissionstale til studenterne
• Claus Nivå: Måltid (digte)
• Podcast Brinkmanns briks | Du finder alligevel aldrig dig selv | DR LYD
• Essay: Præstationer, sociale kompetencer og stramme kroppe er kapital på selvværdsbørsen
Hovedværk: Maria Gerhardt: Amagermesteren (digte) (skønlitterært)
Supplerende litteratur
Erving Goffman: De sociale rammer og samhandlingens orden/frontstage/backstage
• Hartmut Rosa: Det senmoderne samfund og acceleration
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Essay
|
22-09-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
11,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Dansk med merkantil vinkel - kommunikation
Tværfagligt forløb med VØ i tilknytning til SO6
I forløbet er spilbranchen det primære omdrejningspunkt. Fokus er på kommunikationen herunder retorik, argumentation og diskurs. Genrerne er netartikler, hjemmesider, reklamevideoer, influencervideoer og CSR-rapport. Der arbejdes desuden med de etiske og moralske aspekter af reklame- og særligt influencer-branchen.
Kernelitteratur:
Skagenfood hjemmeside og reklamefilm https://danskmerkantil.systime.dk/?id=142#c295
Selvvalgt reklamefilm til analyse af den retoriske diamant
Artikel Hvordan ser fremtiden ud for online Casino i Danmark? Jyske Vestkysten, 29 maj 2024 kl. 08:57 https://jv.dk/annoncoerbetaltindhold/hvordan-ser-fremtiden-ud-for-online-casino-i-danmark
Lotto reklame:
https://www.youtube.com/watch?v=ZjixKwkgAgc
Unibet Spillerfortællinger
https://tv.fck.dk/feeds/unibet-spillerfortaellinger
Influencervideoer på sociale medier
Artikel fra DR, 12. feb. 2024, kl. 11:43: Danske Spil går imod egne retningslinjer: Bruger kendte influencere og sportsstjerner i reklamer
Alexander Husums influencervideo https://textur.systime.dk/?id=287#c1849
Kristine Sloth, Min morgenrutine Influencervideoer på sociale medier | Textur
Kristine Sloth, Min første menstruation? II Libresse Influencervideoer på sociale medier | Textur
Selvvalgt influencer
Gyldendal CSR rapport https://danskmerkantil.systime.dk/?id=148#c435
Supplerende litteratur:
Dansk med merkantil vinkel
Kommunikationsmodeller og den retoriske diamant
https://danskmerkantil.systime.dk/?id=141
Analysevejlednings-skema til kommunikation https://danskmerkantil.systime.dk/?id=155
(download også PDF-dokument på siden)
Vurdering af kommunikationen
https://danskmerkantil.systime.dk/?id=149
Argumentation
https://danskmerkantil.systime.dk/?id=144
Argumentation
Diskursanalyse
5. Diskursanalyse
3.5 Diskursanalyse
Reklameanalyse
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Metode og formalia SO&
|
10-10-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
17,00 moduler
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Litteraturhist. fra det moderne gennembrud og frem
Et litteraturhistorisk forløb fra det moderne gennembrud og frem til Hereticaperioden lige efter 2. verdenskrig. Vi læser noveller, digte og ser på malerier
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Klar til skriftlig fremstilling
|
20-11-2024
|
Skriftlig fremstilling
|
21-11-2024
|
skriv en indledning og lav korrektur
|
05-12-2024
|
Opsamling litteraturhistorie
|
16-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Tidens realismeformater
Vi undersøger formater inden for den nyere tids litteratur og film og ser på ligheder og forskelle. Rammen for kerneteksterne er realisme udtrykt i forskellige formater. Vi perspektiverer teksterne til det senmoderne samfund med begreber som: Social orden – social retfærdighed og velfærdssamfund, nyliberalisme og social dumping.
Særligt i novellerne vil fokus lægge på minimalismens træk. Vi undersøger også sproget og kigger på semantiske felter og berører kort sociale lekter. I dokumentaren lægger vi særligt på fiktions- og faktamarkører, herunder autencitetsmarkører, og undersøger filmens forkskellige hybridformater.
Formater: Minimalisme, realisme, noveller, digte, animationsdokumentar
Kernetekster
Jeg begyndte sådan set bare at gå, Kim Fupz – billednovelle
En Stol for lidt, Helle Helle
Dag 2, Casper Eric
Barndom, Yahya Hassan
Animations-dokumentaren Flugt, Jonas Poher Rasmussen
Hovedværk: Tyverier, Thomas Korsgaard
Supplerende tekster:
Det senmoderne samfund (video) https://samfnuhtx.systime.dk/?id=427
Det senmoderne samfund https://samfnuhtx.systime.dk/?id=445 (skimmes kun)
Hartmut Rosa og den social acceleration https://samfnuhtx.systime.dk/?id=443
Social orden https://litteraturenshuse.systime.dk/?id=1611
Tidens realismeformater Tidens realismeformater | De seneste fem års litteratur
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Opgaver til novellesamlingen Tyverier
|
13-01-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
14,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Skriftlighedsforløb
Et forløb om skriftlighed, som optakt til terminsprøve og eksamen i skriftlig fremstilling i dansk.
Fokus på de forskellige opgavetyper i dansk fremstilling, retning af sproglige fejl, analyse frem for beskrivelse. Eleverne arbejder med tidligere tekster fra pensum og nye tekster, som de analyserer og tolker skriftligt.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Analyse og vurdering
|
10-03-2025
|
Diskussion og afrunding
|
18-03-2025
|
Terminsprøve dansk skriftlig fremstilling
|
24-03-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Skrive
- Selvrefleksion
- Personlige
- Selvstændighed
- Ansvarlighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Individuelt arbejde
-
Pararbejde
|
Titel
14
|
Forløb#8
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
15
|
Forløb#9
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/6577/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73620347022",
"T": "/lectio/6577/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73620347022",
"H": "/lectio/6577/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73620347022"
}