Mercantec, Midtbyens Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Mercantec, Midtbyens Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 1D AF - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Z - Mercantec
Fag og niveau
Afsætning A
Lærer(e)
Erna Timmer Jensen, Trine Helmer Hvidt
Hold
2022 1D AF (
1D AF
,
2D AF
,
3D AF
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Forløb#2 - den eksterne situation nationalt
Titel 2
Forløb - Samfundsvidenskabelig metode og markedsan
Titel 3
Købsadfærd på B2B markedet
Titel 4
Strategi på b-niveau
Titel 5
Segmentering på B2C markedet
Titel 6
Marketingmix - nationalt
Titel 7
Oplevelsesøkonomi - Nordisk Film biografer
Titel 8
Titel 4 Strategi
Titel 9
Titel 5: Internationalisering
Titel 10
SO6
Titel 11
Titel 6: Segmentering, målgruppevalg og positioner
Titel 12
Titel 7: Marketingmix - og internationalisering
Titel 13
Titel 8: Marketingplan
Titel 14
Titel 9: Eksamensprojekt - sammenhængende forløb
Titel 15
Forløb#13
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Forløb#2 - den eksterne situation nationalt
Den eksterne situation
– Omverdensforhold nationalt og globalt
– Branche- og konkurrenceforhold
– Købsadfærd på business-to-consumer
Virksomhedsbesøg:
Bilka Viborg
Grundfos
Sport24 hovedkontor og
ditur.dk
Løbende arbejde med skriftlighed for at udvikle eleverne fagligt
Indhold
Kernestof:
Dagens program:
I skal til dette modul finde en dansk virksomhed (3 muligheder), som I vil lave en aflevering om.
Opgave 3.1: Mofibo
3. Den eksterne situation (B)
3.1 Omverdensmodellen
Gennemgang af opgaverne 3.1+3.2 -
3.2 OT-opstillling.pptx
3.3 Muligheds- og trusselsmatrix.pptx
3.4 PESTEL-analyse.pptx
Dagens opgave, som afleveres inden kl 12. Opgave 3.7 + 3.9 + 3.11 løses i jeres bordgrupper. Opgaverne besvares skriftlig, så de kan læses for forståes uden forklaring. Dvs ingen stikord.
3.2 OT-opstillling
3.3 Muligheds- og trusselsmatrix
3.4 PESTEL-analyse
Ny afleveringsopgave
Vi gennemgår jeres aflevering "virksomhedsbeskrivelse"
4. Konkurrenceforhold (B)
4.1 Markedskarakteristik
4.2 Konsument- og producentmarkedet
4.3 Konkurrentidentifikation
4.4 Markedsandel og præferencer
4.5 Konkurrencemæssige positioner
4.6 Konkurrentanalyse
Opgave 4.1 Markedskarakteristik
Vi samler op
Opgave 4.3: Mascot arbejdstøj
Opgave 4.4: Konkurrencetragtmodellen
Opgave 4.1+ 4.3 + 4.4. lektier til i dag
1. Markedsanalyse (B) - I må gerne bruge 20 min på at skimme dette kapitel - filmen vil handle om big data
Grupper til case.png
1.1 Formålet med dataindsamling.pptx
1.2 Datakilder-kopi.pptx
1.3 Databaser-kopi.pptx
1.4 Kvalitative metoder.pptx
1.5 Kvantitative metoder.pptx
1.6 Spørgeskemaudformning.pptx
1. Markedsanalyse (B)
1.1 Formålet med dataindsamling
1.2 Datakilder
1.3 Databaser
1.4 Kvalitative metoder
1.5 Kvantitative metoder
1.6 Spørgeskemaudformning
1.7+1.8+1.9 markedsanalyse.pptx
1.10+1.11+1.12 markedsanalyse.pptx
1.7 Respondentudvælgelse
1.8 Stikprøveudvælgelse
1.9 Fejlkilder
1.10 Repræsentativitet
1.11 Markedsanalyseprocessen
1.12 Big data
5. Brancheforhold (B)
trhh@mercantec.dk - send faktura til min mail.
5.1 Branchekarakteristik
5.2 Brancheanalyse
I arbejder med opgave 5.2 - som skal afleveres under elevfeedback. 1-3 i grupperne. Husk at notere, hvem I har samarbejdet med under elevfeedback.
Coop siger farvel til Irma, Kvickly og Super Brugsen: Starter nyt super-brand - Dansk Markedsføring
Discountkrig: Her er de stærkeste og svageste dagligvare-brands - Dansk Markedsføring
Gruppe 1
I skal arbejde selv i dag i nedenstående på forhånd bestemt grupper - I skal påbegynde en omfattende brancheanalyse med udgangspunkt i de 2 artikler + supplerende data fra diverse andre mediere (Finans, Statista mv). Det er ikke min forventning at de
Pas og studietur
Afsnit
6. Købsadfærd på konsumentmarkedet (B)
6.1 SOR-modellen
6.2 Behov
6.3 Købemotiver
6.4 Beslutningsprocessen
6.5 Købstyper og købsadfærdstyper
6.6 Køberoller
6.7 Andre købsadfærdsbegreber
Opgave 6.1+6.2 skal være klar til fremlæggelse
Quiz:
Information om Besøg Sport24 og Ditur - elevinfo 1D.docx
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Virksomhedsbeskrivelse
29-11-2022
Case 3.1: Billigvvs.dk
15-12-2022
The Great Hack
08-01-2023
Genaflevering
01-02-2023
Brancheanalyse daligvarerbranchen
21-03-2023
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 42
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb - Samfundsvidenskabelig metode og markedsan
Indhold
Kernestof:
1. Markedsanalyse (B) - I må gerne bruge 20 min på at skimme dette kapitel - filmen vil handle om big data
Grupper til case.png
1.1 Formålet med dataindsamling.pptx
1.2 Datakilder-kopi.pptx
1.3 Databaser-kopi.pptx
1.4 Kvalitative metoder.pptx
1.5 Kvantitative metoder.pptx
1.6 Spørgeskemaudformning.pptx
1. Markedsanalyse (B)
1.1 Formålet med dataindsamling
1.2 Datakilder
1.3 Databaser
1.4 Kvalitative metoder
1.5 Kvantitative metoder
1.6 Spørgeskemaudformning
1.7+1.8+1.9 markedsanalyse.pptx
1.10+1.11+1.12 markedsanalyse.pptx
1.7 Respondentudvælgelse
1.8 Stikprøveudvælgelse
1.9 Fejlkilder
1.10 Repræsentativitet
1.11 Markedsanalyseprocessen
1.12 Big data
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
The Great Hack
08-01-2023
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Købsadfærd på B2B markedet
Eleverne har arbejdet teoretisk med købsadfærd på B2B markedet - herunder inddraget diverse cases fra undervisningsbogen og deres virksomhedsbesøg ved Grundfos på 1. år.
Indhold
Kernestof:
Ret din makkers opgave:
7. Købsadfærd på producentmarkedet (B)
7.1 Købstyper på producentmarkedet
7.2 Købsbeslutningsproces på producentmarkedet
Tale med Jack, Albert, Oscar, Malthe
Laver opgave 7.5 i timen
7.3 Valgkriterier på producentmarkedets delmarkeder
7.4 Faktorer der påvirker købsadfærden
Opsamling på kapitel 7
Opgave 7.1+7.2 er lektier
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Genaflevering af ditur eller sport 24
14-08-2023
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Strategi på b-niveau
Herunder:
- SWOT
- TOWS
- Mission, vision og værdier
- Konkurrencestrategier
- Vækststrategier
Ej modtaget - Bowmans strategiske ur
Der vil komme et supplerende afsnit på 3 år.
Indhold
Kernestof:
8. Strategi (B)
8.1 SWOT-opstilling
8.2 TOWS-matrix
Aflevering retur
8.3 Mission, vision og værdier
8.4 Konkurrencestrategier
Opgave 8.2: TOWS-matrix for Carlsberg
8.5 Vækststrategier
8.6 Bowmans strategiske ur
Opg 8.4
Vi læser i timen - 21.4 Ansoffs vækstmatrice - med fokus på forskellen mellem VØ og AF perspektiv
Afsnit
Grækenland og deres erhvervsliv
Min idé - vores mission
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Akropolis museum
20-09-2023
Grækenland og deres erhvervsliv
27-09-2023
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Segmentering på B2C markedet
Almindelig inddragelse af cases fra bogen
Indhold
Kernestof:
Segmentering kapitel 11 +11.1+11.2.pptx
11. Segmentering, målgruppevalg og positionering (B)
11.1 Markedssegmentering
11.2 Segmenteringsprocessen
11.3 Målgruppevalg
11.4 Positionering
Livsstilsanalyser
Personaer
Eksamensregler Midtbyens Gymnasium | Mercantec
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Opg 11.2+11.3+11.4
02-10-2023
Terminsprøve
27-10-2023
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Marketingmix - nationalt
Indhold
Kernestof:
14. Marketingmix (B)
14.1 Marketingmix og PLC-forløb
14.2 Markedskort
14.3 Pull- og push-strategi
15. Produkt (B)
15.1 Klassifikation af produkter
15.2 Kvalitet
Grupper til SO3
Opgaverne 15.4 + 15.5 - laves i powerpoint til næste gang
15.3 Sortiment
15.4 Mærkestrategi
15.5 Branding
15.6 Produktets livscyklus (PLC)
22. Promotion (B) - er afviklet under SO3
sQuiz: Siden er låst
Tjekopgaver: Produkt
Opsamling på kapitel 15
Opgaverne 15.4 + 15.5 - laves i powerpoint til næste gang, som er lektier til dette modul
Kapitel 16 - Afsnit 16+16.1+16.2+16.3 .pptx
I kan færdiggøre jeres præsentationer til næste modul. Vi ses kl 10.50
16. Serviceydelser (B)
16.1 Serviceydelser som begreb
16.2 Servicepakke og værdikæde
16.3 Serviceleverancesystem
Afsnit
18. Pris (B)
18.1 Prisstrategi
18.2 Priselasticitet
Biografen den 5/3 - Dune 2 - 40 kr på - https://mercantec.safeticket.dk/95786/Biograf_HHX_2D_5_3_2024_-_betales_senest_31_januar_2024
Opgave 18.1: Positioneringskort
Opgave 18.2: Prisgaranti
Opgave 18.3: Pristvang
18.3 Prisfastsættelsesmetoder
18.4 Prisdifferentiering
Opgave 18.1+18.2+18.3 laves, som en præsentation
Company Programme - Regionsmesterskabet Midtjylland?
18.5 Prisfastsættelse for nye produkter
Opsamling på kapitel 18
Opgave 18.7: Prisfastsættelse
Opgave 18.10: Priser hos bilværksteder
Case 18.1: Ejendomsmæglerbranchen
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Butikskæden Normal
01-02-2024
Case 18.1: Ejendomsmæglerbranchen
02-02-2024
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Oplevelsesøkonomi - Nordisk Film biografer
Oplevelsesøkonomi - Nordisk Film biografer
Indhold
Kernestof:
Promotionformer - Gruppeopgave/fremlæggelse
Fremlæggelser af "promotionformer" :)
Oplevelsesøkonomi - Nordisk Film biografer
Afsnit
Case Nordisk Film Biografer v2.docx
Case - Nordisk Film Biografer.pptx
Oplevelsesøkonomi
Eksamen i afsætning | Skriv økonomisk – Økonomiske kompetencer i praksis (systime.dk)
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Titel 4 Strategi
Titel 4 Strategi
Området gennemføres i samarbejde med faget VØ på 3. semester
Indhold Marketing – en grundbog i afsætning til GF-, B- og A-niveau
Kap. 8 – gennemgået på 3. semester
Kap. 10 – 3. årsstof
Aktuelle artikler – fokus på danske virksomheders strategi og strategiernes betydning for hvordan det går virksomhederne
Informations indsamling på Skoda – fokus på ”Navne og Numre”
Videoklips
Omfang
3. års stoffet: 18 moduler fra den 12/8 til den 13/9 2024
Særlige fokuspunkter
Faglige mål:
Mission, vision og værdier
Konkurrencestrategier
• Porters Generiske strategier
Vækststrategier
• Ansoffs vækststrategier (Intensivering)
• Intengrationsstrategier
• Strategiske alliancer
• Diversifikation
• Blue Ocean
• Digitale strategier (se også parameteret Promotion)
Porteføljeanalyser
• Bostonmodellen (se også Den interne situation – Titel 2)
Disruption
SWOT-analyse (se SW under titel 2 og OT se under titel 3)
TOWS
Kompetence mål:
Økonomisk tankegangskompetence
Problembehandlingskompetence
Modelleringskompetence
Ræsonnementskompetence
Databehandlingskompetence
Kommunikationskompetence
Redskabskompetence
Væsentligste arbejdsformer:
Klasseundervisning
Enkeltvis og parvis opgaveløsning
Projektarbejdsform
Anvendelse af fagprogrammer
Skriftligt arbejde
Klassediskussioner
Indhold
Kernestof:
image.png
Læs kap. 10 + 10.1: Strategiske analyser og vækststrategier
Læs kap. 10.2: Blue Ocean strategi
Læs kap. 10.3: Porteføljestrategier / Boston-modellen
3D: kl. 09.55 (4.13) - besøg af Pia ang. OPU
OPU Invitation 2024.docx
Hej 3D
Øv øv - skal på sygehuset i dag. Sorry, at jeg brænder jer af! :-( I er garanteret gode til digitale forretningsmodeller fra inno. Jeg håber, at I vil hjælpe hinanden med at forstå kapitlerne til i dag (vi snakker om dem næste gang - fredag), og at I
Læs kap. 10.6: Bæredygtighed
Padel-opgaven....
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Titel 5: Internationalisering
Titel 5 Internationalisering
Indhold Marketing – en grundbog i afsætning til GF-, B- og A-niveau
Kap. 9
Aktuelle artikler
Relevante videoklips
Omfang
3 uger nu - mere senere i rep. perioden
Særlige fokuspunkter Faglige mål:
Eksportmotiver
Eksportberedskab
Markedsudvælgelsesmodeller (Interntaional Market Selection – IMS)
• Nærmarkedsmetoden
• Tilfældighedsmetoden
• Tragtmetoden
Internationale markedsforhold
Internationalisering
• Kulturelle forhold / kulturteorier
o Forbrugerkultur
o Forretningskultur
• Internationaliseringsmodeller
Glocalization
Kompetence mål:
Økonomisk tankegangskompetence
Problembehandlingskompetence
Modelleringskompetence
Ræsonnementskompetence
Databehandlingskompetence
Kommunikationskompetence
Redskabskompetence
Væsentligste arbejdsformer
Klasseundervisning
Løsning af opgaver enkeltvis og i små grupper
Projektarbejde
Anvendelse af fagprogrammer – interaktivt værktøj til positioneringskort
Informationsindsamling med fokus på Statista og andre markeder
Skriftligt arbejde
Pararbejde
Klassediskussioner
Indhold
Kernestof:
Læs kap 9, 9.1 + 9.2: Internationalisering - eksportmotiver og -beredskab
Vi gennemgår opgaven fra sidst Uniqkey
Læs kap 9.4: Markedsudvælgelse
Vi arbejder videre med internationalisering fra modul 1. Evt. Padel...
Læs kap. 9.5: Information om internationale markeder
Læs kap. 9.6: Kulturelle forhold og miljøafstand
Vi arbejder videre med intro af SO6 - derefter Padel-opgaven
Padel-opgaven
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
SO6
SO6 Forløb med dansk
Selviscenesættelse – også for virksomheder
Indhold:
Andersen, Ole E. mfl: Moderne Markedsføring
Hans Reitzels forlag, 1. udg., 1. oplag 2014
Side 375 – 401
Hansen, Heidi: Branding
Samfundslitteratur 1. udg 2012
Side 19 – 35, 44 – 64, 183 – 199 og 229 – 231
Rep. af:
Ibog: Marketing fra Systime
Kap 2: Interne forhold
Kap 14: Marketingmix
Kap 15: Produkt
Kap 22: Promotion
Aktuelle artikler
Statistikker
Relevante videoklips
Omfang
10 moduler – 3 uger
Særlige fokuspunkter
Faglige mål:
Øget viden om storytelling og virksomheders promovering – med fokus på opbygningen af ”personlige” brands
Kompetence mål:
Økonomisk tankegangskompetence
Problembehandlingskompetence
Modelleringskompetence
Ræsonnementskompetence
Databehandlingskompetence
Kommunikationskompetence
Redskabskompetence
Væsentligste arbejdsformer
Klasseundervisning
Løsning af opgaver enkeltvis og i små grupper
Projektarbejde
Skriftligt arbejde – herunder informations indsamling og fokus på formalia i skriftlige rapporter
Klassediskussioner
Indhold
Kernestof:
I det udleverede hæfte skal du læse "Branding side 19 – 25 og 27 - 35"
Husk at lave opgaven fra sidst færdig til i dag: 200 ord....
Padel-opgaven tilbage
Padel tilbage / SO6 - vi ser, hvad der giver mening :-)
LÆS: Moderne Markedsføring s. 375 - 380 - Brands og Branding
Moderne Markedsføring s. 380 - 386 - Brand-identitet og brand-image
Læs: Branding Side 183 - 189 - Brandpersonligheder (arketyper)
Læs: Branding Side 228 - 231 - Brandpersonligheder
Vi starter modulet med at snakke lidt om syltetøj fra sidste gang...
Skim: Systime: Marketing kap 22 Promotion
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Titel 6: Segmentering, målgruppevalg og positioner
Titel 6 Segmentering, målgruppevalg og positionering
Indhold
Systime: iBog Marketing – en grundbog i afsætning til GF-, B- og A-niveau
Kap. 11 – 3. semester hos Trine
Kap. 12
Kap. 13
Informations indsamling på Danmarks Statistik (herunder søgning af relevante rapporter)
Anvendelse af Statista
Søgning af information på internettet generelt – fokus livsstilsanalyser og andre konsumentkarakteristika
Aktuelle artikler
Conzoom – både på det danske marked og globalt
Omfang
7 moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige mål:
Segmenteringsteori (SMT)
Segmentering – nationalt og globalt
Segmenteringsmodeller (livsstilsmodeller) – nationalt og internationalt
Kriterier for målgruppevalg
Målgruppevalg – nationalt og globalt
Målgruppeprofiler
Personas
Positionering – nationalt og globalt
Kompetence mål:
Økonomisk tankegangskompetence
Problembehandlingskompetence
Modelleringskompetence
Ræsonnementskompetence
Databehandlingskompetence
Kommunikationskompetence
Redskabskompetence
Væsentligste arbejdsformer
Klasseundervisning
Individuel og parvis løsning af opgaver
Virtuelle arbejdsformer
Projektarbejdsform
Skriftligt arbejde
Indhold
Kernestof:
Vi begynder med gennemgang af Ganni opgaven fra sidst - SO6 modul 8 sidste slide
Vi tager en stille time i klassen - og starter på næste aflevering, så du kan komme godt i gang, hvis du vil arbejde videre i efterårsferien :-)
Vi fortsætter med kap 11
Skim kap 11 - vi repeterer segmentering på hjemmemarkedet
Skriv opgave....
Skriv opgave
Skriv opgave - sorry for sidste mandag :-)
Vi repeterer igen kap 11 - vi nåede til positionering :-)
Læs kap 12 + 12.1
Læs kap 12.2
Vi arbejder videre....
Læs kap 13 + 13.1
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Titel 7: Marketingmix - og internationalisering
Titel 7
Marketing mix
Indhold Systime: iBog Marketing – en grundbog i afsætning til GF-, B- og A-niveau
Kap. 14 - trhh
Kap. 15- trhh
Kap. 16- trhh
Kap. 17
Kap. 18- trhh & marg
Kap. 19
Kap. 20 - marg
Kap. 21
Kap. 22
Kap. 23
Kap 24
Udsendelser fra Jyske Bank TV samt JP.tv
Aktuelle artikler
Omfang
30 uger
Særlige fokuspunkter Faglige mål:
Marketing mixet både nationalt og globalt
Herunder:
• Produktklassificering
• PLC / TLC
• 7 P’er
• Oplevelsesøkonomi
• Prisfastsættelsesmetoder
• Priselasticitet
• Krydspriselasticitet
• Prisstrategier
• Distributionsstrategier
• Distributionskanaler
• Promotionformer og – strategi
• Pull og Push-strategi
• Branding
• Brand Equity
• Medier:
o Offline
o Online (Herunder SEO + SEM)
• Content marketing
• Affiliated marketing
• Kommunikationsmodeller
• Neuromarketing
• AIDAE
• Markedskort
• Internationalt marketingmix
• Parameteranvendelse på digitale medier
• Single, multi- og omnichannel marketing
Kompetence mål:
Økonomisk tankegangskompetence
Problembehandlingskompetence
Modelleringskompetence
Ræsonnementskompetence
Databehandlingskompetence
Kommunikationskompetence
Redskabskompetence
Væsentligste arbejdsfor-mer Klasseundervisning
Virtuelle arbejdsformer
Projektarbejdsform
Skriftligt arbejde
Opgaveløsning
Retur til forside
Indhold
Kernestof:
"Danske Bank vil være større på erhverv"-opgaven fra opgavemappen under Segmentering er lektier, også hvis du ikke var til modulet
I skal arbejde selv med kaffe-opgaven
I skal arbejde selv med kaffeopgaven
Læs kap 13.2 + 13.3 - vi gør segmentering færdig fra sidst
Kaffeopgaven retur
Læs kap 17 + 17.1 + 17.2
Vi retter opgaver - og går til morgensamling.
Vi retter opgave 13.4
Vi arbejder videre med - og afslutter - kap. 17
Vi retter 2care4 opgaven fra sidst (se opgavemappen under titel 7) + opgave 13.4 fra forrige gang
Læs kap 19.3 + 19.4 + 19.5
Vi arbejder videre....
Læs kap 19.6 + 19.7
Vi gennemgår case 19.1 om Lagkagehuset spm 1 og 2
Læs kap. 21.4 + 21.5
I bedes løse: "Distribution kap 21.4 og 21.5 Søstrene Grene", som I finder i opgavemappen under Titel 7: Marketingmix
Læs kap 21.6 + 21.7
Vi starter stille op med at arbejde med:
Vi arbejder videre med: Tværgående case 10: Copenhagen Coffee Lab - I skal være tilbage i klassen kl. 10:20, så vi kan gennemgå opgaven
Læs kap 23 + 23.1 Vi gennemgår lidt mere af Copenhagen Coffee - case 10
Kære 3. D
Læs kap 23.3 + 23.4
Vi arbejder med kap 23.4
Vi arbejder med næste aflevering
Læs kap 24, 24.1, 24.2, 24,3 & 24.4
Vi arbejder med McD
Læs kap 24.5 - vi gennemgår kapitlet og arbejder videre med McD....
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 29
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Titel 8: Marketingplan
Systime: iBog Marketing – en grundbog i afsætning til GF-, B- og Aniveau
Kap. 25
Udsendelser fra Jyske Bank TV samt JP.tv
Aktuelle artikler
Særlige fokuspunkter Faglige mål:
Marketingplanen både nationalt og global
Herunder:
• Marketingplan
• Budgettering
• Profitabilitetsanalyse
• Måling af marketingeffektivitet (Return on Marketing Investments
ROMI)
• Break-even overvejelser
• Kontrol af marketingplanen
Kompetence mål:
Økonomisk tankegangskompetence
Problembehandlingskompetence
Modelleringskompetence
Ræsonnementskompetence
Databehandlingskompetence
Kommunikationskompetence
Redskabskompetence
Væsentligste arbejdsformer:
Klasseundervisning
Virtuelle arbejdsformer
Projektarbejdsform
Skriftligt arbejde
Opgaveløsning
Løsning af opgaver gruppevis såvel som enkeltvist
Indhold
Kernestof:
Vi arbejder med F&H
FH Group opgave.docx
Vi kigger lidt på Take-Away opgaven.....
Vi arbejder videre fra sidste modul
Vi glæder os til at se reklamefilmene
Lektier: Læs kap 25, 25.1 + 25.2 + 25.3 + 25.4
Lektier: Læs kap 25, 25.1 + 25.2 + 25.3 + 25.4 - vi arbejder videre fra sidst - Vi kom til dias: "Måling af indsats på sociale medier".
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Titel 9: Eksamensprojekt - sammenhængende forløb
Løsning af den udleverede case - samt træning af mundtlig eksamen i mindre grupper
Særlige fokuspunkter Faglige mål:
Overbliksskabende projektarbejde i en virkelighedsnær kontekst.
Forløbet dækker kernestofområderne bredt.
Produktet er et kort skriftligt notat til elevens eget brug ved den mundtlige eksamen.
Kompetence mål:
Økonomisk tankegangskompetence
Problembehandlingskompetence
Modelleringskompetence
Ræsonnementskompetence
Databehandlingskompetence
Kommunikationskompetence
Redskabskompetence
Væsentligste arbejdsformer:
Projektarbejdsform
Træning af mundtlig fremstilling i mindre grupper
Indhold
Kernestof:
Vi begynder at arbejde med eksamensprojektet - I dagens to moduler skal du lave alle analyserne for titel 1 og ved slutningen af dobbelt modulet skal du sende dine noter til mig i en Lectio-besked
I slutningen af modulet skal du sende dine noter til mig i en Lectio-besked
Vi arbejder videre med eksamensprojektet - I dagens to moduler skal du lave alle analyserne for titel 2 og ved slutningen af dobbelt modulet skal du sende dine noter til mig i en Lectio-besked
Du skal husket at sende dine noter til mig i en Lectio-besked
Du skal arbejde med titel 3 i dit eksamensprojekt - vi arbejder videre på fredag - du skal ikke sende noget... :-)
Du skal arbejde med titel 3 i dit eksamensprojekt. Bemærk, titel 3 er meget omfangsrig, så du skal arbejde videre på mandag - du skal derfor ikke sende noget til mig i dag.
I dette modul skal du afslutte arbejdet med titel 3 til dit eksamensprojekt. Ved afslutningen af modulet bedes du sende mig dine noter i en Lectio-besked.
I dette modul skal du arbejde med titel 4 til dit eksamensprojekt. Vi begynder også at træne mundtlig eksamen. Vi forberede eksamensopgave 4.
Spm 4 2024 Eksamensopgaver.pdf
Du skal arbejde med titel 4 / træne mundtlig eksamensopgave 4
Du skal nu igang med at arbejde med titel 5 til dit eksamensprojekt - vi fortsætte med at træne mundtlig eksamen (opgave 4)
Du skal arbejde videre med titel 5 til dit eksamensprojekt.
Spm 7 2024 Eksamensopgaver.pdf
Du skal arbejde med titel 6.... Og vi træner eksamens opgave 7
Du skal afslutte arbejdet med titel 6 Vi begynder at træne eksamensopgave 1 - husk, at det er lektier :-)
Spm 1 2024 Eksamensopgaver.pdf
Du skal afslutte arbejdet med titel 6 og arbejde med titel 7
Du skal arbejde med titel 7, når du ikke laver eksamenstræning med "opgave 1"
Du skal arbejde med titel 8 - det er relativt hurtigt overstået.... Når du ikke træner mundtlig eksamen i opgave 6 Spm 6 2024 Eksamensopgaver.pdf
I skal i auditoriet til foredrag.... Thomas skriver om foredraget:
Afrunding på dit eksamensprojekt - eller eksamenstræning, hvis du er på listen herunder:
Medbring blyant eller anden skriveredskab + overstregnings tush, hvis du vil bruge en sådan til eksamen
Vi arbejder videre fra 1. modul
Lektier: Du skal have dit eksamensprojekt parat, så det kan afleveres
Kære 3. D: Øv øv øv - min ryg er gået helt bananas, så jeg vil ikke være i stand til at komme i morgen :-( I skal derfor tage jeres eksamensprojekt med - og arbejde videre på det det.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Forløb#13
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/6577/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73620347056", "T": "/lectio/6577/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73620347056", "H": "/lectio/6577/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73620347056" }