Mercantec, Midtbyens Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Mercantec, Midtbyens Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 1CFG SP - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Z - Mercantec
Fag og niveau
Spansk A
Lærer(e)
Ulla Kjeldsen
Hold
2022 1CFG SP (
1CFG SP
,
2CFG SP
,
3CFG SP
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Introducción al español
Titel 2
España y la cultura española
Titel 3
España - costumbres y tradiciones EKSAMENSEMNE
Titel 4
Otros países hispanohablantes
Titel 5
Los jóvenes españoles EKSAMENSEMNE
Titel 6
La guerra civil y Franco
Titel 7
España en la calle EKSAMENSEMNE
Titel 8
Rosalía
Titel 9
Latinos en los EE.UU EKSAMENSEMNE
Titel 10
Empresas españolas EKSAMENSEMNE
Titel 11
Las pandillas latinoamericanas
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Introducción al español
Introduktion til spansk.
Grammatik:
Udtale
Trykregler
Artikler og substantiver
Ser/estar/hay
Regelmæssige verber i præsens
Adjektiver
Genitiv
Refleksive verber
Diftongerende verber
Udvidet nutid
Emner:
Ugedage, måneder, klokken
Billedbeskrivelse og retninger
Vejret
La familia
Spanien
Indhold
Kernestof:
1CFG 14 de noviembre.docx
El calendario 1CFG.docx
El tiempo cronológico.docx
Glosario.docx
La hora 1CFG 21 de noviembre.docx
Titel
3)%20Qué%20hora%20es[1].docx
link til klokken.docx
La hora 2 1CFG 23 de noviembre.docx
Vejret.docx
Vejret - las estaciones.docx
1CFG 29-112022.docx
ser - estar.doc
1CFG 5 de diciembre - ser,estar,hay.docx
ser estar hay.docx
12 de diciembre - 1CFG, ser, estar, hay.docx
1CFG 14 de diciembre - retninger.docx
Nearpod
1CFG - 4 de enero.docx
Gente y lugares 1CFG 6 de enero.docx
Gente y lugares 2 1BDF.docx
I skal oversætte "jeres person" fra teksten vi læste sidste gang - og I skal øve jer i at læse det perfekt op på spansk (husk at I kan lytte til teksten på Systime).
1CFG - verbos en presente - 12 de enero.docx
menu A1.html
Retteark - spansk 1CFG.docx
Medbring airpods, earpods....hvad du end har.
1CFG - verbos en presente 2 - 18 de enero.docx
Billeder verber Escribe Bien.pdf
Los verbos - 1CFG.docx
1CFG
Esta es mi familia - 1 de febrero.docx
El genitivo - 1CFG.docx
Billede El Supermercado (1).pdf
Medbring blyant. Test i spansk - se instruktioner under opgaver.
Medbring earpods, por favor.
1CFG- ar-er-ir + genitiv.docx
Opsum 1CFG.docx
alder og tal.doc
España - 1CFG.docx
Espana-e-studiar.pdf
España2 - 1CFG.docx
Vi skal snakke om España-teksten, som vi læste i klassen sidste gang. Spørgsmålene til teksten skal derfor være besvaret til i dag (hvis ikke I nåede det i timen).
La rutina de un miércoles 1CFG.docx
La rutina de un miércoles2.docx
Refleksive verber 1CFG.docx
Refleksive verber 2 1CFG.docx
TENER[1].docx
Los números - 1CFG.docx
Udvidet nutid 2 - 1CFG.docx
6.9.3 Estar + gerundium (udvidet nutid)
La ropa.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 37
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
España y la cultura española
Introduktion til Spanien og spansk kultur.
Kernetekster:
"España", fra bogen Vamos af Anny Holmgaard.
https://e-studiar.net/espana/#Lyt_Tekst_om_Spanien_1_ar
"La cultura española", "La vida española – Las familias", "La comida española", "La lengua", "Celebraciones, fiestas y tradiciones", "Deporte", "Empresas españolas", "Famosos" af Anny Holmgaard
https://e-studiar.net/om-spanien-for-begyndere/#La_cultura_espanola
Filmen "Volver", Pedro Almodovar, 2006
Indhold
Kernestof:
Diftongering 1CFG.docx
Om Spanierne – Niveau 1España - 1.docx
España - 2.docx
Arbejdsarket fra i går (tirsdag) skal være lavet færdig til i dag.
España 3.docx
Om Spanierne – Niveau 1
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
España - costumbres y tradiciones EKSAMENSEMNE
Formål:
At få kendskab til spanske vaner, kultur og traditioner.
At få kendskab til fiestas i Spanien.
At få kendskab til "De dødes dag"
Kernestof:
"La vida española" + "Costumbres" fra bogen Vamos a los temas af Anny Holmgaard (til og med gambitter)
https://e-studiar.net/vamos-a-los-temas-boger/#La_vida_espanola
"Fiestas" fra bogen Vamos a los temas af Anny Holmgaard (til og med La Tomatina)
https://e-studiar.net/vamos-a-los-temas-boger/#Fiestas
"Tauromaquia" fra bogen Vamos a los temas af Anny Holmgaard.
https://e-studiar.net/vamos-a-los-temas-boger/#Tauromaquia_Corrida_de_toros
"Conocer las corridas de toros", Video Ele (afsnit 1 og 2)
https://videoele.com/B2-Conocer-los-toros-1.html
"Un mexicano cuenta del Día de los muertos" fra i-bogen Por Dios, Systime
https://pordios.systime.dk/?id=159#c458
Filmen "Coco", Lee Unkrich & Adrian Molina, 2017
Supplerende stof:
Fremlæggelser i grupper om følgende fiestas:
1. La Navidad, el Día de los Inocentes, La Nochevieja y Los Reyes
2. El Carnaval (especialmente en Tenerife)
3. La Semana Santa
4. El Día de los Muertos
5. Las Fallas y La feria de Abril
6. La fiesta del Colacho, San Fermín
7. La Tomatina, El Día de Santo
"De dødes dag", fra i-bogen Por Dios, Systime
https://pordios.systime.dk/?id=159#c474
Indhold
Kernestof:
Første modul, 2CFG.docx
Titel
opsum2CFG.docx
La vida española - del 1 2CFG.docx
La vida española
La vida española 1 2CFG.docx
Afsnit
la vida española 2 2cfg.docx
Vær klar til at snakke om den tekst i læste i fredags.
La vida española 3 2cfg.docx
Tekst la vida espanola.docx
Medbring blyant
Tekst costumbres.docx
Costumbres2CFG.docx
Costumbres22CFG.docx
Alle skal være klar til at snakke om teksten vi læste mandag eftermiddag (dvs. at teksten skal være forstået og spørgsmålene skal være besvaret). Teksten er vedhæftet, hvos e-studiar driller.
Rollespil, costumbres 2CFG.docx
Gambitter fra bog.docx
Perfektum - 2CFG.docx
fiestasfremlæggelser.docx
Mens de andre fremlægger - fiestas.docx
Video ele.docx
Perfektum 2 - 2cfg.docx
Medbring earpods, airpods eller hvad du nu har.
Tauromaquia - 1.docx
Tauromaquia - 2.docx
Tauromaquia - 3-2CFG.docx
Spørgsmålene fra fredag SKAL være færdige til i dag (se dokument der er vedhæftet fredagens modul).
Afslutning på forløb - 2CFG.docx
Grupper 2CFG.docx
El día de los muertos.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 24
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Otros países hispanohablantes
Formål:
At studere spansktalende lande i Latinamerika.
Primær fokus på: Argentina og Colombia
Kernestof:
"Mariángeles de Argentina" fra i-bogen La identidad contrastada, Systime.
https://laidentidadcontrastada.systime.dk/?id=130
"Mario de Colombia", fra i-bogen La identidad contrastada, Systime.
https://laidentidadcontrastada.systime.dk/?id=134
Film: María, llena eres de gracia, Joshua Marston, 2004
Supplerende stof:
Learn Capitals of Spanish Speaking Countries with BASHO & FRIENDS - Paises hispanohablantes
https://www.youtube.com/watch?v=2ETVGEDEipk
Fremlæggelser i grupper om følgende lande: Peru, Mexico, Colombia, Costa Rica, Argentina, Ecuador, Chile, Guatemala
Dokumentar: "Fodbold er Gud", Ole Bendtzen, 2010
Indhold
Kernestof:
Qué has hecho durante las vacaciones.docx
Otros países en que se habla español 2CFG.docx
Arbejdsark - Mariángeles de Argentina.docx
Mariángeles 1 2CFG.docx
Mariángeles 2.docx
El país de Mariángeles: Argentina
Mariángeles 3.docx
Mariángeles: una chica diferente
Mariángeles 4.docx
Mariángeles 5.docx
Tag en blyant med - test i Mariángeles
Test i dag (for dem der ikke var til testen i fredags)
Mario de Colombia - 1 2CFG.docx
Titel
Mario de Columbia - 2 2CFG.docx
El país de Mario: Colombia
Mario de Colombia - 3 - 2CFG.docx
Vocabulario - Mario de Colombia.docx
Mario de Colombia - 4 2CFG.docx
Mario de Colombia - 5 2CFG.docx
Mario: un estudiante internacional
Mario de Colombia - 6 2CFG.docx
Tag blyant med - prøve
Prøve - tag en blyant med
María, llena eres de gracia 2004
GruppearbejdeMaríallenaeresdegracia 2CFG.docx
Noticias de las mulas.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 30
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Los jóvenes españoles EKSAMENSEMNE
Formål:
At opnå viden om spanske unge, herunder:
- vivir en casa de los padres
- botellón
- mileuristas
- ninis
- okupas
- fuga de cerebros
Kernestof:
"Los jóvenes españoles" fra bogen "Vamos a los temas" af Anny Holmgaard.
https://e-studiar.net/vamos-a-los-temas-boger/#Los_jovenes_espanoles
"El alcohol – El Botellón" fra bogen "Vamos a los temas" af Anny Holmgaard
https://e-studiar.net/vamos-a-los-temas-boger/#El_alcohol_-_El_Botellon
"Los jóvenes españoles" fra bogen "España en perspectiva" af Anny Holmgaard (til og med "Fuga de cerebros")
https://e-studiar.net/espana-en-perspectiva/#Los_jovenes_espanoles
Entrevista con Marta: "Vivir en casa de los padres"
https://e-studiar.net/video-vivir-en-casa-de-los-padres/
Entrevista con Marta: "Mileuristas y ninis"
https://e-studiar.net/video-mileuristas-y-ninis/
Supplerende stof:
Klassen mødte en gruppe gymnasielever fra Spanien, som var på udveksling i Danmark. De snakkede om kulturforskelle og lavede en lille video sammen.
Indhold
Kernestof:
Bøjning + forklaring.doc
Træning regelmæssig bøjning.doc
uregelmæssigdatid.docx
Hvilkendatidsform.pdf
hvilken datid indsæt.doc
Kreativ øvelse - datid.docx
Øvelsen "hvilken datid indsæt" skal være færdig til i dag. Vi arbejdede med den mandag, og den er vedhæftet mandagens modul.
Vocabulario - dialog på spansk.docx
Titel
Los jovenes españoles 1 - 2CFG.docx
Los jovenes españoles 2 - 2CFG.docx
Los jóvenes - 3.docx
Los jóvenes españoles 4 - 2CFG. España en perspectiva.docx
Los jóvenes españoles 4 - 2CFG. España en perspectiva teksten.docx
Tag en blyant med.
Aflevering datid med svar.doc
Entrevista con Marta - 2CFG.docx
Entrevista con Marta - 2CFG - 2.docx
Disse spørgsmål skal være besvaret til i dag:
Los jóvenes españoles - mileuristas, ninis, ocupa, fuga de cerebros.docx
Fagdag 2CFG - 2024.docx
Derfor er ’Pans labyrint’ en af dette århundredes bedste film
I skal alle være klar til fremlæggelser i dag.
Vi gennemgår først delprøven om Pans Labyrint - så husk at tage den med.
[Vídeo] Mileuristas y ninis
2CFG
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 25
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
La guerra civil y Franco
Fagdag med fokus på Borgerkrigen og Franco-tiden.
Kernestof:
"La Guerra Civil" fra bogen "Vamos a los temas" af Anny Holmgaard.
https://e-studiar.net/vamos-a-los-temas-boger/#La_Guerra_Civil_1936-39
"La época de Franco" fra bogen Vamos a los temas" af Anny Hoolmgaard.
https://e-studiar.net/vamos-a-los-temas-boger/#La_epoca_de_Franco_1939-1975
Film: "El laberinto del Fauno", Guillermo del Toro, 2006
Supplerende stof:
"Derfor er ’Pans labyrint’ en af dette århundredes bedste film", Information, 30. november, 2019.
https://www.information.dk/kultur/2019/11/21-aarhundredes-24-bedste-film-pans-labyrint-tidloest-eventyr-skoenhed-smerte-monstroese-mennesker
Indhold
Kernestof:
Derfor er ’Pans labyrint’ en af dette århundredes bedste film
Los jóvenes españoles - mileuristas, ninis, ocupa, fuga de cerebros.docx
I skal alle være klar til fremlæggelser i dag.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
España en la calle EKSAMENSEMNE
Formål:
At opsummere og repetere viden fra 2g - primært fra de to forløb "España - costumbres y tradiciones" samt "Los jóvenes españoles". I dette forløb har der således været fokus på barens betydning i Spanien og de spanske unges alkoholvaner.
Kernestof:
"Stambaren: Un bar para hacer amigos: "Somos como una familia"
https://espanaenlacalle.systime.dk/?id=137
Nattelivet: "Los jóvenes españoles bebemos mucho, pero sabemos controlarlo"
https://espanaenlacalle.systime.dk/?id=138
"El bar, el lugar donde siempre hay gente"
https://youtu.be/N9pDTWDOnrE
Coca-Cola: "Benditos bares"
https://www.youtube.com/watch?v=1HFJksDuRww
Supplerende stof:
"I byen på spansk: Venskab ved bardisken, drinks på gaden og masser af tapas"
https://espanaenlacalle.systime.dk/?id=130
Indhold
Kernestof:
1. modul - 3CFG.docx
3CFG - overblik over året.docx
Titel
1. modul 3CFG.docx
I. I byen på spansk: Venskab ved bardisken, drinks på gaden og masser af tapas
3. modul 3CFG.docx
4. modul - 3CFG.docx
Nær fremtid.doc
Los jóvenes - 1.docx
Tag en blyant med - vi træner delprøve 1
Opgave - spanske og danske unge.docx
Los jóvenes - 2.docx
2. Nattelivet: "Los jóvenes españoles bebemos mucho, pero sabemos controlarlo"
Los jóvenes - 3.docx
Beshir, Camille, Christian, Ismail, Malou, Martin, Nanna P., Sofia: Tag AirPods + blyant med (I skal have test)
España en la calle - Benditos bares + opsamling.docx
Opsamling- España en la calle 3CFG.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Rosalía
Formål:
1) at tale spansk om noget meningsfuldt: Den største spanske musiksensation i nyere tid.
2) at bruge musik og musikvideoer som en indgangsvinkel til at tale spansk.
3) at øve mundtlig fremlæggelse på spansk.
4) at arbejde projektorienteret
Kernestof:
"El flamenco" fra bogen "La cultura española (Vamos)" af Anny Holmgaard.
https://e-studiar.net/fiestas-y-celebraciones/#El_flamenco
Eleverne arbejdede projektorienteret, og de skulle arbejde med en af disse fire sange/musikvideoer af Rosalía:
Malamente
https://www.youtube.com/watch?v=Rht7rBHuXW8
Piensa en tu mirá
https://www.youtube.com/watch?v=p_4coiRG_BI
De aquí no sales
https://www.youtube.com/watch?v=vy4lZs8fVRQ
Con altura
https://www.youtube.com/watch?v=p7bfOZek9t4
De skulle selv finde ekstra materiale om Rosalía, el flamenco og kulturel appropriation og lave en mundtlig fremlæggelse.
Supplerende materiale:
Rosalía Talks MOTOMAMI, Jimmy’s "Motopapi" Energy and Harry Styles Texting Her | The Tonight Show
https://www.youtube.com/watch?v=LkOMIsEen1g
Indhold
Kernestof:
Rosalía - projektarbejde 3CFG.docx
Rosalía - mens de andre fremlægger.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Latinos en los EE.UU EKSAMENSEMNE
Formål:
At opnå viden om immigration fra Latinamerika til USA, herunder væsentlige push/pull faktorer, spanglish samt livet som immigrant i USA.
Kernestof:
"Sabes por qué migran los seres humanos"
http://www.luisvivesces.org/upload/96/13/2011_11_GUIA_MIGRACIoN_vf.pdf
"Estados Unidos y los hispanohablantes" (hele teksten)
https://tapasonline.systime.dk/?id=144
"Alma Cruz"
Fra Aase Kledal: Somos latinos en Estados Unidos, 2012
Film: Una vida mejor
Indhold
Kernestof:
1 modul.docx
Factores push y pull.docx
Modul 2+3.docx
Modul 4+5.docx
Modul 4+5 - puntos centrales.docx
Tid til at få feedback på jeres afleveringer (dagbog). Kig på mine rettelser/kommentarer inden dagens modul.
3CFG
6. modul - Spanglish.docx
7. modul.docx
6. Estados Unidos y los hispanohablantes | Tapas – Online
Gustar - forklaring til 3G.docx
Gustar - øvelser til 3G.docx
Alam Cruz OCR.pdf
Alma Cruz 1.docx
Alma Cruz 2.docx
I dag skal vi snakke om teksten fra sidste gang (Alma Cruz) og de spørgsmål I lavede til teksten (onsdag den 13.) Læs teksten igen, så du er klar til samtalen. Dvs. side 60-61 (indtil linje 18).
Alma Cruz - 3.docx
Vi skal snakke om Alma Cruz i grupper. Læs gerne det vi har læst i teksten indtil nu, så du er klar til at snakke på spansk.
Alma Cruz - 4.docx
Dem der var fraværende fredag skal snakke om Alma Cruz - læs gerne teksten igen, så du er klar til at snakke på spansk.
Genrerne i spansk til delprøve 2 min udgave.docx
Una vida mejor - A Better Life 3CFG.docx
Opsamling film + emne.docx
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 24
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Empresas españolas EKSAMENSEMNE
Formål:
at opnå viden om vigtige spanske firmaer
at opnå viden om kulturelle forskelle mellem DK og Spanien med hensyn til forretningskultur
at opnå viden om forretningskorrespondance på spansk - brev, mail og memo.
Kernestof:
Desigual
https://e-studiar.net/espana-en-perspectiva/#Desigual
Chupa Chups
https://e-studiar.net/espana-en-perspectiva/#Chupa_Chups
Supplerende stof:
Historia de la marca CHUPA CHUPS: piruletas en el espacio, logotipo de Salvador Dali, fama mundial
https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=La%20historia%20de%20Chupa%20Chups&mid=9B7728ECC0E2F792308B9B7728ECC0E2F792308B&ajaxhist=0
Gruppefremlæggelser om følgende spanske firmaer:
El Corte Inglés (www.elcorteingles.es)
Torres (www.torres.es)
Seat (www.seat.es)
Mango (www.mango.es)
Camper (www.camper.es)
Inditex (https://www.inditex.com/itxcomweb/es/home)
Bimba y Lola (https://www.bimbaylola.com/es_es/)
Lene Kirk-Sørensen, Birthe Nielsen: Spansk Virksomhedskommunikation. Kapitel 1: Kulturforskelle.
Indhold
Kernestof:
Desigual.docx
Empresas, 1.docx
Empresas, 2 3CFG.docx
Læs side 1 om Desigual igen, så du er klar til at snakke om spørgsmålene på klassen (teksten er vedhæftet onsdagens modul).
Empresas 3 3CFG.docx
Vær klar til at snakke om teksten om Desigual - måske den skal læses igen?
Empresas 4 - 3CFG.docx
Chupa Chups.docx
Forretningskorrespondance.docx
Handelskorrespondance.pdf
Sådan skriver du et memo.docx
Case - memo.docx
Øvelser - korrespondance.docx
Fagdag.docx
Empresas de España.3CFG.docx
Diferencias culturales 3CFG.docx
Kulturforskelle.pdf
Vi arbejder videre med teksten om kulturforskelle og øvelserne til denne. Som minimum skal I have lavet sandt/falsk øvelsen til i dag.
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Las pandillas latinoamericanas
Formål:
At opnå viden om latinamerikanske bander
Kernestof:
Las Maras Salvatruchas. Retratos latinos en California s. 78 & 120-121
Film: Sin Nombre.
Supplerende stof:
"Los Angeles og bannderne" Retratos latinos en California s. 115-117
Indhold
Kernestof:
Genstandsled - med øvelser.docx
Sørg for at side 3 i mandagens øvelse (om genstandsled) er lavet færdig til i dag.
PANDILLAS LATINOAMERICANAS 3cfg.pdf
Los Angeles og banderne - 1. modul 3CFG.docx
Læs den danske tekst på side 2,3,4 i PDF'en om bander (vedhæftet torsdagens modul).
Pandillas 2- páginas 5,6,7 3cfg.docx
Spørgsmålene til danske tekst skal være besvaret til i dag. Jeg deler jer op i mindre grupper.
Las Maras Salvatruchas 3cfg.docx
Vocabulario - øvelser til quizlet.docx
Titel
Delprøve 1 - medbring en blyant
Sin nombre 3CFG.docx
Andrea, Ismail og Nanna D.: Medbring Airpods: I skal have delprøve 1.
Sin nombre 3CFG 2.docx
Billedbeskrivelse - Pandilleros.docx
Billedbeskrivelse - Pandilleros - instruktion.docx
Opsamling - speeddating.docx
Terminsprøve spansk - 2025.docx
Genrerne i spansk til delprøve 2 min udgave.docx
Delprøve 1 - gode råd.docx
Handelskorrespondance.pdf
Sådan skriver du et memo.docx
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/6577/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73620347094", "T": "/lectio/6577/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73620347094", "H": "/lectio/6577/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73620347094" }