Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Z - Mercantec
|
Fag og niveau
|
Tysk B
|
Lærer(e)
|
Pia Vestergaard Andersen
|
Hold
|
2023 1AH Ty (1AH Ty, 2AH Ty)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Deutsche Kultur
Forløbet omhandler kulturelle kendetegn ved Tyskland. Det, som kan defineres som typisk tysk i forhold til andre lande, herunder særligt fokus på forskelle mellem Tyskland, Danmark og Tyrkiet. Eleverne har desuden deltaget i et tværfagligt forløb med engelsk og afsætning om tyske og engelske turister i Danmark.
Cirka 15%
Kernetekster:
Business Insider, "Typisch Deutsch: 15 Dinge, die Deutsche einfach anders machen"
https://www.businessinsider.de/panorama/typisch-deutsch-15-dinge-die-deutsche-anders-machen-2018-1/ , (sidst besøgt d. 03.06.2024)
Strautmann, Michael & Franziska Fischer: "Refugeeguide.de" (uddrag)
https://www.refugeeguide.de/de/ (sidst besøgt d. 03.06.2024)
Statistik aus "de.statista.com",
Grösste Ängste der Deutschen 2023:
"Wovor haben die Deutschen grosse Angst?"
https://de.statista.com/statistik/daten/studie/321259/umfrage/umfrage-zu-den-groessten-aengsten-der-deutschen/ (Sidst besøgt 03.06.2024)
Standard Eurobarometer 100 Dezember 2023:
"Wie zufrieden sind Sie insgesamt mit dem Leben, das Sie führen?"
https://de.statista.com/statistik/daten/studie/153748/umfrage/allgemeine-zufriedenheit-mit-dem-eigenen-leben/
Allensbacher Markt- und Werbeträger-Analyse AWA 23.
"Was halten Sie persönlich im Leben für besonders wichtig und erstrebenswert?"
https://de.statista.com/statistik/daten/studie/170820/umfrage/als-besonders-wichtig-erachtete-aspekte-im-leben/ (sidst besøgt d. 03.06.2024)
Film:
Samdereli, Yasemin: "Almanya - Willkommen in Deutschland", 2011
Supplerende tekster:
Klitnæs, Paul: "Tysk virksomhedskommunikation", Systime, 2015
1.1. Kulturmøde i München. (Case: Janus´ tur til München).
FAGLIGE MÅL:
- forstå talt tysk standardsprog om kendte emner formidlet gennem forskellige medier
– læse og forstå forskellige typer og genrer af ubearbejdede nyere tysksprogede tekster – redegøre på tysk for studerede tysksprogede emner og tekster, analysere og fortolke disse og perspektivere til andre tekster, idet de benytter et nuanceret ordforråd samt anvender elementær morfologi og syntaks korrekt
– føre en samtale på et klart forståeligt, sammenhængende og nogenlunde flydende tysk om emner, de er fortrolige med, samt redegøre for og diskutere forskellige synspunkter
– udtrykke sig mundtligt på tysk om ikke-gennemgåede tysksprogede tekster og emner med anvendelse af et enkelt ordforråd og ofte forekommende faste vendinger og udtryk – udtrykke sig klart forståeligt og sammenhængende på skriftligt tysk med et varieret ordforråd og med sikkerhed i den centrale ortografi, morfologi og syntaks
– analysere og beskrive tysk sprog grammatisk på dansk med anvendelse af relevant terminologi
– anvende relevante lytte- og læsestrategier samt relevante mundtlige og skriftlige kommunikationsstrategier
– på tysk redegøre for og reflektere over forskellige tysksprogede tekster såvel fiktive som ikke-fiktive samt analysere og fortolke disse
– redegøre på tysk for kulturelle og samfundsmæssige forhold i tysksprogede lande med hovedvægten på Tyskland efter 1945
– anvende en grundlæggende viden om kulturelle og samfundsmæssige forhold i tysksprogede lande i arbejdet med fiktive og ikke-fiktive tysksprogede tekster og medier samt sammenligne studerede tysksprogede tekster og emner med kultur-, samfunds- og erhvervsforhold i andre lande
– søge og anvende relevant tysksproget materiale på internettet samt dokumentere anvendelsen heraf
– demonstrere viden om fagets identitet og metoder.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
19 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvstændighed
- Sociale
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
2
|
Kurzfilme/Familie
Forløbet har fokus på familierelationer på tværs af generationerne, med udgangspunkt i genren kortfilm og analyse af disse. Eleverne har sammenlignet med egne familieforhold.
Cirka 15% af undervisningen
KERNETEKSTER:
Aus Magazin Schule: "Henning May: Vater, Liebe, Heimat", 27.07.2016
https://www.magazin-schule.de/magazin/henning-may-vater-liebe-heimat/
"Oft gefragt", Annenmaykantereit, 16.10.2015
https://www.youtube.com/watch?v=TxZMfufRJfo
Kortfilm:
Winkenstette, Sarah: "Bienenstich ist aus", 2009
https://www.youtube.com/watch?v=cBODVmDo_uE
Vollmar, Neele Leana: "Meine Eltern", 2004
https://www.youtube.com/watch?v=_O_xipy1Mx8&t=744s
Kiefer, Johannen: "Gregors grösste Erfindung", 2001, MitCFU,
FAGLIGE MÅL:
- forstå talt tysk standardsprog om kendte emner formidlet gennem forskellige medier
– læse og forstå forskellige typer og genrer af ubearbejdede nyere tysksprogede tekster – redegøre på tysk for studerede tysksprogede emner og tekster, analysere og fortolke disse og perspektivere til andre tekster, idet de benytter et nuanceret ordforråd samt anvender elementær morfologi og syntaks korrekt
– føre en samtale på et klart forståeligt, sammenhængende og nogenlunde flydende tysk om emner, de er fortrolige med, samt redegøre for og diskutere forskellige synspunkter
– udtrykke sig mundtligt på tysk om ikke-gennemgåede tysksprogede tekster og emner med anvendelse af et enkelt ordforråd og ofte forekommende faste vendinger og udtryk – udtrykke sig klart forståeligt og sammenhængende på skriftligt tysk med et varieret ordforråd og med sikkerhed i den centrale ortografi, morfologi og syntaks
– analysere og beskrive tysk sprog grammatisk på dansk med anvendelse af relevant terminologi
– anvende relevante lytte- og læsestrategier samt relevante mundtlige og skriftlige kommunikationsstrategier
– på tysk redegøre for og reflektere over forskellige tysksprogede tekster såvel fiktive som ikke-fiktive samt analysere og fortolke disse
– redegøre på tysk for kulturelle forhold i tysksprogede lande med hovedvægten på Tyskland efter 1945
– anvende en grundlæggende viden om kulturelle og samfundsmæssige forhold i tysksprogede lande i arbejdet med fiktive og ikke-fiktive tysksprogede tekster og medier samt sammenligne studerede tysksprogede tekster og emner med kultur-, samfunds- og erhvervsforhold i andre lande
– demonstrere viden om fagets identitet og metoder.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
25 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Diskutere
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Sociale
- Samarbejdsevne
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
3
|
Liebe
Kulturelle forhold i Tyskland
Forløbet koncentrerer sig om kærlighed i Tyskland, samt hvilke komplikationer, der kan være ved kærlighed. Eleverne er især blevet undervist i den ulykkelige kærlighed. Eleverne har selv forsøgt sig ved hjælp af reimmaschine.de at fremstille eget kærlighedsdigt.
Cirka 10 % af undervisningen
KERNETEKSTER
Aus Hermann, Mette: "Los geht´s!,", 2019, Systime
- Bosse: Liebe ist leise
https://losgehts.systime.dk/?id=142#c369
- Heinrich Heine: Ein Jüngling liebt ein Mädchen
https://losgehts.systime.dk/?id=143#c386
- Nadja Einzmann: Narzissen für über den Tag
https://losgehts.systime.dk/?id=147
Buch, Franziska: "Nach uns der Rest der Welt", 2023, (Film fra MitCFU)
Supplerende:
www.reimmaschine.de
FAGLIGE MÅL:
- forstå talt tysk standardsprog om kendte emner formidlet gennem forskellige medier
– læse og forstå forskellige typer og genrer af ubearbejdede nyere tysksprogede tekster – redegøre på tysk for studerede tysksprogede emner og tekster, analysere og fortolke disse og perspektivere til andre tekster, idet de benytter et nuanceret ordforråd samt anvender elementær morfologi og syntaks korrekt
– føre en samtale på et klart forståeligt, sammenhængende og nogenlunde flydende tysk om emner, de er fortrolige med, samt redegøre for og diskutere forskellige synspunkter
– udtrykke sig mundtligt på tysk om ikke-gennemgåede tysksprogede tekster og emner med anvendelse af et enkelt ordforråd og ofte forekommende faste vendinger og udtryk – udtrykke sig klart forståeligt og sammenhængende på skriftligt tysk med et varieret ordforråd og med sikkerhed i den centrale ortografi, morfologi og syntaks
– anvende relevante lytte- og læsestrategier samt relevante mundtlige og skriftlige kommunikationsstrategier
– på tysk redegøre for og reflektere over forskellige tysksprogede tekster såvel fiktive som ikke-fiktive samt analysere og fortolke disse
– redegøre på tysk for kulturelle forhold i tysksprogede lande med hovedvægten på Tyskland efter 1945
– anvende en grundlæggende viden om kulturelle forhold i tysksprogede lande i arbejdet med fiktive og ikke-fiktive tysksprogede tekster og medier samt sammenligne studerede tysksprogede tekster og emner med kulturforhold i andre lande
– søge og anvende relevant tysksproget materiale på internettet samt dokumentere anvendelsen heraf
– demonstrere viden om fagets identitet og metoder.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
25 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Diskutere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Kreativitet
- Sociale
- Åbenhed og omgængelighed
- IT
- Tekstbehandling
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
4
|
Deutsche Unternehmen und Nachhaltigkeit EKSAMEN
Forløbet omhandler tyske virksomheders forhold til bæredygtighed. Eleverne er blevet undervist i større tyske virksomheders udfordringer og muligheder i forhold til den klimamæssige omstilling. Eleverne har fremlagt en selvvalgt tysk virksomhed med særlig fokus på informationer om virksomhedens bæredygtighed.
Cirka 20 % af undervisningen
KERNETEKSTER
Aus Eskesen, Anne Lønberg: "Auf den Punkt", 2023, Systime
- RIed, Katrin: "So ersetzt Playmobil Plastik in seinen Spielfiguren", 11.07.2022
https://aufdenpunkt.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=135#c723
- Höpner, Axel: "Leder aus Pilzen und Kreislaufwirtschaft: So will Adidas nachhaltig werden", 2022.
https://aufdenpunkt.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=133#c726
- "Einzelhandel: Das langsame Sterben der Werbeprospekte", 27.07.2022, Dpa-infocom.de
https://aufdenpunkt.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=136#c313
- Gauto, Anna: "Veganes Leder: Diese Gründer wollen Sofas und Autositze aus Hanf fertigen", 05.07.2022
https://aufdenpunkt.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=137#c730
SUPPLERENDE:
Hjemmesider fra selvvalgte virksomheder.
Aus: Eskesen, Anne Lønberg: "Auf den Punkt", 2023
- Fotos fra Pixabay
https://aufdenpunkt.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=134#c290
FAGLIGE MÅL:
- forstå talt tysk standardsprog om kendte emner formidlet gennem forskellige medier
– læse og forstå forskellige typer og genrer af ubearbejdede nyere tysksprogede tekster – redegøre på tysk for studerede tysksprogede emner og tekster, analysere og fortolke disse og perspektivere til andre tekster, idet de benytter et nuanceret ordforråd samt anvender elementær morfologi og syntaks korrekt
– føre en samtale på et klart forståeligt, sammenhængende og nogenlunde flydende tysk om emner, de er fortrolige med, samt redegøre for og diskutere forskellige synspunkter
– udtrykke sig mundtligt på tysk om ikke-gennemgåede tysksprogede tekster og emner med anvendelse af et enkelt ordforråd og ofte forekommende faste vendinger og udtryk – udtrykke sig klart forståeligt og sammenhængende på skriftligt tysk med et varieret ordforråd og med sikkerhed i den centrale ortografi, morfologi og syntaks
– anvende grundlæggende erhvervsrelateret terminologi og fraseologi i arbejdet med virksomhedens eksterne kommunikation, mundtligt og skriftligt
– analysere og beskrive tysk sprog grammatisk på dansk med anvendelse af relevant terminologi
– anvende relevante lytte- og læsestrategier samt relevante mundtlige og skriftlige kommunikationsstrategier
– på tysk redegøre for og reflektere over forskellige tysksprogede tekster såvel fiktive som ikke-fiktive samt analysere og fortolke disse
– redegøre på tysk for kulturelle, samfundsmæssige og erhvervsmæssige forhold i tysksprogede lande med hovedvægten på Tyskland efter 1945
– anvende en grundlæggende viden om kulturelle, samfundsmæssige og erhvervsmæssige forhold i tysksprogede lande i arbejdet med fiktive og ikke-fiktive tysksprogede tekster og medier samt sammenligne studerede tysksprogede tekster og emner med kultur-, samfunds- og erhvervsforhold i andre lande
– søge og anvende relevant tysksproget materiale på internettet samt dokumentere anvendelsen heraf
– behandle problemstillinger i samarbejde med andre fag
– demonstrere viden om fagets identitet og metoder.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvstændighed
- IT
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
5
|
Jung in Deutschland EKSAMEN
Forløbet fokuserer på, hvordan det er at være ung i Tyskland. Eleverne har læst om, hvornår unge i Tyskland flytter hjemmefra, hvilke uddannelser de tager, hvilke bekymringer og drømme, de unge har. Eleverne har interviewet hinanden for at perspektivere til danske unges drømme og bekymringer.
Cirka 10% af undervisningen
KERNETEKSTER
Jugend in Deutschland, 31.01.2024, deutschland.de
https://www.deutschland.de/de/topic/leben/junge-menschen-in-deutschland-zahlen-und-fakten
Tromballa, Doris: "Jugendliche in Deutschland: besorgt, optimistisch, realistisch", 12.04.2024, BR.de
https://www.br.de/nachrichten/wissen/jugendliche-in-deutschland-besorgt-optimistisch-realistisch,UFTC2da
Schlegel, Marc: "Sommer auf drei Rädern", 2022 (FILM på MitCFU)
SDP, Sido, Esther Graf: "Mama hat gesagt", 2024
https://www.youtube.com/watch?v=31rzVpAXQC0
SUPPLERENDE
Nyhedsudsendelser fra Logo.de
FAGLIGE MÅL:
- forstå talt tysk standardsprog om kendte emner formidlet gennem forskellige medier
– læse og forstå forskellige typer og genrer af ubearbejdede nyere tysksprogede tekster – redegøre på tysk for studerede tysksprogede emner og tekster, analysere og fortolke disse og perspektivere til andre tekster, idet de benytter et nuanceret ordforråd samt anvender elementær morfologi og syntaks korrekt
– føre en samtale på et klart forståeligt, sammenhængende og nogenlunde flydende tysk om emner, de er fortrolige med, samt redegøre for og diskutere forskellige synspunkter
– udtrykke sig mundtligt på tysk om ikke-gennemgåede tysksprogede tekster og emner med anvendelse af et enkelt ordforråd og ofte forekommende faste vendinger og udtryk – udtrykke sig klart forståeligt og sammenhængende på skriftligt tysk med et varieret ordforråd og med sikkerhed i den centrale ortografi, morfologi og syntaks
– analysere og beskrive tysk sprog grammatisk på dansk med anvendelse af relevant terminologi
– anvende relevante lytte- og læsestrategier samt relevante mundtlige og skriftlige kommunikationsstrategier
– på tysk redegøre for og reflektere over forskellige tysksprogede tekster såvel fiktive som ikke-fiktive samt analysere og fortolke disse
– redegøre på tysk for kulturelle, samfundsmæssige og erhvervsmæssige forhold i tysksprogede lande med hovedvægten på Tyskland efter 1945
– anvende en grundlæggende viden om kulturelle, samfundsmæssige og erhvervsmæssige forhold i tysksprogede lande i arbejdet med fiktive og ikke-fiktive tysksprogede tekster og medier samt sammenligne studerede tysksprogede tekster og emner med kultur-, samfunds- og erhvervsforhold i andre lande
– søge og anvende relevant tysksproget materiale på internettet samt dokumentere anvendelsen heraf
– demonstrere viden om fagets identitet og metoder.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
21 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
- Formidling
- Selvrefleksion
- Personlige
- Sociale
- Samarbejdsevne
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
6
|
Die Stasi/DDR EKSAMEN
Forløbet har fokus på tiden under DDR, i særdeleshed på die Stasi. Eleverne er blevet undervist i baggrundsviden om DDR, men med særlig fokus på Stasis metoder og også på tiden efter murens fald og dennes indflydelse på de tidligere stasi-agenters liv.
Cirka 15% af undervisningen
KERNETEKSTER
Henckel von Donnersmarck: "Das Leben der Anderen", 2006, (Film fra MitCFU)
Eschen, Maurice: "Ein Leben für die Stasi", 1995, print.ik,fh-hannover.de
http://print.ik.fh-hannover.de/index.php/component/content/article/19-archiv-juli-10/95-ein-leben-fuer-die-stasi
"Inside Stasi", 24.03.2024, ARD, 0-5 Minutter.
https://www.ardmediathek.de/video/terra-x-history/inside-stasi/zdf/Y3JpZDovL3pkZi5kZS9QUk9EMS9TQ01TXzQ3ZGE2YTJmLWZmN2MtNGVkMS1iNDMwLWM4ZDFlZmE0YWQ3ZQ
SUPPLERENDE TEKSTER
Aus "Tyskbogen"
- Zwei Staaten
https://tyskbogen.systime.dk/?id=137&L=10#c867
- Leben in der DDR
https://tyskbogen.systime.dk/?id=137&L=10#c679
Studyflix.de
- DDR und BRD (Video)
https://studyflix.de/geschichte/ddr-und-brd-4768
FAGLIGE MÅL:
- forstå talt tysk standardsprog om kendte emner formidlet gennem forskellige medier
– læse og forstå forskellige typer og genrer af ubearbejdede nyere tysksprogede tekster – redegøre på tysk for studerede tysksprogede emner og tekster, analysere og fortolke disse og perspektivere til andre tekster, idet de benytter et nuanceret ordforråd samt anvender elementær morfologi og syntaks korrekt
– føre en samtale på et klart forståeligt, sammenhængende og nogenlunde flydende tysk om emner, de er fortrolige med, samt redegøre for og diskutere forskellige synspunkter
– udtrykke sig mundtligt på tysk om ikke-gennemgåede tysksprogede tekster og emner med anvendelse af et enkelt ordforråd og ofte forekommende faste vendinger og udtryk
– anvende relevante lytte- og læsestrategier samt relevante mundtlige og skriftlige kommunikationsstrategier
– på tysk redegøre for og reflektere over forskellige tysksprogede tekster såvel fiktive som ikke-fiktive samt analysere og fortolke disse
– redegøre på tysk for samfundsmæssige forhold i tysksprogede lande med hovedvægten på Tyskland efter 1945
– anvende en grundlæggende viden om samfundsmæssige forhold i tysksprogede lande i arbejdet med fiktive og ikke-fiktive tysksprogede tekster og medier samt sammenligne studerede tysksprogede tekster og emner med kultur-, samfunds- og erhvervsforhold i andre lande
– søge og anvende relevant tysksproget materiale på internettet samt dokumentere anvendelsen heraf
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
7
|
Grammatik
Cirka 10 %
Med udgangspunkt i funktionel grammatik er eleverne undervist i grammatik ud fra følgende bøger:
Thomasen. H. & D. Unnerup-Madsen: "Auf den richtigen Weg", 2008
Häckert, L & B. Lohse: "Alles in allem" 2014/2019, Systime
Herman, M.: "Wie geht´s? Tysk Grammatik", 2019, Systime
FAGLIGE MÅL:
– analysere og beskrive tysk sprog grammatisk på dansk med anvendelse af relevant terminologi
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Handelskorrespondence
Cirka 5%
Vi har arbejdet med bogen "Sehr geehrte Damen und Herren", v. Thomasen og Unnerup-Madsen, Ventus forlag, 2014
Der arbejdet med forespørgsel, tilbud, ordre, ordrebekræftelse, levering.
FAGLIGE MÅL:
– anvende grundlæggende erhvervsrelateret terminologi og fraseologi i arbejdet med virksomhedens eksterne kommunikation, mundtligt og skriftligt
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/6577/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73620350034",
"T": "/lectio/6577/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73620350034",
"H": "/lectio/6577/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73620350034"
}