Holdet 1gr7 En (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution Z - NAB CB
Fag og niveau Engelsk B
Lærer(e) Camilla Ekelund
Hold 2025 En/gr7 (1gr7 En)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Identities

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Identities

Introduktionsforløb til engelsk i gymnasiet. Vi arbejder med fiktion og non-fiktion og kommer igennem de mest anvendte genrer. I grammatikken fokuseres der på ordklasser og sætningsanalyse. Vi arbejder med forskellige typer litteratur, tager introducerende fat i analytiske metoder tilknyttet de forskellige teksttyper. Alle tekster knytter sig til emnet identity.

Key terms: identity, personality, race, sexuality, identify with, gender, stereotypes, public and private, discrimination, expression, change, society and individual, expectations, development, genes, individual.

Kernestof:
- Nanna Flindt Kreiner m.fl. ’Personality development’, fra Compass, Systime iBog, 2021
- TedTalk by Zahra Dry, January 2018: Reshaping How We See Identity
- Langston Hughes: Theme for English B
- Claire Keegan: Close to the water's Edge
- Billie Eilish, Not My Responsibility (tekst + video)
- Perks of Being a Wallflower

Grammatik og metode:
- Sætningsled og ordklasser
- The rhetorical pentagram
- Analysis of fictional litterature

Særlige fokuspunkter
• Lytte
• Læse
• Analytiske evner

Arbejdsformer
• Gruppearbejde
• Individuelt arbejde
• Lærerstyret undervisning
• Pararbejde
Særlige fokuspunkter:
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Picture analysis 01-09-2025
Personal letter 08-09-2025
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer