Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
TEC
|
Fag og niveau
|
Kommunikation/IT C
|
Lærer(e)
|
Peter Maegaard
|
Hold
|
2024 Bb1 kit (B1b1 kit)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Behov, engament og motivation
Forløb med udgangspunkt i målgruppeanalyse, statistik og Conzoom
Mini-projekt inddelt i korte segmenter med fokus på følgende:
• Analyse af brugerne af et produkt ud fra statistik og artikler
• Argumentation for valg af Conzoom-type ud fra statistik
• Placering af Conzoom-typens brug af produktet i Maslows behovspyramid og refleksion over kulturbestemte og medfødte behov
• Idégenerering af udarbejdelse af plakat for produktet ud fra AIDA(s)-modellen med fokus på hierarki i opsætningen af informationerne
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Sælg til målgruppens behov
|
11-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Oplysningskampagner
Forløb omkring oplysningskampagner med fokus på projektarbejde
Forløbet var delt ind i to faser:
1. Desk research og field research, som mundede ud i kommunikationsstrategien.
2. Produktion og dokumentation.
Eleverne valgte et samfundsrelateret problem og en NGO eller et statsligt organ som afsender. De analyserede både problemet generelt, hvordan man kan løse/afhjælpe/mindske problemet med kommunikation samt afsenderen generelt og afsenderes tidligere kommunikative indsatser.
Efter deres analyser udarbejdede de en kommunikationsstrategi ud fra Bruno Ingemanns bollemodel. Herefter producerede de to medieprodukter samt en rapport.
Udover de faglige krav, indeholdt projektet også et metakrav om opstilling af det afleverede dokument ved at eleverne skulle bruge reference- og typografisystemet i Word eller Google Docs til at generere indholdsfortegnelse og kildehenvisninger.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Oplysningskampagne
|
04-02-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
14,00 moduler
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Opsamling
Repetition fordelt på tre områder:
• Grafisk design (det gyldne snit, farveteori, typografier, geometriske former)
• Kommunikationsstrategi (den moderne kommunikationsmodel og bollemodellen)
• Statistik om morgenmad baseret på elevernes besvarelse af et spørgeskema, fokus på midrepræsentation af data
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Eksamensprojekt
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Kit eksamensopgave - projektbeskrivelse
|
20-03-2025
|
Eksamensopgave
|
09-05-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
14,00 moduler
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/680/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66063379753",
"T": "/lectio/680/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66063379753",
"H": "/lectio/680/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66063379753"
}