Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
TEC
|
Fag og niveau
|
Kommunikation/IT C
|
Lærer(e)
|
Jacob Kestner
|
Hold
|
2024 Bm kit (B1m kit)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Projekt madprodukt
Videoreklame for et madprodukt rettet mod et valgt segment.
Der arbejdes med foranalyse og kommunikationsstrategi:
- Afsenderanalyse
- Produktanalyse
- Markedsanalyse
- Kommunikationsstrategi.
Produktion:
- Tekniske krav til video
- Manuskript, storyboard og shotliste
- Optagelse og redigering.
AIDA
SWOT analyse
Maslows behovspyramide
Natur- og kulturbestemte behov.
Manuskript, storyboard og shotliste.
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Projekt madprodukt
|
15-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
9,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Our Website
Målsætning:
Der arbejdes indenfor mediet webdesign og målsætningen er et kreativt og interaktivt kommunikationsprodukt i fx Wix, WordPress eller Prezi.
Formål:
At udvikle elevernes kreative og refleksive beherskelse af de digitale kulturteknikker til løsning af kommunikationsopgaver og -problemer.
Metode:
Projektarbejde, understøttet af faglige input fra lærer, klassediskussioner, refleksionsøvelser og feltarbejde.
Materialer:
Kompendie C
Grundbog: Kommunikation & It C, Systime, især Leksikon/Webdesign (s. 241-262)
Grundbog: Kommunikation & It A, Systime, kap. 9: Webkommunikation (s. 437-448)
Video: Usability, Jakob Nielsen, (20 min.) https://www.youtube.com/watch?v=xKOlga_xkKA
Video: Dark patterns (7 min.) https://darkpatterns.org
Skriv netop til nettet, Marie Louise Pedersen, K-forum, d. 17. august 2010.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Figma app-udvikling
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Eksamensprojekt
Udførligt elevoplæg samt gruppeprojekter med høj elevstyring og lærervejledning.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
21 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/680/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66063384089",
"T": "/lectio/680/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66063384089",
"H": "/lectio/680/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66063384089"
}