Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
|
Institution
|
Z - Regionalmøde Aarhus
|
|
Fag og niveau
|
Spansk A
|
|
Lærer(e)
|
Jacob Sten Preisler, Marianne Nørgaard
|
|
Hold
|
2023 SP/TD (2g TD SP, 3g TD SP)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Grundforløb - introduktion til spansk
Spansk Grundforløb.
Vi har fulgt begyndersystemet Caminando + øvebog.
Vi har læst og arbejdet med kap. 1- 8:
Grammatiske emner:
Artikler
Præsens
Perfektum (haber + -ado/-ido)
Nær fremtid (ir a + inf.)
Estar + gerundium (ex. estoy jugando al fútbol)
Tener que + infinitiv (ex. tengo que jugar al fútbol)
Adjektiver
Anbefalet sommerferietræning: Busuu / Duolingo
Youtubekanal om yndlingsemnet
Chat på spansk ChatGBT
|
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Bienvenidos a la primera clase de español
-
Caminando
-
Lydfiler til Caminando
-
Ejercicios s.7-8
-
Clausen, Waldenström, Westerman, Wik-Bretz: CAMINANDO GRUNDBOG + CD; sider: 1-2, 19-20, 28-29, 32-35, 37-41, 46-48, 50-51, 55-58, 64-71, 73-74
-
Øvebog s.10
-
Caminando øvebog
-
Música
-
La ropa
-
Ir de compras
-
Vocabulario de la familia en español
-
Caminando - lydfiler
-
Hoy
-
Quizlet - stedsangivelser
-
Quizlet - día de los muertos
-
Afsnit
-
Stedsangivelser - igen
-
Día de los muertos
-
Dialog
-
Kopier fra Øvebogen til Caminando
-
Canción Gustavo
-
Frases útiles para la clase de español
-
Preposiciones y adverbios de lugar
-
Gerundium
-
Descripción del físico en español
-
En lille quizlet
-
La familia
-
El Inicio de Fabricio
-
Escape Room
-
La Navidad
-
lydfil 45
-
Me gusta, no me gusta
-
Me gusta/ no me gusta
-
Før nutid (perfektum)
-
Pronominer - oversigt
-
Lydfil 47
-
Antonymer
-
Inspiration til mere spansk
-
Los muebles
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
39 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
Hispanohablantes en Dinamarca
I dette forløb skal vi arbejde med spansktalende bosat i Danmark.
Vi ser på 6 individers historie og deres baggrund for at bo i Danmark. Hvad vælger de at fremhæve ved Danmark og dansk kultur, og hvilke forskelle påpeger til deres oprindelsesland.
Undervejs undersøger vi vores egne fordomme og forestillinger.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
Almodovar: Las mujeres
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
4
|
La gastronomía peruana
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
5
|
Frida Kahlo
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/6951/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74329290297",
"T": "/lectio/6951/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74329290297",
"H": "/lectio/6951/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74329290297"
}