Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Greve Gymnasium
|
|
Fag og niveau
|
Engelsk B
|
|
Lærer(e)
|
Theis Søgaard Hansen
|
|
Hold
|
2025 En/fG (1fG En)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
SoMe Grundforløb 2025
I dette forløb har vi arbejdet med konsekvensen af sociale mediers indtog i unges hverdag. Det har konsekvenser, da det kan være med til at forme unge menneskers holdninger, idealer og værdier. Det er af den grund vigtigt at kunne tage kritisk stilling til den mængde af informationer, som man dagligt bliver udsat for. Derudover er det vigtigt at reflektere over, om sociale medier er den bedste måde at bruge ens tid på. Vi har desuden arbejdet med grammatik samt det retoriske pentagram, appelformerne og Toulmin.
Alle tekster er fra engelsk grundforløbkompendiet. Her angives kun titler.
What is Social Media?
“1,000 Danes Accused of Child Pornography for Sharing Video of Teens”
“The Guilty Feminist 2022” Podcast
Black Mirror-afsnittet “Shut Up and Dance” (Sæson 3, afsnit 3 på Netflix)
“140 - a social media story” (novelle)
“Social media use can be positive for mental health and well-being”
“The upside of selfies: Social media isn't all bad for kids”
“The Psychological Effects of TikTok”
|
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Analytical Toolbox.pdf
-
Til i morgen er der ingen lektier. Vi starter med et forløb om sociale medier.
-
Social Media and Technology - compendium 2022.docx.pdf
-
Gruppe 1
-
Lektie: “1,000 Danes Accused of Child Pornography for Sharing Video of Teens”. Læs artiklen i kompendiet, som ligger på modulet i går torsdag. Skriv hvis I er i tvivl om noget. Jeg præsenterer også jeres første skriftlige aflevering.
-
https://app.minlaering.dk/bog/29/kapitel/8747
-
Find concrete persons in the article and identify their opinion on the preliminary charges against the 1,004 teens. How do the persons argue for their opinions? Which arguments seem stronger?
-
The Guilty Feminist - vocabulary and work questions 2022.docx
-
Ingen lektier til dette modul. Vi skal lytte til en podcast, så sørg for at have høretelefoner med.
-
https://guiltyfeminist.com/episode/?episode=36
-
consentsamtykkereclaimgenerobreharassmentchikaneri, plageriviolatekrænkegenderkønshiftflyttenarcissisticselvoptagetboundarygrænserepresentationfremstillingdesiredbegæretcounteractmodvirkeapplyansøgeinventopfindelackmangeldiverseforskelligexcertionudø
-
Ingen lektier til dette modul. Vi arbejder med netflix-serien Black Mirror.
-
Studiemoduler
-
Shut up and Dance 2022.pptx
-
Vi fortsætter med arbejdet fra sidst pba. Netflix-serien. Ingen lektier.
-
I skal læse novellen 140 i kompendiet på side 11.
-
Vi arbejder med The benefits of social media I, ingen lektier.
-
Ingen lektie. Vi arbejder med lektionen fra i går.
-
Social Media and Technology - compendium 2022-Elev.docx.pdf
-
Vi arbejder med en artikel fra kompendiet. Ingen lektier.
-
Ingen lektier. Vi arbejder med en artikel i timen.
-
Studieretningssamtaler 1fG.docx
-
Udfyld skemaet inden samtalen
-
Tidsplan
-
Lektie: “The Psychological Effects of TikTok”
-
Who is the article meant for, and what is the purpose of the article? How does the article describe TikTok?
-
Consider the warnings the article gives. Now imagine that you are responsible for attracting new users to TikTok. Decide which target group/receiver you want to engage and invent a couple of arguments that you think would convince that group of poten
-
Lektie: “Why Selfies Matter”
-
Vi arbejder med digtet Look Up i kompendiet. Ingen lektier.
-
Lektie: “How Social Media Causes Disruptive Group Dynamics”
-
Modulet er dedikeret til jeres næste aflevering. Den skal laves i hånden og i timen. Den ligger inde på opgaver nu, men I skal som sagt ikke lave noget hjemme.
-
Vi ser Nose Dive.
-
I skal vælge en tekst, I vil lave en presentation om, og så skal vi lave en masse grammatik, vi skal have nået.
-
Vi fortsætter samtaler og grammatik.
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/71/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71501207799",
"T": "/lectio/71/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71501207799",
"H": "/lectio/71/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71501207799"
}