Holdet 2022 DA/i - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution Køge Gymnasium
Fag og niveau Dansk A
Lærer(e) Alexander Norup, Anne Almlund Osted
Hold 2022 DA/i (1i DA, 2i DA, 3i DA)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Fremstillinger af litteratur
Titel 2 Social ulighed
Titel 3 FF2: Politisk kommunikation
Titel 4 DHO-optakt 1. verdenskrig
Titel 5 Er hævnen sød?
Titel 6 Oplysning, romantik og gennembrud
Titel 7 Kortfilm
Titel 8 Krig og kærlighed i nyhedskredsløb
Titel 9 Storbyen
Titel 10 Metoder i dansk
Titel 11 En kanon afslutning 💣
Titel 12 Forløb#8

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Fremstillinger af litteratur

Forløbet markerer afslutningen på værklæsningen fra grundforløbet. Eleverne har under grundforløbet læst et selvvalgt værk, som de i dette forløb behandler visuelt og skriftligt under overskriften "Fremstillinger af litteratur på sociale medier". Eleverne introduceres for kommunikationsanalyse med fokus på det retoriske pentagram, Toulmins udvidede argumentationsmodel, argumenttyper (herunder særligt fokus på ordvalgsargumentation) samt appelformer.

Ca. 10% (120 sider)

Fagligt indhold:
De tre talegenrer
Det retoriske pentagram
Appelformer
Argumentation
Argumentationstyper
Toulmins udvidede argumentationsmodel

Faglige mål:
- Anvende centrale skriftlige fremstillingsformer (herunder redegøre, diskutere, analysere, fortolke og vurdere) med formidlingsbevidsthed
- Udtrykke sig præcist, nuanceret og formidlingsbevidst mundtligt, skriftligt såvel som multimodalt
- Dokumentere indblik i sprogets funktion og variation, herunder dets samspil med kultur og samfund
- Analysere, fortolke og perspektivere fiktive og ikke-fiktive tekster i alle medier
- Demonstrere kendskab og forholde sig reflekteret til mediebilledet i dag


Kernestof:
Litterære perspektiver:
- Selvvalgt værk (roman)
- anvendelse af relevante litterære metoder
- Litteraturanalyse og -fortolkning
-  tekster gennem kreative arbejdsprocesser

Sproglige perspektiver:
- Retorisk analyse - herunder analyse af kommunikationssituation, appelformer, argumentation

Mediemæssige perspektiver:
- Multimodal medieanalyse
- Produktivt arbejde med medieudtryk i sociale sammenhænge, herunder kendskab til remediering

Eleverne har i grundforløbet læst et selvvalgt ROMANVÆRK
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Social ulighed

I dette forløb har eleverne arbejdet tematisk med fokus på social ulig-hed. Analyserne har båret præg af et ideologikritisk blik, men i høj grad også budt eleverne indblik i forskellige analysemetodiske tilgan-ge, fx tv-dokumentar- og filmanalyse, novelle- og digtanalyse. Derud-over har eleverne anvendt Bourdieus kapitaler til at analysere perso-nernes sociale vilkår og fremtidsperspektiver. Tekstudvalget udgør således både ikke-fiktive og fiktive tekster, der periodemæssigt starter i år 2016 og strækker sig tilbage til år 1871.
Eleverne har set på, hvordan litteratur, tv-dokumentarer og film frem-stiller folk på samfundets bund og har forholdt sig til, hvorvidt ’tek-sternes’ skildring kan tolkes som et opråb i relation til velfærdsstatens udvikling og muligheder for social mobilitet, eller om ’teksternes’ skildring kan fortolkes som en slags underholdning. Herunder har eleverne forholdt sig til kulturelle og bevidsthedshistoriske fremstillin-ger af social ulighed.

Ca. 5% (60 sider)

Ole Schultz Larsen: Håndbog til dansk
- 3. Litteratur
- Analysevejledninger

Pierre Bourdieus kapitalformer
https://samfundsfag.dk/begreber/sociologi/social-differentiering-kulturelle-moenstre/kapitaler/

Kanontekster:
Martin Andersen Nexø - "Lønningsdag" (1900) - KANON
Henrik Pontoppidan - "Naadsensbrød" (1887) - KANON
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 FF2: Politisk kommunikation

Et flerfagligt forløb i samarbejde med samfundsfag, hvor eleverne skulle undersøge politisk kommunikation på sociale medier. Vi har haft fokus på kommunikation, argumentation og appelformer samt reklameanalyse med udgangspunkt i Laswells kommunikationsmodel.

Ca. 5% (60 sider)


Ole Schultz Larsen: ”Håndbog til dansk”, Systime: Toulmins model + argumenttyper
- 4. Sprog (herunder 4.2 Sproglige billeder)
- 5. Medier (herunder Laswells kommunikationsmodel)


Facebookopdatering (Jakob Ellemann-Jensen)
https://www.facebook.com/jakobellemann/posts/430137878481697


- Charlotte Jørgensen og Merete Onsberg: "Praktisk argumentation": Appelformer

8 Mile – Eminem’s Final Rap Battles (eksempel på gendrivelse)
https://www.youtube.com/watch?v=xh1ROLEDyP4


Øvelser:
Argumenter om Klima (Padlet)

Appelformer i reklamekampagner
- Rådet for sikker trafik
- Midt- og Vestjyllands Politi
- Sundhedsstyrelsen
- Københavns Kommune
- Alkohol og Samfund
- Retten til liv
- Dyrenes Beskyttelse

Skriftlig aflevering:
- Kommunikation om Klima

Jørgen Grimstrup: "Klima(s)krig" og ZULU Comedy Galla 2017, Co3 feat. Josefine Frida Pettersen
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 DHO-optakt 1. verdenskrig

Et optaktsforløb, som har til formål at styrke elevernes kendskab til 1. verdenskrig og de litterære strømninger, den affødte (ekspressionisme/futurisme). Dette skal gøre eleverne klar til at skrive deres første akademiske opgave: Dansk/historie-opgaven. Vi har haft særligt fokus på billedsprog og metaforer samt undertekster.

Ca. 10% (120 sider)

Indidansk - Analysehjulet
https://indidansk.dk/analysehjulet/

Indidansk - Genreblomst
https://indidansk.dk/genreblomst/

Teoritekster:

Kjær-Hansen, Barbara og Bertelsen, Tinne: ”Litteraturhistorien – på langs og på tværs”, 2014, 2. udgave, s. 170 + 180-183

Lütken, Gerd og Fibiger, Johannes: Litteraturens veje (iBog): ”Skyttegraven – et gravtempel af mudder” i Kap. 11: Det store sammenbrud

Håndbog til dansk
- 4.1 Ordenes betydninger (Semantiske felter)
- 4.2 Sproglige billeder
- 4.3 Sproglige figurer
-      Undertekster


Litteratursiden – Første verdenskrig
https://litteratursiden.dk/temaer/forste-verdenskrig

Henrik Jensen: ”Krigen 1914-1918 – og hvordan den forandrede verden” (Kristeligt Dagblad, 2015)

Filippo Marinetti: ”Det futuristiske manifest” (1909) udgivet i Litteraturens huse (Lütken, Fibiger og Kristensen, 2008)


Analysetekster:

Emil Bønnelycke: ”Aarhundredet” i digtsamlingen Asfaltens sange (1918)

Erich Maria Remarque: Intet nyt fra Vestfronten (1929 – uddrag s. 93-99)

Helle Helle: "Der er ikke flere sennepsmarker i Danmark" (2000)

Martin Andersen Nexø: ”Brodermorderen” (1926)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Er hævnen sød?

I dette forløb har eleverne beskæftiget sig med motivet hævn gennem et (litteratur-)historisk perspektiv, dog ikke som periodelæsninger. Motivet hævn er undersøgt i både litterære tekster på tværs af genrer og i spillefilm med afsæt i relevante metoder og begreber. For at kunne forstå og analysere hævnen som et bevidsthedshistorisk aspekt, har eleverne læst om hævn og ondskab i sekundært materiale fra psykologien. I analysen af teksterne har eleverne forholdt til sig hævn som et fænomen, der både kan begrænse og frigøre det enkelte individ.
Eleverne har arbejdet med fokus på både det litterære og det mediemæssige perspektiv, og har herunder fordybet sig i både filmiske virkemidler, metode til analyse af prosa og i læsningen af Shakespeare taget udgangspunkt i Aristoteles Poetikken og tragediens faser. I arbejdet med Ondskaben har eleverne set på remedieringen fra roman til film.

Ca. 10% (120 sider)

Ole Schultz Larsen: Håndbog til dansk
- 2. Fakta og fiktion

Litteratur:
Andersen, H.C.: ”Svinedrengen”, 1841 - KANON
Bang, Herman: ”Skøgens Juleaften”, 1878 - KANON
Guillou, Jan: Ondskaben, 1981. (svensk i uddrag) - VÆRK
”Hr. Ebbes Døtre”, i: ”Spurvesol”, bind 1. (kanon, folkevise)
Rifbjerg, Klaus: ”Tømmermænd”, Under Vejr med mig selv, 1956 - KANON
Shakespeare, William af ”Romeo og Julie” af W. Shakespeare, 3.akt., scene 1, 1595 (verdenslitteratur i oversættelse, før 1700)


Spillefilm:
Luhrmann, Baz: Romeo + Juliet, 1996.
Håfström, Mikael: Ondskan, 2003.

Dokumentarfilm
Skam dig, Emma, DR2, 2016

Tv-serier:
Andem, Julie: SKAM, afsnit 10, sæson 2, NRK2, 2016 - NORSK

Teori:
Hornemann, Johanne Duus: ”Hævn er folkets ret”, i: Kristeligt Dagblad, 23.8.2008.
Larsen, Ole Schultz: ”Ondskabens psykologi: Det onde som frihed”, Psykologi-ens Veje, Systime 2008
Nussbaum, Martha: ”Vrede og tilgivelse”, 2016.
Rasmussen, Anita Brask: ”Kostskoler udvikler sociale krøblinge”, i: Information, 29.4.2009

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 Oplysning, romantik og gennembrud

Et forløb med fokus på de tre litteraturhistoriske perioder: Oplysningstiden, Romantikken og Det moderne gennembrud.
Perioderne er, udover at være læst som en spejling af deres samtid, forsøgt perspektiveret til en mere moderne kontekst. Fx er Erasmus Montanus blevet sammenholdt med Guru, Romantikken er sammenholdt med Helium og DF-valgvideo og i Det moderne gennembrud har vi haft fokus på køn og seksualitet, perspektiveret ud fra mantraet: "Problemer under debat" til Niviaq Korneliussens HOMO sapienne.

Ca. 20% (240 sider)

Til ordopslag:
Gyldendals røde ordbog
https://ordbog.gyldendal.dk/

Ordbogen.com
https://www.ordbogen.com/da/

Ordnet.dk
https://ordnet.dk/

Sproget.dk
https://sproget.dk

Synonymordbog
https://www.synonymbog.com/

Synonymordbog 2
https://synonymet.dk/

Synonymordbog 3
https://synonym-ordbog.dk/


Teoritekster:
Litteraturhistorien på langs og tværs
- 6.5 Oplysningstiden
- Nyplatonisme og Schack Staffeldt
- Universalromantik: Adam Oehlenschläger
- Nationalromantikken i Danmark
- Romantisme

Brug Litteraturhistorien
- Romantikken: Splittelse og harmoni

Ole Schultz Larsen: Håndbog til dansk
- 3. Litteratur
- 4. Sprog

Charlotte Persson: Hvorfor griner vi? (videnskab.dk, 2013)
Komedien som genre

Holbergskrifter.dk: Indledning til Erasmus Montanus – fra bogudgaven Holberg – Ludvig Holbergs hovedværker (2017)
http://holbergsskrifter.dk/holberg-public/view?docId=skuespill/Erasmus/Erasmus_innl.page&doc.view=minimal&chunk.id=part4&toc.depth=1

Litteratursiden - Ludvig Holberg (Komedierne)

Erasmus Montanus - Hvorfor er Holberg aktuel i dag?
https://www.youtube.com/watch?v=fNcz3XQU38k

Elisa Franck: Podcast om Litteraturhistorien - Romantikken
https://open.spotify.com/show/0iWhZt2L8AOs6v8da0ClYX

"National identitet" fra bogen Diskursanalyse i dansk: Sprog, magt og identitet

Freuds personlighedsmodel

"Kvindernes situation i Danmark" fra bogen De moderne gennembrud

Danmarkshistorien.dk - Sædelighedsfejden
https://danmarkshistorien.dk/vis/materiale/saedelighedsfejden

Øgendahl og de store forfattere: Herman Bang (2018)

Gerard Genette: Om paratekster


Eksempler:
Pocahontas - Vindens farver
https://www.youtube.com/watch?v=BEedBuld76E


Analysetekster:
Ludvig Holberg: "Erasmus Montanus" (Akt 3, scene 3) (1723) - KANON
Ludvig Holberg - "Epistel 89 - Fordærvet smag i kærlighed" (1748)
Guru - Sæson 1, afsnit 1: "Perception is reality" (DR2, 2021)

Schack von Staffeldt - "Indvielsen" (1804)
Adam Oehlenschläger - "Morgen-Vandring" (1805) - KANON
Anders Walter: "Helium" (Kortfilm, 2014)
Dansk Folkeparti: "Jeg er Danmark" (valgvideo, 2011)
https://www.youtube.com/watch?v=DBRy4hWHSOU
N.F.S. Grundtvig - "Langt højere bjerge" (1820) - KANON

Emil Aarestrup - "Paa Sneen" (1838)
St. St. Blicher - "Gjenfærd" (1848) - KANON

Abdel mellem fjender: "Røv, dickpicks og feminisme" (DR2, 2019)
Herman Bang: "Pernille" (1880) - KANON

Pia Juul - "Et rødt hav" (2012)

Niviaq Korneliussen: "HOMO sapienne" (2014) - VÆRK

"Skamløs" (DR, 2021) - S1E1 "Hvis du vil bolle, så bol"

Michael Sten Jensen: "Selv sensationelle Schmeichel måtte til sidst bøje sig, da Danmark gav os det sidste brøl." (dr.dk, 2021)


Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 33 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Kortfilm

Forløb med fokus på kortfilm. Forløbet er bygget op på den måde, at eleverne har arbejdet med de enkelte kortfilm ud fra et givent fokuspunkt. Eleverne er bekendt med Raskins 7 parametre, isbjergmodellen, fremdrifts- og spændingskomponenter, genreteori. Derudover har eleverne opnået kendskab til basale filmiske virkemidler.

Ca. 7% (85 sider)

Teori:
- Om kortfilmsanalyse (Raskins 7 parametre, isbjergmodellen)
- Om plot og komposition (3-akts-modellen, setup/payoff, suspense)
- Genrebegrebet - en introduktion (genremarkører, -forventninger, -brud, -etiketter)
- Satire som genre (social satire)

Ole Schultz Larsen: Håndbog til dansk
- Oversigt til film
Filmiske virkemidler (beskæring, perspektiv, komposition, kamerabevægelser, lyd, lys, klipning etc.)


Eksempler
Tæt på sandheden - S11E4: "Klima eller kødsovs" (DR2, 2023)


Analysetekster:
"501" (Jesper Maintz, 2009)
"Stutterer" (Benjamin Cleary, 2016)
"Kein Problem" (Magnus Millang, 2017)
"Skin" (Guy Nattiv, 2018)
"Tornen dør, blomsten lever" (Mikkel Mørup, 2021)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 Krig og kærlighed i nyhedskredsløb

Et forløb om journalistik i et mediemæssigt perspektiv. Forløbet er struktureret med udgangspunkt i bogen "Krig og kærlighed i nyhedskredsløb" og er primært centreret omkring de to nyhedskredsløb: Krigen i Ukraine og Christian Eriksens kollaps i Parken EM 2021.

Omfang ca. 13% (155 sider)

Vigtige begreber:
- Nyhedskriterier
- Nyhedstrekanten
- Vinkling
- Informerende tekster vs. opinionstekster
- Gatekeeping og gatewatching
- Fake News
- Laswells kommunikationsmodel
- Kampagnetyper (Reklame-, politiske-, hverve-, image-, oplysningskampagner)
- Autenticitetsmarkører
- De tre klassiske dokumentargenrer

Materialer:

Grundbog:
Mads Rangvid og Mimi Sørensen: ”Krig og kærlighed i nyhedskredsløb”
- Greb om nyheder (s. 4-16)

Ole Schultz Larsen: Håndbog til dansk
5. Medier
Oversigt til film


Artikler:
- Jeppe Bohr og Mikkel Secher: ”Rusland angriber Ukraine – her er hvad vi ved” (TV2, 2022)
- Sandra Kaarsgaard: ”Et år med krig i Ukraine: Se avisernes forside her” (Journalisten, 2023)
- Kjeld Hybel og Martin Lehmann: ”Selv om jeg er læge har jeg gjort op med mig selv, at jeg er klar til at dræbe” (Politiken, 2022)
- Nadeen Aiche: ”Det er racistisk hykleri, når danske politikere åbner favnen for ukrainske flygtninge”
- Poul Ferdinand, Gisle Thorsen, Mads Glenn Wehlast, Jonas Ryefelt: ”Dansk mareridt: Den værste aften nogensinde” (EB, 2021)
- Kaspar Colling Nielsen: ”Der er gået næsten en uge, siden Christian Eriksens kollapsede, og jeg er stadig rystet. Faktisk har jeg grædt hver eneste dag siden” (Politiken, 2021)


- TV2 Nyhederne (24.02.2022)

Dokumentar:
- ”Dagbog fra Kyiv” (DR, 2022) - DOKUMENTARVÆRK
- ”Beckham” (s1e1 – ”En verden i rødt”, 2023)

Nicklas Brendborg: ”Gopler ældes baglæns” (s. 23-25)

Anmeldelse: ”Folkets tjener” – EKKO (16. maj, 2022)

Tv-serie: ”Folkets tjener” (s1e1, 2015) – Netflix

Kampagnefilm for TrygFonden
- ”Hånden på hjertet: Vi kan redde liv”
- ”Hvor hænger din nærmeste hjertestarter 1”
- ”Bliv TrygFonden hjerteløber”
- ”Hvor hænger din nærmeste hjertestarter 2”
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 16 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Storbyen

Tematisk forløb med storbyen som omdrejningspunkt. Temaet kredsede om det overordnede spørgsmål: Storbyen som fascinerende eller rædselsfuld? Fokus i dette forløb har været på analyse og fortolkning af primært litteratur fra forskellige litteraturhistoriske perioder, men med særlig vægt på modernisme og realisme.
Eleverne er desuden blevet præsenteret for storbyen i et mere moderne format, nemlig gennem lyrik af Sivas (med fokus på etnolekt) og filmen "Underverden" med fokus på forskellen mellem storby og forstad.

- Genaflevering af skriftlig årsprøve
- Analyse af BLOD med mundtlige oplæg

Materiale findes på Meebook:


Omfang: 10% (ca. 120 sider)


Teoritekster:
- Birgitte Tindbæk: Storbyen i litteraturen

- Per Stounbjerg: At skrive storbyen (1987)

- Litteraturhåndbogen: ”København bliver til en storby” (2001)

- Jørn Jacobsen: ”Storbyen som mentalt rum” i De moderne gennembrud 1870-1914 (2011)

- Ole Schultz Larsen: "Dialekter og andre lekter" i Kap. 4.1: Ordenes betydninger i Håndbog til dansk

Ole Schultz Larsen: Håndbog til dansk
- 4.1 Semantiske felter
- 4.2 Sproglige billeder
- 4.3 Sproglige figurer
- Litterære metoder "Psykoanalytisk metode"

Litteraturhistorien - på langs og på tværs
7. 1890-2000: Modernisme og realisme
Fokus på Ekspressionisme, futurisme og 60'er-modernisme

Litteratursiden.dk "Rudolf Broby Johansen - BLOD"
Konfrontation og virkelighed (1955-1965)

Video: Klassisk dansk: Rudolf Broby-Johansen (Greve Bibliotek, 2023)
https://www.youtube.com/watch?v=HHXDMY2x11g

Erling Sørensen: "Actionfilmen" i Genrefilm og filmgenrer (2016)
Fokus på det "Mytologiske frelserplot i actionfilm" og Underverdens skildring af storby vs forstad


Analysetekster:
- Sivas - Kbhavana (2013)
- Tom Kristensen - Nat i Berlin (1927) - KANON
- Rudolf Broby Johansen: BLOD (LYRIKVÆRK)
- Anders Bodelsen: "Signalet" (1965)
- "Underverden" (Fenar Ahmed, 2017) - (MEDIEVÆRK)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 17 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 Metoder i dansk

Et forløb med fokus på danskfaglige analysemetoder. Forløbet som et repetitionsforløb af de metoder, som eleverne skal bruge til skriftlig og mundtlig eksamen.

Ca. 5% (60 sider)

- Argumentationsanalyse
- Dokumentaranalyse
- Lyrikanalyse

Teori:
Argumentationsanalyse (fra bogen "Metoder i dansk)
Dokumentaranalyse (materialet er produceret selv, men med inspiration fra bogen DOX)
Om lyrikanalyse (fra Litteraturhistorien - på langs og på tværs)


Materialer:
Argumenterende tekster:
Debatten: Skærmfri fremtid? (DR2, 2024) - Sammenklip af Astrid Olsen
Julie Grove: "Kære Astrid Olsen, læg iPhonen fra dig. Du kunne godt bruge lidt digtanalyse." (Radar.dk, 2024)
Dokumentar - "Herlufsholms hemmeligheder" (TV2, 2022)
Digt - Johannes V. Jensen: "Ved frokosten" (1906) - (KANON)
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11 En kanon afslutning 💣

Et kort forløb med udgangspunkt i de kanonforfattere, som klassen mangler at læse. Teksterne er læst med forskelligt fokus - eksistentialisme hos Seeberg, den upålidelige fortæller hos Martin A. Hansen og temaer hos Karen Blixen.

Ca. 5% (60 sider)

Teori:
- "Hvad er eksistentialisme" fra Eksistentialisme i dansk
- "Tema" (https://indidansk.dk/tema/)
- Morten Mølgaard: "Upålidelig fortæller og hvordan du fanger dem"
https://www.inkshed.dk/2020/03/03/den-upalidelige-fortaeller/


Analysetekster:
Peter Seeberg: "Hjulet" (1962) - KANON
Martin A. Hansen: "Løgneren" (1950 - uddrag, s. 15-28) - KANON
Karen Blixen: "De blå øjne" (1942) - KANON

Vigtige begreber:
Eksistentialisme - de store fortællingers død, angst, valg, meningsløshed, nihilisme, det absurde,

Den upålidelige fortæller - bevidst upålidelig og ubevidst upålidelig, Greta Olssons 'upålidelighedsmarkører'

Temaer: hovedtema, sidetema

Eleverne har i forløbet også arbejdet med forskellige kreative opgaver for at åbne de enkelte fokuspunkter. De har bl.a. skulle producere små tekster som upålidelige fortællere og fortolke hovedtemaer i korte fortællinger.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12 Forløb#8

Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer