Titel
3
|
Forløb 3. Hvordan føres livet videre?
Formål
At via en kort gennemgang af ikke-kønnet og kønnet kønsudvikling komme til at forstå hvordan mandelig og kvindelig kønsudvikling og kønshormonregulering + befrugtning hos mennesket ser ud. Grupper har desuden fordybet sig i hhv. graviditet, prævention og kønssygdomme med fremlæggelse for klassen.
Andet
Klassen har desuden deltaget i et seksualundervisningsforløb på 4 moduler involverende samfundsfag og biologi med hovedemnerne: Sociale misforståelse, samtykkeerklæring, prævention og seksuelt overførte sygdomme, Porno og krops(u)sikkerhed.
GRUNDBEGREBER
Aseksuel og seksuel formering, (naturlig og seksuel selektion - fjernes), testosteron, sædceller, penis, testikler, bitestikel, sædleder, svulmelegemer, erektion, ejakulation, blærehalskirtel, leydigceller, sertoliceller, sædrør, negativ/positiv feedback, hypothalamus, GnRH, hypofysen, FSH, LH, østrogen, progesteron, menstruationscyklus, ægløsning, æggeledertragt, æggeleder, livmoder, skede/vagina, indre- og ydre kønslæber/vulva, klitoris, zygote,
|