Køge Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Køge Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2024 mu/abcdew - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
Køge Gymnasium
Fag og niveau
Musik C
Lærer(e)
Gitte Broo Lundager
Hold
2024 mu/abcdew (
1abcdew mu
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Sang , SDS og sammenspil
Titel 2
Tematiske forløb, Tema 1, 2, 3 og 4
Titel 3
Særligt studeret emne: Soulmusik i 1960'ernes USA
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Sang , SDS og sammenspil
Sang, SDS og sammenspil
SDS, 'Coca-cola'
SDS, Klap en 'Rockrytme'
SDS, 'Body My Body'
Sange:
Summer Nights
With a Little Help
Sensommervisen
Septembers Himmel
Noget om helte/Livet er en morgengave
Salsa-kanon
Nu falmer skoven trindt om land
Love Is a Matter
Frit land
Regnvejrsdag i november
Happy X-mas
Godmorgen lille land
Time After Time
Juletræet med sin pynt
Rudolf med den røde tud
Vintertid
Jens vejmand
Jeg ved en lærkerede
California Dreaming
Du kom med al det der var dig
Sådan ligger landet
Lyse nætter
Sammenspil 1:
Grundforløb:
- ’PÅ VEJ’ af Magtens Korridorer - feat. Sys Bjerre (Forældreaften)
- Watermelon Sugar
I grupper:
- Back to Black (Amy Winehouse)
- Under din sne (Minds of 99 )
- 505 (Arctic Monkeys)
- Only Girl In the World
Sammenspil 2:
Rotation på instrumenter/ sammenspil: 'Juice' (Blæst):
Sammenspil 3:
Julesammenspil:
Tidsrejsen
Last Christmas
Merry Christmas Everyone
Sammenspil 4:
Forårskoncert/evt. eksamen:
Under din sne
Die With a Smile
Back to Black
Indhold
Kernestof:
Hej 1. abcdew.
Juice
Rytme og groove. Grundforløb KG 2024 og 25.docx
Lektie:
Lektie: Lyt til Nirvana's Smell Like Teen Spirit Smells Like Teen Spirit samt Gilli's 'Rica'.Rica
Læs side 3-6 i: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx til 'Løse fortegn'. I skal ikke lave opgaverne hjemmefra!
Til modulet:
Liste: Spiller du et instrument?
Lektie: Læs om 'Fortegn' på side 6-7: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx
Nye interaktive øvelser nederst på siden: Musikipedia - Toner, øvelser, interaktive 2.docx
Lyt til Blæst' 'Juice' x 2 https://youtu.be/HACC_0TTuG4
Lektie: Læs i tema 2: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx side 7-8 om 'intervaller' (afstanden mellem 2 toner) indtil 'Øvelser'.
Lektie: Læs side 14,15 og 16 i Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx om hvordan man laver akkorder med små og store tertser.
Læs side 9-11 (indtil 'øvelser') i Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx
Lær 'Tidsrejsen' fra DR julekalenderen på guitar
Læs side 11-13 i: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx . I skal læse om Tonearter og faste fortegn samt Kvintcirklen.
Lektie: Lyt godt til jeres julesammenspilsnumre og øv jer på jeres roller. Der står et klaver på gangen over ved musik. Her er tekst, akkorder og klaveroversigter: Merry Christmas Everybody 24.pdf Tidsrejsen 24.pdf Last Christmas 24.pdf
Læs i Tema 2 som I får elektronisk her: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx
Tag overtøj med over - ingen varme på!
Lyttelektie:
Afsnit
Tema3 -Formanalyse og hitskabelon 25.docx
Læs side 3-6 i Tema 3: Tema3 -Formanalyse og hitskabelon 25.docx Få styr på hovedformled og indskudte formled samt standardformtyperne.
Mens I laver gruppearbejde om formanalyserne, tager jeg en hurtig snak med jer én ad gangen, om hvilken rolle I kunne tænke jer i sammenspil.
Formanalyseopgaver C 25 - Elevopgave.docx
Læs i Tema 3 Formanalyse og hitskabelonen 25 (som I har downloadet og har liggende i jeres musikmappe på computeren) om hvad et hit er samt om hitskabelonen, side 12-15 (til første opgave).Tema3 -Formanalyse og hitskabelon 25.docx
Lektie: Læs side 17-20 i Tema 3 - Formanalyse og hitskabelonen 25. I bør have det liggende i jeres musikmappe. ellers må I finde det under et af de tidligere moduler. I skal læse om Spotify OG hjemmefra besvares arbejdsspørgsmålene til teksten s. 20
Sound of Music
Link til tilmelding til Sound of Music:
Ophavsret og Spotify - snak om punkterne 25.docx Til modulet:
Læs om krav til prøven: Krav til prøven februar 25.docx
Har materiale med til Die With a Smile.
Mangler sammenspilsnumre fra to grupper. jeg tager en mappe med som kan inspirere jer, men tænkt på forslag til jeres grupper!
Forbered jer på sammenspil: Lyt til numre, følg med i tekst og form. Selvom man ikke har instrument hjemme, kan man godt danne sig et overblik over akkorderne på klaviaturet. Sangere øver sig.
Klavertutorial til Under din sne“Under din sne”. Lær at spille temaet på klaver.
Tema 4 - Instrumenter og de musikhistoriske perioder.docx
Lektie: Læs i: Tema 4 - Instrumenter og de musikhistoriske perioder GB.docx side 7-9 om:
Læs side 2-4 om Sydstatssoul i Særligt studeret emne 25.pdf
Til modulet: Harmonik og Blues på C 25.docx
Læs side 5-9 i Særligt studeret emne 25.pdf
Lektie: Jeg forventer, at I kan besvare de arbejdsspørgsmål (på side 10: Særligt studeret emne 25.pdf), som I lavede i forrrige modul.
Repetér node- og pauseværdier her: Nodeværdier | Musikipedia OG repetér Pulsmarkering og Modrytme, lift og ostinater her: Grooveanalyse - Thomas Hammer-kopi (1).pdf
Jeg er ikke tilstede i modulet, men I skal øve på jeres sammenspilsnumre. Jeres mapper med tekster ligger i vindueskarmen i lokale 2, hvor I skal lægge dem tilbage efter.
Lektie: Genlæs side 3-4 om de karakteristiske træk i Sydstatssoul i Særligt studeret emne 25.pdf
Lektie: Lyt til Respect: Aretha Franklin - Respect (Official Audio) og sammenhold med formoversigten vi tidligere har lavet. Se side 17 i Særligt studeret emne 25.pdf
Teori kører parallelt med sammenspil efter plan. Jeg tager 30 min med hver gruppe i 67. Vi håber alle møder op i dag!
Efter behov vil jeg godt blive og øve med jer.
Læs om pladeselskabet, Motown side 21-24 i: Særligt studeret emne 25.pdf
Lektie: Læse side 24 (fra 'Artist development) - 29 i Særligt studeret emne 25.pdf
1abcdew - plan for de sidste moduler.docx
Læs fra slide 27-33 i Soulmusikken 25.pptx
I dag:
Aftal med mig hvis I vil låne et øvelokale
Generalprøve sidst i modulet
Plan: Kl. 13:50:
Aftal med Gitte
Læs og lyt til musikeksempler i vedhæftede fil med 'spørgsmål og svar' til pladeselskabet Motown: Arbejdsspørgsmål til Motown - svar 25.docx I har over nogle moduler skulle læse s. 21-29 i hæftet 'Særligt studeret emne - Soulmusik i 1960'ernes USA'.
Stemmeopvarmning i 68 kl. 18:30
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 33
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Tematiske forløb, Tema 1, 2, 3 og 4
Tematiske forløb, Tema 1, 2, 3 og 4
I finder kompendierne /materialet til de 4 tema, samt diverse opgavehæfter/ark under holdets dokumenter på Lectio, Musik.
Grundforløbet:
Tema 1, Rytmer og Groove (udleveret i print med håndskrevne besvarelser)
C-niveau:
Tema 2, Den gode melodi
Tema 3, Formanalyse og hitskabelonen
Tema 4, Orkestertyper, instrumenter og musikhistoriske perioder
Indhold
Kernestof:
Hej 1. abcdew.
Juice
Rytme og groove. Grundforløb KG 2024 og 25.docx
Lektie:
Lektie: Lyt til Nirvana's Smell Like Teen Spirit Smells Like Teen Spirit samt Gilli's 'Rica'.Rica
Læs side 3-6 i: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx til 'Løse fortegn'. I skal ikke lave opgaverne hjemmefra!
Til modulet:
Liste: Spiller du et instrument?
Lektie: Læs om 'Fortegn' på side 6-7: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx
Nye interaktive øvelser nederst på siden: Musikipedia - Toner, øvelser, interaktive 2.docx
Lyt til Blæst' 'Juice' x 2 https://youtu.be/HACC_0TTuG4
Lektie: Læs i tema 2: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx side 7-8 om 'intervaller' (afstanden mellem 2 toner) indtil 'Øvelser'.
Lektie: Læs side 14,15 og 16 i Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx om hvordan man laver akkorder med små og store tertser.
Læs side 9-11 (indtil 'øvelser') i Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx
Lær 'Tidsrejsen' fra DR julekalenderen på guitar
Læs side 11-13 i: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx . I skal læse om Tonearter og faste fortegn samt Kvintcirklen.
Lektie: Lyt godt til jeres julesammenspilsnumre og øv jer på jeres roller. Der står et klaver på gangen over ved musik. Her er tekst, akkorder og klaveroversigter: Merry Christmas Everybody 24.pdf Tidsrejsen 24.pdf Last Christmas 24.pdf
Læs i Tema 2 som I får elektronisk her: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx
Tag overtøj med over - ingen varme på!
Lyttelektie:
Afsnit
Tema3 -Formanalyse og hitskabelon 25.docx
Læs side 3-6 i Tema 3: Tema3 -Formanalyse og hitskabelon 25.docx Få styr på hovedformled og indskudte formled samt standardformtyperne.
Mens I laver gruppearbejde om formanalyserne, tager jeg en hurtig snak med jer én ad gangen, om hvilken rolle I kunne tænke jer i sammenspil.
Formanalyseopgaver C 25 - Elevopgave.docx
Læs i Tema 3 Formanalyse og hitskabelonen 25 (som I har downloadet og har liggende i jeres musikmappe på computeren) om hvad et hit er samt om hitskabelonen, side 12-15 (til første opgave).Tema3 -Formanalyse og hitskabelon 25.docx
Lektie: Læs side 17-20 i Tema 3 - Formanalyse og hitskabelonen 25. I bør have det liggende i jeres musikmappe. ellers må I finde det under et af de tidligere moduler. I skal læse om Spotify OG hjemmefra besvares arbejdsspørgsmålene til teksten s. 20
Sound of Music
Link til tilmelding til Sound of Music:
Ophavsret og Spotify - snak om punkterne 25.docx Til modulet:
Læs om krav til prøven: Krav til prøven februar 25.docx
Har materiale med til Die With a Smile.
Mangler sammenspilsnumre fra to grupper. jeg tager en mappe med som kan inspirere jer, men tænkt på forslag til jeres grupper!
Forbered jer på sammenspil: Lyt til numre, følg med i tekst og form. Selvom man ikke har instrument hjemme, kan man godt danne sig et overblik over akkorderne på klaviaturet. Sangere øver sig.
Klavertutorial til Under din sne“Under din sne”. Lær at spille temaet på klaver.
Tema 4 - Instrumenter og de musikhistoriske perioder.docx
Lektie: Læs i: Tema 4 - Instrumenter og de musikhistoriske perioder GB.docx side 7-9 om:
Læs side 2-4 om Sydstatssoul i Særligt studeret emne 25.pdf
Til modulet: Harmonik og Blues på C 25.docx
Læs side 5-9 i Særligt studeret emne 25.pdf
Lektie: Jeg forventer, at I kan besvare de arbejdsspørgsmål (på side 10: Særligt studeret emne 25.pdf), som I lavede i forrrige modul.
Repetér node- og pauseværdier her: Nodeværdier | Musikipedia OG repetér Pulsmarkering og Modrytme, lift og ostinater her: Grooveanalyse - Thomas Hammer-kopi (1).pdf
Jeg er ikke tilstede i modulet, men I skal øve på jeres sammenspilsnumre. Jeres mapper med tekster ligger i vindueskarmen i lokale 2, hvor I skal lægge dem tilbage efter.
Lektie: Genlæs side 3-4 om de karakteristiske træk i Sydstatssoul i Særligt studeret emne 25.pdf
Lektie: Lyt til Respect: Aretha Franklin - Respect (Official Audio) og sammenhold med formoversigten vi tidligere har lavet. Se side 17 i Særligt studeret emne 25.pdf
Teori kører parallelt med sammenspil efter plan. Jeg tager 30 min med hver gruppe i 67. Vi håber alle møder op i dag!
Efter behov vil jeg godt blive og øve med jer.
Læs om pladeselskabet, Motown side 21-24 i: Særligt studeret emne 25.pdf
Lektie: Læse side 24 (fra 'Artist development) - 29 i Særligt studeret emne 25.pdf
1abcdew - plan for de sidste moduler.docx
Læs fra slide 27-33 i Soulmusikken 25.pptx
I dag:
Aftal med mig hvis I vil låne et øvelokale
Generalprøve sidst i modulet
Plan: Kl. 13:50:
Aftal med Gitte
Læs og lyt til musikeksempler i vedhæftede fil med 'spørgsmål og svar' til pladeselskabet Motown: Arbejdsspørgsmål til Motown - svar 25.docx I har over nogle moduler skulle læse s. 21-29 i hæftet 'Særligt studeret emne - Soulmusik i 1960'ernes USA'.
Stemmeopvarmning i 68 kl. 18:30
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 34
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Særligt studeret emne: Soulmusik i 1960'ernes USA
Særligt studeret emne: Soulmusik i 1960'ernes USA
Litteratur:
Kompendium og PowerPoint med uddrag fra Soulbogen (Jakob Jensen og Thomas Hammer, Systime, 1998) -> ligger under holdets dokumenter, Musik.
Historisk perspektiv -> borgerrettighedsbevægelsen i 1960'ernes USA ->se PowerPoint, 'Soulmusikken 25'
Kompendium: Soulmusik i 1960-ernes USA:
- Sydstatssoulens pladestudier og selskaber
- Sydstatslyden
- Stax
- Staben på Stax
- Motown - The sound of young America
- Motowns første år
- Motown's "klassiske periode": 1963-67
- Motown's organisation
- Artist development and "charm school"
- The production line
- Motownmusikken -
- Sound
- Form, hooks og harmonik (vi kommer ikke ind på 'harmonik')
Analyserede numre ud fra nodemateriale samt den hørte musik:
- Sam & Dave: "Soul Man"
- Aretha Franklin: "Respect"
- Diana Ross and The Supremes: "Love Is Here and Now You're Gone"
Indhold
Kernestof:
Forbered jer på sammenspil: Lyt til numre, følg med i tekst og form. Selvom man ikke har instrument hjemme, kan man godt danne sig et overblik over akkorderne på klaviaturet. Sangere øver sig.
Klavertutorial til Under din sne“Under din sne”. Lær at spille temaet på klaver.
Tema 4 - Instrumenter og de musikhistoriske perioder.docx
Lektie: Læs i: Tema 4 - Instrumenter og de musikhistoriske perioder GB.docx side 7-9 om:
Læs side 2-4 om Sydstatssoul i Særligt studeret emne 25.pdf
Til modulet: Harmonik og Blues på C 25.docx
Læs side 5-9 i Særligt studeret emne 25.pdf
Lektie: Jeg forventer, at I kan besvare de arbejdsspørgsmål (på side 10: Særligt studeret emne 25.pdf), som I lavede i forrrige modul.
Repetér node- og pauseværdier her: Nodeværdier | Musikipedia OG repetér Pulsmarkering og Modrytme, lift og ostinater her: Grooveanalyse - Thomas Hammer-kopi (1).pdf
Jeg er ikke tilstede i modulet, men I skal øve på jeres sammenspilsnumre. Jeres mapper med tekster ligger i vindueskarmen i lokale 2, hvor I skal lægge dem tilbage efter.
Lektie: Genlæs side 3-4 om de karakteristiske træk i Sydstatssoul i Særligt studeret emne 25.pdf
Lektie: Lyt til Respect: Aretha Franklin - Respect (Official Audio) og sammenhold med formoversigten vi tidligere har lavet. Se side 17 i Særligt studeret emne 25.pdf
Teori kører parallelt med sammenspil efter plan. Jeg tager 30 min med hver gruppe i 67. Vi håber alle møder op i dag!
Efter behov vil jeg godt blive og øve med jer.
Læs om pladeselskabet, Motown side 21-24 i: Særligt studeret emne 25.pdf
Lektie: Læse side 24 (fra 'Artist development) - 29 i Særligt studeret emne 25.pdf
1abcdew - plan for de sidste moduler.docx
Læs fra slide 27-33 i Soulmusikken 25.pptx
I dag:
Aftal med mig hvis I vil låne et øvelokale
Generalprøve sidst i modulet
Plan: Kl. 13:50:
Aftal med Gitte
Læs og lyt til musikeksempler i vedhæftede fil med 'spørgsmål og svar' til pladeselskabet Motown: Arbejdsspørgsmål til Motown - svar 25.docx I har over nogle moduler skulle læse s. 21-29 i hæftet 'Særligt studeret emne - Soulmusik i 1960'ernes USA'.
Stemmeopvarmning i 68 kl. 18:30
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/72/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64350783381", "T": "/lectio/72/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64350783381", "H": "/lectio/72/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64350783381" }