Køge Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Køge Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2024 mu/ijklxy - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
Køge Gymnasium
Fag og niveau
Musik C
Lærer(e)
Gitte Broo Lundager
Hold
2024 mu/ijklxy (
1ijklxy mu
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Sang, SDS og sammenspil
Titel 2
Tematiske forløb, Tema 1, 2, 3 og 4
Titel 3
Særligt studeret emne, Soulmusik i 1960'ernes USA
Titel 4
Tematiske forløb, Tema 1, 2, 3 og 4
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Sang, SDS og sammenspil
Sang, SDS og sammenspil
SDS, 'Coca-cola'
SDS, Klap en 'Rockrytme'
SDS, 'Body My Body'
Sange:
Summer Nights
With a Little Help
Sensommervisen
Septembers Himmel
Noget om helte/Livet er en morgengave
Salsa-kanon
Nu falmer skoven trindt om land
Love Is a Matter
Frit land
Regnvejrsdag i november
Happy X-mas
Godmorgen lille land
Time After Time
Juletræet med sin pynt
Rudolf med den røde tud
Vintertid
Jens vejmand
Jeg ved en lærkerede
California Dreaming
Du kom med al det der var dig
Sådan ligger landet
Lyse nætter
Sammenspil 1:
Grundforløb:
- ’PÅ VEJ’ af Magtens Korridorer - feat. Sys Bjerre (Forældreaften)
- Watermelon Sugar
I grupper:
- Back to Black (Amy Winehouse)
- Under din sne (Minds of 99 )
- 505 (Arctic Monkeys)
- Only Girl In the World
Sammenspil 2:
Rotation på instrumenter/ sammenspil: 'Juice' (Blæst):
Sammenspil 3:
Julesammenspil:
Tidsrejsen
Misteltoe
Sammenspil 4:
Forårskoncert/evt. eksamen:
Hurtige hænder
Smelter under månen
Indhold
Kernestof:
Kære 1.ijklxy
I skal have styr på musikbegreber som: Pulsmarkering, Modrytme, Lifts, Ostinater, Call&response ;-)
Lektie: Lyt til Nirvana's 'Smells Like Teen Spirit mindst to gange. Lyt efter ostinater i musikken: Smells Like Teen Spirit
Læs om genren 'Grunge' på side 31 OG du forbered dig hjemmefra på at udpege eksempler på ostinater (i hvilke stemmer? og hvor mange takter ostinatet strækker sig over?) i henholdsvis groove-skema 1 (vers) og 2 (omkvæd) på side 31-32 til Smells Like T
Læs side 3-6 i: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx til 'Løse fortegn'. I skal ikke lave opgaverne hjemmefra!
Link til liste: Spiller du et instrument?
Musikipedia - Toner, øvelser, interaktive 2.docx
Lyt til Juice x 2 og følg med i form og tekst på vedhæftede dokument. https://youtu.be/HACC_0TTuG4Tekst og akkorder til: Blæst, Juice - prøv instrumenter C.docx
Til Guitarister: Kan kun finde denne guitartutorial. I kan se om i kan bruge den: Juice · Blæst riff
Lektie: Læs om 'Fortegn' på side 6-7: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx
Starter med teori 68!
Lektie: Læs side 14,15 og 16 i Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx om hvordan man laver akkorder med små og store tertser.
Læs side 9-11 (indtil 'øvelser') i Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx
Lær 'Tidsrejsen' fra DR julekalenderen på guitar
Læs side 11-13 i: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx . I skal læse om Tonearter og faste fortegn samt Kvintcirklen.
Lyt godt til jeres julesammenspilsnumre og har I mulighed for at øve hjemme, så ville det være dejligt. Der står også et klaver på gangen over ved musik. Her er tekst og klaveroversigter: Misteltoe 24.pdf Tidsrejsen 24.pdf ticking-timer-68976.mp3
Grupperne øver hver for sig og så spiller I for hinanden i 67 kl.11:10
Læs i Tema 2 som I får elektronisk her: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx
I torsdags gennemgik vi musikbegreberne til melodisk analyse og vi nåede at lave melodisk analyse af Yesterday og Rica. Genlæs lektien til i torsdags igen, så du får begreberne til melodisk analyse slået godt fast s. 25-27 i: Tema 2. Den gode melodi.
Tema3 -Formanalyse og hitskabelon 25.docx
Foråret - rettenøgle melodisk analyse.rtfd.zip
Medbring earplugs!
Vi synger på en ny korsnag og imedens I laver gruppearbejde om formanalyserne, tager jeg en hurtig snak med jer én ad gangen, om hvilken rolle I kunne tænke jer i de nye sammenspilsgrupper.
Formanalyseopgaver C 25 - Elevopgave.docx
Læs i Tema 3 Formanalyse og hitskabelonen 25 (som I har downloadet og har liggende i jeres musikmappe på computeren) om hvad et hit er samt om hitskabelonen, side 12-15 (til første opgave) i: .Tema3 -Formanalyse og hitskabelon 25.docx
Afsnit
Link til tilmelding til Sound of Music. Hvis I kun var 5-6 stykker der ville med, bliver datoen d. 3.4, kl.19!
Lektie: Læs side 17-20 i Tema 3 - Formanalyse og hitskabelonen 25. I bør have det liggende i jeres musikmappe. ellers må I finde det under et af de senere moduler. I skal læse om Spotify OG besvare fokuspunkterne til teksten mens I læser her: Ophavsr
Læs hvad I prøves i: Krav til prøven februar 25.docx
Jeg har materiale med til 'De første kærester på månen', så de kan komme i gang med sammenspil.
Lektie. Læs side 2-3 i Tema 4: Ny udgave: Tema 4 - Instrumenter og de musikhistoriske perioder.docx (16:48, 12.2) I skal læse om instrumenter i pop/rockorkestret samt instrumenternes forskellige roller samt korets forskellige roller (god ide hvis man
1ijklxy - 2 grupper - sammenspil forårskoncert og evt. mundtlig eksamen elev.docx
Korets roller - øv. til Tema 4.docx
Lektie: Læs om Sound, samt 'Live-skalaen' side 3-6 i (vigtigt, at I lytter til lydeksemplerne undervejs) i Tema 4 - Instrumenter og de musikhistoriske perioder.docx:
Sammenspil: Øv som muligt hjemmefra, i det mindste lyt godt til nummerets form og den rolle I skal udfylde. Smelter under månen og Hurtige hænder. Se vedhæftede filer med tekst, akkorder og klaveroversigter: Smelter under månen.pdf Hurtige hænder.pdf
Mødes i 68
Vi har fået lov at spille i 67 i morgen, men kun i 67. Så jeg vil arbejde med de to sammenspilsgrupper der på skift. Der vil være en arbejdsopgave, hvor I skal lytte til 4 korte stykker musik / symfonisk musik i 68, når I ikke spiller. Husk høretelef
Opgave til modulet: Lyt til symfonisk musik 25.docx
Vi starter i 68
Til modulet: Akkorderne på 1. 4. og 5. trin.docx
Vi starter i 68 og bytter lokale med 3.m i sidste halvdel af modulet. Lektie: Læs 'Akkorderne på 1. 4. og 5. trin.docx' som blev gennemgået i torsdags: Akkorderne på 1. 4. og 5. trin.docx
I modulet bruger vi første halvdel af modulet på prøve tilbage, nye mapper om sidste tema: Soulmusik i 1960'erne.
Lektie:
Vi starter med gruppearbejde om arbejdsspørgmålene på side 10 i hæftet. Sammenspil i sidste halvdel af modulet.
Se Lektie nederst!
Lektie: Repetér Grooveanalyse i denne fil: Grooveanalyse - Thomas Hammer-kopi (1).pdf
Lyt til Soul Man: Sam & Dave - Soul Man (Official Audio) og følg med i formskemaet på side 11 i: Særligt studeret emne 25.pdf
Vi synger videre på California Dreaming
Læs teksten til 'Soul Man' - hvad handler den om? Side 15 i Særligt studeret...
Lyt til 'Respect' Aretha Franklin - Respect (Official Lyric Video) og sammenhold med formanalysen side 17 (tæl hvor mange takter der er i et kor/et vers, kontraststykket samt breakstykket: R.E.S.P.E.C.T) i Særligt studeret emne 25.docx På et stykke p
Lektie: Vi skal nu videre med pladeselskabet Motown hvor der er nogle sider som I skal læse. Vi deler det lidt op, så I ikke skal læse så meget til på torsdag, så til I dag skal I læse side 21-26 (være godt opmærksomme på 'punkterne' på s. 21!) i Sær
Læs side 27-29 i Særligt studeret emne 25.pdf
Vi laver analysen af 'Respect' færdig og går i gang med pladeselskabet, Motown. Vi har ikke sammenspilslokalerne i dag. Der er mulighed for at spille jeres numre igennem en enkelt gang eller to, tirsdag d.
Aftal med Gitte
Jeg har lagt jeres lydprøver sidst i 4. modul, så I kan varme jeres sammenspilsnumre lidt op i lokale 2 og 3. Muligvis mangler der nogle instrumenter som bruges på scenen i Multi-hallen, men gør det så godt som I kan.
Stemmeopvarmning i 68 kl. 18:30
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 33
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Tematiske forløb, Tema 1, 2, 3 og 4
Tematiske forløb, Tema 1, 2, 3 og 4
I finder kompendierne /materialet til de 4 tema, samt diverse opgavehæfter/ark under holdets dokumenter på Lectio, Musik.
Grundforløbet:
Tema 1, Rytmer og Groove (udleveret i print med håndskrevne besvarelser)
C-niveau:
Tema 2, Den gode melodi
Tema 3, Formanalyse og hitskabelonen
Tema 4, Orkestertyper, instrumenter og musikhistoriske perioder
Indhold
Kernestof:
Kære 1.ijklxy
I skal have styr på musikbegreber som: Pulsmarkering, Modrytme, Lifts, Ostinater, Call&response ;-)
Lektie: Lyt til Nirvana's 'Smells Like Teen Spirit mindst to gange. Lyt efter ostinater i musikken: Smells Like Teen Spirit
Læs om genren 'Grunge' på side 31 OG du forbered dig hjemmefra på at udpege eksempler på ostinater (i hvilke stemmer? og hvor mange takter ostinatet strækker sig over?) i henholdsvis groove-skema 1 (vers) og 2 (omkvæd) på side 31-32 til Smells Like T
Læs side 3-6 i: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx til 'Løse fortegn'. I skal ikke lave opgaverne hjemmefra!
Link til liste: Spiller du et instrument?
Musikipedia - Toner, øvelser, interaktive 2.docx
Lyt til Juice x 2 og følg med i form og tekst på vedhæftede dokument. https://youtu.be/HACC_0TTuG4Tekst og akkorder til: Blæst, Juice - prøv instrumenter C.docx
Til Guitarister: Kan kun finde denne guitartutorial. I kan se om i kan bruge den: Juice · Blæst riff
Lektie: Læs om 'Fortegn' på side 6-7: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx
Starter med teori 68!
Lektie: Læs side 14,15 og 16 i Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx om hvordan man laver akkorder med små og store tertser.
Læs side 9-11 (indtil 'øvelser') i Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx
Lær 'Tidsrejsen' fra DR julekalenderen på guitar
Læs side 11-13 i: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx . I skal læse om Tonearter og faste fortegn samt Kvintcirklen.
Lyt godt til jeres julesammenspilsnumre og har I mulighed for at øve hjemme, så ville det være dejligt. Der står også et klaver på gangen over ved musik. Her er tekst og klaveroversigter: Misteltoe 24.pdf Tidsrejsen 24.pdf ticking-timer-68976.mp3
Grupperne øver hver for sig og så spiller I for hinanden i 67 kl.11:10
Læs i Tema 2 som I får elektronisk her: Tema 2. Den gode melodi. Musik C 24-25.docx
I torsdags gennemgik vi musikbegreberne til melodisk analyse og vi nåede at lave melodisk analyse af Yesterday og Rica. Genlæs lektien til i torsdags igen, så du får begreberne til melodisk analyse slået godt fast s. 25-27 i: Tema 2. Den gode melodi.
Tema3 -Formanalyse og hitskabelon 25.docx
Foråret - rettenøgle melodisk analyse.rtfd.zip
Medbring earplugs!
Vi synger på en ny korsnag og imedens I laver gruppearbejde om formanalyserne, tager jeg en hurtig snak med jer én ad gangen, om hvilken rolle I kunne tænke jer i de nye sammenspilsgrupper.
Formanalyseopgaver C 25 - Elevopgave.docx
Læs i Tema 3 Formanalyse og hitskabelonen 25 (som I har downloadet og har liggende i jeres musikmappe på computeren) om hvad et hit er samt om hitskabelonen, side 12-15 (til første opgave) i: .Tema3 -Formanalyse og hitskabelon 25.docx
Afsnit
Link til tilmelding til Sound of Music. Hvis I kun var 5-6 stykker der ville med, bliver datoen d. 3.4, kl.19!
Lektie: Læs side 17-20 i Tema 3 - Formanalyse og hitskabelonen 25. I bør have det liggende i jeres musikmappe. ellers må I finde det under et af de senere moduler. I skal læse om Spotify OG besvare fokuspunkterne til teksten mens I læser her: Ophavsr
Læs hvad I prøves i: Krav til prøven februar 25.docx
Jeg har materiale med til 'De første kærester på månen', så de kan komme i gang med sammenspil.
Lektie. Læs side 2-3 i Tema 4: Ny udgave: Tema 4 - Instrumenter og de musikhistoriske perioder.docx (16:48, 12.2) I skal læse om instrumenter i pop/rockorkestret samt instrumenternes forskellige roller samt korets forskellige roller (god ide hvis man
1ijklxy - 2 grupper - sammenspil forårskoncert og evt. mundtlig eksamen elev.docx
Korets roller - øv. til Tema 4.docx
Lektie: Læs om Sound, samt 'Live-skalaen' side 3-6 i (vigtigt, at I lytter til lydeksemplerne undervejs) i Tema 4 - Instrumenter og de musikhistoriske perioder.docx:
Sammenspil: Øv som muligt hjemmefra, i det mindste lyt godt til nummerets form og den rolle I skal udfylde. Smelter under månen og Hurtige hænder. Se vedhæftede filer med tekst, akkorder og klaveroversigter: Smelter under månen.pdf Hurtige hænder.pdf
Mødes i 68
Vi har fået lov at spille i 67 i morgen, men kun i 67. Så jeg vil arbejde med de to sammenspilsgrupper der på skift. Der vil være en arbejdsopgave, hvor I skal lytte til 4 korte stykker musik / symfonisk musik i 68, når I ikke spiller. Husk høretelef
Opgave til modulet: Lyt til symfonisk musik 25.docx
Vi starter i 68
Til modulet: Akkorderne på 1. 4. og 5. trin.docx
Vi starter i 68 og bytter lokale med 3.m i sidste halvdel af modulet. Lektie: Læs 'Akkorderne på 1. 4. og 5. trin.docx' som blev gennemgået i torsdags: Akkorderne på 1. 4. og 5. trin.docx
I modulet bruger vi første halvdel af modulet på prøve tilbage, nye mapper om sidste tema: Soulmusik i 1960'erne.
Lektie:
Vi starter med gruppearbejde om arbejdsspørgmålene på side 10 i hæftet. Sammenspil i sidste halvdel af modulet.
Se Lektie nederst!
Lektie: Repetér Grooveanalyse i denne fil: Grooveanalyse - Thomas Hammer-kopi (1).pdf
Lyt til Soul Man: Sam & Dave - Soul Man (Official Audio) og følg med i formskemaet på side 11 i: Særligt studeret emne 25.pdf
Vi synger videre på California Dreaming
Læs teksten til 'Soul Man' - hvad handler den om? Side 15 i Særligt studeret...
Lyt til 'Respect' Aretha Franklin - Respect (Official Lyric Video) og sammenhold med formanalysen side 17 (tæl hvor mange takter der er i et kor/et vers, kontraststykket samt breakstykket: R.E.S.P.E.C.T) i Særligt studeret emne 25.docx På et stykke p
Lektie: Vi skal nu videre med pladeselskabet Motown hvor der er nogle sider som I skal læse. Vi deler det lidt op, så I ikke skal læse så meget til på torsdag, så til I dag skal I læse side 21-26 (være godt opmærksomme på 'punkterne' på s. 21!) i Sær
Læs side 27-29 i Særligt studeret emne 25.pdf
Vi laver analysen af 'Respect' færdig og går i gang med pladeselskabet, Motown. Vi har ikke sammenspilslokalerne i dag. Der er mulighed for at spille jeres numre igennem en enkelt gang eller to, tirsdag d.
Aftal med Gitte
Jeg har lagt jeres lydprøver sidst i 4. modul, så I kan varme jeres sammenspilsnumre lidt op i lokale 2 og 3. Muligvis mangler der nogle instrumenter som bruges på scenen i Multi-hallen, men gør det så godt som I kan.
Stemmeopvarmning i 68 kl. 18:30
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 33
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Særligt studeret emne, Soulmusik i 1960'ernes USA
Særligt studeret emne: Soulmusik i 1960'ernes USA
Litteratur:
Kompendium og PowerPoint med uddrag fra Soulbogen (Jakob Jensen og Thomas Hammer, Systime, 1998) -> ligger under holdets dokumenter, Musik.
Historisk perspektiv -> borgerrettighedsbevægelsen i 1960'ernes USA ->se PowerPoint, 'Soulmusikken 25'
Kompendium: Soulmusik i 1960-ernes USA:
- Sydstatssoulens pladestudier og selskaber
- Sydstatslyden
- Stax
- Staben på Stax
- Motown - The sound of young America
- Motowns første år
- Motown's "klassiske periode": 1963-67
- Motown's organisation
- Artist development and "charm school"
- The production line
- Motownmusikken -
- Sound
- Form, hooks og harmonik (vi kommer ikke ind på 'harmonik')
Analyserede numre ud fra nodemateriale samt den hørte musik:
- Sam & Dave: "Soul Man"
- Aretha Franklin: "Respect"
- Diana Ross and The Supremes: "Love Is Here and Now You're Gone"
Indhold
Kernestof:
Læs hvad I prøves i: Krav til prøven februar 25.docx
Jeg har materiale med til 'De første kærester på månen', så de kan komme i gang med sammenspil.
Lektie. Læs side 2-3 i Tema 4: Ny udgave: Tema 4 - Instrumenter og de musikhistoriske perioder.docx (16:48, 12.2) I skal læse om instrumenter i pop/rockorkestret samt instrumenternes forskellige roller samt korets forskellige roller (god ide hvis man
1ijklxy - 2 grupper - sammenspil forårskoncert og evt. mundtlig eksamen elev.docx
Korets roller - øv. til Tema 4.docx
Lektie: Læs om Sound, samt 'Live-skalaen' side 3-6 i (vigtigt, at I lytter til lydeksemplerne undervejs) i Tema 4 - Instrumenter og de musikhistoriske perioder.docx:
Sammenspil: Øv som muligt hjemmefra, i det mindste lyt godt til nummerets form og den rolle I skal udfylde. Smelter under månen og Hurtige hænder. Se vedhæftede filer med tekst, akkorder og klaveroversigter: Smelter under månen.pdf Hurtige hænder.pdf
Mødes i 68
Vi har fået lov at spille i 67 i morgen, men kun i 67. Så jeg vil arbejde med de to sammenspilsgrupper der på skift. Der vil være en arbejdsopgave, hvor I skal lytte til 4 korte stykker musik / symfonisk musik i 68, når I ikke spiller. Husk høretelef
Opgave til modulet: Lyt til symfonisk musik 25.docx
Vi starter i 68
Til modulet: Akkorderne på 1. 4. og 5. trin.docx
Vi starter i 68 og bytter lokale med 3.m i sidste halvdel af modulet. Lektie: Læs 'Akkorderne på 1. 4. og 5. trin.docx' som blev gennemgået i torsdags: Akkorderne på 1. 4. og 5. trin.docx
I modulet bruger vi første halvdel af modulet på prøve tilbage, nye mapper om sidste tema: Soulmusik i 1960'erne.
Lektie:
Vi starter med gruppearbejde om arbejdsspørgmålene på side 10 i hæftet. Sammenspil i sidste halvdel af modulet.
Se Lektie nederst!
Lektie: Repetér Grooveanalyse i denne fil: Grooveanalyse - Thomas Hammer-kopi (1).pdf
Lyt til Soul Man: Sam & Dave - Soul Man (Official Audio) og følg med i formskemaet på side 11 i: Særligt studeret emne 25.pdf
Vi synger videre på California Dreaming
Læs teksten til 'Soul Man' - hvad handler den om? Side 15 i Særligt studeret...
Lyt til 'Respect' Aretha Franklin - Respect (Official Lyric Video) og sammenhold med formanalysen side 17 (tæl hvor mange takter der er i et kor/et vers, kontraststykket samt breakstykket: R.E.S.P.E.C.T) i Særligt studeret emne 25.docx På et stykke p
Lektie: Vi skal nu videre med pladeselskabet Motown hvor der er nogle sider som I skal læse. Vi deler det lidt op, så I ikke skal læse så meget til på torsdag, så til I dag skal I læse side 21-26 (være godt opmærksomme på 'punkterne' på s. 21!) i Sær
Læs side 27-29 i Særligt studeret emne 25.pdf
Vi laver analysen af 'Respect' færdig og går i gang med pladeselskabet, Motown. Vi har ikke sammenspilslokalerne i dag. Der er mulighed for at spille jeres numre igennem en enkelt gang eller to, tirsdag d.
Aftal med Gitte
Jeg har lagt jeres lydprøver sidst i 4. modul, så I kan varme jeres sammenspilsnumre lidt op i lokale 2 og 3. Muligvis mangler der nogle instrumenter som bruges på scenen i Multi-hallen, men gør det så godt som I kan.
Stemmeopvarmning i 68 kl. 18:30
Læs og lyt til musikeksempler i vedhæftede fil med 'spørgsmål og svar' til pladeselskabet Motown: Arbejdsspørgsmål til Motown - svar 25.docx I har over nogle moduler skulle læse s. 21-29 i hæftet 'Særligt studeret emne - Soulmusik i 1960'ernes USA'.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Tematiske forløb, Tema 1, 2, 3 og 4
Tematiske forløb, Tema 1, 2, 3 og 4
I finder kompendierne /materialet til de 4 tema, samt diverse opgaveark under holdets dokumenter på Lectio!
Grundforløbet:
Tema 1, Rytmer og Groove
C-niveau:
Tema 2, Den gode melodi
Tema 3, Formanalyse og hitskabelonen
Tema 4, Orkestertyper, instrumenter og musikhistoriske perioder
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/72/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64350799756", "T": "/lectio/72/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64350799756", "H": "/lectio/72/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64350799756" }