Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Køge Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Biologi B
|
Lærer(e)
|
Maria Topgaard
|
Hold
|
2024 Bi3 (Bi3)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Celler og liv
Eleverne har arbejdet med følgende:
Prokaryote og Eukaryoter celler
Mitose
Osmose
Aktiv transport
Respiration og gæring
Mikroorganismers vækst og vækstfaktorer
Eleverne har lavet forsøg med:
Mikroskopi af eukaryote celler
Osmose i dyreceller
Pensum:
Bøger:
Biologi C+B af Wolf mfl., Systime, 1. udgave 2008-2018:
Eukaryoter og prokaryoter s. 9-15
Celledelinger og mitose s. 20 - 23 (indtil meiosen)
Osmose s. 31-36
Yubio B, 9.udgave 2024:
Aktiv transport + Respiration og gæring s. 33- 36 (fra Faciliteret diffusion)
Biologi til tiden, Egebo mfl. Nucleus2. udgave 2021:
Mikroorganismers vækst og vækstfaktorer s. 144-147
Kernestof:
Cellebiologi: opbygning af pro- og eukaryote celler, eukaryote celletyper og membranprocesser ̶
Mikrobiologi: vækst og vækstfaktorer
Genetik og molekylærbiologi: Mitose
Faglige mål:
Anvende fagbegreber, fagsprog, relevante repræsentationer og modeller til beskrivelse og forklaring af iagttagelser og til analyse af enkle biologiske problemstillinger ̶
Tilrettelægge og udføre eksperimenter og undersøgelser i laboratoriet og i felten under hensyntagen til sikkerhed og til risikofaktorer ved arbejde med biologisk materiale ̶
Bearbejde data fra kvalitative og kvantitative eksperimenter og undersøgelser og dokumentere eksperimentelt arbejde hensigtsmæssigt ̶
Analysere og diskutere data fra eksperimenter og undersøgelser med inddragelse af faglig viden, fejlkilder, usikkerhed og biologisk variation ̶
Formulere sig såvel mundtligt som skriftligt om biologiske emner og give sammenhængende faglige forklaringer ̶
Demonstrere viden om fagets identitet og metoder ̶
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Journal: Mikroskopi af Eukaryote celler
|
26-08-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
2
|
Kost og sundhed
Eleverne har arbejdet med følgende:
Virus
Virus infektionscyklusser
Bakteriofager
Virustyper: mpox og corona
Det medfødte immunforsvar
Det adaptive immunforsvar
ELISA
Vaccinationer
Gram pos og Gram neg. Bakterier
Resistens
Genoverførsel i bakterier mht. resistens osv.
Behandling af sygdomme
Tarmens mikrobiota
Kostens betydning
Kostens sammensætning
Enzymer
Fordøjelsen
Blodsukker og diabetes
Eleverne har lavet forsøg med:
ELISA
Du er ikke alene
Forsøg med enzymaktivitet bromelin i ananas
Blodsukker
Pensum:
Bøger:
Yubio B 9.udgave 2024:
Virus s. 36-39
Det medfødte immunforsvar s. 531-537
Det adaptive immunforsvar s. 537-541
Feber og ELISA s. 542-544
Vaccinationer s. 544-549
Gram pos og Gram neg. S. 16-19
De gode og de grumme (resistens) s. 19-24
Tarmens mikrobiota s. 144-150
Kostens betydning s. 554-557
Kostens sammensætning s. 90-107
Enzymer s. 110-112
Fordøjelsen s. 112-118
Blodsukker regulering og diabetes s.124-128
Bioteknologi 4, Bidstrup og Schou, Nucleus:
Virus og Virus infektionscyklusser s. 15-20
Antibiotika s. 40-41
Artikler:
https://videnskab.dk/krop-sundhed/mpox-hvad-sker-der-nu-hvor-who-har-erklaeret-smitten-for-en-global-sundhedskrise/
Links:
Biotech Academy: Bakteriofag: https://www.biotechacademy.dk/Ordliste/bakteriofag/
https://www.ssi.dk/sygdomme-beredskab-og-forskning/sygdomsleksikon/m/abekopper
https://da.wikipedia.org/wiki/Mpoxvirus
https://www.biotechacademy.dk/undervisning/gymnasiale-projekter/fra-darwin-til-bioteknologi/evolution-blandt-bakterier/ fra afsnittet ”mekanismer for gen-overførsel”
Videoer:
Amoeba sisters virus: https://www.youtube.com/watch?v=8FqlTslU22s
Biologilokalet Covid-19: https://www.youtube.com/watch?v=0WywyEp2FR8&t=22s
Crash course Immunesystem part 1: https://www.youtube.com/watch?v=GIJK3dwCWCw
Crash course immune system part 2 (B-celler):
https://www.youtube.com/watch?v=2DFN4IBZ3rI
Crash course immune system part 3 (T-celler): https://www.youtube.com/watch?v=rd2cf5hValM
TED talk “What causes antibiotic resistance?”: https://www.youtube.com/watch?v=znnp-Ivj2ek ca. 4.30 min
Film fra diabetesforeningen https://www.youtube.com/watch?v=KYQsD2lCBQU ca. 4 min
Kernestof:
Virus: opbygning og formering
Mikrobiologi: vækst og vækstfaktorer, infektionsbiologi og resistens
Makromolekyler: opbygning og biologisk funktion af carbohydrater, lipider, proteiner
̶Enzymer: opbygning, funktion og faktorer, der påvirker enzymaktiviteten
Fysiologi: oversigt over kroppens organsystemer og hormonel regulering
Supplerende stof:
Sundhed, sygdom og medicin
Bioteknologi
Faglige mål:
Anvende fagbegreber, fagsprog, relevante repræsentationer og modeller til beskrivelse og forklaring af iagttagelser og til analyse af enkle biologiske problemstillinger ̶
Tilrettelægge og udføre eksperimenter og undersøgelser i laboratoriet og i felten under hensyntagen til sikkerhed og til risikofaktorer ved arbejde med biologisk materiale ̶
Bearbejde data fra kvalitative og kvantitative eksperimenter og undersøgelser og dokumentere eksperimentelt arbejde hensigtsmæssigt ̶
Anvende relevante matematiske repræsentationer, modeller og metoder til enkle beregninger, beskrivelse og analyse ̶
Analysere og diskutere data fra eksperimenter og undersøgelser med inddragelse af faglig viden, fejlkilder, usikkerhed og biologisk variation ̶
Anvende relevante digitale værktøjer, herunder matematiske, i en konkret faglig sammenhæng ̶
Indsamle, vurdere og anvende faglige tekster og informationer fra forskellige kilder ̶
Formulere sig såvel mundtligt som skriftligt om biologiske emner og give sammenhængende faglige forklaringer ̶
Demonstrere forståelse af sammenhænge mellem fagets forskellige delområder ̶
Demonstrere viden om fagets identitet og metoder ̶
Anvende fagets viden og metoder til vurdering og perspektivering i forbindelse med samfundsmæssige, teknologiske, miljømæssige og etiske problemstillinger med biologisk indhold og til at udvikle og vurdere løsninger ̶
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Rapport: Osmose i dyreceller
|
15-09-2024
|
Foto af spillet fagtermsspil
|
01-10-2024
|
Video: Tarmens mikrobiota
|
01-10-2024
|
Rapport ELISA
|
06-10-2024
|
Rapport: Du er ikke alene
|
27-10-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
3
|
Fysiologi
Eleverne har arbejdet med følgende:
Åndedrætssystemet
Luftvejenes opbygning
Blodkredsløbet
Blodets bestanddele
Hjertet
Blodtryk
Nervesystemet
Søvn
Eleverne har lavet forsøg med:
Åndedrætssystemet (spirometer målinger)
Hæmatokritværdi
Blodtryk
Nerveledningshastighed
Pensum:
Bøger:
Yubio B, 9.udgave 2024
Åndedrætssystemet s. 55-58
Luftvejenes opbygning s. 58-59
Gasudveksling i alveolerne og Åndedræt s. 59-62
Den arbejdende krop s. 76-79
Blodkredsløbet s. 62-67
Blodets bestanddele s. 71-72
Hjertet s. 67-70
Blodtryk s. 73-75
Nervesystemet s. 156-159
Aktionspotentialet s. 160-164
Aktionspotentialets vandring og synapsen s. 165-167
Fremmende og hæmmende signaler s. 167-169
Videoer:
Lungernes opbygning (Crash Course) (ca. 9 min): https://www.youtube.com/watch?v=bHZsvBdUC2I
Blood vessels part 1: https://www.youtube.com/watch?v=v43ej5lCeBo (om blodårenes opbygning, blodåre typer, blood flow fra hjerte til kapillærer til hjertet igen) 9.29 min.
Crash course Heart 2: https://www.youtube.com/watch?v=FLBMwcvOaEo (pacemakerceller osv.) ca. 9.33 min.
TED talk om blodtryk: https://www.youtube.com/watch?v=Ab9OZsDECZw Ca. 4.31 min
“Aktionspotentialet gennem axon” fra Undervisningslokalet: https://www.youtube.com/watch?v=LzWdq0wvJtk
Amoeba sisters Nervous system: https://www.youtube.com/watch?v=RNLceVI8jcc&t=13s
Kernestof:
Fysiologi: oversigt over kroppens organsystemer, åndedrætssystem, blodkredsløb, nervesystem
Supplerende stof:
Sundhed, sygdom og medicin
Faglige mål:
Anvende fagbegreber, fagsprog, relevante repræsentationer og modeller til beskrivelse og forklaring af iagttagelser og til analyse af enkle biologiske problemstillinger ̶
Tilrettelægge og udføre eksperimenter og undersøgelser i laboratoriet og i felten under hensyntagen til sikkerhed og til risikofaktorer ved arbejde med biologisk materiale ̶
Bearbejde data fra kvalitative og kvantitative eksperimenter og undersøgelser og dokumentere eksperimentelt arbejde hensigtsmæssigt ̶
Anvende relevante matematiske repræsentationer, modeller og metoder til enkle beregninger, beskrivelse og analyse ̶
Analysere og diskutere data fra eksperimenter og undersøgelser med inddragelse af faglig viden, fejlkilder, usikkerhed og biologisk variation ̶
Anvende relevante digitale værktøjer, herunder matematiske, i en konkret faglig sammenhæng ̶
Indsamle, vurdere og anvende faglige tekster og informationer fra forskellige kilder ̶
Formulere sig såvel mundtligt som skriftligt om biologiske emner og give sammenhængende faglige forklaringer ̶
Demonstrere forståelse af sammenhænge mellem fagets forskellige delområder ̶
Demonstrere viden om fagets identitet og metoder ̶
Anvende fagets viden og metoder til vurdering og perspektivering i forbindelse med samfundsmæssige, teknologiske, miljømæssige og etiske problemstillinger med biologisk indhold og til at udvikle og vurdere løsninger ̶
Behandle problemstillinger i samspil med andre fag.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Arbejd selv opgave: Fordøjelsen
|
30-10-2024
|
Åndedræt
|
06-11-2024
|
Rapport Bromelin i ananas
|
10-11-2024
|
Rapport Blodsukker
|
17-11-2024
|
Rapport: Åndedrætssystemet
|
28-11-2024
|
Journal Blodtryk
|
29-11-2024
|
Den arbejdende krop
|
08-12-2024
|
Rapport Hæmatokritværdi
|
08-12-2024
|
Aktionspotentialet
|
09-12-2024
|
Rapport Nerveledningshastighed
|
15-12-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
13,00 moduler
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
4
|
Forplantning
Eleverne har arbejdet med følgende:
Kønsorganernes opbygning
Kønshormoner hos manden
Kønshormoner hos kvinden
Meiosen hos manden og kvinden
Samtykkeloven
Befrugtning og fosterudvikling
Prævention og abort
Kønssygdomme
Ufrivillig barnløshed
Hormonforstyrrende stoffer
Kunstig befrugtning
Eleverne har lavet forsøg med:
Ornesædcellers aktivitet
Forsøg med kondomer
Pensum:
Bøger:
Yubio B 9.udgave 2024
Kønsorganernes opbygning s. 189-195
Kønshormoner hos manden s. 195-198
Kønshormoner hos kvinden s. 199-201
Befrugtning og fosterudvikling s. 201-207
Abort s. 222-223 indtil afsnittet ”Seksuelt overførte sygdomme”
Ufrivillig barnløshed, Hormonforstyrrende stoffer og Kunstig befrugtning s. 212-215
Bioteknologi 5, Nucleus:
Meiosen hos manden og kvinden s. 37-39
Artikler:
https://nyheder.ku.dk/alle_nyheder/2023/02/fire-sejlivede-myter-om-samtykkeloven/
https://www.dr.dk/nyheder/indland/orgasmer-det-er-da-noget-maend-faar-kvinder-kommer-sidst-i-orgasmeraeset-og-det-er
https://videnskab.dk/krop-sundhed/skal-jeg-skrotte-min-hormonspiral-hvis-jeg-vil-undgaa-brystkraeft-og-depression/
https://videnskab.dk/kultur-samfund/registrering-af-befolkningen-har-foert-til-vigtig-viden-om-p-piller/
https://www.ism.dk/nyheder/2024/maj/nye-politiske-aftaler-om-abort-styrker-kvinders-selvbestemmelse
https://sexogsamfund.dk/om-os/nyheder/ny-abortlov-historisk-sejr-danske-kvinders-ret-til-egen-krop
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-11-16-danske-unge-saetter-ny-klamydiarekord-trods-pandemi
https://sexogsamfund.dk/om-os/nyheder/tjek-din-kommunes-klamydiatilfaelde
Links:
https://www.biotechacademy.dk/undervisning/gymnasiale-projekter/naturvidenskabelig-seksualundervisning/praeventionsformer/
https://sexogsamfund.dk/krop-sex/viden-om-sexsygdomme
Kernestof:
Cellebiologi: opbygning af pro- og eukaryote celler, eukaryote celletyper
Genetik og molekylærbiologi: Meiose
Fysiologi: oversigt over kroppens organsystemer, hormonel regulering og forplantning
Supplerende stof:
Sundhed, sygdom og medicin
Bioetik
Faglige mål:
Anvende fagbegreber, fagsprog, relevante repræsentationer og modeller til beskrivelse og forklaring af iagttagelser og til analyse af enkle biologiske problemstillinger ̶
Tilrettelægge og udføre eksperimenter og undersøgelser i laboratoriet og i felten under hensyntagen til sikkerhed og til risikofaktorer ved arbejde med biologisk materiale ̶
Bearbejde data fra kvalitative og kvantitative eksperimenter og undersøgelser og dokumentere eksperimentelt arbejde hensigtsmæssigt ̶
Analysere og diskutere data fra eksperimenter og undersøgelser med inddragelse af faglig viden, fejlkilder, usikkerhed og biologisk variation ̶
Indsamle, vurdere og anvende faglige tekster og informationer fra forskellige kilder ̶
Formulere sig såvel mundtligt som skriftligt om biologiske emner og give sammenhængende faglige forklaringer ̶
Demonstrere forståelse af sammenhænge mellem fagets forskellige delområder ̶
Demonstrere viden om fagets identitet og metoder ̶
Anvende fagets viden og metoder til vurdering og perspektivering i forbindelse med samfundsmæssige, teknologiske, miljømæssige og etiske problemstillinger med biologisk indhold og til at udvikle og vurdere løsninger ̶
Behandle problemstillinger i samspil med andre fag.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
5
|
Genetik og evolution
Eleverne har arbejdet med følgende:
Kromosomer og DNAs opbygning
DNA Replikation
Gener
Proteinsyntesen
Genregulering
Små mutationer
Store Mutationer
Nedarvning
Genetiske grundbegreber
1-gens nedarvning
Blodtyper
2-gensnedarvning
Gensplejsning
Evolution
Eleverne har lavet forsøg med:
Fra DNA til protein
Blodtyper
Papirgensplejsning
Selektion
Pensum:
Bøger:
Yubio B 9.udgave 2024
Kromosomer og DNAs opbygning s. 273-280
DNA Replikation s. 300-301
Gener s. 280-285
Proteinsyntesen s. 285-296
Genregulering s. 297-299
Små mutationer s. 304-308
Store Mutationer s. 308-312
Nedarvning, genetiske grundbegreber og 1-gens nedarvning s. 312-319 og s. 327-330.
Blodtyper s. 320-321 og s. 324-327
2-gensnedarvning s. 321- 330
Gensplejsning s. 360-365
Evolution s. 39-45
Videoer:
https://www.statedclearly.com/videos/what-is-natural-selection/
The evolution of bacteria on a mega-plate petri dish:
https://www.youtube.com/watch?v=plVk4NVIUh8
Kernestof:
Makromolekyler: opbygning og biologisk funktion af nucleinsyrer
Genetik og molekylærbiologi: nedarvningsprincipper, replikation, proteinsyntese, mutation, og genteknologi ̶
Evolutionsbiologi: biologisk variation og naturlig selektion
Supplerende stof:
Sundhed, sygdom og medicin ̶
Biologisk produktion ̶
Bioteknologi
Bioetik
Faglige mål:
Anvende fagbegreber, fagsprog, relevante repræsentationer og modeller til beskrivelse og forklaring af iagttagelser og til analyse af enkle biologiske problemstillinger ̶
Tilrettelægge og udføre eksperimenter og undersøgelser i laboratoriet og i felten under hensyntagen til sikkerhed og til risikofaktorer ved arbejde med biologisk materiale ̶
Bearbejde data fra kvalitative og kvantitative eksperimenter og undersøgelser og dokumentere eksperimentelt arbejde hensigtsmæssigt ̶
Anvende relevante matematiske repræsentationer, modeller og metoder til enkle beregninger, beskrivelse og analyse ̶
Analysere og diskutere data fra eksperimenter og undersøgelser med inddragelse af faglig viden, fejlkilder, usikkerhed og biologisk variation ̶
Anvende relevante digitale værktøjer, herunder matematiske, i en konkret faglig sammenhæng ̶
Indsamle, vurdere og anvende faglige tekster og informationer fra forskellige kilder ̶
Formulere sig såvel mundtligt som skriftligt om biologiske emner og give sammenhængende faglige forklaringer ̶
Demonstrere forståelse af sammenhænge mellem fagets forskellige delområder ̶
Demonstrere viden om fagets identitet og metoder ̶
Anvende fagets viden og metoder til vurdering og perspektivering i forbindelse med samfundsmæssige, teknologiske, miljømæssige og etiske problemstillinger med biologisk indhold og til at udvikle og vurdere løsninger ̶
Behandle problemstillinger i samspil med andre fag.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Rapport Ornesædcellers aktivitet
|
05-02-2025
|
Fra DNA til Protein
|
31-03-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
16,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
6
|
Økologi
Eleverne har arbejdet med følgende:
Intro til økologi
Fotosyntese og respiration
Biodiversitet
Begrænsende faktorer
Fødekæder og energistrømme
Kulstofkredsløbet og Fosforkredsløbet
Bæredygtighed
Kvælstofkredsløbet
Bioetik
Eleverne har lavet forsøg med:
Artsdiversitetsundersøgelse ved brug af Shannon-indekset (Model A i øvelsesvejledningen)
Pensum:
Bøger:
Yubio B 9. udgave, 2024:
Intro til økologi og Fotosyntese og respiration s. 391- 395
Biodiversitet s. 403-408
Begrænsende faktorer s. 395-97
Fødekæder og energistrømme s. 397- 403
Kulstofkredsløbet og Fosforkredsløbet s. 433-435 og s. 441
Bæredygtighed s. 517-521
Kvælstofkredsløbet s. 435-438
Bioetik s. 385-387
Videoer:
Kvælstofkredsløbet fra undervisningslokalet:
https://www.youtube.com/watch?v=VkTKUgBa9SE (6:33 min)
"Before the flood": https://www.youtube.com/watch?v=zbEnOYtsXHA (De første 45 min.)
Kernestof:
Enzymer: funktion og faktorer, der påvirker enzymaktiviteten ̶
Biokemiske processer: fotosyntese og respiration
Økologi: samspil mellem arter og mellem arter og deres omgivende miljø, energistrømme, C-, N- og P-kredsløb og biodiversitet.
Supplerende stof:
Sundhed, sygdom og medicin
Bæredygtighed ̶
Miljøbeskyttelse ̶
Bioetik
Faglige mål:
Anvende fagbegreber, fagsprog, relevante repræsentationer og modeller til beskrivelse og forklaring af iagttagelser og til analyse af enkle biologiske problemstillinger ̶
Tilrettelægge og udføre eksperimenter og undersøgelser i laboratoriet og i felten under hensyntagen til sikkerhed og til risikofaktorer ved arbejde med biologisk materiale ̶
Bearbejde data fra kvalitative og kvantitative eksperimenter og undersøgelser og dokumentere eksperimentelt arbejde hensigtsmæssigt ̶
Anvende relevante matematiske repræsentationer, modeller og metoder til enkle beregninger, beskrivelse og analyse ̶
Analysere og diskutere data fra eksperimenter og undersøgelser med inddragelse af faglig viden, fejlkilder, usikkerhed og biologisk variation ̶
Anvende relevante digitale værktøjer, herunder matematiske, i en konkret faglig sammenhæng ̶
Indsamle, vurdere og anvende faglige tekster og informationer fra forskellige kilder ̶
Formulere sig såvel mundtligt som skriftligt om biologiske emner og give sammenhængende faglige forklaringer ̶
Demonstrere forståelse af sammenhænge mellem fagets forskellige delområder ̶
Demonstrere viden om fagets identitet og metoder ̶
Anvende fagets viden og metoder til vurdering og perspektivering i forbindelse med samfundsmæssige, teknologiske, miljømæssige og etiske problemstillinger med biologisk indhold og til at udvikle og vurdere løsninger ̶
Behandle problemstillinger i samspil med andre fag.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Rapport Blodtyper
|
22-04-2025
|
Rapport papirgensplejsning
|
01-05-2025
|
Rapport Selektionsforsøg
|
09-05-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
{
"S": "/lectio/72/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64768538514",
"T": "/lectio/72/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64768538514",
"H": "/lectio/72/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64768538514"
}