Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
|
Institution
|
Roskilde Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Musik A
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
2022-MUA-1w ()
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Grundlæggende musikteori
Grønager: Nøgle til musikken:
Nodesystemet, s. 7-21
Skalaer 1, s. 22-26
kvintcirklen, s 27
Skalaer 2, s. 28 - 32
Akkorder, s 33-38
Harmonisk analyse: 44-52, 53-54, 60, 62
Rytmik: 72-88
Øvelser på Musikipedia
SDS øvelser
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Skriftlig musik M1
Videoer fra Restudy
Diverse teorimateriale - bl.a
Thomas Hammer: Ord og begreber til melodisk analyse
Merete Wendler: Melodisk analyse (kompendium)
Martin Hamann: Popmusik og modalharmonik, s. 7-14, 19-49, 82-85
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Sang
Diverse enstemmige sange
Flerstemmige - bl.a:
Sankta Lucia, Martin Miehe-Renard/Lars Fjeldmose
I morgen og i dag, Martin Brygmann
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Blues
Opbygning, harmonik, skalaer etc
Sammenspil: voicings og improfigurer. Analyse af de valgte sammenspilsnumre
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Sangskrivning og modalharmonik
Martin Hamann: Popmusik og modalharmonik, s. 7-14, 19-49, 82-85,
Bjergfeldt og Sangvin: Kursusmateriale om sangskrivning:
- Virkemidler og kreative kickstartere
- Musikalske kickstartere
Krav om modalharmoniske afsnit. Numrene blev opført ved RG's MGP
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Intro til analyse af rytmisk musik
Kol Simcha: Jerusalem
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Intro til analyse af klassisk musik
Sonatesatsform - Beethoven klaversonate (koncert m Xenia Frederiksen)
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Skriftlig musik M2
Intro til flydekor
Intro til bas i pop/rock
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Studieretningsforløb mu-ma
Hitskabelonen
Hooks
Melodisk analyse
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/73/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53777291431",
"T": "/lectio/73/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53777291431",
"H": "/lectio/73/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53777291431"
}