Roskilde Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Roskilde Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023-TyfB-1g2-4 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Roskilde Gymnasium
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Hold
2023-TyfB-1g2-4 (
1g2-Ty-4
,
2g2-TyfB-4
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Introduktion: Deutschland kennenlernen
Titel 2
Liebeslyrik und Liebeslieder
Titel 3
Jugendkultur
Titel 4
Sprogdag i København
Titel 5
Schuld
Titel 6
Die Nachkriegszeit
Titel 7
Hamburg-Austausch / Projektarbeit
Titel 8
Die Heimat und die Fremde
Titel 9
Die Bundestagswahlen
Titel 10
Die DDR
Titel 11
Repetition
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Introduktion: Deutschland kennenlernen
Introduktionsforløb, hvor holdet langsomt lærte hinanden at kende på tværs af stamklasserne.
Intro-lege, fokus på simple samtalestrategier og på mod til at tale tysk.
Gruppearbejde med at finde svar på spørgsmål om Tyskland (geografi, kultur, religion, politik...) på tysksprogede hjemmesider.
Grupperne formidlede deres viden til de andre grupper ved hjælp af en leg.
Læste tekster:
Diverse tysksprogede hjemmesider med statistikker, korte forklaringer på tyske samfundsforhold osv.
Ca. 5 normalsider
Indhold
Kernestof:
Velkommen til vores første tysktime sammen
Fotosafari - hier Fotos aufladen
Mein Lieblingsort Mein Lieblingsding.docx
Husk papirer med gloser, hvis I ikke har givet dem til mig.
Tænk hjemme over tre gode ideer til et leg / en spil, som I kan lave for resten af holdet.
Spørgeskema
Lær verbebøjning udenad
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Liebeslyrik und Liebeslieder
Fokus på samtale og ordforråd. Gloser til at kunne give personkarakteristikker og kunne sige sin mening.
Læsning af korte, simple tekster.
Fokus på tale ud fra chunks.
Ud fra teksterne satte vi fokus på elementær grammatik, som vi fandt eksempler på i teksterne og øvede derudfra.
Arbejde med mindmaps om centrale ord.
Læste tekster / sange med musikvideoer:
Slow German, Folgen: Beziehung, Dating, Hochzeit
Erich Fried: Was es ist
Selim Özdogan: Nichts davon
Wir sind Helden: Nur ein Wort (inkl. video)
Revolverheld: Halt dich an mir fest (inkl. video)
Rammstein: Amour (inkl. video)
Seeed: Augenbling (inkl. video)
ca. 20 normalsider
Indhold
Kernestof:
Lær verbebøjning udenad
I skal gøre arbejdet med den ordliste til "Liebeslyrik und Liebeslieder" færdig, som vi arbejdede med sidst.
Liebeslyrik und Liebeslieder Wortschatz.docx
Skriv dit / jeres tyskdigt fra sidste modul færdigt.
Medbring kompendiet
Så skal I lære et verbum mere udenad: (nutidsformerne kan de fleste af jer allerede). Vi arbejder med bøjningen i timen - men hav lært det udenad hjemme.
Du sollst das Gedicht "Nichts davon" fertig lesen (steht im Kompendium)
Bitte das neue Grammatikbuch "Wie geht's?" im Buchkeller holen und mitnehmen.
Wie geht's, opg. 8, s. 46
Ingen lektier, men...
Flashcards "Nur ein Wort"
Perfekt: Tre sætninger om ting, der er sket i min weekend
Lies den Text "Halt dich an mir fest"
Das Buch "Wie geht's" mitnehmen.
Revolverheld feat. Marta Jandová - Halt Dich an mir fest (Offizielles Musikvideo)
Lektier - læs her:
Vi samler op på verbebøjningen i dag, så tjek op på:
Gruppeopgaver Rammstein
Rammstein: Amour (læs også det, jeg har skrevet med småt i de to lektier)
Hjælpe- og svage verber Ret fejl.docx
Ordstilling hovedsætninger 1g Ty4.pptx
Bitte das Kompendium mitbringen! (Husk at tage kompendiet med)
Wie geht's - ordstilling i hovedsætninger (Husk at læse det med småt)
I skal se film i dette modul, mens jeg er i Hamburg. Læs også det med småt!
Argh - jeg fik ikke gemt det, da jeg gav jer lektier for! Håber I har grammatikbogen og kompendiet med alligevel - ellers finder vi ud af det. :-)
Seeed: Augenbling (læs også det med småt)
Medbring både "Wie geht's" og kompendiet.
Liebe Schriftliche Aufgabe Brief.docx
Ordstilling, Wie gehts, opg. 3, s. 67
Vorbereitung zum Schreibmodul:
SG #146: Die Beziehung | Slow German
SG #061: Dating | Slow German
SG #030: Hochzeit | Slow German
Lektier: Skriv videre på stilen, så du kan få den færdig i løbet af 30-40 minutters arbejde i klassen. :-)
Ordstilling bisætninger 1g Ty4.pptx
Bitte "Wie geht's", das Kompendium und das "Vokabel-Superheld-Papier" mitbringen. (Medbring både "Wie geht's", kompendiet og Vokabel-Superheld-papiret.)
Hausaufgaben für die Zusammenfassung: (læs nedenfor)
Upload film i denne mappe :-)
Wie geht's, opg, 2, s. 63
Opgaver til den halvdel af klassen, som ikke er sammen med mig:
Vi snakker sammen i små grupper. Forberedelse hjemme - læs her:
Upload jeres "Heute ist ein schöner Tag"-film, hvis I ikke nåede det sidst. (Link til mappen på drev ligger på sidste tyskmodul.)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Jugendkultur
Forløb om Jugendkultur, hvor vi sammenlignede dansk og tysk ungdom, bl.a. med et besøg af elever fra vores udvekslingsskole i Hamburg.
Fokuspunkter bl.a. sat af eleverne selv, herunder ensomhed / at være udenfor, familie, alkoholkultur, skole og stress, forventninger.
I et mini-projektarbejde arbejdede vi med Streetart-kunstneren Barbara, præsenterede streetart-værker for hinanden og prøvede at skabe Barbara-inspirerede kunstværker på skolen.
Tekster / film:
Fatih Akin: Tschick (2016)
Bettina Musall: Ich krieg das hin Aspekte, 2014)
Tim Bendzko: Keine Maschine (inkl. video)
Christina Stürmer: Lebe lauter (2006, inkl. video)
Moritz Lehmann: Sie kam, sie sah, sie klebte (Auf uns, 2016)
Div. streetart-værker af Barbara
Ca. 30 normalsider
Indhold
Kernestof:
Bisætningsopgave retteark.docx
Fünf Sätze über die Jugendkultur fertig schreiben (I skal skrive nedenstående fem sætninger færdige som lektier til timen. Husk: Bisætningsordstilling - verbet til sidst!)
Fokus, während ihr den Film seht: (Fokus, imens I ser filmen)
Nach dem Film (efter filmen):
Relativpronominer mini-intro i 1g.docx
Lær den bestemte artikel udenad, hvis du ikke allerede kan den! Se bøjningen her:
Medbring følgende:
Wie geht's, opgave 5, s. 25:
Medbring "Wie geht's"
Wörter zum Thema "Jugendkultur"
Lektier - se her:
Spørgeskema: Mundtlighed i tysk
Invitation sprogdag 2024.docx
Kasussystemet - oversigt.doc
Ich krieg das hin, afsnit 1-3
"Ich krieg das hin"
Medbring "Wie geht's".
RØD HIMMEL - i biograferne 11. april
Quizlet: Minifilm Kopenhagen
Schreibe fünf Sätze über Julas Leben - mit Modalverben. Und bitte auch den Text "Ich krieg das hin" mitbringen!
Schreibe fünf Sätze über Julas Leben ("Ich krieg das hin") - mit Modalverben
Upload filmene fra sprogdagen i denne mappe.
Bitte "Wie geht's" mitnehmen
Einstieg Keine Maschine.pdf
Modalverben die zehn Gebote der Jugendkultur.docx
Løs nedenstående opgaver på papiret fra sidst - og husk at tage papiret med!
Lektier: Læs her:
Alle nehmen das Papier "Lebe lauter" mit.
Wenn du letztes Mal nicht da warst:
Pronominer han- og hunkøn.docx
Finde zu Hause ein Streetart-Werk aus Deutschland, das du magst, und erklär, warum du es magst. (Læs videre - der kommer også en oversættelse.)
Bitte auch das Papier zum Lied "Lebe lauter" mitbringen
Barbara.pptx
Læs teksten (udleveret i kopi i sidste time) og medbring den.
Barbara-Text.pdf
Beschreibe ein Werk von Barbara (5-7 Zeilen):
Pronomenlotteri, ordliste.doc
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Sprogdag i København
Supplerende stof.
Fælles sprogdag for årgangen.
Eleverne var på bytur i København, hvor de dels arbejdede med en skattejagt "Deutsche Spuren in Kopenhagen", dels producerede en mini-reklamefilm for byen.
Sammen så vi filmen "Roter Himmel" (Christian Petzold, 2023).
Som optakt til sprogdagen havde vi arbejdet med chunks til reklamefilmen og med genreforventninger til Roter Himmel. Efter sprogdagen samlede vi op på vores forventninger til filmen og så hinandens minifilm og gav respons.
Ca. 5 normalsider
Indhold
Kernestof:
Invitation tysk sprogdag 2024.docx
Grupper 1g2Ty5
Grupper 1g1Ty1
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Schuld
Litterært forløb om Ferdinand von Schirachs noveller.
Fokus på skyldsdiskussioner og dilemmaer i gruppediskussioner, rollespil, paneldebatter osv. Talemidler til at kunne indgå i en diskussion og til at præsentere tekster.
I tekstarbejdet arbejder vi desuden med genfortælling af handling, læserforventninger og diskussioner af skyld.
Læste tekster:
Kinder, DNA, Anatomie, Volksfest, alle af Ferdinand von Schirach.
Vi ser også ZDF's TV-film til hver af novellerne.
Prøveeksamen: Uddrag af Ferdinand von Schirach: "Ein hellblauer Tag".
ca. 40 normalsider
Indhold
Kernestof:
Hier die fünf Sätze aufladen
Infobrev om tysk udveksling
Fünf Sätze schreiben
Was soll ich für die Stunde mitbringen?
Anatomie Text 2.pdf
Anatomie Text 1.pdf
Ihr sollt eine Hälfte der Novelle "Anatomie" lesen. Bitte auch die Wortliste und die Wortschatzübungen mitnehmen
Schuld Übersicht der Verbrechen in den Novellen.docx
Anatomie 2.pptx
Fragen zur Intro-Aufgabe
Vokabeln lernen
Lies die Novelle DNA von Seite 39 bis Seite 40, Zeile 40
NB: Der Rest der Novelle ist Hausaufgaben für morgen!
DNA 2.pptx
Die Novelle DNA fertig lesen
Kinder", S. 49, Zeile 1-27 (Das Buch "Schuld" nicht vergessen!!!)
Wortschatzübungen 1 + 2:
"Kinder", Seite 49, Zeile 31 - Seite 51, Zeile 24 (Das Buch "Schuld" nicht vergessen!)
Kinder, S. 51, Zeile 27 - Seite 54
Volksfest Der Anfang.docx
"Volksfest", S. 58 - S.60, Zeile 6 (Steht im Buch "Schuld")
Das Buch "Wie geht's" mitnehmen!
Reklame for Goethe-Zertifikat (1).pptx
Volksfest, S.60-62, Zeile 18.
Husk "Wie geht's"!
Kasussystemet - oversigt.doc
Opgaver:
Vi skriver om "Schuld" - læs her:
Possessive pronominer netøvelser.docx
Volksfest Analyse von Textstellen am Ende.docx
Volksfest, S. 62-64
Vi gennemgår øvelserne fra det virtuelle modul tirsdag, så husk også Wie geht's + dine besvarelser.
Schuld Zusammenfassung.pptx
Ein hellblauer Tag prøveeksamen.docx
FIP 16 Wortschatz zum Thema Gewalt und Verbrechen.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Die Nachkriegszeit
Historisk forløb rundt om filmen "Das Wunder von Bern".
På den ene side fokus på historiske temaer (især die Spätheimkehrer, die Trümmerfrauen, Stunde Null), på den anden side fokus på familietemaet i filmen.
Arbejde med "Das Brot" som eksempel på "Trümmerliteratur".
Supplerende stof (kun arbejdet ganske kort med)
Filmen Grosse Freiheit som eksempel på det modsatte af Stunde Null / en ny begyndelse: Nazisternes forfølgelse af homoseksuelle fortsatte i efterkrigstidens Vesttyskland.
Læste tekster:
Das Wunder von Bern (Film + dele af manuskript, fokus på scener: 15-18, 40-43, 55-56, 62-70, 72-75, 140-143)
Wolfgang Borchert: Das Brot
Teoritekster om Spätheimkehrer og Trümmerfrauen fra Tyskforlagets hjemmeside (opgaver til "Das Wunder von Bern")
Sebastian Meise: Grosse Freiheit (2021)
ca. 30 normalsider
Indhold
Kernestof:
Minlæring
Die Spätheimkehrer 1953.htm
Nach dem zweiten Weltkrieg.pptx
Tjek op på possessive pronominer!
Relativpronominer intro differentieret.docx
Trümmerfrauen: Berichte
Unterhaltung und Verführung
Die Arbeit der Trümmerfrau.htm
Das Brot und Relativpronomina.pptx
Das Brot mit Fragen erster Teil.mp4
Wolfgang Borchert Das Brot - Text.docx
Arbejde med relativpronominer (Wie geht's)
Das Brot mit Fragen zweiter Teil.mp4
Medbring "Wie geht's"
Wie geht's, opg. til relativpronominer
Programm Roskilde in HH 2024.docx
Die Nachkriegszeit Wortliste.docx
Stil i aften, så ingen lektier i dag. :-)
Lektier til filmen:
Redemittel.docx
Projektarbejde.docx
Lektier: Tænk tanker om projektarbejdet i næste uge:
Vi skal høre jeres oplæg i matrixgrupper
Das Wunder von Bern, Szene 15-18 (altså ikke side, men scene)
NB: VIGTIGT OG SKREVET MED STORE BOGSTAVER: I SKAL HUSKE
Das Wunder von Bern
BEGGE BØGER MED! :-)
Opgaver til timen:
Introduktion til "Grosse Freiheit"
Wunder von Bern Evaluation Grosse Freiheit.pptx
Husk jeres noter til oplæg om scenerne - og husk både jeres udfyldte opgaver til "Wie geht's" og begge bøgerne.
Introduktion til Grosse Freiheit
Jeg regner med at I har set 85-90 minutter af filmen. Vi ser den færdig i timen. :-)
Grosse Freiheit: Aufgabe (Vertiefung)
Das Wunder von Bern - temaopsamling.docx
Das Wunder von Bern, Szenen 140-143 (Das Buch mitnehmen!)
Prøveeksamen Geschäft ist Geschäft.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Hamburg-Austausch / Projektarbeit
Supplerende stof:
Tre elever fra holdet deltog i skolens udveksling med Gymnasium Grootmoor i Hamborg. De øvrige elever skrev projektarbejde om selvvalgte projekter inden for tysk kultur og historie. Projektet blev fremlagt i et oplæg med powerpoint og i en videoaflevering.
Ca. 10 normalsider
Indhold
Kernestof:
sidste informationer
Programm Roskilde in HH 2024 (6).docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Die Heimat und die Fremde
Forløb om Heimat med særligt fokus på det multikulturelle Tyskland. Fokus på det nutidige Tyskland.
Arbejde med forskellige genrer: digte, film, teori, selvbiografi.
Læste tekster:
Fra: Dein Deutschland:
Integrationstheorie
Identitätstheorie
Fra: Hier ist meine Heimat:
Nevfel Cumart: zwei welten, über die heimat I, über die heimat II
Hatice Akyün: Uddrag af: Mokkagläser mit Goldrand (faderen, moderen, jegfortælleren, s. 30-32+37-39)
Erdal Sezer: Es wird immer etwas Fremdes bleiben
Yasemin Samdereli: Almanya - Willkommen in Deutschland (film)
Prøveeksamen: Af: Canan Büyrü: „Macht der Kulturen“ (Fra "Hier ist meine Heimat")
Ca. 40 normalsider
Indhold
Kernestof:
Integrationstheorie.docx
Ingen lektier :-)
Identitätstheorie.docx
Nevfel Cumart zwei welten Aufgaben.docx
Træn-de-uregelmæssige-verber.docx
Drei Sätze mit den drei Integrationstypen: Assimilation, Segregation, pluralistische Integration
Quizlet: Die Heimat und die Fremde
Indsætning stærke verber e-gruppen 4a .docx
HUSK BOGEN: "HIER IST MEINE HEIMAT" :-)
Opgaver til "zwei welten"
Nevfel Cumart über die Heimat Aufgaben neu.docm
Medbring "Hier ist meine Heimat"
Redemittel.docx
"Es wird immer etwas Fremdes bleiben": Fragen zum Textlesen
Husk "Hier ist meine Heimat" + gør opgaverne fra timen onsdag færdige, hvis I ikke nåede det i timen.
"Es wird immer etwas Fremdes bleiben", S. 16 - S.17, Zeile 20
Kan du stadig bøjningen af verberne fra sidst? Ellers sig dem lige højt tre gange hver: Vi skal bruge dem i timen.
Minlæring: Præpositioner med akkusativ
Lies den Text "Es wird immer etwas Fremdes bleiben" fertig
Jeg er desværre blevet syg. Her er, hvad I skal gøre:
Minlæring: Opgaver til præpositioner med dativ
Vorsicht_Schule Forkortet udgave af overblik over skolesystemet (DAF).doc
Vi samler op på opgaverne fra det virtuelle modul sidst, så hav dem klar. :-) Og tag også "Hier ist meine Heimat" med, så du kan give eksempler.
Præpositioner med dativ og Opsamling Es wird immer.pptx
Læs kommentarerne til din stil igennem: Hvad vil du have fokus på?
Medbring papiret med opgaver til Almanya fra sidste time. Der er mulighed for at skrive stikord til filmens handling.
Lær den næste gruppe stærke / uregelmæssige verber udenad
Die Heimat und die Fremde Schriftliche Zusammenfassung.docx
Sprogcoaching tysk - padlet med ideer
7 SPROGHJUL.docx
Stærke / uregelmæssige verber - denne uges gruppe med a i infinitiv
Opgaver, mens Ane har gruppesamtaler: Arbejd sammen to og to.
Grupper til gruppesamtaler (i dag og i næste uge):
Opsamling på forløbet: Forbered dig på gruppesamtale med Ane om filmen og om emnet.
MEDBRING "Hier ist meine Heimat" og også "Wie geht's" - ingen lektier, men vi skal bruge bøgerne i timen...
Udsyn | AfD - ny vin på gamle flasker | DR LYD
Wechselpräpositionen + Podcast.pptx
Mokkagläser mit Goldrand, S. 30 - S. 31, Zeile 10.
Præpositionsopgaver fra sidst færdig.
Videre gruppesamtaler - vær klar til at snakke med Ane. :-)
Medbring høretelefoner - I skal gå en tur og høre en podcast. :-)
Mokkagläser mit Goldrand
Mokkagläser der Vater und die Mutter.docx
Gruppesamtaler - vær klar til at snakke med Ane, hvis du ikke har været på endnu.
Mokkagläser mit Goldrand, læs videre frem til s. 32, linje 36
I får tid til at skrive på jeres stil. Medbring noter og tanker.
Mokkagläser mit Goldrand Die Mutter und die Tochter.docx
Mokkagläser mit Goldrand, S. 37, Zeile 18 - S. 39
Bundestagswahlen Aufgaben.docx
Tjek nyhedssites og find et par nyheder om det tyske valg
Husk Wie geht's!
Eksamenstekst Heimat Macht der Kulturen.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Die Bundestagswahlen
Kort forløb rundt om det tyske Forbundsdagsvalg.
Arbejde med præsentation af partierne ud fra videoer.
Diskussion af nyheder og af det tyske valgsystem.
Fællesoplæg for 2.g-tyskelever om valget ved Moritz Schramm, SDU.
Podcast: Udsyn "AFD, Ny vin på gamle flasker"
"Die da oben" - videoer med præsentation af de enkelte partiers valgkampagner.
Ca. 10 normalsider
Indhold
Kernestof:
Udsyn | AfD - ny vin på gamle flasker | DR LYD
Wechselpräpositionen + Podcast.pptx
Mokkagläser mit Goldrand, S. 30 - S. 31, Zeile 10.
Præpositionsopgaver fra sidst færdig.
Videre gruppesamtaler - vær klar til at snakke med Ane. :-)
Medbring høretelefoner - I skal gå en tur og høre en podcast. :-)
Mokkagläser mit Goldrand
Mokkagläser der Vater und die Mutter.docx
Gruppesamtaler - vær klar til at snakke med Ane, hvis du ikke har været på endnu.
Mokkagläser mit Goldrand, læs videre frem til s. 32, linje 36
I får tid til at skrive på jeres stil. Medbring noter og tanker.
Mokkagläser mit Goldrand Die Mutter und die Tochter.docx
Mokkagläser mit Goldrand, S. 37, Zeile 18 - S. 39
Bundestagswahlen Aufgaben.docx
Tjek nyhedssites og find et par nyheder om det tyske valg
Husk Wie geht's!
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Die DDR
Historisk forløb om DDR.
Klassen arbejdede fælles med filmen "Das schweigende Klassenzimmer", med historisk viden om DDR og med korte tekster om livet som ung i DDR.
Særligt fokus på at producere oplæg ud fra stikord og på at deltage i samtale ud fra stikord.
Læste tekster / film:
Lars Kraume: Das schweigende Klassenzimmer (2018)
Fra "Wie war's": Jugendliche aus der DDR sagen ihre Meinung (1979)
Fra "Kurzgeschichten - einmal anders: Christa Moog: "Es ist 15 Uhr"
Ca. 40 normalsider
Indhold
Kernestof:
Præpositioner - gloser til billedbeskrivelse.docx
Quizlet: Øv gloser til præpositions-tegneopgave
Die DDR: Was wissen wir, was wissen wir nicht?
Timens program
Geschichte der DDR.wmv
Wortgeländer zur Geschichte der DDR.docx
Saml op på jeres opgaver fra det virtuelle modul i onsdags.
Es ist 15 Uhr
MEDBRING WIE GEHT'S! :-)
"Es ist 15 Uhr", S. 66-S. 67, Zeile 35
Es ist 15 Uhr - Gruppenaufgaben
Passiv Eine kleine Geschichte der DDR.docx
Es ist 15 Uhr, fertig lesen
Jugendliche aus der DDR sagen ihre Meinung-Text tilrettet.docx
Aufgaben zum Text Jugendliche aus der DDR sagen ihre Meinung 2g4.docx
Elevsamtale
Was war der Ungarnaufstand 1956? Was war der Volksaufstand in der DDR 1953? Suche z.B. in der deutschsprachigen Wikipedia.
Omskriv sætningerne til passiv retteark.docx
Aufgaben zu den Personen
Redemittel.docx
Fünf Sätze schreiben - in "Elevfeedback" abgeben
Du skal have skrevet mindst fem sætninger på din stil.
Ihr sollt zu Hause die Präsentationen üben, so dass ihr in der Stunde die Präsentationen machen könnt. Übt auch die relevanten Redemittel.
Die DDR Die _Abendschau_-Meldung war meine kleine Rache.docx
Wie geht's, s. 113-114
Husk eksamenstekst på papir, Wie geht's, eksamensoplæg og genitiv-opgaver fra sidste time.
Der Genitiv des Frühlings.docx
Mappe til "Der Genitiv des Frühlings"
Skriv gloseliste inden modulet - sørg for at medbringe den i udprintet form til modulet. Vi skriver uden computer. (Undtagen ordblinde.)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Repetition
Arbejde med eksamenstræning og eksamensstrategier, opsamling på eksamensforløb fra efteråret.
Indhold
Kernestof:
Die Nachkriegszeit Wortliste.docx
Das Wunder von Bern Wortgeländer.docx
Saml op hjemme på, hvad du ved om Nachkriegszeit: Noter, afleveringer, analyser
Schuld Repetition.docx
Schuld Repetition mündliches Referat Anatomie.docx
Anatomie-Text.pdf
FIP 16 Wortschatz zum Thema Gewalt und Verbrechen.pdf
Ligesom i går - tjek op på noter og opgaver...
Magnoliavej 5.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/73/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59939944767", "T": "/lectio/73/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59939944767", "H": "/lectio/73/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59939944767" }