Slotshaven Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Slotshaven Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 AF/sh_e - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
NEG
Fag og niveau
Afsætning A
Lærer(e)
Ea Dreier Grønne, Henrik Anker Olesen, Martin Hjorth, Stine Nørregaard Kruse
Hold
2022 AF/sh_e (
sh_1e AF
,
sh_2e AF
,
sh_3e AF
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Interne forhold
Titel 2
Markedsanalyse og metode
Titel 3
Eksterne forhold
Titel 4
Konkurrenceforhold
Titel 5
Intro og repetition
Titel 6
Opsummering og øvelser til brancheforhold
Titel 7
Købsadfærd på konsumentmarkedet
Titel 8
Købsadfærd på producentmarkedet
Titel 9
Strategi
Titel 10
Marketing mix
Titel 11
Produkt og serviceydelser
Titel 12
Pris
Titel 13
Distribution
Titel 14
Promotion
Titel 15
Segmentering, målgruppevalg og positionering
Titel 16
Opstart og opsamling
Titel 17
Kap 10 strategisk analyse
Titel 18
Kap 11 opsamling på segmentering
Titel 19
Kap 13 Segmentering på producentmarkedet
Titel 20
opsamling - strategi dag
Titel 21
Internationalisering og international marketingmix
Titel 22
Hancock og internationalisering
Titel 23
slotsuge
Titel 24
vinterferie
Titel 25
SOP opstart
Titel 26
Terminsprøver
Titel 27
Repetition
Titel 28
kap 12 international segmentering
Titel 29
Eksamensprojekt
Titel 30
Eksamensstrategi
Titel 31
Forløb#22
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Interne forhold
Indhold
Kernestof:
Introduktion til værdikæden. Vi læser afsnit 2.5 i modulet.
Vi introduceres til værdikæden og læser afsnit 2.5 i modulet.
Opstart af 'video'; Forklar værdikæden.
I modulet arbejder vi videre med 'Videoproduktion'; Forklar værdikæden.
Læs afsnit 2.6 (1,9 tekstsider = ca. 6 min.) i Marketing-bogen: 2.6 SW-opstilling
I modulet giver I hinanden feedback på to videoer om værdikæden.
Grupper til feedback: Skærmbillede_20221117_082959.png
Løs Opg Fromage.docx - Vi gennemgår den i morgen i plenum.
Løs Opg Fromage.docx - gennemgås i plenum
Vi arbejder med et par opgaver mere om værdikæden i grupper. Besvarelsen skal fremlægges i plenum. Opg. 2.11, 2.12 og 2.13
Gennemgang af SWOT - herefter arbejde vi med opgaver.
Genlæs afsnittet om SW-opstillingen: 2.6 SW-opstilling
Vi afslutter kap. 2 med quiz.
Omfang
Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Markedsanalyse og metode
Inkluderet SO1
Indhold
Kernestof:
Læs kap. 1 'Markedsanalyse' til og med 1.3
Læs kap. 1.4 til og med 1.5: 1.4 Kvalitative metoder (5,2 tekstsider = ca. 20 min.)
Læs afsnit 1.6 og 1.7 i jeres marketingbog: 1.6 Spørgeskemaudformning (2,4 tekstsider = 10 min. læsning))
Læs kap. 1.8 og 1.9 i jeres Marketingbog: 1.8 Stikprøveudvælgelse (2,9 tekstsider = 10 min).
Markedsanalyse 1.docx
Læs afsnit 1.10 og 1.11 1.10 Repræsentativitet (3 tekstsider = 10 min. + 5 videoklip = 9 min.)
Læs kap. 1.12: 1.12 Big data (4,5 tekstsider = 15 min.)
Repetition markedsanalyse.
Skærmbillede 2023-01-05 083718.png
Vi går i gang med case - der fremlægges næste gang (i grupper af 4)
Grupper til case:
Markedsanalyse - gruppeopgave.docx
Vi arbejder videre med case
Fremlæggelser case
Omfang
Estimeret: 16,00 moduler
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Eksterne forhold
Indhold
Kernestof:
Læs kap. 3 - til og med 3.2 - Link: 3. Den eksterne situation (B)
Læs resten af kap. 3 (dvs. 3.3 og 3.4), link: 3.3 Muligheds- og trusselsmatrix
Har I spørgsmål til afleveringsopgaven? Kort gennemgang af opgaven.
Vi arbejder med opgaver til kap. 3 - eksterne forhold
Tjek- og forståelsesopgaver + gruppedannelse til cases.
Vi arbejder med cases i grupper.
I færdiggør jeres arbejde med tildelte case (henholdsvis case 3.1, 3.3 og 3.4). Skal fremlægges i morgen.
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Konkurrenceforhold
Indhold
Kernestof:
Fremlæggelse af jeres case i grupper (ca. 5-6 min. fremlæggelse pr. gruppe)
Læs kap. 4 til og med 4.3, link: 4. Konkurrenceforhold (B) (5,3 tekstsider = ca. 15 min)
Gruppe 6: Ann-sofie, Malou, Ida og Antonia fremlægger Discount supermarkedkæde-casen.
Løs opg. 4.1, link: 4.1 Markedskarakteristik. Gennemgås i plenum. Vi arbejder videre med Konkurrenceforhold (kap. 4)
Læs afsnit 4.4 + 4.5
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Intro og repetition
Vi bruger de første tre lektioner på at lære hinanden at kende samt finde ud af, hvor eleverne står fagligt efter skiftende undervisere, store faglige hul og manglende koordinering.
Indhold
Kernestof:
2 lektier:
Omfang
Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Opsummering og øvelser til brancheforhold
Vi genopfrisker emnet, brancheforhold, samt laver øvelser til en dybere forståelse heraf. Vi tager afsæt i kapitel 5 i grundbogen.
Indhold
Kernestof:
Lektie: læs eller genlæs både kap. 5.2, opsamling på kapitel 5 OG lav resten af Uber-casen samt arbejdsspørgsmål fra sidste time (18.08). Spørgsmålene ligger i min PPT fra timen.
5.2 Brancheanalyse
Afsnit
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Købsadfærd på konsumentmarkedet
Vi tager udgangspunkt i afsætningsgrundbogens kapitel 6.
Indhold
Kernestof:
Afsnit
Opsamling på kapitel 5
Læs kap. 6, 6.1 og 6.2
Læs kap. 6.3 og 6.4
6. Købsadfærd på konsumentmarkedet (SKN).pptx
Læs kap. 6.5 og 6.6 Købstyper, købsadfærdstyper og køberoller
Tjekliste for opgaveaflevering i Afsætning.docx
Lav opgave 6.4: Coronastolen færdig
Læs om den tværgående case og lav en virksomhedskarakteristik
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Købsadfærd på producentmarkedet
Vi tager udgangspunkt i afsætningsgrundbogens kapitel 7.
Indhold
Kernestof:
Læs 7.3 Valgkriterier på producentmarkedets delmarkeder
Afsætningsgenrer.pptx
Afsnit
Læs kap. 7, 7,1 og 7,2
Eftersom i fik lov til at gå før tid, SKAL i have styr på kapitel 7.1 og 7.2. Derfor læs eller genlæs dette.
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Strategi
Vi tager udgangspunkt i afsætningsgrundbogens kapitel 8. I slutningen af forløbet skal i lave en større opgave.
Indhold
Kernestof:
Lav resten af opgave 7.6 om Politiets køb af patruljebiler
Læs om strategi i kapitel 8, 8,1 og 8,2.8. Strategi (B)
Afsnit
Det er vigtigt at I læser om kultur, da det er en introduktion til oplægget i morgen. Derfor prioriteret rækkefølge er:
Arbejd videre med Normal. Som minimum skal opgave 1-3 om Normal være færdig til undervisningen.
Arbejd videre med Normal. Som minimum skal opgave 1-3 og 5 om Normal være færdige til undervisningen.
8. Strategi.pptx
Læs om vækststrategier og opsamling på kapitlet
1. Hvis I ikke skulle have læst til sidste time fredag før efterårsferien, læs eller genlæs derfor om vækststrategier:
Læs om 8.6 Bowmans strategiske ur
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Marketing mix
Marketingmixet består af de fire parametre produkt, pris, place og promotion, der sammensættes således, at virksomheden rammer målgruppen bedst muligt. Dermed kan virksomheden nå sine mål.
Der er en tæt sammenhæng mellem produktets livscyklus, virksomhedens situation og marketingmixet, idet sammensætningen af de 4 P'er skifter fra fase til fase i produktets livscyklus. 3 ekstra p´er ved en servicevirksomhed
Markedskortet er en værktøj til at diagnosticere produktets situation på markedet. Det viser produktets kendskabsgrad og en række andre nøgletal.
Push- og pullstrategierne er værktøjer, der bør inddrages i arbejdet med virksomhedens marketingmix.
Kapitler til kernsstof fra Systime: kap. 14.
Materiale: marketingbogen samt supplerende artikler og materialer.
Indhold
Kernestof:
Afsnit
Skærmbillede 2023-11-06 kl. 07.04.09.png
Læs om marketing mix: kap. 14 og 14.1
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Produkt og serviceydelser
I dette forløb vil vi gennemgå klassifikation af produkter, kvalitet, sortiment, mærkestrategi, branding, produktets livscyklus samt serviceydelse som begreb, som værdikæde, serviceleverancesystem, de 7 p´er og oplevelsesøkonomi.
Kapitler til kernsstof fra Systime: kap. 15 og 16
Materiale: marketingbogen samt supplerende artikler og materialer.
Indhold
Kernestof:
Læs kap. 14.2 og 14.3
Afsnit
Rettelser af Normal opgave 2.e.pptx
Læs kap. 14, 14.1 og 14.2
14. Marketingmix (SKN).pptx
1. Forbered et svar til spg. 5 fra sidste time: Hvad kan være årsagerne til, at push-strategien vinder stigende indpas ved markedsføring af en række dagligvarer, der er mærkevarer?
For at klare jer bedst muligt til jeopardy og quizzerne, skal I læse op på kap. 5, 6, 7, 8 og 14 ;)
Omfang
Estimeret: 16,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Pris
I dette forløb, Pris, kommer vi i dybden med prisstrategi, -elasticitet, -fastsættelsesmetoder, -differentiering samt -fastsættelse for nye priser.
Materiale: vi tager udgangspunkt i afsætningsgrundbogens kapitel 18.
Indhold
Kernestof:
Læs kap. 14 og 14.1
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Formidling
Selvrefleksion
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Personlige
Selvstændighed
Selvtillid
Initiativ
Ansvarlighed
Sociale
Samarbejdsevne
Åbenhed og omgængelighed
IT
Lectio
Tekstbehandling
Præsentationsgrafik
Internet
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Distribution
Vi tager fat i emnet, distribution, herunder: direkte og indirekte distribution, distributionskanaler, -strategi, butikstyper og -kæder samt e-handel.
Materiale: vi tager udgangspunkt i afsætningsgrundbogens kapitel: 20.
Indhold
Kernestof:
slotshaven-afsætning erhvervscase.pdf
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Formidling
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Personlige
Selvstændighed
Selvtillid
Initiativ
Ansvarlighed
Kreativitet
Sociale
Samarbejdsevne
Åbenhed og omgængelighed
IT
Lectio
Præsentationsgrafik
Internet
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Promotion
I dette forløb lærer I om promotion, herunder: organisering af promotionsaktiviteter, promotionsbudskab, -indhold og -former, samt om den sociale medieplatform og influenser marketing mm.
Materiale: vi tager udgangspunkt i afsætningsgrundbogens kapitel: 22.
Indhold
Kernestof:
Kapitel 14 - Marketingmix - Skrivebeskyttet.pptx
Kapitel 15 - Produkt.pptx
Kapitel 16 - Serviceydelser.pptx
Kapitel 18 - Pris.pptx
Kapitel 22 - Promotion.pptm
Læs kapitel 19, 21 og 23
Omfang
Estimeret: 16,00 moduler
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Projektarbejde
Formidling
Selvrefleksion
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Personlige
Selvstændighed
Initiativ
Ansvarlighed
Kreativitet
Sociale
Samarbejdsevne
Åbenhed og omgængelighed
IT
Lectio
Tekstbehandling
Præsentationsgrafik
Internet
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Segmentering, målgruppevalg og positionering
I dette forløb drejer det sig om segmentering, målgruppevalg og positionering.
Materiale: vi tager udgangpunkt i grundbogens kapitel: 11.
Vi vil ligeledes kort repetere centrale teorier/modeller
- Metode
- BMC
- Værdikæder (+ SW - opstilling)
- Omverdensmodel (+ OT - opstilling)
- PESTEL
- Konkurrencetragt
- Konkurrencemæssige positioner
- Porters Five Forces
- Købsadfærd på B2C + B2B
- Strategi (+ TOWS)
- Marketingmix
Indhold
Kernestof:
Plan
DRØF-kursus_28.02.24.pdf
Faglige mål.docx
I skal kunne metoderne fra slides 90-95 fra dette deck
Master - CV China Container POV Goals AI.pdf
Vi fortsætter med at tale om segmentering, målgruppevalg og positionering. Læs kapitel 11 i bogen.
Brøndby IF Synopsis.pdf
Eksamensprojekt, Afsætning A, 2024.docx
I får også tilbagemelding på Erhvervscase Fårup Sommerland.
Master Deck HAO China POV Goals.pdf
Læs kapitel 23 og 24 International Promotion og Marketing Mix i Internationalt Perspektiv.
Læs om Samfundsvidenskabelig Metode (kapitel 1)
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16
Opstart og opsamling
Indhold
Kernestof:
4. Butikskæden Normal læs grundigt
Grupper:
Vi arbejder med normal
Vi når nok ikke alle grupper fuldstændigt, men Vi prøver at få hørt alle grupper
I skal svarer på flg
Vi laver fremlæggelser på plancher
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 17
Kap 10 strategisk analyse
Indhold
Kernestof:
I skal have læst 10.1 og 10.2
lidt ekstra læsning til inspiration
Vi arbejder med kap 10
Gruppe 1
10.2 Blue Ocean-strategi
Blue Ocean Strategy
Udarbejd i grupper et valuemap for et selvalgt produkt
Fremlæggelse af opgave 10.7
10.3 Porteføljeanalyse og -strategi
Forretningsmodeller: 30 typer til inspiration • Gnist Branding
Vi arbejder med kap 10.4
10.4 Digitale forretningsmodeller
Vi arbejder med opgaver 10.11 og 10.12
10.5 Digital transformation og strategi
Vi arbejder med case 9. Loppesupermarkedet Kirppu
Grupper
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 18
Kap 11 opsamling på segmentering
https://marketing.systime.dk/?id=1548
Vi samler på segmentering på konsumentmarkedet inden vi går i gang med segmentering på producentmarkedet.
Indhold
Kernestof:
Fremlæggelse af case
Foretag en karakteristik af virksomheden Kirppu.Analyser Kirppus målgruppe(r).Analyser købsadfærden ved køb af produkter i Kirppu.Diskuter følgende udsagn:Når Kirppu etablerer sig i nye byer i Jylland, er der tale om markedsudvikling.Kirppu befinder
Nothing fancy - bare en standard præsentation fra bogen, men så kan I se hvad jeg taler om
Segmentering
Alt du skal vide om effektiv segmentering af din målgruppe Kort opsamling på segmentering kap 11
Lektie til næste gang
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 19
Kap 13 Segmentering på producentmarkedet
Indhold
Kernestof:
Segmentering på
Opgaven fra sidste lektion
Vi arbejder med casen 13.2 dr. oetker skal være færdige næste gang - individuelt pp
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 20
opsamling - strategi dag
Indhold
Kernestof:
Vi arbejder med skriftlighed
Nifty_notes_-_AU_Studypedia.docx
Vi arbejder med case
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 21
Internationalisering og international marketingmix
Kapitel 9: Internationalisering
Kapitel 12: Segmentering og målgruppevalg i internationalt perspektiv
Kapitel 17: Produkt i internationalt perspektiv
Kapitel 19: Pris i internationalt perspektiv
Kapitel 21: International distribution
Kapitel 23: International promotion
Indhold
Kernestof:
Kap 9 Internationalisering
9.2 Virksomhedens eksportberedskab
Læs
kl 12.30 vi begynder at hører jeres præsentationer
Afsnit
Læs 9.4 Markedsudvælgelse
vi arbejder med Tragtmetoden
Fremlæggelse af
læs 9.5 Information om internationale markeder
I skal have lavet en struktur for tinderbox opgaven
9.6 Kulturelle forhold
ved hjælp af Scheins https://marketing.systime.dk/?id=1721#c14460
Scheins kulturteori - hvad er kultur og hvad kan det bruges til? Og hvad er det for et isbjerg?
edgar schein
https://danturk.com/2023/08/11/doxa-og-virksomhedskultur/
Mens jeg hører jer individuelt i timen så skal I arbejde med denne opgave
Hofstedes 6 kulturdimensioner - intro
Opgave til næste gang
Diskussion af opgave fra sidste gang
Forklaring af Hofstede
Lidt inspiration
Vi præsentere gruppernes arbejde med hofstede
Interkulturel kommunikation
Kulturforskelle
Vi arbejder med opgave 17.1 bold
Kap 17, 17.1 + 17.3
Private label-krigen er i fuld gang - Coop har taget en smal føring
Opgave til næste gang 17.1 Internationalisering af produktparameteren
17.1 Internationalisering af produktparameteren
Vi arbejder med at lave en film der forklarer kap 17
Film om kap 17
Afslutning på film skal vises næste onsdag
Skim kap 21
Entry Strategies (With real world examples) | International Business | From A Business Professor
21._International_distribution__A_.pptx
Opgave til i morgen - se filmen og pp.
kap 21 international distribution
Løvens Hule-firma fortsætter vækst og lander rekordomsætning
Skab jer et overblik over jeres opgave - forstå problematikken
Læs kap 19 - 19.4 i Marketingsbogen
Opgave 19.1 Pris-/kvalitetsstrategi | Marketing – en grundbog i afsætning
vi arbejder med opgave 19.1 og 19.2
læs resten af kapitel 19
Vi diskutere case 19.2 Min bedste bog.
læs kap 23 + 23.1
McDonald’s ADS different countries
23.1 Den udvidede kommunikationsmodel | Marketing – en grundbog i afsætning
Mundtlig-proeve-i-mini-SOP torsdag 2 lek.pptx
I skal have læst kap 23 færdigt
Vi arbejder med hvordan innocent arbejder med kommunikation i DK og UK samt I Skal arbejde med den internationale kommunikationsmodel og se om I kan se forskelle og hvilke medier de anvender
I skal have læst det om neuromarketing
https://www.impactplus.com/blog/neuromarketing
Vi laver en opsamling plakat over neuromarketing
Titel
Neuromarketing: The new science of consumer decisions | Terry Wu | TEDxBlaine
I skal planlægge og lave en reklame til Innocent ved hjælp af neuromarketing. I skal arbejde sammen i par
For at forklare reklamen for Innocent Smoothies med udgangspunkt i den udvidede kommunikationsmodel til elever.docx (til inspiration)
Fremlæggelse af jeres reklame
Opstart af Hancock
Hancock alternativ formulering.docx
Hancock præsentation.pptx
Første vejledning
Godt nytår og velkommen tilbage - vi afholder gruppemøder og ser hvor langt i er kommet. Der mulighed for vejledning
vi arbejder med projekt.
Opfølgning på jeres afleveringer
Gruppe præsentation og feedback - I bestemmer selv hvilken gruppe i vil fremlægge overfor men jeres feedback skal skrives ned og lægges ind under elevfeedback - alle tager noter
case
case og SOP snak
Sidste case time og SOP snak
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 59
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Forelæsninger
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 22
Hancock og internationalisering
Indhold
Kernestof:
Afsnit
Første vejledning
Godt nytår og velkommen tilbage - vi afholder gruppemøder og ser hvor langt i er kommet. Der mulighed for vejledning
vi arbejder med projekt.
Opfølgning på jeres afleveringer
Gruppe præsentation og feedback - I bestemmer selv hvilken gruppe i vil fremlægge overfor men jeres feedback skal skrives ned og lægges ind under elevfeedback - alle tager noter
case
case og SOP snak
Sidste case time og SOP snak
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 21
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 23
slotsuge
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 24
vinterferie
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 25
SOP opstart
Indhold
Kernestof:
vi taler skriftlighed
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 1
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 26
Terminsprøver
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 27
Repetition
Indhold
Kernestof:
Vi taler om terminsprøven - den er ikke færdig rettet, men der er observationer vi kigger på.
obs terminsprøven.pptx
De første 40 min af lektioner - er der individuel skrivning, I skal revidere jeres terminsprøve
kap 22 og 23 samt målgruppestrategi
Kap 8 + 10 Opsamling
Case Wine Family.docx
Opsamling på strategi Kap 8 og.docx
Vi fremlægger wine family næste gang
Kort klargøring af wine family og så fremlægger vi
Fremlæggelse af jeres gruppeløsninger
kap 7 + 13
Vi arbejde med case hilti Case 7.2: Hilti | Marketing – en grundbog i afsætning
Diskutere løsninger de sidste 15 minutter
I skal have læst kap 11. grundigt 11. Segmentering, målgruppevalg og positionering (B) | Marketing – en grundbog i afsætning
11._Segmentering__målgruppevalg_og_positionering.pptx
læs International segmentering kap 12
vi arbejder i par med opgave 12.2 og opgave 12. 7Opsamling på kapitel 12 | Marketing – en grundbog i afsætning
https://marketing.systime.dk/?id=1755#c14966
efter fremlæggelse - så er der tid til at arbejde med afleveringsopgaven
Sop spg - hvis du har nogle, ellers er det en god ide og lave materiale søgning, eller arbejde med afleveringsopgaven
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 28
kap 12 international segmentering
Indhold
Kernestof:
læs International segmentering kap 12
vi arbejder i par med opgave 12.2 og opgave 12. 7Opsamling på kapitel 12 | Marketing – en grundbog i afsætning
https://marketing.systime.dk/?id=1755#c14966
efter fremlæggelse - så er der tid til at arbejde med afleveringsopgaven
Sop spg - hvis du har nogle, ellers er det en god ide og lave materiale søgning, eller arbejde med afleveringsopgaven
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 29
Eksamensprojekt
Indhold
Kernestof:
Eksamensprojekt opstart
Eksamenscase_ditur 2025.docx
Eksamensprojekt
Gruppemøder
eksamensprojekt
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 30
Eksamensstrategi
Indhold
Kernestof:
eksamensprojekt
Eksamensprojekt
Eksamenstræning
Pompdelux (Internationalisering og Marketing Mix).docx Afs. A Opgave 4 eksterne forhold og marketingmix.pdf Eksamenstræning
Den sidste olie
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 31
Forløb#22
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/767/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565329556", "T": "/lectio/767/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565329556", "H": "/lectio/767/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565329556" }