Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23
|
Institution
|
NEG
|
Fag og niveau
|
Spansk A
|
Lærer(e)
|
Brian Malmberg
|
Hold
|
2022 SP/sh_g3 (sh_1g SP/3)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Intro - Caminando - Argentina - La España moderna
Eleverne har i grundforløbet arbejdet las regiones de España" i form af sprogdage og har i grupper fremlagt om enkelte regioner på spansk/dansk med fokus for den enkeltes regions historie og kultur. Dertil sprogdag med kulturelt foredrag og interaktive aktiviteter af
https://www.speriences.com/culture
Bercerra Bascuñan, S., Højgaard, J.: Viva la Vida, Lindhardt og Ringhof(2017)
s. 12-16 (Spanien)
El apoyo a la independencia tiene raíces económicas y de origen social:
https://politica.elpais.com/politica/2017/09/28/ratio/1506601198_808440.html - iv har kigget på statistik fra teksten.
4 grunde til at Catalonien drømmer om selvstændighed:
https://www.dr.dk/nyheder/udland/4-grunde-til-catalonien-droemmer-om-selvstaendighed#!/
Veros Kamp mod Spanien. (Horisont 2019)
Spaniens tabte generation (Horisont (2011) - brugt som baggrundsteskt.
Kloch, K., Tønner, M.: España en la calle, Gyldendal, 2019
I byen på spansk, s. 6-12
Occupy din by: Spaniens 15. maj-bevægelse gjorde gadeprotest til politisk jordskælv - baggrundstekst.
https://espanaenlacalle.systime.dk/?id=131
- hertil oplæg om samme af lærer.
Perdiendo el Norte (2015) Film
Argentina:
Fpodbold er Gud
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
La entrevista
|
27-11-2022
|
En la cafetería scene.
|
01-12-2022
|
Mis planes del 2023 - Mis propósitos del año
|
15-01-2023
|
Diálogo - Caminando 2c - Vamos de compras
|
13-03-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
25,00 moduler
Dækker over:
29 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
La España moderna
Eleverne har fået en introduktion til regionerne i Spanien og har er blevet introduceret til den spanske historie og livet under Franco. Der har været fokus på udvalgte regioners situation i dag og eleverne har ydermere arbejdet med filmen El laberinto del fauno.
Bercerra Bascuñan, S., Højgaard, J.: Viva la Vida, Lindhardt og Ringhof(2017)
s. 12-16 (Spanien)
El apoyo a la independencia tiene raíces económicas y de origen social:
https://politica.elpais.com/politica/2017/09/28/ratio/1506601198_808440.html - iv har kigget på statistik fra teksten.
4 grunde til at Catalonien drømmer om selvstændighed:
https://www.dr.dk/nyheder/udland/4-grunde-til-catalonien-droemmer-om-selvstaendighed#!/
Veros Kamp mod Spanien. (Horisont 2019)
Spaniens tabte generation (Horisont (2011) - brugt som baggrundsteskt.
Kloch, K., Tønner, M.: España en la calle, Gyldendal, 2019
I byen på spansk, s. 6-12
Occupy din by: Spaniens 15. maj-bevægelse gjorde gadeprotest til politisk jordskælv - baggrundstekst.
https://espanaenlacalle.systime.dk/?id=131
- hertil oplæg om samme af lærer.
Perdiendo el Norte (2015) Film
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Yo y mi familia
|
23-04-2023
|
billedbeskrivelse
|
21-05-2023
|
Presentación de El laberinto del fauno.
|
28-05-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
25,00 moduler
Dækker over:
33 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/767/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565329605",
"T": "/lectio/767/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565329605",
"H": "/lectio/767/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565329605"
}