Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
NEG
|
Fag og niveau
|
Erhvervscase -
|
Lærer(e)
|
Anders Juhl, Jørgen Gregersen Nielsen
|
Hold
|
2024 ec/sh_a (sh_2a ec)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Erhvervscase - forår 2025
Forløbet i erhvervscase kører som et samarbejde mellem VØ og afsætning, hvor hvert fag indgår med ca. 30 timer - altså 60 timer i alt. Der arbejdes problembaseret i forløbet, og kravene stiger igennem de enkelte cases.
Følgende cases er planlagt:
1) Case 1 (forretningsmodel og introduktion til centrale begreber, samt refleksion over gruppearbejdet)
2) Case 2 (metode og arbejde med kreative processer)
3) Terminsprøve (mundtlig afprøvning er i fokus)
Læringsmålene er opsummeret:
- Indsamle, analysere og vurdere informationer om virksomhedens interne og eksterne forhold
- Identificere en virksomheds kritiske succesfaktorer ud fra en analyse af virksomhedens forretningsmodel
- Argumentere for en virksomheds centrale udfordringer ud fra interne og eksterne analyser
- Udvikle løsninger på en virksomheds udfordringer ud fra en kreativ proces
- Argumentere fagligt for udvalgte løsninger og deres konsekvenser
- Formidle viden med anvendelse af faglige ræsonnementer
- Anvende it og medier til informationssøgning, samarbejde, produktion og formidling
- Forholde dig kritisk til egne arbejdsprocesser og resultat.
Forventet læsestof: ca. 70 sider i I bog - erhvervscase.systime.dk
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Dagsorden
-
Læsespørgsmål centrale begreber i erhvervscase.docx
-
Læs hele kapitel 5 om centrale begreber
-
Introduktion erhvervscase.pptx
-
I har fået intro til EC i 2 første moduler. Vi taler grupper, gruppesammensætninger og får dette løst i denne time. Vi ønsker, at I løser dette selv, i god ro og orden og de holder til eksamen i juni. Vi gennemgår en "tidligere EC synopsis, ..måske 2
-
Vi har 2 ting på programmet;
-
Hej alle, I skal arebejde vider med at færdiggøre jeres synopsis. Jeg er sat i møder med 3G eleverne if deres SOP'er, og har møder det meste af dagen. Så det bliver "arbejd selv" med at lave synopsis til EC. Men jeg har sat 4G Mie til at hjælpe og st
-
Hej alle, I skal arbejde videre med at færdiggøre jeres synopsis. Jeg er sat i møder med 3G eleverne if deres SOP'er, og har møder det meste af dagen. Så det bliver "arbejd selv" med at lave synopsis til EC. Men jeg har sat 4G Mie til at hjælpe og st
-
Plan for præsentationer
-
Materiale til DM i Erhvervscase 2025
-
Tider til fremlægning. I kan flytte rundt, men vær opmærksom på der er grupper med 2, 3 og 4 elever. Den rækkefølge skal følges og kan ikke justeres. Vi glæder os. NB sender jer lige nogle fokusområder, hvor vi har registeret fra sidste fremlægning
-
Mød op lidt før og vær klar til at fleksible. Vær forberedt - det er en terminsprøve og der gives karakter!
-
Afsnit
|
Omfang
|
Estimeret:
60,00 moduler
Dækker over:
54 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/767/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565331465",
"T": "/lectio/767/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565331465",
"H": "/lectio/767/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565331465"
}