Slotshaven Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Slotshaven Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet sh_HHX3 DA (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2025/26
Institution
NEG
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Anna Marie Noer-Skaarup
Hold
2025 DA/sh_HHX3 (
sh_HHX3 DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Reklamer
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Reklamer
Indhold
Kernestof:
1. Analyse af to reklamefilm.docx
Til denne time har I alle læst ned til medie i dette link: https://hbdansk.systime.dk/?id=227 og besvaret de første tre arbejdsspørgsmål i arket
Klippetempo
Epic Bus: The Sequel
Følg linket og læs fra overskriften "Medie" og resten af siden:
Vi forstår godt, at I er skeptiske
2. arbejdsark om reklamer fra Arla.docx
Der er ingen lektier til dette modul.
SAS - What is truly Scandinavian?
Læs om markedsføring og reklamer i nedenstående link: Markedsføring, reklamer og kampagner | Begreb om dansk. Litteratur, sprog og medie
SAS: What is truly Scandinavian | Begreb om dansk. Litteratur, sprog og medier
Hvad er reklamens budskab og overordnede pointe? Begrund med konkrete henvisninger til videoen. Hvordan formidles budskabet ud til modtageren? Her skal I inddrage minimum to filmtekniske overvejelser. NB. husk konkrete nedslag. Hvilke lighedspunkter
Læs teksten i nedenstående links om markedsføring og influencer marketing:
DRTV - Stories for millioner: Den nye reklamebranche
læs teksten i nedenstående dokument. når du er færdig skal du kunne besvare spørgsmålet: hvad er sociale medier?
4. Frontstage, backstage og selvfortællinger.docx
Find eksempler på SoMe-opslag, der viser forskellen på frontstage/backstage samt eksempler på selvfortælling og indtryksstyring - vælg en influencer og beskriv med egne ord, hvilken fortælling de har om sig selv, og hvilket indtryk de forsøger at gør
Følg linket i Lectio og læs under afsnittet Debat, diskussion og skænderi på de sociale medier [til og med Ida Aukens opslag]
Gruppearbejde: Analyser kommentarsporet fra Nationen, som I finder i Lectio.
https://www.youtube.com/watch?v=xpAvcGcEc0k
7.2 Fake news | Medier og meningsdannelse
Der er ingen lektier til dette modul
Listen over, hvad vi hver især tager med:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/767/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565340903", "T": "/lectio/767/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565340903", "H": "/lectio/767/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565340903" }