Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
NEG
|
Fag og niveau
|
Kommunikation/IT A
|
Lærer(e)
|
Christine Corell Jensen, Jacob Majlykke
|
Hold
|
nk_2022 1X KIT A (nk_2X KIT A, nk_3X KIT A)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Introduktion til A-niveau + udvide værktøjskasse
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
SO fordybelsestid
|
01-09-2023
|
Mindmap med fagets begreber
|
08-09-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Spildesign
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Brætspil eller kortspil
|
06-11-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Billedredigering - Memes
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Memes
|
17-11-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Mini projekt
1. Design et eller flere medieprodukt(er), som du/i eller underviser vil kunne anvende i fremtiden.
Eller
2. Revisit the past:
Se på tidligere projekter, og redesign / forbedr medieprodukter, som du / I er utilfreds med eller mener kan forbedres. OBS: ikke eksamensprojektet!
Faglige mål:
- Designe og gennemføre empiriske målgruppe- og brugerundersøgelser ved hjælp af kvantitative og kvalitative metoder, herunder observationsmetoder
- Udarbejde en strategi for kommunikationens gennemførelse, herunder analysere relationen mellem afsender, budskab, medie og modtager i en given kommunikation.
- Styre den praktiske udførelse af kommunikationen på baggrund af forundersøgelsen, herunder forvaltning af ressourcer og produktoptimering.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Brainstorm med kravspecifikation
|
20-02-2024
|
Opgave mini projekt
|
06-03-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Præsentation og repetering
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Præsentation
|
19-03-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Årsprøveprojekt
3.g afsluttende projekt i miniformat
Faglige mål:
- Udvælge relevante teorier, metoder og modeller til løsning af kommunikationsopgaver, herunder demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- Designe og gennemføre empiriske målgruppe- og brugerundersøgelser ved hjælp af kvantitative og kvalitative metoder, herunder observationsmetoder
- Planlægge den praktiske udarbejdelse af kommunikationsproduktet med fokus på tidsplaner, rollefordeling og projektledelse
- Reflektere over og vurdere arbejdsprocessen med gruppemedlemmerne med henblik på udvikling af kommunikationsprodukter
- Opnå forståelse og erkendelse af de etiske aspekter i forbindelse med kommunikationsproduktion
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Årsprøveprojekt
|
23-05-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
25 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Front-end development
Dette forløb har til formål at give jer en grundlæggende forståelse af front-end development/udvikling, hvor i vil lære nødvendige teknikker og værktøjer til at designe og udvikle interaktive og brugervenlige hjemmesider.
Gennem forløbet vil vi dykke ned i forskellige aspekter af front-end development/udvikling, herunder, interaktionsdesign, interfacedesign, IA = informations arkitektur MM.
Forløbet afrundes med anvendelse af wordpress som CMS til at skabe jeres eget portfolio.
Faglige mål:
- Planlægge den praktiske udarbejdelse af kommunikationsproduktet med fokus på tidsplaner, rollefordeling og projektledelse
- Gennemføre og dokumentere produktionen af kommunikationsprodukter ved anvendelse af relevante teorier, metoder, modeller samt ved inddragelse af relevant hard- og software
- Anvende og dokumentere relevante metoder og løbende tests og sluttest af egne kommunikationsprodukter og på baggrund af resultaterne forbedre produkt og proces
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
User journey maps opgave
|
22-08-2024
|
User journey map 2
|
13-09-2024
|
Design en app opgave
|
12-10-2024
|
Aflever wireframes
|
25-10-2024
|
Wordpress portfolio rapport
|
17-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
24,67 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Virksomhedssamarbejde - Kalundborg Sejlklub
Udarbejdelse af reklamefilm
- Udarbejde en strategi for kommunikationens gennemførelse, herunder analysere relationen mellem afsender, budskab, medie og modtager i en given kommunikationssituation
- Styre den praktiske udførelse af kommunikationen på baggrund af forundersøgelsen, herunder forvaltning af ressourcer og produktoptimering
- Gennemføre og dokumentere produktionen af kommunikationsprodukter ved anvendelse af relevante teorier, metoder, modeller samt ved inddragelse af relevant hard- og software
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11,61 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Eksamensprojekt
Delvist eksamensprojekt, og repetering
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Problemformulering + tidsplan
|
20-02-2025
|
Målgruppe analyse og beskrivelse
|
21-03-2025
|
Eksamensrapport + produkt
|
02-05-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
27,94 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Repetering og mundtlig fremlæggelses teknik
Vi gennemgår tidligere forløb.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Spørgsmål til eksamen
|
08-05-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9,5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/768/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565325737",
"T": "/lectio/768/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565325737",
"H": "/lectio/768/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565325737"
}