Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
NEG
|
Fag og niveau
|
Innovation B
|
Lærer(e)
|
Christine Corell Jensen, Mette Nielsen
|
Hold
|
nk_2023 2A INN B (nk_2A INN B, nk_3A INN B)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Intro til Innovation
Kapitel 4. Personen – innovation starter med ønsket om forandring
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Grundbegreber i Innovation
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
SO fordybelsestid
|
01-09-2023
|
Opgave 2.13: Værdiskabelse for bankkunder
|
08-09-2023
|
Opgave 2.13: Værdiskabelse for bankkunder
|
08-09-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Bæredygtighed i Innovation
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Opgave 3.1 om bæredygtighed og 3.3 om Affordable
|
20-09-2023
|
Opgave 3.1 om bæredygtighed og 3.3 om Affordable
|
20-09-2023
|
Opgave 4.3: Fire former - rettet
|
13-10-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
At arbejde med innovation
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Opgave 3.7 og opgave 3.12
|
29-09-2023
|
Opgave 3.7 og opgave 3.12
|
29-09-2023
|
Opgave 4.3: Fire former - rettet
|
13-10-2023
|
Lav en mini forretningsplan - del 1
|
03-12-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Innovationsprocessen: Fra ide til marked
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Lav en mini forretningsplan - del 1
|
03-12-2023
|
Lav en mini forretningsplan - del 2
|
10-12-2023
|
Lav en mini forretningsplan - del 2
|
10-12-2023
|
Del 2 aflevering af rapport til mesterskab
|
04-02-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
22 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Innovationsstrategier
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Del 1 aflevering af rapport til mesterskab
|
28-01-2024
|
Del 1 aflevering af rapport til mesterskab
|
28-01-2024
|
Del 2 aflevering af rapport til mesterskab
|
04-02-2024
|
Rapport til regionsmesterskab
|
26-02-2024
|
Rapport til regionsmesterskab
|
26-02-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Innovation i samfundet
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Præsentation til regionsmesterskab
|
03-03-2024
|
Præsentation til regionsmesterskab
|
03-03-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Forløb med supplerende materiale
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Eksamenstræning og forberedelse
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Eksamensopgave 3: Unge og frivilligt arbejde
|
02-05-2024
|
Eksamensopgave 4: Danskernes sukkerforbrug
|
07-05-2024
|
Eksamensopgave 5: Fremtidens fødevarer
|
16-05-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Grundbegreber
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7,39 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Innovativ proces - kundeservice
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5,28 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Entreprenørskab og Startups
Dette forløb sigter mod at give eleverne kompetencer til at udvikle en forretningsidé og føre den ud i livet gennem entreprenørielle handlinger. Eleverne vil arbejde med centrale begreber som forretningsmodeller, værdiskabelse, behovsanalyse, og finansiering.
Eleverne skal:
- Anvende innovationsbegreber og modeller i praksis.
- Identificere, formulere og vurdere muligheder for værdiskabelse
- Indsamle, bearbejde og præsentere relevant information.
- Kommunikere og samarbejde i innovationsprocesser, herunder anvende digitale redskaber.
- Gennemføre innovationsprocesser fra idé til værdiskabende handling.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
19,39 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
15
|
Opsummering
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4,22 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
16
|
Eksamenstræning
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
22,17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/768/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565330125",
"T": "/lectio/768/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565330125",
"H": "/lectio/768/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73565330125"
}