Holdet nk_2024 3A VØ Av - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution NEG
Fag og niveau Virksomhedsøkonomi A
Lærer(e) Morten Smærup Bell Bisgaard
Hold nk_2024 3A VØ Av (nk_3A VØ Av)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Logistik
Titel 2 Optimering og økonomi

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Logistik

Optimeret logistik

Logistik som begreb og logistiske koncepter
Logistik effektivitet (leveringsservice vs. logistikomkostninger)
Indgående logistik
Produktionsstyring
Udgående logistik
Returlogistik og logistikanalyse


Virksomhedsøkonomi (Læreplan 2017), forlaget SYSTIME kapitel  24 - 29

Eleverne skal kunne:
• forstå basale økomimiske begreber
• anvende erhvervsøkonomisk teori på udvalgte økonomiske
        modeller og forklare modellernes forudsætninger og egenskaber
• fortolke og formidle virksomhedsøkonomiske forhold
• udvælge og anvende relevante it-værktøjer.

Væsentligste arbejdsformer:
Klasseundervisning/gruppearbejde/fremlæggelse/skriftlige afleveringer/PBL
Indhold
Omfang Estimeret: 50,00 moduler
Dækker over: 30,61 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Optimering og økonomi

Optimring – økonomi med inddragesle af investering og finansiering

Mere om omkostninger (uddybning i forhold til kapitel 4 om omkonstninger)
Aktivitetsoptimering
Optimering af knappe ressourcer
Investeringer
Finansiering
Lån og rente


Virksomhedsøkonomi (Læreplan 2017), forlaget SYSTIME kapitel  30 - 35

Eleverne skal kunne:
• forstå basale økomimiske begreber
• anvende erhvervsøkonomisk teori på udvalgte økonomiske
        modeller og forklare modellernes forudsætninger og egenskaber
• fortolke og formidle virksomhedsøkonomiske forhold
• udvælge og anvende relevante it-værktøjer.

Væsentligste arbejdsformer:
Klasseundervisning/gruppearbejde/fremlæggelse/skriftlige afleveringer/PBL
Indhold
Omfang Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 37,72 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer