Vestjysk Gymnasium Tarm
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Vestjysk Gymnasium Tarm
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023 1g TyF2 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Vestjysk Gymnasium Tarm
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Stefanie Hillerslev Christiansen
Hold
2023 1g TyF2 (
1g TyF2
,
2g TyF2
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Was ist typisch deutsch?
Titel 2
Dreimal Ich
Titel 3
Freundschaft
Titel 4
Sport und Fankultur
Titel 5
Reisen, Träume und Abenteuer (Eksamen)
Titel 6
Heimat und Identität (Eksamen)
Titel 7
Verbrechen (Eksamen)
Titel 8
Im Wandel - Klimawandel (Eksamen)
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Was ist typisch deutsch?
Introduktionsforløb til tysk med temaet, "Was ist typisch deutsch?". Vi har arbejdet med forskellige typer af tekster, som alle har haft dette tema som omdrejningspunkt. Eleverne har fået viden til Tyskland som land, mentalitet, juletraditioner osv.
Vi har haft fokus på mundtlig kommunikation, hvor vi har arbejdet med simple Redemittel med fokus på at hilse og spørge ind.
Tekster:
“Fakten über Deutschland” (fra Dein Deutschland, kap. 1)
"Mentalität" (Deutschland Labor:
https://learngerman.dw.com/de/16-mentalit%C3%A4t/l-18945073
)
"Siezen und Duzen" (fra Dein Deutschland, kap. 1)
”Vom kleinen Stern, der etwas Besonderes sein wollte“ (https://www.youtube.com/watch?v=RKRzrEGD1pc)
Supplerende:
Warum wir Deutsch lernen (Los Geht’s, s. 6-9)
"Du vs. Sie" (https://www.youtube.com/watch?v=s38Ss4uZCuA)
"Eiskönigin" (julehygge)
Grammatik:
Verbernes bøjning/Kongruens
Ordbogsopslag
Bestemt/ubestemt artikel
Indhold
Kernestof:
Arbeitsblatt - warum wir Deutsch lernen.docx
Fakten über Deutschland.docx
Fakten über Deutschland, 11 Fragen.docx
Hausarbeit 1.docx
Opgave 3 (fra arbejdsarket sidste gang) skal være færdig til i dag.
Arbeitsblatt zum Video Mentalität.docx
Deutschland Labor - Mentalität.docx
Manuskript | 16 Mentalität | DW Deutsch Lernen
Arbeitsblatt zum Text Siezen und Duzen.docx
Siezen und Duzen.docx
Du vs. Sie - How to address someone in German | Easy German 382
Arbeitsblatt zum Film - Vom kleinen Stern, der etwas Besonderes sein wollte.docx
Vom kleinen Stern, der etwas Besonderes sein wollte
Vi mødes i biografen (P19) til årets julefilm "Die Eiskönigin" (Frozen 1) Filmen starter præcis kl.11.45, så kom i god tid. De bedste pladser går først. I må gerne medbringe popkorn o.lign. på den betingelse, at biografen efterlades rent og pænt. Nac
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Dreimal Ich
Vi har taget udgangspunkt i jeget i forskellige typer af tekster, hvor der har været fokus på det at være ung, så eleverne har haft mulighed for trække på deres egen viden og verdens billede.
Tekster:
Tekst: Sag mir, wer – Julia Engelmann (Los Geth’s)
Das Jugendalter als wichtige Phase in der Identitätsentwicklung (XXX)
About a Girl (filmstriben, CFU), Fack ju Göthe (Film, CFU)
“Programmiert” af Tim Bendzko (Auf uns!)
”In der Schule” af Deutschland Labor (https://learngerman.dw.com/de/1-schule/l-18722328)
Supplerende:
”Das deutsche Schulsystem” (https://slowgerman.com/2019/11/12/sg-194-das-deutsche-schulsystem-aktualisiert/)
Lyricstraining:
https://lyricstraining.com/play/tim-bendzko/programmiert/HjK5ofqtlj#b7w
Grammatik:
Kongruens
Ordstilling i hoved- og ledsætninger med et eller flere verber.
Personlige - og possessive pronomener
Ordforråd
Indhold
Kernestof:
Arbeitsblatt zum Themawörter.docx
Sag mir, wer.pdf
Arbeitsblatt zum Text - Sag mir wer.docx
EduPad - Indsæt jeres eksempler
Quizlet
Opgave 1-3 (Vor dem Lesen) i Arbeitsblatt zum Text - Sag mit, wer" skal være lavet til i dag. I finder materialet på lektionen fra i tirsdags.
Text - Das Jugendalter als wichtige Phase in der Identitätsentwicklung.docx
Arbeitsblatt zum Text - das Jugendalter.docx
Opgaverne til "Sag mir, wer" skal være færdige til i dag. Inkl. jeres digt. Vi gennemgår opgaverne, og jeg udpeger tilfældige.
Arbeitsblatt zum Film - About a Girl.docx
Opgave "Wichtige Figuren im Film" og "Personbeschreibung" skal være færdige til i dag.
Arbeitsblatt zum Text - Programmiert.docx
Programmiert, 2013.pdf
EduPad - Hoved- og ledsætning
SG #194: Das deutsche Schulsystem (aktualisiert) | Slow German
Arbeitsblatt zum Video In der Schule (Deutschland Labor).docx
Hør podcasten: SG #194: Das deutsche Schulsystem (aktualisiert) | Slow German
Arbeitsblatt zum Thema Freundschaft.docx
Einstieg - Wortschatz zum Thema Freundschaft.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 19,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Freundschaft
Vi arbejder med tekster, som viser forskellige typer af venskaber både de gode og dårlige – gamle og nye – sjove og alvorlige.
Primær:
"Lieblingsmensch" (https://www.youtube.com/watch?v=3ryohiCVq3M) af Namika
"Druck" (ARD, Meidathek) (Sæson 1)
"Tschick" (kap. 26) af Wolfgang Herrndof
"Tschick" (Film)
"Bitte nicht umarmen" af Djamilia Prange de Oliveira
"Freundschaftsringe" af Tilde Michels, 1994 (Auszug)
Sekundær:
Selvstændige søgninger om perioden op til 2. verdenskrig.
Grammatik: Fass die Grammatik an (spil), genitiv, mundtlighed
Indhold
Kernestof:
Arbeitsblatt zum Text Lieblingsmensch.docx
Namika - Lieblingsmensch.pdf
Opgave 1 og 2 i Einstieg - Wortschatz zum Thema Freundschaft skal laves til i dag.
Arbeitsblatt zum Text tschick.docx
Wolfgang Herrndorf - Tschick.pdf
Verdens bedste mulighed for at komme ned og snakke tysk: Opslag TYSKE SPROGKURSER 2024.docx
Skema tyskgrammatik 2.pdf
Opgaverne til "Vor dem Lesen" og teksten "Tschick" skal være lavetog læst til i dag. Find tekst og opgaver på modulet fra d. 28/2.
Opgave 3 (nach dem Lesen) til "Lieblingsmensch" skal være klar. Skriv evt. kun stikord, hvis I er presset, men I skal kunne forklare billederne for hinanden på tysk.
Arbeitsblatt zum Text Bitte nicht umarmen.docx
Bitte nicht umarmen.pdf
Opgaverne til "Bitte nicht umarmen" (Vor dem Lesen + Während des Lesens) skal være færdige til i dag + teksten skal være læst. Hvis man ikke var til stede, finder man materialet på modulet d. 15/3.
Se de første fem afsnit (Folge) i serien DRUCK:
Alle skal have set afsnit 1-5 af DRUCK. Find links på lektionen fra i tirsdags. Husk at skrive er par stikord ned til hvert afsnit, så I kan huske, hvad der er sket
Se de resterende afsnit af DRUCK, den sidste del af afsnit 10 bliver lektie.
Se afsnit 6 af serien DRUCK, husk at skrive et par stikord ned, så I kan huske, hvad der sker i afsnittet:
Alle afsnit til serien DRUCK skal være set til i dag. Husk jeres grammatikark og stikord til serien.
Hausarbeit 7 - Freundschaftsringe.docx
Text - Freundschaftsringe.pdf
Alle har som minimum lavet opgaverne til Vor dem Lesen og læst teksten.
EduPad - genitiv
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 25,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Sport und Fankultur
Vi har opstartet forløbet med almen viden om sport og sportsgrene, hvor eleverne har taget udgangspunkt i deres egne interesser inden for sport. De har lavet en mundtlig præsentation for klassen, hvor de præsenterer en af sportsgrenene, som vi har læst om inden.
Efterfølgende er vi dykket ned i Tysklands fankultur, hvor vi har læst om forskellige fantyper og endda selv afholdt en fodboldkamp mod det andet tyskhold med en lidt mere legende tilgang til fankultur. Eleverne lavede her tyske slagsange, banner og kampråb.
Primær:
- Deutschland Labor: Fußball (https://learngerman.dw.com/de/3-fu%C3%9Fball/l-18722878)
- Unterschiedliche Fankulturen” von Kirsten Krehan und Kirsten Stammerjoahnn (fra Wer bin ich?)
- ”Wir leben Fußball” (30 min)
Sekundlær:
Selvfunden materiale til præsentation om sportsgrene
Grammatik:
repetition af allerede gennemgået grammatik, hvor elever selv har lavet GrammaTikToks med eksempler, der tog udgamgspunkt i sport og fankultur.
Mundtlighed.
Indhold
Kernestof:
Quizlet - Themawörter
Arbeitsblatt zum Video Fussball.docx
3 Fußball | Das Deutschlandlabor | DW Deutsch Lernen
I skal have lavet to eksempler med genitiv og en sætning, der indeholder en genitiv.
Unterschiedliche Fankulturen mit Aufgaben.pdf
I skal have skrevet den sportsgren, som I gerne vil arbejde med. I kan ikke vælge en, der allerede er valgt.
Arbeitsblatt zum Text Unterschiedliche Fankulturen.docx
Macht Notizen zum Video während des Sehens.docx
Læs: Unterschiedliche Fankulturen mit Aufgaben.pdf (s. 1-2 øverst)
Husk jeres spillertrøjer, slagsange, bannere og godt humør! Filuca har jeres logoer, som skal klistres på jeres t-shirt. Hav styr på det, inden vi mødes.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Reisen, Träume und Abenteuer (Eksamen)
Der har været fokus på forskellige former for rejser og motivation samt drømme for at rejse. Tyskland som rejseland og tysk ferie- og rejsekultur. Den fysiske rejse og den mentale rejse, som identitetsrejsen/dannelsesrejsen, rejsen og drømmen fra øst til vest. Derudover har eleverne arbejdet med planlægning af rejse til Østrig eller Schweiz med fokus på mundtlig sprogfærdighed/præsentation vha. ppt. med fokus på tids- og stedsangivelser + præpositioner ifm. at rejse.
Eleverne har også lavet eksamenstræning til "Trampen" som en øvelse til en evt. eksamen + mundtlig færdighed.
Tekster:
Folge 13, Urlaub, DW, 2015
https://www.dw.com/de/folge-13-urlaub/l-18877249
"Meine Banana-Pancake-Tour", Spiegel Special 1/2009
"Ballon" af Micheal Herbigs (2018)
Selim Özdogan: „Trampen“ (eksamensøvelse)
Aus dem Roman „Im Juli“, Europa Verlag 2000 (Auszug)
TickTack Zeitreise mit Lena und Lisa – DDR, 2022, ARD (set på CFU)
Sekundær:
”Øst- og Vesttyskland - forskelle og ligheder” (ZDF, 2015, CFU)
Grammatik:
Tids- og stedsangivelser (https://www.youtube.com/watch?v=OOZhdiznqks)
Perfektum + ordstilling
Verber ifm. at rejse
Præpositioner
adjektiver
Indhold
Kernestof:
Hausarbeit 1 - Ferieninterview.docx
13 Urlaub | Das Deutschlandlabor | DW Deutsch Lernen
Arbeitsblatt - Verbübung - Transportmittel.docx
image.png
Eine Reise planen.docx
Verbum-øvelsen skal laves færdig til i dag. Find dokumentet på tirsdagens lektion.
I får 40 min. til at blive færdig med jeres Hausarbeit 2, lav derfor noget derhjemme, hvis I ikke kan nå at blive færdige. Aflevér jeres PowerPoint under opgaver.
Hvis man ikke var til stede sidste gang, skal man lave noget derhjemme. Det er en aflevering, og det er ikke nok at lave noget i dag.
Arbeitsblatt zum Text Meine Banana-Pancake-Tour 1.docx
Meine Banana Pancake m. gloser.pdf
Meine Banana-Pancake-Tour, Artikel m. Vokabeln.pdf
Arbeitsblatt zum Text Meine Banana-Pancake-Tour Teil 2.docx
Quizlet Teil 2
Opgaverne til "Meine Banana-Pancake-Tour" (Tag 5 + 48) skal være færdige til i dag.
Arbeitsblatt zum Text Meine Banana-Pancake-Tour 3 - individuel.docx
Opgave 1 og 2 (nach dem Lesen, Teil 2) skal være lavet til i dag.
Überblick, Texte zum Thema Reisen.docx
Hvis man ikke var til stede sidste gang eller lavede aflevering, skal man have set de førte 46:19 min. af "Ballon" (Flugten fra Østtyskland). I kan finde den på CFU, hvor jeg har lånt den til jer.
Arbeitsblatt zum Film - Ballon.docx
Opgaver til ude: Minlæring
Øst og Vesttyskland - forskelle og ligheder (CFU).docx
Textpräsentation + pauseøer.docx
Eksamenstræning - tidsplan.docx
Arbeitsblatt - TickTack Zeitreise DDR .docx
TickTack Zeitreise - DDR
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 25,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Heimat und Identität (Eksamen)
Formålet med arbejdet har været, at se Tyskland som et indvandringsland med et historisk samt nutidigt perspektiv. Fokusset har været på den tysk-tyrkiske kultur. Det betyder, at vi har arbejdet med begrebet "Heimat" i en interkulturel og identitetsskabende kontekst.
Primær litteratur:
"Identitätstheorie" (fra Dein Deutschland - tysk fortsættergrundbog, Systime)
"Über die Heimat I und II" af Nevfel Cumart.
"Metin und Martin" af Alev Tekinay. Fra: Meine Zeit, Systime, 1993 (s. 14,16-19)
"Almanya - Willkommen in Deutschland"
"Gastarbeiter in Deutschland" (Podcast, Slow German, afsnit 193)
"Endlich angekommen" af Katrin Langhans. Fra: Voll Schön, Gyldendal 2017.
Supplerende litteratur:
"Faktenchek, Migranten in Deutschland" (https://www.youtube.com/watch?v=08EClU4JASg)
Grammatik:
Verbernes placering
Modalverber, hjælpeverber, svage og stærke verber
Relative pronomener
Indhold
Kernestof:
Identitätstheorie.docx
Følgende tre klip (Vor 30 Jahren (00:00-02:26), Die Berliner Mauer (02:26-03:31) og Im DDR-Museum (03:31-08.54)) + spørgsmålene skal være lavet til i dag. Husk, at I bare skal skrive stikord til spørgsmålene. I finder opgave + link til dokumentaren p
Arbeitsblatt zum Text Metin und Martin - Teil 1.docx
Metin und Martin.pdf
Udfyld tekstoverblik til "TickTack Zeitreise mit Lisa und Lena" til temaet "Reisen, Träume und Abenteuer".
Arbeitsblatt zum Text Metin und Martin - Teil 2.docx
Überblick, Texte zum Thema Heimat und Identität.docx
Alle skal have lavet arbejdsbladet til "Metin und Martin" (Teil 1). I kan finde det på modulet i tirsdag. Hvis man ikke var til stede, skal man derudover have læst de tre første sider af "Metin und Martin", som man også finder på modulet i tirsdags.
Udfyld tekstoverblik til "Metin und Martin". Husk, at det er for jeres egen skyld.
Arbeitsblatt zum Film Almanya.docx
Hvis man ikke var til stede tirsdag, skal man se "Almanya" på CFU fra starten til og med tidskoden 01.21.28.
Nevfel Cumart, Über die Heimat I II.pdf
Arbeitsblatt zum Text - Über die Heimat I und II .docx
I timen samler vi op på filmen "Almanya - Willkommen in Deutschland" og arbejder med en ny tekst.
Arbeitsblatt zum Podcast - Gastarbeiter in Deutschland.docx
Arbeitsblatt zum Text Endlich angekommen.docx
Endlich angekommen.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Verbrechen (Eksamen)
Fokus: Forbrydelser i fiktion og non-fiktion og deres konsekvenser for både ofre og gerningsmænd. Krimigenren. Forskellige slags forbrydelser, motiver og metoder. Skyld og straf. Staten som forbryder (Nazityskland).
Primær:
Otto F. Walter (1977) “Cornflakes” (Los geht’s)
Milena Moser: "Das letzte Pizza"
Natascha Kampusch:
"Natascha Kampusch: 10 år efter flugten" (CFU)
Uddrag af "3096 Tage" af Natascha Kampusch (3 sider)
Ferdinand von Schirach: "Kinder"
Ferdinand von Schirach: "Kinder". Fra ZDF (2017) (set på CFU).
"Napola" af Dennis Gansel (2004, film)
Sekundær:
I Gattungen (Krimi) af Helle Egendahl
Grammatik:
Løst sammensatte verber
Adjektivernes bøjning
Indhold
Kernestof:
"Endlich angekommen" skal være læst til i dag.
Alle tekster i "Textüberblick zum Thema Heimat und Identität" skal være udfyldt til i dag (I burde kun mangle at udfylde "Endlich angekommen")
Einstieg - Wortschatz zum Thema Verbrechen.docx
Puzzle - Skabelon
image.png
Arbeitsblatt zum Text Cornflakes.docx
Otto F. Walter - Cornflakes m. gloser.pdf
Jeres Puzzle/Tarsia skal være printet ud til i dag. I får lige fem min. til at klippe i.
Überblick, Texte zum Thema Verbrechen.docx
Arbeitsblatt zum Text Letzte Pizza.docx
Letzte Pizza.pdf
"Letzte Pizza" skal være læst til i dag.
Arbeitsblatt zum Text Kinder 1.docx
Kinder, Ferdinand von Schirach.pdf
Arbeitsblatt zum Text Kinder 2.docx
Udfyld tekstoverblik til "Kinder" (Text).
Hausarbeit 6 - Kinder.docx
I skal have udfyldt tekstoverblik til Kinder - både til film og tekst
Fragen zu der Debatte.docx
Arbeitsblatt zum Text Kampusch.docx
3096 Tage Natascha Kampusch - forkortet.pdf
Teksten om Kampusch og opgaverne til teksten skal være lavet til i dag. Man kan finde teksten og opgaverne på fredagens modul.
Ein Verbrechen in Berlin - Escape Room
Projektarbeit - Aufwärmübung.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 30
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Im Wandel - Klimawandel (Eksamen)
Formålet har været at få kendskab til klimalitteratur samt viden om klimaforandringer i faktatekster, og hvordan forandringerne også spiller en stor rolle i Tyskland både litterært og i medierne. Forløbet har taget udgangspunkt i bogen "Im Wandel", hvor mundtlig kommunikation har været vægtet højt. Med mundtlighed som fokus har eleverne bl.a. arbejdet med eksamenstræning (præsentation og analyse af tekster). Derudover har arbejdet med teksterne repeteret allerede gennemgået grammatik.
Alle elever har stået for en opvarmningssekvens i et modul, hvor de har arbejdet med hhv. repetition af grammatik og mundtlighed med fokus på ordforråd.
Tekster:
Einstieg in die Klimakrise (fra Im Wandel, s.36-37)
"Der Klimakönig" (fra Im Wandel s. 43)
"Erlkönig" af Goethe (fra Im Wandel s. 43)
"Fieber" af Swntje Oppermann (kap. 1, kap. 10 + s. 89-91)
TickTack Zeitreise mit Lisa und Lena - Umweltschmutz und Umweltschutz (https://www.youtube.com/watch?v=9a4rEVhsn2Y&list=PLrYIHHhKlDoMMkeiKgdNnu2s1undEUxPl)
"Borowski und das ewige Meer" (Tatort, CFU 2024)
"Klimaleugner" (https://www.youtube.com/watch?v=rfhEIfE_hcs&t=66s
)
"„Letzte Generation“ : Neue Proteste von Klimaaktivist:innen in Berlin" (https://www.youtube.com/watch?v=gXSzVWIjPKo)
Supplerende:
Undersøgelse om elevernes egne klimahandlinger (Im Wandel s. 46-47)
"Räumung des Protestdorfs Lützerath steht bevor" (https://www.dw.com/de/r%C3%A4umung-des-protestdorfs-l%C3%BCtzerath-steht-bevor/video-64345448)
Klimakampagne
Indhold
Kernestof:
Themawörter zum Klimawandel
Themawörter
Umweltschmutz und Umweltschutz TickTack Zeitreise mit Lisa und Lena - stikord.docx
Text - Einstieg in die Klimakrise.docx
Arbeitsblatt zum Text - Einstieg in die Klimakrise.docx
Alle skal have læst teksten (som min. halvdelen), så I kan lave opgaverne til Nach dem Lesen. Husk, det er den sidste aflevering, så brug nu tiden fornuftigt. Hvis man ikke var til modulet før ferien, skal man have lavet Vor dem Lesen og læst (som mi
Arbeitsblatt - Klimaheld und Klimaleugner.docx
Textpräsentation + pauseøer.docx
Når man ikke er til samtale, skal man se "Borowski und das ewige Meer", som er lånt til jer på CFU.
Eksamenstræning.docx
Når man ikke er til samtale, skal man lave et talepapir til filmen, som I så i går. Brug Textpräsentation + pauseøer.docx som hjælp.
Hvis man ikke var der i går eller ikke har set filmen færdig, skal den ses til i dag. Find den på CFU - "Borowski und das ewige Meer"
Textüberblick zum Thema Klimawandel.docx
Arbeitsblatt zu den Gedichten Klimakönig und Erlkönig.docx
Erlkönig und Klimakönig.pdf
EduPad - Übersetzung
Hvis man ikke var til stede i fredags, skal man have lavet Vor dem Lesen og læst de to digte. Find materiale på fredagens lektion.
Arbejdsarket til "Erlkönig" og "Klimakönig" (Nach dem Lesen) skal laves færdigt. Vi gennemgår spørgsmålene og udfylder Textüberblick.
Überblick, Texte zum Thema Reisen.docx
Überblick, Texte zum Thema Heimat und Identität.docx
Themawörter zum Thema.docx
Hvis I har tid, vil det være fint at se i studieplanen til Heimat und Identität + få styr på identitetstyperne: kreolische, reine oder Bindestrich-Identität
Themawörter Reisen, Träume und Abenteuer.docx
Themawörter zum Thema - Klimawandel.docx
Fieber von Swantje Oppermann Kap. 10.pdf
Prøveeksamenstekst - Fieber (kap. 1 + s. 89-91).pdf
Themawörter - Verbrechen.docx
Spørgsmål til kortspillene - mundtlighed derhjemme:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/78/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62780588755", "T": "/lectio/78/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62780588755", "H": "/lectio/78/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d62780588755" }