ADVARSEL!!
Lectio kræver JavaScript.
Klik HER
Gammel Hellerup Gymnasium
2020/21
Hovedmenu
Log ind
Kontakt
Hjælp
Holdet g12 ap (2020/21) - Undervisningsbeskrivelse
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
Print med tilpasset bredde til A4
Print med tilpasset bredde til A3
Vis udskriftsvenlig udgave
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2020/21
Institution
Gammel Hellerup Gymnasium
Fag og niveau
Almen Sp.forst. -
Lærer(e)
Simon Højland, Stine Marie Bøttern
Hold
2020 ap/g12 (
g12 ap
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
AP
Titel 2
Forløb#1
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
AP
Indhold
Kernestof:
Gammel Hellerup Gymnasium: Log ind på dette websted
Salvete g12 (det er latin, og betyder: hej/goddag :))
Hermann, Lange og Sinding: Sprog på spil, Gyldendal uddannelse 2020; sider: 11-13, 47, 54, 56-57, 69-70, 80, 85, 92, 96, 101-104, 110, 140-141, 170-174, 193-201
Læs s. 101-102 og lav opgave 1 på s. 102.
Forkortet latinmodul :(- øv!Vi starter kl. 8.55 efter jeres orienteringLektie:
I skal lave opgave 3 og 4 på s. 103 - 104.
Verber - læs om verber
SIH kommer kl. 10.20 pga evalueringssamtaler.Fra 10.00-10.20 arbejder I selv med opgave 5 s. 104
Hans Kirk, Fiskerne.docx
Læs og forstå de 4 overstående sider om substantiver, adjektiver og pronomener
1 s. 143 (forklar aktiv/passiv)Lav opgave 3 s. 48 Læs tekstuddrag og find substantiverne (Hans Kirk: Fiskerne)s. 57 opgave :Læs teksten og identificer adjektiverne.Tag adjektiverne ud af teksten – hvilken effekt har adjektiverne?
Medbring Carpe Diem, jeres mappe, papir og blyant
ugens højdepunkt - LATIN! :) Øv jer på personendelserne og tag quizzen: 1.per sg (jeg) -o2. per sg. (du) -s3. per sg. (han/hun/den/det) -t 1. per pl (vi) -mus2. per pl (I) -tis3. per pl (de) -nt https://quizlet.com/520656314/personendelser-pa-latin-f
Personendelser på latin: 🧀(o,s,t)+🐭(mus)+🚽(tis)+ nt
<3 LATIN ingen lektier - kom glad! vi skal ikke være i lokale B6 ;)
Lav opgave 1,2,3 på s. 54-55 + opgave 4 s. 59
Endelig latin igen <3 lektie: analyser de nedenstående sætninger
Læs s. 110 OG 140.Læs om hovedsætninger og ledsætninger og konjunktioner og hvilken sætningstyper, de indleder.
Lav lille opgave på elevfeedback om subjektsprædikat og direkte objekt.
Lektie: lav oversættelsesopgaverne (oversættelse fra dansk til latin) :)) På onsdag d. 23 er der et helt specielt event på ghg, som hedder eftermiddagssprog. Vi skal kigge på og lege med (old) gamle sprog! vi skal bl.a. lære at læse old græsk, men og
1s ekstraøvelse i kasusbøjning.docx
Øvelser genitiv.docx
Kapitel 4 sætning 1-5.docx
Afsnit
Kig noter, tavlenoter, "Hvad skal jeg kunne i AP" og afsnit i bogen igennem.Kort sagt, øv dig :)
kodeord til midvejstest: 2020midt20Gammel Hellerup Gymnasium: Log ind på dette websted
HVAD SKAL JEG KUNNE I AP 2020.docx
Svar på elevfeedback
Opgave 2+3 s 141
Hej g12, jeg glæder mig til at se jer! Lektie: lav en oversættelse af sætningerne og besvar spørgsmålene i arket - skriv jeres besvarelse i elevfeedback :) gloserne finder I på s. 18 i Carpe Diem
interlatinskLeksikon.pdf
OBS! der er en fejl i dokumentet - der skal stå magnum i linje 9
Genrer
semantik øvelser.docx
Gå en tur i byen/på skolen/på dit arbejde og tag billeder af de skilte du møder undervejs. Hvilke sproghandlinger er der tale om? Læg et par eksempler op på elevfeedback!
Se videoen om semantik:Video: Semantik - STX | emu danmarks læringsportal
Jaaa! endelig latin igen :D Lektie: tag quizzerne - kom igennem learn, write, test:
quizlet.com/526892708/saetningsled-flash-cards/
I skal fremlægge i grupper (opgaverne fra sidst)
Lektie: analysér og oversæt de to nedenstående sætninger fra kap. 4 i Carpe Diem (s.18-19): Senatores tacent, consentiunt cum Antonio.
Sidste APLATIN modul :((
Læs lektien og medbring bøger og noter
Rasmus Rask.pdf
Skandinavisk.pdf
sprogfamilier.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb#1
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer