Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Frederikshavn Handelsskole
|
Fag og niveau
|
Afsætning B
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
2023 AfB/a (1aAfB23, 2aAfB23)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Grundforløb herunder interne og eksterne forhold
Afsætnings grundforløb - her er der undervist af flere forskellige lærere, Sarah Dahl-Erichsen og Jens Ole T. Pedersen indtil klassen kommer ud i deres respektive klasser, hvilket sker i uge 45.
Systimes bog, kap. 0, 3 og 2.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
16,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Købsadfærd konsumentmarkedet
15.1.18-12.2.18
Kernestof
Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m. fl., Kap 6
Eleverne skal kunne identificere, formulere og løse udfordringer vedrørende købsadfærd på konsumentmarkedet og hvilken betydning det har for virksomhedens markedsføring
Eleverne skal kunne anvende afsætningsøkonomiske modeller og forklare modellernes forud-sætninger og egenskaber samt udarbejde et afsætningsøkonomisk ræsonnement
SOR modellen
Købebehov
Købemotiver
Købstyper
Købsadfærdstyper
Køberoller
Beslutningsproces
Nudging
Deleøkonomi
Opgaver
Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
Databehandlingskompetence
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
3
|
Konkurrenceforhold
Kap. 4 Konkurrenceforhold
Eleverne skal kunne identificere, formulere og løse udfordringer, vedr. konkurrenceforhold.
Markedskarakteristik
Konkurrencetragtmodel (identifikation)
Markedsandele og konkurrentmæssige positioner
Konkurrentanalyse
Problembehandlingskompetence
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Søge information
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Sociale
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
4
|
strategi
Kernestof
Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m. fl., Kap 8
Eleverne skal kunne identificere, formulere og løse udfordringer vedrørende virksomhedens strategiske overvejelser og forsatte vækst
Mission, vision, værdier
SWOT-Opstilling
TOWS-analyse
Konkurrencestrategier
Vækststrategier
Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
18,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Søge information
- Diskutere
- Projektarbejde
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
5
|
Produkt
Kernestof
Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m. fl., Kap 15.
Eleverne skal kunne identificere, formulere og løse udfordringer vedrørende produkt på konsumentmarkedet og hvilken betydning det har for virksomhedens markedsføring.
Eleverne skal kunne anvende afsætningsøkonomiske modeller og forklare modellernes forudsætninger og egenskaber samt udarbejde et afsætningsøkonomisk ræsonnement.
Kvalifikation af produkter
• Kortvarige produkter
• Langvarige produkter
Produkttyper på konsumentmarkedet
• Dagligvarer
• Udvalgsvarer
• Specialvarer
• Digitale produkter
Produkttyper på producentmarkedet
• Kapitalvarer
• Råvarer og halvfabrikata
• Driftsmidler
• Digitale produkter
Emballage
Service
Kvalitet
• Funktionel kvalitet
• Smagsmæssig kvalitet
• Imagemæssig kvalitet
Sortiment
Mærkestrategi
• Eget mærke/mærkevare
○ Paraplymærke
○ Varegruppemærke
○ Line-extension
○ Brand extension
• Fremmed mærke
○ Handelsmærke (private label)
○ Licensmærke
Branding
• Corporate branding
• Product branding
Produktlivscyklus (PLC)
• Udviklingsfase
• Introduktionsfase
• Vækstfase
• Modningsfase
• Nedgangsfase
Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Søge information
- Diskutere
- Personlige
- Selvtillid
- IT
- Lectio
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
6
|
Skriv økonomisk
Skriv økonomisk:
Supplerende stof: Forløbet er lavet med udgangspunkt i teorien fra Skriv økonomisk, Systime 2020, Peder Winther Emdal hay m.fl., kap. 1.1.
Der har været fokus på begreber og den korrekte brug af begreberne. Der er løst forskellige opgaver med fokus på brugen af de afsætningsøkonomiske begreber.
Forløbet har været bygget op omkring: Hvordan karakteriseres en virksomhed og et produkt ved hjælp af af afsætningsøkonomiske begreber?
Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
Databehandlingskompetencer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Skrive
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- IT
- Tekstbehandling
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Individuelt arbejde
-
Pararbejde
|
Titel
7
|
Pris
Kernestof
Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m. fl., Kap 18.
Prisstrategi
• Break-Even
• Profitmaksimering
• Maksimering af markedsandele
• Pris/kvalitetsføreskab
Priselastictet
Prisfastsættelsesmetoder
• Markedsbaseret prisfastsættelse
○ Præferencebestemt pris
○ Psykologisk pris
○ Lokkepris
• Omkostningsbaseret prisfastsættelse
Prisdifferentiering
Prisfastsættelse for nye produkter
• Penetration price
• Skimming price
Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
8
|
Mdt. eksamens forløb
Forløb hvor eleverne har arbejdet med mundtlig eksamen, eftersom eleverne her ingen skriftlighed har, men skal op i mundtlig eksamen på 2. år.
Det er vigtigt allerede nu at forberede dem på, og øve i, hvad de skal kunne på 2. år.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Promotion
|
18-04-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Promotion
Kernestof
Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m. fl., Kap 22.
Eleverne skal kunne identificere, formulere og løse udfordringer vedrørende promotion på konsumentmarkedet og hvilken betydning det har for virksomhedens markedsføring.
Eleverne skal kunne anvende afsætningsøkonomiske modeller og forklare modellernes forudsætninger og egenskaber samt udarbejde et afsætningsøkonomisk ræsonnement .
Organisering af promotionsaktiviteter
Promotionbudskab og - indhold
Den forenklede kommunikationsmodel
AIDAE-modellen
Promotionformer
• Reklame
• Reklamemidler og -medier
• Sales promotion
• Public Relations (PR)
• Sponsorering
• Direct marketing
• Online marketing
• Personligt salg
Virksomhedens sociale medieplatform
Viral markedsføring
Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
10
|
Distribution
Kernestof
Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m. fl., Kap 20.
Distributionskanaler
Distributionskæde
• Direkte distribution
• Indirekte distribution
Channel marketing
• Single channel
• Multi channel
• Cross channel
• Omni channel
Distribution på konsumentmarkedet
Distribution på producentmarkedet
Distributionsstrategi
• Intensiv distribution
• Selektiv distribution
• Eksklusiv distribution
Beliggenhed
Butikstyper
• Dagligvarebutikker
• Udvalgsbutikker
• Specialbutikker
Kædeformer
• Frivillige kæder
• Egentlige kæder
• Kooperativer
•
• Franchising
E-handel
Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
11
|
Serviceydelser kap. 16
Kernestof: Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m.fl., kap. 16
Ved underviser Søren Jensen.
Serviceydelser.
• Serviceydelser som begreb
• Servicepakke og værdikæde
• Serviceleverancesystem
• De 7 P’er
• Oplevelsesøkonomi
Teorigennemgang af hvorledes servicevirksomheder adskiller sig fra andre virksomheder og hvorledes de kan planlægge internt. Derudover var der fokus på udviklingen indenfor serviceindustrien med fokus på oplevelsesøkonomi.
• Tankegangskompetencer
• Modellerringskompetencer
• Problembehandlingskompetencer
• Ræsonnementskompetencer
• Databehandlingskompetencer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- Selvstændighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
12
|
Markedsanalyse kap. 1
Kernestof: Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m.fl., kap 1
Underviser Sarah Dahl-Erichsen.
Markedsanalyse.
• Formålet med dataindsamling
• Datakilder
• Databaser
• Kvalitative metoder
• Kvantitative metoder
• Spørgeskemaudformning
• Respondentudvælgelse
• Stikprøveudvælgelse
• Fejlkilder
• Repræsentativitet
• Markedsanalyseprocessen
• Big data
Supplerende stof: Praktiske eksempler på markedsanalyser.
Eleverne skal have kendskab til hvorledes informationsindsamling kan anvendes til at forbedre virksomhedens samlede markedsføring.
I forløbet var der fokus på kvantitativ og kvalitativ metode herunder at forklare de anvendte metoders formål og indhold, gennemføre simple markedsanalyser og diskutere og vurdere de indsamlede informationers troværdighed.
• Tankegangskompetencer
• Modellerringskompetencer
• Problembehandlingskompetencer
• Ræsonnementskompetencer
• Databehandlingskompetencer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Søge information
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Initiativ
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Lectio
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
13
|
Kap. 11 segmentering, målgruppe og positionering
Kernestof: Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m.fl., kap 11
Underviser Søren Jensen.
Segmentering, målgruppe og positionering.
• Markedssegmentering
• Segmenteringsproces, herunder Livsstilsanalyser (Gallup Kompas og Conzoom-modellen) samt Personaer
• Målgruppevalg, herunder SMOK analyse
• Positionering
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Diskutere
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvstændighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
|
Titel
14
|
Brancheforhold kap. 5
Kernestof: Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m.fl., kap 5
Brancheforhold.
• Branchekarakteristik
• Brancheanalyse, herunder Porters five forces
Eleverne skal kunne identificere, formulere og løse udfordringer vedrørende konkurrence- og brancheforhold.
• Tankegangskompetencer
• Modellerringskompetencer
• Problembehandlingskompetencer
• Ræsonnementskompetencer
• Databehandlingskompetencer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Søge information
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Individuelt arbejde
-
Pararbejde
|
Titel
15
|
Kap. 7 købsadfærd på producentmarkedet
Kernestof: Marketing, Systime, 2017, Birthe Ravn Østergaard m.fl., kap 7
Købsadfærd på producentmarkedet.
• Virksomheders købsadfærd
• Virksomheders købsbeslutningsproces
• Valgkriterier på de tre markeder
• Faktorer der påvirker købsadfærden, herunder code of conduct
Undervisningen har haft fokus på at introducere btb markedet for eleverne, således at de fik kendskab til forskellighederne i de mangeartede virksomheder/virksomhedstyper samt delmarkederne og den heraf differentierede købsadfærd.
• Tankegangskompetencer
• Modellerringskompetencer
• Problembehandlingskompetencer
• Ræsonnementskompetencer
• Databehandlingskompetencer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Skrive
- Diskutere
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- Selvtillid
- Sociale
- Åbenhed og omgængelighed
- IT
- Tekstbehandling
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
16
|
Skriv og tænk økonomisk
Supplerende stof: Forløbet er lavet med udgangspunkt i teorien fra Skriv økonomisk, Systime 2020, Peder Winther Emdal hay m.fl., kap. 1.1.
Underviser Sarah Dahl-Erichsen
Case: Bryggeribranchen
Der har været fokus på begreber og den korrekte brug af begreberne. Der er løst forskellige opgaver med fokus på brugen af de afsætningsøkonomiske begreber.
Forløbet har været bygget op omkring: Hvordan karakteriseres en virksomhed eller et marked ved brug af afsætningsøkonomiske begreber? Hvordan identificerer man en udfordring (positiv eller negativ)? Hvordan analyserer man? Hvordan diskuterer man? Hvad er de særlige kendetegn ved afsætningsøkonomiske tekster?
• Tankegangskompetencer
• Modellerringskompetencer
• Problembehandlingskompetencer
• Ræsonnementskompetencer
• Databehandlingskompetencer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Projektarbejde
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Tekstbehandling
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
17
|
Strategiforløb
Strategiforløb på tværs mellem Afsætning og Virksomhedsøkonomi, her r anvendt Arla som case virksomhed.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Almene (tværfaglige)
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Initiativ
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Tekstbehandling
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
|
Titel
18
|
Afsluttende repetition
Sidste moduler, afsluttende repetition af årets pensum.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
1,00 modul
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Diskutere
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvtillid
- IT
- Tekstbehandling
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
19
|
Fagdag AFS og MAT
Fagdag på tværs af Afsætning og Matematik.
Eleverne har udsendt spørgeskema på forhånd, indsamlet informationer om danskernes kendskab til,og brug af, forlystelsesparker, i forlængelse af viden om emnet fra tidligere udarbejdet Erhvervscase om Fårup Sommerland. Excelark med svar er anvendt som basis for at svare på nedenstående spørgsmål.
Opgave i Afsætning:
1: Forklar om der er sammenhænge mellem nogle af svarene på spørsgmålene- og hvad årsagen til sammenhængene kan være (eks. Flere ”ældre” besøger Tivoli mens flere ”unge” besøger Fårup = kan skyldes at flere ældre oftere besøger København og at Fårup er målrette børnefamilier) Find flere årsagssammenhænge.
2: Forklar hvad Fårup Sommerland kan anvende svarene til? Her må I gerne blive konkrete. Eksempelvis er der noget de skal ændre på i deres marketing-miks, strategi, målgruppe eller lignende og hvorfor.
3: Ændrer svarene på noget af det I har foreslået som handlingsforslag i jeres Erhvervscase?
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
fagdag
|
11-04-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Regneark
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
|
Titel
20
|
sammenhængende forløb
Sammenhængende forløb afsætning hh3 2022/2023
Virksomhed: Fynbo foods A/S
Tid: 20 lektioner
Øvrigt indhold i perioden:
Foredrag, møder med lærer om disposition, midtvejsmøde, sparring med andre grupper
Grupper: 2-3 personer
Produkt: Power point + fremlæggelse
Mundtligt: 20 min´s fremlæggelse pr. gruppe +
Skriftligt:
• Aflevering af pp i Lectio, som kan anvendes til eksamen, hvor I har max et slide pr. analyse (eks. værdikæde på et slide og omverdensanalyse på et andet).
• Der skal desuden være et slide med problemformulering, metode, marketingplan og konklusion + litteraturliste.
• Den pp i fremlægger må gerne indeholde mere/andet.
• Litteraturliste er obligatorisk
• Det er et krav at, der indgår noget statistisk materiale der bearbejdes matematisk (eksempelvis regressionsanalyse, prisoptimering, elasticitetsberegninger)
• den skal bla. Indeholde ”Top 10 global consumer trends 2022/2021”, Euromonitor
Krav til dataindsamling: både kvantitative og kvalitative, samt primære og sekundære data. (min. 1 interview)
Evaluering: I får en karakter for forløbet som indgår I jeres mundtlige årskarakter. Karakteren kan godt differentieres i gruppen
Opgave: Med udgangspunkt i virksomheden udarbejdes en problemformulering.
Der skal indgå analyser fra alle delelementer af strategiprocessen og marketingplanen (se ill. 25.8, Systime)
Problemformuleringen skal indeholde alle 3 taksonomiske niveauer (redegørende/karakteriserende, analyserende og vurderende/diskuterende)
Problemformuleringen skal godkendes af din lærer
Faglige mål: alle faglige mål skal så vidt muligt dækkes
Se link
file:///C:/Users/cmje/AppData/Local/Packages/Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe/TempState/Downloads/skal-under-baade-A-og-B-Afsaetning-A-B-hhx-vejledning-marts-2019%20(1).pdf
Proces/milepæle:
Indenfor første 3 lektioner præsentere problemformulering
Indenfor 13 lektioner status på alle analyser(præsenteres for lærere)
Indenfor 18 lektioner marketingplan(præsenteres)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
16,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Søge information
- Projektarbejde
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Personlige
- Selvstændighed
- IT
- Præsentationsgrafik
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/917/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61681664772",
"T": "/lectio/917/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61681664772",
"H": "/lectio/917/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61681664772"
}