Holdet 2023 AfB/a - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution Frederikshavn Handelsskole
Fag og niveau Afsætning B
Lærer(e)
Hold 2023 AfB/a (1aAfB23, 2aAfB23)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Grundforløb herunder interne og eksterne forhold
Titel 2 Købsadfærd konsumentmarkedet
Titel 3 Konkurrenceforhold
Titel 4 strategi
Titel 5 Produkt
Titel 6 Skriv økonomisk
Titel 7 Pris
Titel 8 Mdt. eksamens forløb
Titel 9 Promotion
Titel 10 Distribution
Titel 11 Serviceydelser kap. 16
Titel 12 Markedsanalyse kap. 1
Titel 13 Kap. 11 segmentering, målgruppe og positionering
Titel 14 Brancheforhold kap. 5
Titel 15 Kap. 7 købsadfærd på producentmarkedet
Titel 16 Skriv og tænk økonomisk
Titel 17 Strategiforløb
Titel 18 Afsluttende repetition
Titel 19 Fagdag AFS og MAT
Titel 20 sammenhængende forløb

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Grundforløb herunder interne og eksterne forhold

Afsætnings grundforløb - her er der undervist af flere forskellige lærere, Sarah Dahl-Erichsen og Jens Ole T. Pedersen indtil klassen kommer ud i deres respektive klasser, hvilket sker i uge 45.

Systimes bog, kap. 0, 3 og 2.
Indhold
Omfang Estimeret: 16,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Købsadfærd konsumentmarkedet

15.1.18-12.2.18   
Kernestof
Marketing, Systime  2017,  Birthe Ravn Østergaard m. fl., Kap 6
Eleverne skal kunne identificere, formulere og løse udfordringer vedrørende købsadfærd på konsumentmarkedet og hvilken betydning det har for virksomhedens markedsføring

Eleverne skal kunne anvende afsætningsøkonomiske modeller og forklare modellernes forud-sætninger og egenskaber samt udarbejde et afsætningsøkonomisk ræsonnement
SOR modellen
Købebehov
Købemotiver
Købstyper
Købsadfærdstyper
Køberoller
Beslutningsproces
Nudging
Deleøkonomi

Opgaver


Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
Databehandlingskompetence
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Lectio
  • Tekstbehandling
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde
Titel 3 Konkurrenceforhold

Kap. 4 Konkurrenceforhold

Eleverne skal kunne identificere, formulere og løse udfordringer, vedr. konkurrenceforhold.

Markedskarakteristik
Konkurrencetragtmodel (identifikation)
Markedsandele og konkurrentmæssige positioner
Konkurrentanalyse

Problembehandlingskompetence
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Søge information
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Sociale
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 4 strategi

Kernestof
Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m. fl., Kap 8

Eleverne skal kunne identificere, formulere og løse udfordringer vedrørende virksomhedens strategiske overvejelser og forsatte vækst

Mission, vision, værdier
SWOT-Opstilling
TOWS-analyse
Konkurrencestrategier
Vækststrategier

Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 18,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Søge information
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 5 Produkt

Kernestof
Marketing, Systime  2017,  Birthe Ravn Østergaard m. fl., Kap 15.

Eleverne skal kunne identificere, formulere og løse udfordringer vedrørende produkt på konsumentmarkedet og hvilken betydning det har for virksomhedens markedsføring.

Eleverne skal kunne anvende afsætningsøkonomiske modeller og forklare modellernes forudsætninger og egenskaber samt udarbejde et afsætningsøkonomisk ræsonnement.

Kvalifikation af produkter
• Kortvarige produkter
• Langvarige produkter

Produkttyper på konsumentmarkedet
• Dagligvarer
• Udvalgsvarer
• Specialvarer
• Digitale produkter

Produkttyper på producentmarkedet
• Kapitalvarer
• Råvarer og halvfabrikata
• Driftsmidler
• Digitale produkter

Emballage

Service

Kvalitet
• Funktionel kvalitet
• Smagsmæssig kvalitet
• Imagemæssig kvalitet

Sortiment

Mærkestrategi
• Eget mærke/mærkevare
○ Paraplymærke
○ Varegruppemærke
○ Line-extension
○ Brand extension
• Fremmed mærke
○ Handelsmærke (private label)
○ Licensmærke

Branding
• Corporate branding
• Product branding

Produktlivscyklus (PLC)
• Udviklingsfase
• Introduktionsfase
• Vækstfase
• Modningsfase
• Nedgangsfase

Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Søge information
  • Diskutere
  • Personlige
  • Selvtillid
  • IT
  • Lectio
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Forelæsninger
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 6 Skriv økonomisk

Skriv økonomisk:
Supplerende stof: Forløbet er lavet med udgangspunkt i teorien fra Skriv økonomisk, Systime 2020, Peder Winther Emdal hay m.fl., kap. 1.1.

Der har været fokus på begreber og den korrekte brug af begreberne. Der er løst forskellige opgaver med fokus på brugen af de afsætningsøkonomiske begreber.
Forløbet har været bygget op omkring: Hvordan karakteriseres en virksomhed og et produkt ved hjælp af af afsætningsøkonomiske begreber?

Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
Databehandlingskompetencer
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Skrive
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • IT
  • Tekstbehandling
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Individuelt arbejde
  • Pararbejde
Titel 7 Pris

Kernestof
Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m. fl., Kap 18.

Prisstrategi
• Break-Even
• Profitmaksimering
• Maksimering af markedsandele
• Pris/kvalitetsføreskab

Priselastictet

Prisfastsættelsesmetoder
• Markedsbaseret prisfastsættelse
○ Præferencebestemt pris
○ Psykologisk pris
○ Lokkepris
• Omkostningsbaseret prisfastsættelse

Prisdifferentiering

Prisfastsættelse for nye produkter
• Penetration price
• Skimming price

Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Projektarbejde
Titel 8 Mdt. eksamens forløb

Forløb hvor eleverne har arbejdet med mundtlig eksamen, eftersom eleverne her ingen skriftlighed har, men skal op i mundtlig eksamen på 2. år.
Det er vigtigt allerede nu at forberede dem på, og øve i, hvad de skal kunne på 2. år.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Promotion 18-04-2024
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Promotion

Kernestof
Marketing, Systime  2017,  Birthe Ravn Østergaard m. fl., Kap 22.

Eleverne skal kunne identificere, formulere og løse udfordringer vedrørende promotion på konsumentmarkedet og hvilken betydning det har for virksomhedens markedsføring.

Eleverne skal kunne anvende afsætningsøkonomiske modeller og forklare modellernes forudsætninger og egenskaber samt udarbejde et afsætningsøkonomisk ræsonnement .

Organisering af promotionsaktiviteter

Promotionbudskab og - indhold

Den forenklede kommunikationsmodel

AIDAE-modellen

Promotionformer
• Reklame
• Reklamemidler og -medier
• Sales promotion
• Public Relations (PR)
• Sponsorering
• Direct marketing
• Online marketing
• Personligt salg

Virksomhedens sociale medieplatform

Viral markedsføring

Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Diskutere
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Lectio
  • Tekstbehandling
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 10 Distribution

Kernestof
Marketing, Systime  2017,  Birthe Ravn Østergaard m. fl., Kap 20.

Distributionskanaler

Distributionskæde
• Direkte distribution
• Indirekte distribution

Channel marketing
• Single channel
• Multi channel
• Cross channel
• Omni channel

Distribution på konsumentmarkedet

Distribution på producentmarkedet

Distributionsstrategi
• Intensiv distribution
• Selektiv distribution
• Eksklusiv distribution

Beliggenhed

Butikstyper
• Dagligvarebutikker
• Udvalgsbutikker
• Specialbutikker

Kædeformer
• Frivillige kæder
• Egentlige kæder
• Kooperativer

• Franchising

E-handel

Tankegangskompetencer
Modellerringskompetencer
Problembehandlingskompetencer
Ræsonnementskompetencer
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Diskutere
  • IT
  • Lectio
  • Tekstbehandling
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 11 Serviceydelser kap. 16

Kernestof: Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m.fl., kap. 16
Ved underviser Søren Jensen.

Serviceydelser.
• Serviceydelser som begreb
• Servicepakke og værdikæde
• Serviceleverancesystem
• De 7 P’er
• Oplevelsesøkonomi

Teorigennemgang af hvorledes servicevirksomheder adskiller sig fra andre virksomheder og hvorledes de kan planlægge internt. Derudover var der fokus på udviklingen indenfor serviceindustrien med fokus på oplevelsesøkonomi.

• Tankegangskompetencer
• Modellerringskompetencer
• Problembehandlingskompetencer
• Ræsonnementskompetencer
• Databehandlingskompetencer
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 12 Markedsanalyse kap. 1

Kernestof: Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m.fl., kap 1

Underviser Sarah Dahl-Erichsen.

Markedsanalyse.
• Formålet med dataindsamling
• Datakilder
• Databaser
• Kvalitative metoder
• Kvantitative metoder
• Spørgeskemaudformning
• Respondentudvælgelse
• Stikprøveudvælgelse
• Fejlkilder
• Repræsentativitet
• Markedsanalyseprocessen
• Big data

Supplerende stof: Praktiske eksempler på markedsanalyser.

Eleverne skal have kendskab til hvorledes informationsindsamling kan anvendes til at forbedre virksomhedens samlede markedsføring.
I forløbet var der fokus på kvantitativ og kvalitativ metode herunder at forklare de anvendte metoders formål og indhold, gennemføre simple markedsanalyser og diskutere og vurdere de indsamlede informationers troværdighed.

• Tankegangskompetencer
• Modellerringskompetencer
• Problembehandlingskompetencer
• Ræsonnementskompetencer
• Databehandlingskompetencer

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Initiativ
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Lectio
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 13 Kap. 11 segmentering, målgruppe og positionering

Kernestof: Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m.fl., kap 11
Underviser Søren Jensen.

Segmentering, målgruppe og positionering.
• Markedssegmentering
• Segmenteringsproces, herunder Livsstilsanalyser (Gallup Kompas og Conzoom-modellen) samt Personaer
• Målgruppevalg, herunder SMOK analyse
• Positionering

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Diskutere
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
Titel 14 Brancheforhold kap. 5

Kernestof: Marketing, Systime 2017, Birthe Ravn Østergaard m.fl., kap 5


Brancheforhold.
• Branchekarakteristik
• Brancheanalyse, herunder Porters five forces

Eleverne skal kunne identificere, formulere og løse udfordringer vedrørende konkurrence- og brancheforhold.
• Tankegangskompetencer
• Modellerringskompetencer
• Problembehandlingskompetencer
• Ræsonnementskompetencer
• Databehandlingskompetencer
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Overskue og strukturere
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Forelæsninger
  • Individuelt arbejde
  • Pararbejde
Titel 15 Kap. 7 købsadfærd på producentmarkedet

Kernestof: Marketing, Systime, 2017, Birthe Ravn Østergaard m.fl., kap 7

Købsadfærd på producentmarkedet.
• Virksomheders købsadfærd
• Virksomheders købsbeslutningsproces
• Valgkriterier på de tre markeder
• Faktorer der påvirker købsadfærden, herunder code of conduct

Undervisningen har haft fokus på at introducere btb markedet for eleverne, således at de fik kendskab til forskellighederne i de mangeartede virksomheder/virksomhedstyper samt delmarkederne og den heraf differentierede købsadfærd.
• Tankegangskompetencer
• Modellerringskompetencer
• Problembehandlingskompetencer
• Ræsonnementskompetencer
• Databehandlingskompetencer
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Skrive
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Selvtillid
  • Sociale
  • Åbenhed og omgængelighed
  • IT
  • Tekstbehandling
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 16 Skriv og tænk økonomisk

Supplerende stof: Forløbet er lavet med udgangspunkt i teorien fra Skriv økonomisk, Systime 2020, Peder Winther Emdal hay m.fl., kap. 1.1.

Underviser Sarah Dahl-Erichsen

Case: Bryggeribranchen

Der har været fokus på begreber og den korrekte brug af begreberne. Der er løst forskellige opgaver med fokus på brugen af de afsætningsøkonomiske begreber.
Forløbet har været bygget op omkring: Hvordan karakteriseres en virksomhed eller et marked ved brug af afsætningsøkonomiske begreber? Hvordan identificerer man en udfordring (positiv eller negativ)? Hvordan analyserer man? Hvordan diskuterer man? Hvad er de særlige kendetegn ved afsætningsøkonomiske tekster?
• Tankegangskompetencer
• Modellerringskompetencer
• Problembehandlingskompetencer
• Ræsonnementskompetencer
• Databehandlingskompetencer
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Projektarbejde
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Ansvarlighed
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Tekstbehandling
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 17 Strategiforløb

Strategiforløb på tværs mellem Afsætning og Virksomhedsøkonomi, her r anvendt Arla som case virksomhed.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Almene (tværfaglige)
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Initiativ
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Tekstbehandling
  • Præsentationsgrafik
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 18 Afsluttende repetition

Sidste moduler, afsluttende repetition af årets pensum.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvtillid
  • IT
  • Tekstbehandling
Væsentligste arbejdsformer
  • Lærerstyret undervisning
Titel 19 Fagdag AFS og MAT

Fagdag på tværs af Afsætning og Matematik.
Eleverne har udsendt spørgeskema på forhånd, indsamlet informationer om danskernes kendskab til,og brug af, forlystelsesparker, i forlængelse af viden om emnet fra tidligere udarbejdet Erhvervscase om Fårup Sommerland. Excelark med svar er anvendt som basis for at svare på nedenstående spørgsmål.

Opgave i Afsætning:
1: Forklar om der er sammenhænge mellem nogle af svarene på spørsgmålene- og hvad årsagen til sammenhængene kan være (eks. Flere ”ældre” besøger Tivoli mens flere ”unge” besøger Fårup = kan skyldes at flere ældre oftere besøger København og at Fårup er målrette børnefamilier) Find flere årsagssammenhænge.

2: Forklar hvad Fårup Sommerland kan anvende svarene til? Her må I gerne blive konkrete. Eksempelvis er der noget de skal ændre på i deres marketing-miks, strategi, målgruppe eller lignende og hvorfor.

3: Ændrer svarene på noget af det I har foreslået som handlingsforslag i jeres Erhvervscase?
Indhold


Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
fagdag 11-04-2025
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Ansvarlighed
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Regneark
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
Titel 20 sammenhængende forløb

Sammenhængende forløb afsætning hh3 2022/2023

Virksomhed: Fynbo foods A/S
Tid: 20 lektioner
Øvrigt indhold i perioden:
Foredrag,  møder med lærer om disposition, midtvejsmøde,  sparring med andre grupper
Grupper: 2-3 personer
Produkt: Power point + fremlæggelse
Mundtligt: 20 min´s fremlæggelse pr. gruppe +
Skriftligt:
• Aflevering af pp i Lectio, som kan anvendes til eksamen, hvor I har max et slide pr. analyse (eks. værdikæde på et slide og omverdensanalyse på et andet).
• Der skal desuden være et slide med problemformulering, metode, marketingplan og konklusion + litteraturliste.
• Den pp i fremlægger må gerne indeholde mere/andet.
• Litteraturliste er obligatorisk
• Det er et krav at, der indgår noget statistisk materiale der bearbejdes matematisk (eksempelvis regressionsanalyse, prisoptimering, elasticitetsberegninger)
• den skal bla. Indeholde ”Top 10 global consumer trends 2022/2021”, Euromonitor
Krav til dataindsamling: både kvantitative og kvalitative, samt primære og sekundære data. (min. 1 interview)

Evaluering: I får en karakter for forløbet som indgår I jeres mundtlige årskarakter. Karakteren kan godt differentieres i gruppen


Opgave: Med udgangspunkt i virksomheden udarbejdes en problemformulering.

Der skal indgå analyser fra alle delelementer af strategiprocessen og marketingplanen (se ill. 25.8, Systime)
Problemformuleringen skal indeholde alle 3 taksonomiske niveauer (redegørende/karakteriserende, analyserende og vurderende/diskuterende)
Problemformuleringen skal godkendes af din lærer

Faglige mål: alle faglige mål skal så vidt muligt dækkes
Se link
file:///C:/Users/cmje/AppData/Local/Packages/Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe/TempState/Downloads/skal-under-baade-A-og-B-Afsaetning-A-B-hhx-vejledning-marts-2019%20(1).pdf

Proces/milepæle:
Indenfor første 3 lektioner præsentere problemformulering
Indenfor 13 lektioner status på alle analyser(præsenteres for lærere)
Indenfor 18 lektioner marketingplan(præsenteres)

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 16,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • IT
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer