Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Frederikshavn Handelsskole
|
Fag og niveau
|
International økonomi B
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
2023 IøB/c (1cIøB23, 2cIøB23)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Forløb 1 Grundlæggende International økonomi
International økonomi B
ISBN: 9788743325550
© Henrik Kureer og Systime A/S. Første udgivelsesår 2023.
Kapitel 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Læse:1 Den globale økonomi - 1.2 Verdensøkonomien de seneste årtier
-
Mødes 14.45
-
Læse 3 Produktion og indkomst til og med 3.3 Årets priser og faste priser
-
Øvelsesopgave 3.7
-
Læse 3.4 Forsyningsbalance og 3.5 Multiplikatorvirkningen
-
Øvelsesopgave 3.8 og 3.9
-
Side 1-5 prøv at udfylde
-
Opgave 4.2 og 4.6
-
5 Repetitionsopgaver
-
Øvelsesopgave 5.6, 5.7 og 5.12 Mødes klokken 13.13
-
Øvelsesopgave 5.6, 5.7 og 5.12
-
Repetitionsopgaver a- o
-
7 Øvelsesopgave 7,5, 7,7 og 7,9
-
Læse 8.1 og 8.2
-
Testopgave 8.1 og 8.3
-
8.5, 8.9 og 8.10 mødes 9.25
-
Læse kapitel 9 Betalingsbalance og kapitalbalance
-
Lave 9.1 og 9.4 plus opgaverne fra sidste gang
-
1.7 Finanspolitik og højkonjunktur
-
Repetitionsopgaver 1-8
-
Mødes 11.05
-
Vi skal ud på Bangsbo Museum med alm. bybus. Vi laver optælling og fraværsregistrering i vindfanget foran administrationen, og I må gerne vente med at møde ind til kl. 8.50.
-
Make presentations of the displays you have chosen and which principle it is made by
-
Læse 10.4 Valutasamarbejdet i EU -10.6 ERM2-samarbejdet
-
Testopgave 10.1, 10.2, 10.6 og 10.7
-
Repetitionsopgaver a- g
-
Læse 11.3 Obligationer
-
Find et hus i gerne vil købe
-
Opgave 11.1, 11.3 og 11.4
-
12 Repetitionsopgaver
-
14 Repetitionsopgaver a- h
-
14 Repetitionsopgaver h- o Mødes 9.25
-
Øvelsesopgave 14.10, se Ted talk.
-
Øvelsesopgave 14.10, se Ted talk. Mødes 13.15
-
Læse 19.1 Priskonkurrenceevnen og 19.2 Den strukturelle konkurrenceevne
-
Øvelsesopgave 19.9 - 19.10
-
19.3 Porters diamant
-
Undersøgelsesopgave 19.11 Danmarks diamant
-
SPØRGESKEMA - KOPIER LINKET IND I DIN BROWER:
-
16 Repetitionsopgaver
-
Kapitel 20 Repetitionsopgaver
-
Opgaver 22.2 og 22.3
-
22.3 Krugman og New Trade Theory | International økonomi B
-
A-I mødes kl 11
-
25.3- 25.4 mødes 13.20
-
Opgave 25.3- 25.4
-
26 Repetitionsopgaver | International økonomi B
-
Gennemgang kl. 14.00
-
1.3 Den danske velfærdsmodel | Problembaserede opgaver til International økonomi
-
Afsnit
-
Den centraleuropæiske velfærdsmodel | International økonomi A
-
Gennemgang 13.15
-
LME vs CME: Coordinated Market Economy vs Liberal Market Economy - Financial Falconet
-
Øvelsesopgave 8.8 og 8.9 færdig 13.15
-
Microsoft Forms
-
Vores Teams kanal, hvor vi mødes og starter ud
-
Why are Nordic companies so successful? Mødes igen 13.10
-
Side 205-211mødes kl 11.11
-
tyskland.pdf
-
Siden sidst?
-
Side 212-216
-
Vi arbejder stadig i "Tysklands økonomiske System"
-
Eksamensprojekt 2025.docx
-
Vi mødes 13.40 på teams
-
16. Synopsis | Eksamensprojekt i IØ - en projektmanual
-
Hej alle i 2C. Jeg har lovet at være vikar for Anders i de næste uger. Glæder mig til at se jer igen.Vi skal arbejde videre med jeres eksamensprojekt. Jeg kommer rundt i grupperne for at høre om jeres proces.3 elever der har A niveau skal arbejde med
-
Vi arbejder videre med eksamensprojektetFind så mange kilder som muligtDet har betydning for jeres endelige problemformulering
-
QR-koder til spørgeundersøgelse.pdf
-
Så er det sidste dag inden aflevering af eksamensprojektet. Husk aflevering af synopsis onsdag
-
Så er der tid til at aflevere jeres synopsis
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
151 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Betalingsbalance, Valuta, Rente
International økonomi B
ISBN: 9788743325529. Copyright forfatterne og Systime 2023
© Henrik Kureer og Systime A/S. 2023.
https://ioa.systime.dk/?id=1
Betalingsbalance, Valuta, Rente
Kap 10, 11, 12, 13, 14, 18
14.8-27.11.23
40 lektioner
Eleverne skal kunne
Anvende grundlæggende viden om økonomisk teori og metode til ana-lyse af samfundsøkonomiske sammenhænge og af samspillet mellem de økonomiske delsektorer
Analysere økonomiske balanceproblemer samt analysere, diskutere og vurdere de samfundsøkonomiske virkninger af økonomisk-politiske indgreb og begivenheder omkring den finansielle sektor
Redegøre for og vurdere nationale og globale samfundsøkonomiske problemstillinger
Foretage databehandling, herunder søge og vurdere samfundsøkono-misk information
• Tankegangskompetencer
• Modellerringskompetencer
• Problembehandlingskompetencer
• Ræsonnementskompetencer
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
40,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- IT
- Tekstbehandling
- Regneark
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
3
|
Forløb#3
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Forløb 9 Danmarks diamant
Forløb omkring Danmarks konkurrenceevne
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/917/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61693785640",
"T": "/lectio/917/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61693785640",
"H": "/lectio/917/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61693785640"
}