Holdet 2024 HH2IdrC - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution Frederikshavn Handelsskole
Fag og niveau Idræt C
Lærer(e)
Hold 2024 HH2IdrC (HH2IdrC24)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Oversigt over eksamen og tilladte hjælpemidler
Titel 2 Opvarmning til musik
Titel 3 Floorball
Titel 4 Standard og latindans
Titel 5 Futsal
Titel 6 Badminton
Titel 7 Dance fitness og dets effekt på kondition
Titel 8 Crossfit

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Oversigt over eksamen og tilladte hjælpemidler

Om eksamen
Selve eksamen foregår i de afleverede grupper, altså kommer i op i grupper af 3-4 elever. Til eksamen bliver du både eksamineret i dine praktiske færdigheder og din teoretiske viden. De praktiske færdigheder fylder dog mest i bedømmelsen på c-niveau (Det er derfor vigtigt at I udarbejder en drejebog, hvor i er sikre på at vise, at i kan udføre alle forløbets færdigheder). Efter eksamen får du én samlet individuel karakter, selvom du går til eksamen i en gruppe. Denne karakter dækker over de tre forløb der er trukket.
Til eksamen kommer du op i tre af de forløb, som I har haft i undervisningen: ét forløb fra hvert af de tre færdighedsområder (boldspil, musik og bevægelse, klassiske og nye idrætter). Minimum 24 timer inden din gruppe skal til eksamen, trækker I lod om, hvilke tre forløb I skal fremvise. I har således 24 timer til at forberede jer. Forberedelsen består i, at I skal planlægge jeres fremvisning af de tre forløb i form af en drejebog, samt øve de færdigheder, I vil vise. Drejebogen kan beskrives som en manual til underviser og censor om, hvad de skal se jer fremvise, og hvornår de skal se det. Der må maks være én A4-side til hvert af de tre forløb, som skal printes i to eksemplarer og afleveres til eksaminator og censor på dagen (print også gerne til jer selv). Der er intet krav til drejebogen, udover at den ikke må fylde mere end én side pr. forløb og I bliver ikke bedømt på drejebogen!

Drejebogen beskriver, hvilke øvelser I vil lave, hvilke fokuspunkter censor og jeres underviser skal have i bedømmelsen af jer, samt hvor meget tid I bruger på den enkelte øvelse. Det er vigtigt, at I i videst muligt omfang lever op til de mål, der er for forløbet. I skal derfor være bevidste om, at I ikke alene kan nøjes med at vise det, som I er gode til, men at I overordnet set bliver eksamineret i jeres udbytte af forløbet. Det vil sige, at I skal vise så meget som muligt af det, som har været mål for forløbet, på så højt et niveau som muligt. I behøver ikke at have alle de faglige mål med, men vælg dem ud, hvor I vurderer, at I bedst muligt kan vise de centrale mål i forløbet. I skal også være opmærksomme på, at censor og eksaminator kan spørge ind til andre dele af forløbet end dem, I vælger at fremvise. Da tiden er begrænset, er det også vigtigt, at I overvejer, hvor meget I kan nå at fremvise.

Hvor lang tid I er til eksamen, afgøres af antallet af elever i jeres gruppe. Hvis I er tre elever, varer jeres eksamen 72 minutter (3 x 24 minutter), hvoraf tre fjerdedele af tiden er afsat til jeres praksis, dvs. 54 minutter (18 minutter pr. drejebog). De resterende 18 minutter bruges til den teoretiske del. I den tid, der er afsat til praksis, indgår skift og votering, og I skal derfor regne med ca. 16 minutter til hver drejebog. I firemandsgrupper har I 60 minutter til den praktiske del og 20 minutter til den teoretiske (80 min i alt.). Dette giver reelt 18 minutter pr. drejebog, når skift og votering er trukket fra.
Når I er færdige med at fremvise den praktiske del af et forløb, vil underviser og censor stille jer nogle individuelle teoretiske spørgsmål. Den teoretiske del vil tage udgangspunkt i forløbets teori, samt spørgsmål til fx hvordan man lærer de færdigheder, som du har fremvist, eller hvordan den idræt, du har fremvist, bliver organiseret og dyrket i Danmark.

I skal op i 3 forskellige idrætsgrene. Disse tre bliver udvalgt ud fra de 6 forskellige forløb, som er blevet valgt til eksamen. Disse seks forløb er sammensat til forløbspakker som følgende: https://idraetsportalen.systime.dk/?id=200#c5943
Som det ses på figuren, er der forskellige pakker. Alle grupper skal som minimum have 4 pakker at trække imellem og derfor vil nogle af pakkerne genbruges en enkelt gang. Din gruppe vil trække en af pakkerne og gå til eksamen heri.

Rent praktisk

Til eksamen vil I begynde med at aflevere jeres drejebog til eksaminator og censor, Hvorefter i går i gang med jeres første forløb. Har i brug for ”statister” hvis i f.eks. skal spille kamp, kan I spørge jeres medstuderende på idrætsholdet om de vil deltage. Som statist bliver man ikke bedømt! Hjælp hinanden! Det giver en langt bedre eksamen, når I kan spille ordentlig kamp!!

Under den praktiske del skal I ikke forklare noget, så i skal have fuld fokus på teknik og de øvelser i har med og så snakker vi om jeres praksis bagefter.
Efter den praktiske del, vil vi samles og eksaminator og censor vil stille parspørgsmål til jeres praktiske del og spørge ind til den tilhørende teori. Efter teoridelen, begynder i på det næste forløb i jeres eksamenspakke hvor det hele gentages.
Efter I har fremvist alle tre forløb, vil eksaminator og censor votere, hvorefter i får jeres individuelle karakter.

Hjælpemidler til eksamen

I de 24 timers forberedelse må I anvende alle tilgængelige hjælpemidler. Det indebærer grundbogen ”idrætsportalen”, Artikler brugt i undervisningen og internettet. I vil have hallen og udstyr til rådighed i ca. 6 - 8 timer af jeres forberedelse og dertil må I selvfølgelig gerne øve mere hjemme eller hvis i selv kan finde ledige lokaler og udstyr til det.

Til selve eksamen skal I kun medbringe jeres drejebog.

Det er jeres eget ansvar at kunne styr musikken til jeres fremvisning af musik og bevægelse, så hver gruppe skal medbringe deres egen højtaler og sørge for at den virker!
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Opvarmning til musik

Eleverne bliver præsenteret for den formelle og funktionelle opvarmning og hvilke positive effekter opvarmning kan have, samt hvorfor det rent fysiologisk, er en god idé at bruge opvarmning, som et redskab inden kamp og træning.
Eleverne præsenteres for forskellige øvelser inden for sving, smidighed, styrke, led bevægelse, gang/løb og diverse opvarmningslege. for til sidst i forløbet at udvikle deres eget formelle opvarmnings program.

Eleverne har igennem forløbet opvarmning til musik, arbejdet med følgende faglige mål:
- kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af enkle, konkrete, idrætslige problemstillinger
- udarbejde, gennemføre og evaluere opvarmningsprogrammer, og i relation hertil kunne redegøre for relevant fysiologisk teori

Efter end forløb skal eleverne kunne udføre følgende praktiske færdigheder og re-degøre for den tilhørende teori:
- Udarbejde et fyldestgørende opvarmningsprogram, som indeholder opvarmning af hele kroppen.
- Udvælge forskelligt musik, som passer til opvarmningsprogrammets forskellige faser.
- Korrekt udførelse af opvarmningsprogrammets øvelser i takt til musikken.
- Argumentere for hvordan den tilhørende teori kommer til udtryk i et opvarmningsprogram og hvorfor det er vigtigt for sportsudøvere at udføre en grundig opvarmning.

Gennem undervisning har eleverne fået viden om:
- basale natur- og sundhedsvidenskabelige begreber om fysisk aktivitet og idrætsvaner - Kredsløbet og effekten af opvarmning
- Relevante digitale redskaber - brugen af digitale redskaber til at tælle bpm
- Aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet - Udarbejde opvarmningsprogrammer, som hindrer skader osv.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Ansvarlighed
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 3 Floorball

I forløbet floorball er der fokus på den grundlæggende teknik inden for floorball, hvor den primære fokus ligger på driblinger, afleveringer, trækskud, slagskud og taktiske beslutninger.

Der er i forløbet koblet en naturvidenskabelig tilgang, hvor floorball bliver suppleret med teori om kroppens energisystemer, med særlig fokus på det aerobe og anaerobe system. Dertil bliver der også koblet en mindre samfundsvidenskabelig del, hvor floorball undersøges i en social sammenhæng.

Eleverne har igennem forløbet floorball, arbejdet med følgende faglige mål:
- kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af enkle, konkrete, idrætslige problemstillinger
- indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer
- kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af enkle, konkrete, idrætslige problemstillinger
- beherske centrale færdigheder i Floorball

Efter endt forløb skal eleverne kunne udføre følgende praktiske færdigheder og redegøre for den tilhørende teori:
- Korrekt udførelse af driblinger, afleveringer, slagskud og trækskud.
- Argumentere for egen og holdkammeraternes positioner, samt hvilke taktiske beslutninger holdet har taget.
- Redegøre for kroppens aerobe og anaerobe energisystem og hvordan disse anvendes i floorball.
- Udarbejde en arbejdskravsanalyse og redegøre for hvordan og hvornår det anvendes.
- Perspektivere til brugen af floorball til at fremme danskernes sundhed

Gennem undervisning har eleverne fået viden om:
basale natur- og sundhedsvidenskabelige begreber om fysisk aktivitet og idrætsvaner - Det aerobe og anaerobe system og Arbejdskravanalyse

Indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer - Taktiske beslutninger i floorball

Behandle problemstillinger i samspil med andre fag og demonstrere viden og kundskaber i relation til fagets identitet og metoder - kunne forstå den fysiske aktivitets og livsstilens betydning for sundheden - Perspektivere til hvordan floorball kan bruges til sundhedsfremme i samfundet.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 17 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Søge information
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Selvtillid
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 4 Standard og latindans

Formålet med danseforløbet er at give eleverne indblik i fire forskellige standard/latin-danse. Undervisningen tilrettelægges i indlæringsprocessen som en blanding mellem solo og pardans. I lektionerne øves trinnene solo, inden det bliver sat sammen i pardans.
I dette forløb er der fokus på holdning, musikforståelse, udstråling og teknik i de forskellige danse.
Eleverne får præsenteret tre danse, hvor dansene Engelsk vals, cha-cha-cha og salsa er i centrum.
Teoretisk arbejdes der med dansenes oprindelse og deres kulturelle betydning, hvilket viderebygges til sundhedsfremmende brug af dans i den danske befolkning.

Eleverne har igennem forløbet standard og latindans, arbejdet med følgende faglige mål:
- kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af enkle, konkrete, idrætslige problemstillinger
- beherske centrale færdigheder i Engels vals, cha-cha-cha og salsa
- indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer
- behandle problemstillinger i samspil med andre fag
- opnå kropsbevidsthed

Efter endt forløb skal eleverne kunne udføre følgende praktiske færdigheder og redegøre for den tilhørende teori:
- Korrekt Udførelse af Grundtrin i de tre stilarter
- Korrekt dansefatning og holdning under dansen
- I engelsk vals præstere en Korrekt udførelse af Højredrejning, venstredrejning på stedet og rundt i salen.
- I cha-cha-cha præstere korrekt udførelse af damedrejning under armen og newyorker
-       I Salsa præster korrekt udførelse af salsa drejning, dans om kroppen og dobbeltkrydsdrejning
- Kunne beskrive dansetakterne i stilarterne og kunne genkende musik som passer hertil.
- Kunne argumenterer for dansenes historie
- Kunne reflektere over, hvordan dansen kan bruges som et redskab til at fremme danskernes sundhed.

Gennem undervisning har eleverne fået viden om følgende læringsmål:

aktiviteter, der fremmer kropsbeherskelse og fokuserer på samarbejde - Dans i par og viden om føre og følgers rolle i dansen

Indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer - Viden om fører og følger

Kunne forstå den fysiske aktivitets og livsstilens betydning for sundheden - Reflekterer over dansens udvikling og hvordan den bruges i dag.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvtillid
  • Initiativ
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 5 Futsal

Målet med forløbet: Der vil i dette forløb blive fokuseret på at indlære eller videreudvikle tekniske og taktiske færdigheder inden for futsal. De tekniske elementer falder i hovedområderne:

Driblinger
Tæmninger
Afleveringer
Afslutninger

Inden for hvert område vil eleverne blive undervist i en række specifikke tekniske færdigheder. Taktisk sigter forløbet mod at udvikle den offensive og defensive spilforståelse, både individuelt og teamtaktisk.

Det overordnede mål er at udvikle elevernes tekniske og taktiske færdigheder inden for futsal mest muligt. Forløbet tager udgangspunkt i arbejdet med de basale tekniske færdigheder, hvorefter der løbende vil blive mere fokus på de taktiske elementer.

Eleverne vil gennem forløbet berører læringsmålene:

- Gennem alsidig undervisning opnå god fysisk kapacitet og i forbindelse hermed kunne redegøre for centrale begreber inden for træning og idrættens discipliner”

- Indgå i og opnå forståelse for egne og andres roller i forskellige, idrætsspecifikke samarbejdsrelationer

- Kunne forstå den fysiske aktivitets og livsstilens betydning for sundheden

- Kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af idrætslige problemstillinger

- behandle problemstillinger i samspil med andre fag

Efter endt forløb vil eleverne kunne:

- Udføre kontrollerede driblinger
- Tæmme bolden med fod og lår, samt forklare hvorfor det er vigtigt at kunne tæmme bolden
- Lave præcise afleveringer og forklare teknikken i indersideafleveringen.
- Kunne udføre et halvt liggende vristspark og forklare teknikken bag.
- Kunne forstå og forklare forskellen mellem futsal og almindelig fodbold
- Kunne lave en defensiv og offensiv opstilling og forklare fordele og ulemper, ved forskellige spillestile.
- Kunne argumenterer for Hvilke fysiske krav fodbold stiller til spilleren.
- Kunne argumenterer for hvordan futsal vil kunne bruges til at forbedre sundheden eller forbygge helbredsproblemer.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 15 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Søge information
  • Diskutere
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvtillid
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 6 Badminton

Formålet med badmintonforløbet er at introducere eleverne for spillet og udvikle deres tekniske færdigheder samt taktiske forståelse for spillet.
Gennem øvelser og spillerelaterede småspil med forskelligt teknisk og taktisk fokus får eleverne mulighed for at udvikle deres selv refleksion og selvindsigt.

I starten af forløbet fokuseres der meget på boldtilvænning, greb og underarmsrotation, som danner fundamentet for den tekniske indlæring. Herefter følger de basale slag ved nettet, netdrop og serv.
Dernæst trænes de mere komplekse slag fra baglinjen, clear, smash og drop.
Igennem hele forløbet fokuseres der på at optimere den fysiske aktivitet gennem brug af spillerelaterede øvelser, med et teoretisk fokus på den fysiske belastning af badmintonspillerens krop.

Efter endt forløb skal eleverne kunne udføre følgende praktiske færdigheder og redegøre for den tilhørende teori:

- Korrekt Greb på ketcher og udførelse af underarmsrotation.

- Udførelse af serv, netdrop, clear, smash og drop

- Kunne argumentere for teknikken bag ovennævnte slag, samt beskrive i
   hvilke situationer de forskellige slag bruges.

- Kunne argumenterer og demonstrerer det taktiske aspekt i badminton

- Argumentere for badmintonspillerens fysiske belastning

Gennem undervisning har eleverne fået viden om:

- aktiviteter, der fokuserer på samarbejde - Viden om taktikken i double

- aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet - Viden og erfaring med
  den fysiske belastning hos badmintonspilleren

- aktiviteter, der fremmer boldbeherskelse - Erfaring med en fjerbold og
  diverse slagvariationer i badminton

- Kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af
  enkle, konkrete, idrætslige problemstillinger - Viden om taktiske tilgange
   til offensiv og defensiv spil
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 11,00 moduler
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 7 Dance fitness og dets effekt på kondition

Formålet med forløbet er at give eleverne indblik i dance fitness gennem genrene latin dance og disco dance.

Der tages udgangspunkt i flere af de samme grundtrin (basistrin inden for aerobic), men de tilpasses den enkelte dansestil. Dette gøres udelukkende for, at eleverne ikke skal præsenteres for alt for meget koreografi. Samtidig kan der drages fordele af genkendelsesmønstret, når trinnene præsenteres, og derfor kan fokus være på stilen og udførelsen.

Gennem forløbet er der fokus på kondition og intensitet, hvor perfekt teknik og udførelse af de enkelte trin vil få mindre opmærksomhed.

Forløbet komplimenteres af konditionstest og konditionstræning gennem brug af dance fitness, hvor eleverne for og efter laver en konditionstest og evaluere på, hvordan og hvorvidt træningen har forbedret deres test.

Efter forløbet skal eleverne kunne:
- Udføre to forskellige serier i takt til musik.
- Tælle takter og BPM i musikken.
- Kunne forklare hvad formålet med en fysisk test er
- Kunne diskutere hvilken fysisk test, der vil kunne anvendes i forbindelse med dance fitness, samt argumenterer for hvad testen kan bruges til.
- Kunne forklare hvilke fysiologiske effekter dance fitness kan have.

Gennem forløbet har eleverne arbejdet med følgende faglige mål:

- Opnå god fysisk kapacitet og hermed kunne redegøre
for centrale begreber inden for træning og idrættens discipliner

- Opnå kropsbevidsthed

- Kunne forstå den fysiske aktivitets og livsstilens betydning for sundheden

- Anvendelse af relevante digitale redskaber

- Grundlæggende principper for træning

- Relevante videnskabelige metoder

Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 17 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Åbenhed og omgængelighed
  • IT
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Projektarbejde
Titel 8 Crossfit

Eleverne bliver introduceret til funktionel træning. De får kendskab til de fire grundlæggende bevægelsesmønstre: Det knædominante bevægemønster, det hoftedominante bevægemønster, træk og pres.

Formålet med undervisningen er at eleverne skal kunne genkende bevægelsesmønstrene i de funktionelle øvelser og udføre bevægelsesmønstrene teknisk korrekt. Eleverne skal have kendskab til enkelte intervalprincipper som ender ud i elevernes evne til selv at sammensætte og udføre og evaluere en alsidig WOD.

Ydermere vil eleverne igennem forløbet stifte bekendtskab med muskelgrupper og muskeltyper, samt opnå viden om intensitet.

Eleverne har igennem forløbet Crossfit, arbejdet med følgende faglige mål:

- Kunne anvende faglig viden, kundskaber og færdigheder til løsning af
enkle, konkrete, idrætslige problemstillinger

- Beherske centrale færdigheder i CrossFit.

- Udarbejde, gennemføre og evaluere træningsprogrammer og i
relation hertil redegøre for relevant fysiologisk teori

- Opnå kropsbevidsthed

- Anvendelse af Relevante videnskabelige metoder

Efter endt forløb skal eleverne kunne udføre følgende praktiske færdigheder og redegøre for den tilhørende teori:

- Kunne udføre minimum to øvelser med korrekt teknik, inden for hvert af de fire bevægelsesmønstre (Det knædominante bevægemønster, det hoftedominante bevægemønster, træk og pres.)

- Kunne evaluere og udarbejde et crossfit træningsprogram

- Have forståelse for de mange aspekter af crossfit og kunne argumentere for hvad crossfit består af og hvordan det blev skabt.

- Kunne anvende, de i undervisningen viste metoder (puls/borg), til at estimere intensiteten af egne træningsprogrammer.

- Kunne redegøre for de primære muskler, som arbejder i de fire bevægelsesmønstre.

- Kunne forklarer begreberne: WOD, For time, For reps og AMRAP.

Gennem undervisning har eleverne fået viden om:
- aktiviteter, der fremmer den fysiske kapacitet - Udførelse og arbejdet med at lave egne træningsprogrammer.
- grundlæggende principper for træning - Viden om intensitet og progression i træning.
- Relevante videnskabelige metoder - Brugen af borg-skalaen og Beregning af makspuls med henblik på udregning af intensitet.
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Dancefitness video 06-04-2025
Træningsprojektet - Crossfit 14-05-2025
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 29 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • Åbenhed og omgængelighed
  • IT
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Projektarbejde