Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Frederikshavn Handelsskole
|
|
Fag og niveau
|
Informatik C
|
|
Lærer(e)
|
|
|
Hold
|
2025/2vIf (2vIf25)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Den digitale udvikling
Den digitale udvikling
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
18 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
Programmering, design og netværksarkitektur
Formålet med forløbet er, at eleverne får kendskab til og arbejder med iterative designprocesser,
prototyping og design af brugergrænseflader.
Desuden præsenteres netværksarkitektur og 3-lags-arkitekturen. Igennem forløbet introduceres eleverne for Programmering og kontrolstrukturer.
Grundbog:
- Kap. 4: Designudvikling
- kap. 5: Programmering
- Kap. 6: Netværksarkitektur
Eleverne arbejder i dette forløb frem mod at udvikle deres egen APP. Til dette bliver de introduceret for designudvikling, hvor de opnår viden og erfaring med designprocesser, idegenerering og interaktionsdesign. Eleverne bliver herefter introduceret til netværksarkitektur, som primært omhandler 3-lags arkitekturen og hvordan virksomheder anvender it systemer såsom ERP-systemer. Til sidst bliver eleverne introduceret til programmering, hvor de ved hjælp af guidet programmering udarbejder en APP, som øver dem i at arbejde med funktioner, forgreninger, variabler og sekvenser. Dertil får de erfaring med udarbejdelse af loginside, beregninger, interface og kodestruktur, som de kan støtte sig op ad. Igennem forløbet, arbejder eleverne med en case, hvor de selv skal udarbejde en APP, hvor de bruger alt deres viden om designudvikling, netværksarkitektur og programmering
Forløbet dækker kompetenceområderne Erhvervsrettet digital udvikling og Teknologisk handleevne og computational tankegang
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
30 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/917/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73299787841",
"T": "/lectio/917/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73299787841",
"H": "/lectio/917/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d73299787841"
}