Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Slagelse Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Naturgeografi C
|
Lærer(e)
|
Laurits Zambach
|
Hold
|
2024 NgC/2j (2j NgC)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Er vores vandressourcer truet?
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Forsøg med permeabilitet
|
07-09-2024
|
Filmproduktion - vandproblematikker
|
28-09-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Hvorfor forandre klimaet sig?
|
Indhold
|
Kernestof:
-
NASA - 2023 Ozone Hole Update
-
Naturgeografi C, s. 81-89.pdf
-
Læs s. 239-243 i Naturgeografi C. Besvar spørgsmålene:
-
The Climate Planet film EN
-
Grov model over strålingsbalancen
-
3. modul klima - Global opvarmning og strålingsbalancen.pptx
-
Læs s. 87-89 i det vedhæftede dokument, med det fokus at kunne forstå og forklare figur 4,9B. Del gerne figuren op i en venstre og højre halvdel.
-
Hydroterm øvelse.docx
-
Ark til fremstilling af hydrotermfigurer.xlsx
-
The Climate Planet film EN: chapter 12 - The tropics
-
6. modul klima - Klimazoner + verdenhshavene.pptx
-
Global opvarmning | WWF undervisning
-
Journal - forsuring af verdenshavene.docx
-
Læs s. 5 i det vedhæftede dokument OG skim artiklen fra dr.dk. Fokuser på:
-
Dr.dk (2019) - Opvarmningen af verdenshavene bliver mere og mere ekstrem. Fokuser på:
-
Journal - opvarmning af danskvand 2024-25.docx
-
Journal - smeltning af havis.docx
-
Isen smelter - Eksperimentarium.pdf
-
Systime Klima - feedback, klimamodeller og klimaaftaler.pdf
-
Globalt kort - overflade vinde
-
Læs s. 246-47 (fra 'Luftens tryk og vinde') i Naturgeografi - vores verden. Fokuser på:
-
1. valg - Frederik, Emil, Emil og Noah2. valg - Emilie, Ebba, Josie og Alberte3. valg - Luna, Line, Caroline og Marie4. valg - Majse, Regitze, Fie og Nicoline5. valg - Sille, Sophie og Astrid6. valg - Camilla og Meryem7. valg Albert, Memet, Enes og
-
Læs s. 248-250 i Naturgeografi - vores verden. Fokuser på:
-
Arbejdsark til globale vindsystem.docx
-
The Coriolis Effect
-
Genlæs s. 247-249: Fokuser på:
-
Fremlæggelse af Monsunregn og El Niño.docx
-
El Niño og La Niña - Fra Naturgeografi C.pdf
|
Omfang
|
Estimeret:
17,00 moduler
Dækker over:
20 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/93/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64487866483",
"T": "/lectio/93/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64487866483",
"H": "/lectio/93/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64487866483"
}