Sorø Akademis Skole
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Sorø Akademis Skole
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022z DA - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Sorø Akademis Skole
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Mette Hårbøl
Hold
2022z DA (
1z DA
,
2z DA
,
3z DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Psykologisk læsning
Titel 2
Saga og vikingetid
Titel 3
Folkeviser og folkeeventyr
Titel 4
Dokumentar - optakt DHO
Titel 5
Rejsereportage og fortællende journalistik
Titel 6
Folkeviser
Titel 7
Eventyr - genre, folkeeventyr og kunsteventyr
Titel 8
Oplysningstiden
Titel 9
Kortfilm
Titel 10
Retorik
Titel 11
Reflekterende artikel
Titel 12
Natursyn i romantik og romantisme
Titel 13
Det moderne og Det folkelige Gennembrud
Titel 14
Diskursanalyse
Titel 15
Eksistentialisme
Titel 16
1980'erne
Titel 17
Autofiktion og nyeste tid
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Psykologisk læsning
Psykologisk læsning:
- kendskab til Freuds personlighedsmodel
- læsning af skønlitterære tekster med henblik på psykologisk analyse
Indhold
Kernestof:
Weitze, Charlotte - Biller.docx
Weitze, Charlotte - Biller.pdf
Vi læser teksten i timen, så vores gæster også ved, hvad der står i den. Print den på forhånd, hvis du foretrækker at lave noter på papir. Du må også gerne lave noter i teksten på computeren - så behøver du ikke at printe
Teori og Freud og psykologisk læsning. Vær klar med computer eller blyant til at tage noter om Freuds personlighedsmodel
Medbring dit print med "Biller"-novellen fra sidst. Vi skal samle op på det sidste
Panduro, Leif - Tur i natten.docx
Panduro, Leif - Tur i natten.pdf
Læs teksten hjemmefra. Marker gode tekststeder til karakteristik af de to personer
Aidt, Naja Marie - Som englene flyver.docx
Aidt, Naja Marie - Som englene flyver.pdf
Læs teksten. Vær opmærksom på fortællertype og synsvinkel. Marker gode tekststeder til karakteristik af de to hovedpersoner
Kasper har kage med :)
HUSK mig på ETU + Intro2-evaluering :)
(gen)læs "Biller". Vi skal arbejde med den i timen i forhold til at lave en analyse på skrift.
Jonas har kage med :)
Aidt, Naja Marie - En kærlighedshistorie.docx
Aidt, Naja Marie - En kærlighedshistorie.pdf
Læs teksten hjemmefra og marker tekststeder til karakteristik af Louisa
Kaya har kage med :)
Kampmann - Emilie Grüen.docx
Kampmann - Emilie Grüen.pdf
Laura J har kage med :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Saga og vikingetid
Fokus på
- genretræk
- mundtlig overlevering
- personfremstillinger
- sagatiden
Værk 1: "Ravnkels saga"
Indhold
Kernestof:
Stiletime Biller 2 - Læs din stil Biller 1 hjemmefra inkl kommentarer i margin + i slutningen & genlæs teksten.I timen skriver vi på stil 2, så husk computer og oplader
DRTV - Historien om Danmark: Vikingetiden
Medbring den meget tunge og tykke sølvfarvede bog "Litteraturens veje". Vi skal lære den at kende og læse lidt i den.
Vi ser DRs "Historien om Danmark - Vikingetiden" i timen - I skal IKKE se den hjemmefra (med mindre du vildt gerne vil se den to gange - det er ret god).
Saga - Tormod Kolbruneskjalds død.docx
I skal IKKE læse teksten hjemmefra! Vi læser den i timen, og jeg giver nogle anvisninger til, hvordan man skal læse gamle tekster hjemme fremover. Hvis du vil have den i print, skal du printe inden timen
Grammatiktime - bliv pivskarp til kommaer og red din eller hans eller hendes bedste mor eller bedstemor
Phoebe har kage med
Hans hendes sin.pdf
Kommaregler og kommaøvelser
MEDBRING bogen (Falkenstjerne Dansk Litteratur 1 - den er sølvfarvet eller hvid, A5-format)
Læs Ravnkels Saga hjemmefra. Lav en note (1 linje) til hvert afsnit, så du kan huske handlingsgangen i teksten.OBS 1) Hvis du ikke får udbytte af læsning, kan du deltage på oplæsningshold (jeg læser højt - du lytter og tager noter) og arbejder dereft
Falkenstjerne 1; sider: 49-71
Måske er det de sider - måske nogle andre i den hvide udgave. Tjek lige at titel på teksten passer med "Ravnkels saga" - ellers find de rigtige sidetal i indholdsfortegnelsen
Ida har kage med, fordi hun siger bandeord med f... - husk ekstra til brobyggerne
Arbejdsspørgsmål til Ravnkel Frøjsgodes saga.doc
Sander har kage med :) fordi han vippede på stolen - igen
Alle fra læseholdet i sidste uge laver 100 minutters arbejde på arbejdsspørgsmål til Ravnkels saga (se opgaveark på timen 22/2). Alle der arbejdede med teksten i timen, skimmer deres noter - ikke andet arbejde
Medbring bogen (Falkenstjerne 1)!!
Medbring bogen "Falkenstjerne 1"+ repeter dine noter om Ravnkel. Vi afslutter saga og suser videre til folkeviser
Folkevise - Torbens datter.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Folkeviser og folkeeventyr
Fokus
- mundtlig overlevering
- sprog og stil
- genretræk
- undergenrene ridderviser og trylleviser
- eventyrtræk
- overnaturlige elementer
Indhold
Kernestof:
Folkevise - Ebbe skammelsøn.docx
DR: Gåden om Odin
DRTV - Gåden om Odin: Manden på stenen
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Dokumentar - optakt DHO
Kendskab til
- dokumentargenren, herunder især observerende og autoritativ/dybdeborende dokumentar
- fokus på brug af filmiske virkemidler og autenticitetsmarkører
- fokus på personfremstillinger og etiske overvejelser
Værk 2: Eva Mulvad "Det gode liv" (dokumentarfilm)
Indhold
Kernestof:
DR: Gåden om Odin
DRTV - Gåden om Odin: Manden på stenen
Hård udenpå 1
DRTV - Hård udenpå
Analyse af dokumentar til stil 3 - efterfølgende skal man skrive 3 timer (ca 3 sider) hjemme
OBS - Vi mødes ved bogdepoter lige når spisepausen slutter. Der er en bog til jer
Arbejde med jeres DHO-dokumentar i grupper
Du skal se den dokumentar, du skal arbejde med i DHO, hjemmefra. Tag nogle noter, som du kan bidrage med til din gruppes arbejde
Fakta-fiktions-koder.docx
Fakta-fiktionskoder.pdf
Dokumentarfilm og Mockumentary (Håndbog i dansk).pdf
Station 2: Ulovlig vej til skønhed
Dokumentar: "Den usynlige stemme"
Oplæg om mundtlig DHO-årsprøve. Derefter slutter vi året af med rundbold, så ingen stiletter
Mette har kage med
Sidste dag med dokumentar. Vi ser Dalgaards tivoli
Velkommen retur til en ny sæson :)
DRTV - Det gode liv
Eva Mulvad: Det gode liv
Find et klip (link ovenfor) på 2-5 minutter og lav grundig analyse af det hjemmefra. Hvilke filmiske virkemidler og autenticitetsmarkører anvendes, og hvilken virkning har det på oplevelsen af scenen og på fremstillingen af personerne, deres relation
DOXBIO LIVE - The Good Life - Spørgsmål & Debat
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Rejsereportage og fortællende journalistik
Kendskab til rejsereportagen som genre.
Arbejde med rejsereportage skrevet og tv-program
Arbejde med stilistiske træk i fortællende journalistik
Bevidsthed om journalistens rolle, sprog og stil,
Udformning af egen rejsereportage efter studieturen
Indhold
Kernestof:
Navneliste + DSB-togturtilmelding - HJÆLP med at huske mig på det :)
Rejsereportage - vi starter med en tv-udsendelse om en ø
DRTV - Anne og Anders i Norden: Island
Vandretur på Island Politiken 15.07.2006.doc
Læs teksten hjemmefra. Overvej under læsning hvad der karakteriserer denne her rejsereportage
Håndbog til dansk - Retorik afsnit 4.9.pdf
Håndbog til dansk - Argumentation afsnit 4.10.pdf
Håndbog til dansk - Sproglige figurer afsnit 4.3.pdf
Island i børnehøjde.docx
Læs teksten hjemmefra. Fokus: indre komposition + sprog
Sabroe, Morten - Et svin i Berlin.pdf
Sabroe, Morten - Et svin i Berlin.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Folkeviser
Folkeviser - ridderviser og trylleviser
Kendskab til genretræk og nøgleord
Kendskab til rim og rytme
Kendskab til samfundsstruktur i samtiden samt teorier om folkevisers opståen
Kendskab til Villy Sørensens folkeviseteori om "forlovelsessituationen"
Indhold
Kernestof:
Vi læser teksten sammen i timen, men hvis du vil printe, er den her :)
Folkevise - Harpens kraft.pdf
Stiletime - rejsereportage. Læs forlægget på opgaven hjemmefra
Folkevise - German Gladensvend.pdf
Læs Villy Sørensen hjemmefra - German Gladensvend læser vi sammen i timen
Sørensen, Villy - Folkeviser og forlovelser, i Digtere og dæmoner.pdf
Forberedelse til stil 2. Vi læser teksten sammen og laver en analyse, som du så hjemme skal formulere skriftligt
Du har ikke læst Villy Sørensen-teksten til 2/10, så læs den inden timen her. Du skal bruge den til stilen
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Eventyr - genre, folkeeventyr og kunsteventyr
Kendskab til eventyrgenren og typiske træk
Kendskab til forskellen på folkeeventyr og kunsteventyr
Fokus på sproglige tendenser i mundtligt overlevering og skriftsprog
Fokus på forskellige analysemetoder (nykritisk, strukturalistisk, biografisk, psykologisk læsning)
Indhold
Kernestof:
Folkeeventyr - Den lille Rødhætte, Grimm.docx
Folkeeventyr - Kong lindorm.pdf
Læs teksten hjemmefra. Tænk over eventyrtræk (se i dine noter fra 23/10)
Andersen, HC - Den grimme ælling.pdf
Andersen, HC - Klods-Hans.pdf
Folkeeventyr - Klotte Hans.pdf
Andersen, HC - Svinedrengen.docx
Til timen:
Man må gerne læse de to andre eventyr også, men ellers må man nøjes med oplæg uden at kende teksten
Læs de to andre eventyr (se timen 6/11) + forbered oplæg til klassen af din gruppes eventyr
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Oplysningstiden
Oplysningstiden:
- Erasmus Montanus (Værk 3)
- Træk fra oplsyningstiden, humanisme, oplysningsfilosofi
- drama som genre
Indhold
Kernestof:
Forarbejde stil 3 - vi læser teksten og genrebeskrivelse sammen i timen. Ingen lektie
Læs opgaveteksterne til stil 3 hjemmefra + lav argumentationsanalyse af Jupiter-teksten som forberedelse
Medbring "Erasmus Montanus"-bogen (lyseblå). Hent den i bogkælderen, hvis du ikke var der den dag, vi hentede den fælles
Vælg 1 af disse muligheder:
Undervisningsministeriets trivselsværktøj
Log ind med Unilogin
Medbring "Erasmus Montanus"-bogen til timen.
Læs hjemmefra i Litteraturens veje "Holbergs komedier" + "Den grovkornede karnevalisme" + "Den sofistikerede humor" s. 118-122. "Holbergs komedier" nærlæses - de to andre afsnit skimmelæses. I skal IKKE medbringe Litteraturens veje til timen
Tjek examcoockie-link
Medbring Erasmus-bogen
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Kortfilm
Fokus
- genretræk
- filmiske virkemidler
- personfremstilling
Indhold
Kernestof:
Vi arbejder med del 2 af den debatterende artikel om Grænser for børnelitteratur.Genlæs tekstmaterialet (ligger på opgaverummet til stil 3) + genlæs din stil 3 + mine kommentarer grundigt (!) både ned gennem opgaven og afsluttende
Kommaøvelser
Kommakursus
Ingen lektie - vi starter på kortfilm-forløb og ser filmen i timen
Mads Matthiesen: "Dennis" (2007)
Ernst og lyset
Vi arbejder med den kommende stil. Vi læser opgaveteksterne sammen i timen og arbejder med materialet
Wolfgang
Anders Thomas Jensen - Wolfgang
De syv kortfilmsparametre
Kortfilm - Richard Raskin Syv parametre for den fortællende kortfilm.pdf
Faglige forbindelser - De 7 kortfilmsparametre.pdf
Eating out
Kortfilm - Eating Out
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Retorik
Fokus:
- lyrik - stilistiske figurer og billedsprog
- natursyn i 1800-tallet
- monisme vs dualisme
- "Det interessante" i romantismen
Indhold
Kernestof:
Vi begynder forløbet i retorik - repeter (skim!) kapitel 4.9 + 4.10 i Håndbog til dansk (blålilla). Det skal IKKE nærlæses, bare lige genopfriskes
Goebbels tale 1943.pdf
JFK - Ich bin ein Berliner.pdf
JFK - argumentationsoversigt.pdf
Håndbog til dansk - 4.9 Retorik.docx.pdf
Håndbog til dansk - 4.10 Argumentation.pdf
Martin Luther King - I have a dream .pdf
4.2 Sproglige billeder.docx
4.3 Sproglige figurer.docx
Skimmelæs Håndbog til Dansk kapitel 4.2 + 4.3 (ligger som pdf på foregående modul, og eller kan du støve bogen af...den ligger nok i et hjørne bagerst under sengen...)
Tessa
Tessas nytårstale 2021 - Danske Taler.pdf
Kronprins Frederikstale til dronningen ved regentjubilæet 2022.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Reflekterende artikel
Arbejde med personlig stemme.
"De 4 A'er-De 3 E'er + et enkelt T"
Beskrivelser - sansninger - subjektivitet
Indhold
Kernestof:
Skotte, Kim - Dage der ikke har en begyndelse og aldrig holder op.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 1
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Natursyn i romantik og romantisme
Universalromantik og platonisme
Romantisme
Fokus på lyrikanalyse, billedsprog, , natursyn i romantikken, romantikken kontra romantismen
Indhold
Kernestof:
Oplæg om romantikken. Samtiden, universalromantik og platonisme.
Vi læser teksterne sammen i timen
Hölderlin - Hyperions skæbnesang.doc
Staffeldt - Platonisme.docx
Vi læser teksten sammen i timen
Medbring farver til timen
Staffeldt - Indvielsen.docx
Oehlenschläger - Simon Peder.docx
Oehlenschläger - Simon Peder.pdf
Oehlenschläger - Morgen-vandring.docx
Oehlenschläger - Morgen-vandring.pdf
Oehlenschläger - Guldhornene.docx
Oehlenschläger - Guldhornene.pdf
Aarestrup - I en Landsbykirke.docx
Aarestrup - Paa Sneen.docx
Medbring bogen Falkenstjerne 1 med Blicher "En Landsbydegns Dagbog"
Blicher - Brudstykker af en Landsbydegns Dagbog.docx
Læs resten af "En Landsbydegns Dagbog" og medbring bogen til timen
Man kan høre en fin oplæsning her (log ind med jeres folkebibliotekslogin):
En landsbydegns dagbog | eReolen
Falkenstjerne 1; sider: 327-351
Noter bagerst i bogen s. 454-457
Skriv 1 linje med note til hvert dagbogsafsnit, noter sådan her: afsnitsnummer (fx 1), sted, dato, lidt indhold
Arbejdsspørgsmål En Landsbydegns Dagbog.docx
Medbring bogen (Falkenstjerne 1) til timen
Læs færdig - lav arbejdsspørgsmål færdige (ligger på timen 23/9) - repeter dine noter til analysen
HCA skyggen.doc
Læs teksten hjemmefra
De sidste skal lige huske Falkenstjerne 1 til aflevering i bogdepotet :)
...og noget om SRP (note til mig selv...)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Det moderne og Det folkelige Gennembrud
Fokus:
- samfundssyn
- Brandes' programskrift for litteraturen
- Kvindeskikkelser i litteraturen
- Det moderne Gennembrud vs Det folkelige Gennembrud
Indhold
Kernestof:
Læs opgaveteksten til stil 3 (opg 5, se opgaverummet)
Stile-skrivnings-time. Gennemse dine eksempler til Reflekterende artikel hjemmefra + lav en disposition for den rækkefølge, de skal skrives i i opgaven.
Intro til Det Moderne Gennembrud. Vi læser teksterne sammen
Brandes, Georg - Af Indledning til Hovedstrømninger.pdf
Brandes, Georg - Af Indledning til Hovedstrømninger.docx
Drachmann - Engelske socialister.docx
Hente "Et Dukkehjem"
Læs teksten hjemmefra
Bjørnson, Bjørnstjerne - Af En handske.docx
Bjørnson, Bjørnstjerne - Af En handske.pdf
Vi mødes ved bogdepotet kl 10.05 og henter "Et Dukkehjem"
Læs "Frøkenen" hjemmefra
Bang, Herman - Frøkenen.docx
Bang, Herman - Frøkenen.pdf
Vi ser "Et Dukkehjem". Vi mødes 12.15
Medbring "Et Dukkehjem" - vi arbejder med teksten i dag
Transaktionsanalyse.pdf
Arbejdsspørgmål og remediering til Ibsen - Et Dukkehjem.docx
Arbejde med stil 4. Læs opgaveteksterne hjemmefra + brainstorm på eksempler, du kan inddrage som afsæt for refleksioner over emnet
Strindberg, August - Af Frk Julie, forord og slutningen.docx
Strindberg, August - Af Frk Julie, forord og slutningen.pdf
Vi læser teksten sammen i timen
Jacobsen J.P. - Af Fru Marie Grubbe.docx
Jacobsen J.P. - Af Fru Marie Grubbe.pdf
Bang, Herman - Impressionisme en lille replik.docx
Læs teksterne hjemmefra
Vi afslutter "Fru Marie Grubbe"-analysen. Genlæs noterne eller læs resten af teksten...
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10,5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Diskursanalyse
Indhold
Kernestof:
Ingen lektier. Oplæg og øvelser i timen
Diskursanalyse - uv.pptx
Øvelser i diskursanalyse + oplæg om brug af PDF-gear og AI
Lektie: at besvare undervisningsevaluering for både dansk og idræt på forhånd. Det tager vel 5-10 min i alt. Jeg samler op i timen
Gruppearbejde med diskursanalyse.docx
Links til pdf-gear
Vær klar med jeres fremlæggelse af jeres analyser fra i mandags. Diskursanalyseoplæg fra grupper
Læs "Kejserens nye klæder" - eller lyt (link)
H C Andersen: "Kejserens nye klæder"
Andersen, HC - Kejserens nye klæder.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Eksistentialisme
Indhold
Kernestof:
Sidste diskursanalyseoplæg:
Opstart på eksistentialisme - læs hjemmefra om Søren Kierkegaard (skimmelæsning) Også vedhæftet her
Litteraturens veje; sider: 14-25, 169-174
Litteraturens Veje - Kierkegaard.pdf
En kortfilm om Søren Kierkegaard.
Blixen, Karen - Ringen.docx
Blixen, Karen - Ringen.pdf
Læs teksten hjemmefra. Fokus: komposition og tænk på eksistentialisme, imens du læser
Vi læser teksten sammen - her er den til print, hvis du foretrækker det. Repeter dine noter om eksistentialisme
Jensen, Johs V - Paa Memphis Station.docx
Besøg på kunstmuseet. Vi mødes deroppe kl 12.25. Indgangen er inde i gården
Hansen, Martin A - Paradisæblerne.docx
Hansen, Martin A - Paradisæblerne.pdf
Læs teksten hjemmefra. Fokus på komposition, marker vigtige steder om personerne + marker symbolik
Seeberg - Patienten.pdf
Læs teksten hjemmefra. Undr dig :)
Læs "Ørneflugt" og skimmelæs "Den grimme Ælling", hvis du ikke kan huske den fra eventyrforløbet i 2.g
Pontoppidan, Henrik - Ørneflugt.pdf
Andersen, HC - Den grimme ælling.pdf
Gruppearbejde ud fra forskellige analysemetoder (læses i timen) - klar til oplæg næste gang
Litteraturens veje.pdf
Læs om analysemetoder i "Litteraturens Veje"
"At analysere litteratur", afsnit "En biografisk læsning", "En nykritisk læsning", "En strukturalistisk læsning", "En ideologikritisk læsning", "En psykoanalytisk læsning". Nærlæs teorien - skimmelæs ex med Tepotten
Oplægsgrupper er klar til fremlæggelse
Vi ser "Døde poeters klub"
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16
1980'erne
Indhold
Kernestof:
Digtet læses sammen i timen. Her er teksten, hvis du gerne vil printe en udgave til at skrive på
Strunge - Svagt blå.docx
Billedsprog - oversigt.docx
Strunge - Børn af den tavse tid.docx
Vi ser "Bazar med Strunge-Tafdrup-Baidel-Bjørnkjær" sammen i timen
BAZAR (DR bogprogram, 1984) Borum, Strunge, Tafdrup, Baidel, Bjørnkjær
Strunge - Det kommende.docx
Vi starter timen 9.55 - vi skal se dokumentar om Michael Strunge: "Væbnet med ord og vinger"
Strunge - Nat i electri-city.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 17
Autofiktion og nyeste tid
Indhold
Kernestof:
Yahya Hassan - 3 digte - Barndom - Du kommer i helvede - Skuffelsen.pdf
Læs digtene hjemmefra
Yahya Hassan 2 - Dingleri - Fugleskræmsel - Tøj - Solformørkelse.pdf
Haidar Ansari INSTITUTIONALISERET.docx
Læs begge tekster hjemmefra
Vi starter med oplæg om "Du kommer i Helvede min bror"
DRTV - Yahya - Den fødte digter
Samme lektietekster som sidst. Så kan du nå at få dem læst, hvis du ikke havde nået det til i mandags...
Romer, Knud - Af Den som blinker er bange for døden.docx
Læs hjemmefra. Læs de første sider grundigt - de næste kan du læse lidt hurtigere
Vi mødes i bogdepotet 12.25 og henter Korsgaard-bogen
Autofiktion - til udlevering.pptx
Glenn Bech .pdf
Læs hjemmefra
Vi starter på analyse af Korsgaards bog "Hvis der skulle komme et menneske forbi". Læs den færdig hjemmefra
Læs Thomas Korsgaards lillebrors reaktion på romanen
Analyseområder til dem, der ikke nåede at arbejde med det i timen:
Interviews Thomas Korsgaard og Mathias Korsgaard.docx
Politiken interview - Lige om lidt kommer katastrofen. Lige om lidt eksploderer min far Org.pdf
Politiken Familie om debutantforfatter - Det er usandt og for groft Org.pdf
Medbring bogen
Helle - Fasaner.docx
Læs teksten hjemmefra + læs om minimalisme i Litteraturens veje + om dækket direkte tale
replikformer.bmp
Inger Christensen: "Sommerfugledalen".
Christensen, Inger - Sommerfugledalen.docx
Vi så oplæsning af digtsamlingen i sidste time. Læs analyseteksten vedlagt her før timen. Den er lang og lidt svær, men ret god
Vandborg - Om Sommerfugledalen.docx
Helle Helle - En stol for lidt.PDF
Video med oplæsning til de af jer, der var væk sidst + teksten på "papir" + sekundærmateriale, som man kan læse til næste gang, hvis man gerne vil peake i perspektiveringen :)
Sommerfugledalen - oplæsning ved Inger Christensen
Christensen, Inger - Sommerfugledalen.pdf
Vi afslutter analyse af "Sommerfugledalen" - fokus: realplan-billedplan-metaplan. Hvad er sommerfuglene symbol på?Og så alle de sidste gode råd til skriftlig eksamen ...og måske et par gode råd, hvis vi mødes igen mellem sidste skoledag og studenterm
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/94/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52689866345", "T": "/lectio/94/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52689866345", "H": "/lectio/94/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52689866345" }