Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Sorø Akademis Skole
|
Fag og niveau
|
Spansk A
|
Lærer(e)
|
Bjarke Ledskov
|
Hold
|
2022 SP 1 (1g SP 1, 2g SP 1, 3g SP 1)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
introforløb spansk
i dette forløb skal vi introducerer det spanske sprog og de grundlæggende dele af sproget. vi arbejder med systemet "viva la vida", som underbygges med skriftlige øvelser. arbejdet er organiseret i små frekvenser, hvor sproget introduceres og indarbejdes gradvist
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Titel
-
lydfiler.html
-
viva la vida - grundbog; sider: 18-20, 22-23, 26-27, 30-34, 37-53, 55-56, 58-61, 64-65, 67-69, 72, 75, 80-81, 85-86, 90-91, 94-95, 98, 100
-
Tapas Grammatik; sider: 11-13, 15-19, 22-23, 25-26, 28-29, 34-40, 47-50, 58
-
opgaver viva la vide indtil side 43.pdf
-
La familia tabeløvelse .docx
-
intro screening december 2022.docx
-
Skema til billedbeskrivelse 1g .docx
-
Describir a las personas tøj .docx
-
personlige Pronomener tabeller og intro .docx
-
øvelser med bundne pronomener (DO og IO).pdf
-
dativstyrende verber papir oversigt.docx
-
el hombrecito vestido de gris; sider: 7-11
-
Spansk screening introduktion.docx
-
retninger og stedangivelse øvelse .pdf
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
46 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
eufemia y su papa Hilario
I dette forløb skal vi beskæftige os med fattigdom i México og repeterer mange af de grammatiske ting vi arbejdede med sidst.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
unge I Spanien og Málaga tur
I dette forløb skal vi have om de unge i spanien og hvilke forhold de lever under det slutter af med turen til Malaga.
læste tekster:
mileurista. (nuevos retratos)
tekster fra "voces de protesta"- acampada al sol,
tekster: turismofobia.
forløbet afsluttes med oplæg fra Malaga grupperne og de grupper, der var har lavet afløsningsopgaver.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
26,5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Cuba før og nu
i dette forløb skal vi have om livet på Cuba og de udfordringer Øen har.
vi starter med at læse tekster i "la lucha cubana"
derefter følger gruppearbejde med tekster:
Alberto el cochero
patricia la Jinetera
una aventura loca
Miami, la capital de latinoamerica
vi slutter af med filmen "Havanna blues"
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
retratos latinos en california
I dette forløb skal vi have om Latino befolkningen o USA og de udfordringer de har.
vi starter med at læse i "Retratos latinos de california" og ser dokumentaren "latinoer i USA"
derefter følger gruppearbejde, hvor enkelte tekster fra bogen skal præsenteres på klassen:
fælles: Mary Andrade
grupper:
Francisco Jimenez:
José Hernández
Santiago Bernal
Sofia Campos
Ertll Esperanza
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
repetitionsforløb
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8,5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/94/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52697975690",
"T": "/lectio/94/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52697975690",
"H": "/lectio/94/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52697975690"
}