Holdet 2023y Fy - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution Sorø Akademis Skole
Fag og niveau Fysik B
Lærer(e) Pelle Bøgild
Hold 2023y Fy (1y Fy, 2y Fy)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Intro til fysik B
Titel 2 Den nære astronomi
Titel 3 Energi
Titel 4 Bølger
Titel 5 Eksperimentel opsamling
Titel 6 Mekanik
Titel 7 Kvantefysik
Titel 8 Kosmologi
Titel 9 El-lære og sensorer
Titel 10 Selvvalgt eksperiment og opsamling

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Intro til fysik B

Forløb, hvor eleverne er blevet introduceret til grundlæggende begreber og arbejdsformer indenfor fysik.
Forløbet startede med en fælles studieretningsintro sammen med bioteknologi A og matematik A, hvor der blev lavet forsøg med densitet.

Primære faglige mål
- kende og kunne opstille og anvende modeller til en kvalitativ eller kvantitativ forklaring af fysiske fænomener og sammenhænge
- ud fra grundlæggende begreber og modeller kunne foretage beregninger af fysiske størrelser
- ud fra en given problemstilling kunne tilrettelægge, beskrive og udføre fysiske eksperimenter med givet udstyr og præsentere resultaterne hensigtsmæssigt
- kunne behandle eksperimentelle data ved hjælp af blandt andet it-værktøjer med henblik på at afdække og diskutere matematiske sammenhænge mellem fysiske størrelser
- gennem eksempler kunne perspektivere fysikkens bidrag til såvel forståelse af naturfænomener som teknologi- og samfundsudvikling
- kunne demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- kunne undersøge problemstillinger og udvikle og vurdere løsninger, hvor fagets viden og metoder anvendes
- kunne behandle problemstillinger i samspil med andre fag.

Eksperimenter
J1 - Densitet af væsker

Primær litteratur
Kapitel 1-3 i Basis Fysik B (se sideangivelser i moduloversigt)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Den nære astronomi

Forløb om den nære astronomi, hvor eleverne er blevet introduceret til forklaring af årstider, månens faser og formørkelser, geocentriske og heliocentriske verdensbilleder, Keplers love og Newtons gravitationslov, afstandskvadratloven, Solsystemets dannelse og opbygning.
I arbejdet med de forskellige verdensbilleder lavede eleverne rollespil, hvor de skulle diskutere verdensbillederne i rollen som forskellige historiske videnskabsfolk.

Primære faglige mål
- kende og kunne opstille og anvende modeller til en kvalitativ eller kvantitativ forklaring af fysiske fænomener og sammenhænge
- ud fra grundlæggende begreber og modeller kunne foretage beregninger af fysiske størrelser
- ud fra en given problemstilling kunne tilrettelægge, beskrive og udføre fysiske eksperimenter med givet udstyr og præsentere resultaterne hensigtsmæssigt
- kunne behandle eksperimentelle data ved hjælp af blandt andet it-værktøjer med henblik på at afdække og diskutere matematiske sammenhænge mellem fysiske størrelser
- gennem eksempler kunne perspektivere fysikkens bidrag til såvel forståelse af naturfænomener som teknologi- og samfundsudvikling
- kunne formidle et emne med et fysikfagligt indhold til en valgt målgruppe
- kunne demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- kunne undersøge problemstillinger og udvikle og vurdere løsninger, hvor fagets viden og metoder anvendes

Kernestof
Fysikkens bidrag til det naturvidenskabelige verdensbillede
- Jorden som planet i solsystemet som grundlag for forklaring af umiddelbart observerbare naturfænomener

Eksperimenter
J2 - Afstandskvadratloven

Primær litteratur
Kapitel 6-7 i Basis Fysik B (se sideangivelser i moduloversigt)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Energi

Forløb om energi, hvor eleverne har arbejdet ud fra en overordnet problemformulering, som de i fællesskab har stillet underspørgsmål til og arbejdet med at besvare.
I slutningen af forløbet lavede eleverne gruppefremlæggelser af gennemførte eksperimenter, hvor de også gav hinanden feedback på fremlæggelserne ud fra feedbackark (peer feedback).

Problemformulering
Hvad har indflydelse på priserne på energi (i daglig tale el og varme), og hvad kan vi som samfund og enkelt person gøre for at mindske regningen på energi?

Underspørgsmål
- Hvad er energi?
- Hvad er bæredygtig/vedvarende energikilder?
- Hvordan spiller omstillingen til bæredygtige energikilder ind på prisen på energi?
- Hvordan har Danmarks ”energiforbrug” udviklet sig over tid?
- Hvordan kan vi udnytte energien bedre?

Primære faglige mål
- kende og kunne opstille og anvende modeller til en kvalitativ eller kvantitativ forklaring af fysiske fænomener og sammenhænge
- ud fra grundlæggende begreber og modeller kunne foretage beregninger af fysiske størrelser
- ud fra en given problemstilling kunne tilrettelægge, beskrive og udføre fysiske eksperimenter med givet udstyr og præsentere resultaterne hensigtsmæssigt
- kunne behandle eksperimentelle data ved hjælp af blandt andet it-værktøjer med henblik på at afdække og diskutere matematiske sammenhænge mellem fysiske størrelser
- gennem eksempler kunne perspektivere fysikkens bidrag til såvel forståelse af naturfænomener som teknologi- og samfundsudvikling
- kunne formidle et emne med et fysikfagligt indhold til en valgt målgruppe
- kunne demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- kunne undersøge problemstillinger og udvikle og vurdere løsninger, hvor fagets viden og metoder anvendes

Kernestof
Fysikkens bidrag til det naturvidenskabelige verdensbillede
- naturens mindste byggesten, herunder atomer som grundlag for forklaring af makroskopiske egenskaber ved stof

Energi
- beskrivelse af energi og energiomsætning, herunder effekt og nyttevirkning
- kinetisk og potentiel energi i tyngdefeltet nær Jorden
- indre energi og energiforhold ved temperatur- og faseændringer

Eksperimenter
J3 - Mekanisk energi videoanalyse
J4 - Nyttevirkning og fordampningsvarme

Primær litteratur
Kapitel 5 og 12 i Basis Fysik B (se sideangivelser i moduloversigt)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
1 Prøve 1 16-01-2024
Prøve 1 - Retteark 19-01-2024
2 Energi 14-03-2024
Omfang Estimeret: 13,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Bølger

Forløb om bølger med særligt fokus på lyd- og lysbølger. Forløbet startede med en gennemgang af grundlæggende bølgeegenskaber, som bølgetyper, amplitude, bølgelængde, periode, frekvens, udbredelseshastighed og interferens. Det blev først koblet til lydbølger gennem forsøg med stemmegaffel, sangstemme og blæseinstrumenter. Efterfølgende blev der arbejdet med lysbølger og det elektromagnetiske spektrum gennem forsøg med optisk gitter. Til sidst blev der arbejdet med Bohrs atommodel, fotoners energi emission og absorption af stråling.

Primære faglige mål
- kende og kunne opstille og anvende modeller til en kvalitativ eller kvantitativ forklaring af fysiske fænomener og sammenhænge
- ud fra grundlæggende begreber og modeller kunne foretage beregninger af fysiske størrelser
- ud fra en given problemstilling kunne tilrettelægge, beskrive og udføre fysiske eksperimenter med givet udstyr og præsentere resultaterne hensigtsmæssigt
- kunne behandle eksperimentelle data ved hjælp af blandt andet it-værktøjer med henblik på at afdække og diskutere matematiske sammenhænge mellem fysiske størrelser
- gennem eksempler kunne perspektivere fysikkens bidrag til såvel forståelse af naturfænomener som teknologi- og samfundsudvikling
- kunne formidle et emne med et fysikfagligt indhold til en valgt målgruppe
- kunne demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- kunne undersøge problemstillinger og udvikle og vurdere løsninger, hvor fagets viden og metoder anvendes

Kernestof
Fysikkens bidrag til det naturvidenskabelige verdensbillede
- naturens mindste byggesten, herunder atomer som grundlag for forklaring af makroskopiske egenskaber ved stof

Bølger
- grundlæggende egenskaber: bølgelængde, frekvens, udbredelsesfart og interferens
- lyd og lys som eksempler på bølger
- det elektromagnetiske spektrum

Kvantefysik
- atomers opbygning
- fotoners energi, atomare systemers emission og absorption af stråling, spektre

Eksperimenter
J5 - Toner
J6 - Blæseinstrumenter
J7 - Gitterligningen

Primær litteratur
Kapitel 17 og 19 i Basis Fysik B (se sideangivelser i moduloversigt)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
3 Bølger 08-05-2024
4 Prøve 2 21-05-2024
Omfang Estimeret: 11,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Eksperimentel opsamling

Forløb med fokus på at genopfriske eksperimenter fra 1.g og træne eleverne i den eksperimentelle del af eksamen på fysik B.

Primære faglige mål
- kende og kunne opstille og anvende modeller til en kvalitativ eller kvantitativ forklaring af fysiske fænomener og sammenhænge
- ud fra grundlæggende begreber og modeller kunne foretage beregninger af fysiske størrelser
- ud fra en given problemstilling kunne tilrettelægge, beskrive og udføre fysiske eksperimenter med givet udstyr og præsentere resultaterne hensigtsmæssigt
- kunne behandle eksperimentelle data ved hjælp af blandt andet it-værktøjer med henblik på at afdække og diskutere matematiske sammenhænge mellem fysiske størrelser
- kunne formidle et emne med et fysikfagligt indhold til en valgt målgruppe
- kunne demonstrere viden om fagets identitet og metoder

Kernestof
Energi
- beskrivelse af energi og energiomsætning, herunder effekt og nyttevirkning
- kinetisk og potentiel energi i tyngdefeltet nær Jorden
- indre energi og energiforhold ved temperatur- og faseændringer

Bølger
- grundlæggende egenskaber: bølgelængde, frekvens, udbredelsesfart og interferens
- lyd og lys som eksempler på bølger
- det elektromagnetiske spektrum

Eksperimenter
J3 - Mekanisk energi videoanalyse
J4 - Nyttevirkning og fordampningsvarme
J7 - Gitterligningen
Indhold


Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 3 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 Mekanik

Forløb om mekanik, hvor eleverne startede med at blive introduceret til og arbejde med forskellige former for bevægelse, inden vi gik videre til at arbejde med kraftbegrebet, Newtons love og eksempler på kræfter, herunder tryk, opdrift, gnidning og luftmodstand. I slutningen af forløbet fik eleverne en kort indføring i bevægelsesmængde, inden en krafts arbejde introduceret og brugt til at forklare formlerne for kinetisk og potentiel energi.

Eksperimentelt har eleverne arbejdet med gnidning mellem forskellige overflader, hvor de efter en fælles del selv skulle finde en eksperimentel problemstilling med gnidning, som de ville undersøge. Resultaterne fra undersøgelserne blev præsenteret for klassen, hvor eleverne også gav hinanden feedback på fremlæggelserne ud fra feedbackark (peer feedback).
Senere i forløbet arbejde eleverne i matrixgrupper med selv at udarbejde/optimere en forsøgsvejledning. Eleverne startede i grupper, der skulle arbejde med forsøg omhandlende hhv. Archimedes lov, Newtons 2. lov eller luftmodstand. Her gennemførte de forøget ud fra en udleveret vejledning. Efterfølgende skulle de så lave en ny, optimeret vejledning, der passede skolens udstyr og indeholdt ekstra nyttige oplysninger. Med de optimerede vejledninger blev eleverne så fordelt i nye grupper, hvor der var mindst en i hver gruppe, som havde arbejdet med hver af de tre forsøg. De tre forsøg blev så alle gennemført i de nye grupper ud fra de optimerede vejledninger med en ”ekspert-elev”.


Primære faglige mål
- kende og kunne opstille og anvende modeller til en kvalitativ eller kvantitativ forklaring af fysiske fænomener og sammenhænge
- ud fra grundlæggende begreber og modeller kunne foretage beregninger af fysiske størrelser
- ud fra en given problemstilling kunne tilrettelægge, beskrive og udføre fysiske eksperimenter med givet udstyr og præsentere resultaterne hensigtsmæssigt
- kunne behandle eksperimentelle data ved hjælp af blandt andet it-værktøjer med henblik på at afdække og diskutere matematiske sammenhænge mellem fysiske størrelser
- kende til simple eksempler på simulering eller styring af fysiske systemers opførsel ved hjælp af it-værktøjer
- gennem eksempler kunne perspektivere fysikkens bidrag til såvel forståelse af naturfænomener som teknologi- og samfundsudvikling
- kunne formidle et emne med et fysikfagligt indhold til en valgt målgruppe
- kunne demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- kunne undersøge problemstillinger og udvikle og vurdere løsninger, hvor fagets viden og metoder anvendes
- kunne behandle problemstillinger i samspil med andre fag.

Kernestof
Energi
- beskrivelse af energi og energiomsætning, herunder effekt og nyttevirkning
- kinetisk og potentiel energi i tyngdefeltet nær Jorden

Mekanik
- kinematisk beskrivelse af bevægelse i én dimension
- kraftbegrebet, herunder tyngdekraft, tryk og opdrift
- Newtons love anvendt på bevægelser i én dimension.

Supplerende kernestof fra A-niveau
Mekanik
- gnidning og luftmodstand

Eksperimenter
J8 - Tyngdeacceleration, vægt og hoppehøjde
J9 - Gnidning
J10 - Newtons 2. lov
J11 - Vindmodstand på kageform
J12 - Archimedes lov

Primær litteratur
Kapitel 4, 8-11 i Basis Fysik B (se sideangivelser i moduloversigt)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
1 Opgaveregning 05-09-2024
2 Prøve 1 24-10-2024
3 Mekanik 1 28-10-2024
4 Mekanik 2 21-11-2024
5 Mekanik 3 28-11-2024
Omfang Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 20 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Kvantefysik

Forløbet startede med, at eleverene så dokumentarfilmen: ”Uranium - Twisting the Dragons Tail” (på CFU hedder den “Uranium”) som introduktion til kvantefysik (primært kernefysik).
I de efterfølgende lektioner blev fission, fusion, Q-værdi, radioaktive henfald, henfaldsloven, dosis og biologiske effekter af ioniserende stråling gennemgået.

Primære faglige mål
- kende og kunne opstille og anvende modeller til en kvalitativ eller kvantitativ forklaring af fysiske fænomener og sammenhænge
- ud fra grundlæggende begreber og modeller kunne foretage beregninger af fysiske størrelser
- ud fra en given problemstilling kunne tilrettelægge, beskrive og udføre fysiske eksperimenter med givet udstyr og præsentere resultaterne hensigtsmæssigt
- kunne behandle eksperimentelle data ved hjælp af blandt andet it-værktøjer med henblik på at afdække og diskutere matematiske sammenhænge mellem fysiske størrelser
- gennem eksempler kunne perspektivere fysikkens bidrag til såvel forståelse af naturfænomener som teknologi- og samfundsudvikling
- kunne formidle et emne med et fysikfagligt indhold til en valgt målgruppe
- kunne demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- kunne undersøge problemstillinger og udvikle og vurdere løsninger, hvor fagets viden og metoder anvendes
- kunne behandle problemstillinger i samspil med andre fag

Kernestof
Fysikkens bidrag til det naturvidenskabelige verdensbillede
- naturens mindste byggesten, herunder atomer som grundlag for forklaring af makroskopiske egenskaber ved stof og grundstoffernes dannelseshistorie

Energi
- ækvivalensen mellem masse og energi, herunder Q -værdi ved kernereaktioner

Kvantefysik
- atomers og atomkerners opbygning
- fotoners energi, atomare systemers emission og absorption af stråling, spektre
- radioaktivitet, herunder henfaldstyper, aktivitet og henfaldsloven

Eksperimenter
J12 - Måling af halveringstid
J13 - Absorption af gammastråling

Primær litteratur
Kapitel 18 og 20 i Basis Fysik B (se sideangivelser i moduloversigt)
Dokumentarfilmen: ”Uranium - Twisting the Dragons Tail” (på CFU hedder den “Uranium”).
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
6 Kvantefysik + opgaveregning 19-12-2024
7 Prøve 2 16-01-2025
8 Kvantefysik 2 23-01-2025
Omfang Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 Kosmologi

Forløb om kosmologi og stjerners udvikling, hvor eleverne først er blevet introduceret til stjerners udvikling, herunder HR-diagram og grundstoffernes dannelse i stjerner gennem fusionsprocesser. Efterfølgende blev der arbejdet med Universets udvidelse, herunder rødforskydning, Hubbles lov og Big-Bang-Teorien. Til sidst kom vi ind på modeller for Universets fremtid samt mørkt stof og mørk energi.

Primære faglige mål
- kende og kunne opstille og anvende modeller til en kvalitativ eller kvantitativ forklaring af fysiske fænomener og sammenhænge
- ud fra grundlæggende begreber og modeller kunne foretage beregninger af fysiske størrelser
- kunne behandle eksperimentelle data ved hjælp af blandt andet it-værktøjer med henblik på at afdække og diskutere matematiske sammenhænge mellem fysiske størrelser
- gennem eksempler kunne perspektivere fysikkens bidrag til såvel forståelse af naturfænomener som teknologi- og samfundsudvikling
- kunne demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- kunne undersøge problemstillinger og udvikle og vurdere løsninger, hvor fagets viden og metoder anvendes

Kernestof
Fysikkens bidrag til det naturvidenskabelige verdensbillede
- grundtræk af den nuværende fysiske beskrivelse af Universet og dets udviklingshistorie, herunder Universets udvidelse og spektrallinjers rødforskydning
- naturens mindste byggesten, herunder atomer som grundlag for forklaring af makroskopiske egenskaber ved stof og grundstoffernes dannelseshistorie

Herudover har vi anvendt/genopfrisket:
Energi
- ækvivalensen mellem masse og energi, herunder Q -værdi ved kernereaktioner

Bølger
- grundlæggende egenskaber: bølgelængde, frekvens, udbredelsesfart og interferens
- lys som eksempler på bølger
- det elektromagnetiske spektrum

Kvantefysik
- atomers og atomkerners opbygning
- fotoners energi, atomare systemers emission og absorption af stråling, spektre

Primær litteratur
Kapitel 21-22 i Basis Fysik B (se sideangivelser i moduloversigt)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 El-lære og sensorer

Forløb om elektriske kredsløb, hvor eleverne først blev introduceret til elektrisk ladning og statisk elektricitet, inden vi gik videre til at arbejde med simple elektriske kredsløb, herunder strømstyrke, spændingsfald, resistans, Ohms 1. og 2. lov, Kirchhoffs 1. lov, Joules lov og kredsløb med sensorer.
Nær slutningen af forløbet lavede eleverne gruppefremlæggelser af gennemførte eksperimenter, hvor de også gav hinanden feedback på fremlæggelserne ud fra feedbackark (peer feedback).
Forløbet blev afsluttet med leg med Micro:Bit, hvor eleverne arbejde med styring af Micro:Bit vha. sensorer.

Primære faglige mål
- kende og kunne opstille og anvende modeller til en kvalitativ eller kvantitativ forklaring af fysiske fænomener og sammenhænge
- ud fra grundlæggende begreber og modeller kunne foretage beregninger af fysiske størrelser
- ud fra en given problemstilling kunne tilrettelægge, beskrive og udføre fysiske eksperimenter med givet udstyr og præsentere resultaterne hensigtsmæssigt
- kunne behandle eksperimentelle data ved hjælp af blandt andet it-værktøjer med henblik på at afdække og diskutere matematiske sammenhænge mellem fysiske størrelser
- kende til simple eksempler på simulering eller styring af fysiske systemers opførsel ved hjælp af it-værktøjer
- gennem eksempler kunne perspektivere fysikkens bidrag til såvel forståelse af naturfænomener som teknologi- og samfundsudvikling
- kunne formidle et emne med et fysikfagligt indhold til en valgt målgruppe
- kunne demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- kunne undersøge problemstillinger og udvikle og vurdere løsninger, hvor fagets viden og metoder anvendes

Kernestof
Energi
- beskrivelse af energi og energiomsætning, herunder effekt og nyttevirkning

Elektriske kredsløb
- simple elektriske kredsløb med stationære strømme beskrevet ved hjælp af strømstyrke, spændingsfald, resistans og energiomsætning, herunder eksempler på kredsløb med elektriske sensorer

Eksperimenter
J15 - Simulation af kredsløb
J16 - Karakteristikker
J17 - Joules lov
J18 - Styring og sensorer

Primær litteratur
Kapitel 13-16 i Basis Fysik B (se sideangivelser i moduloversigt)
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
9 El-lære 02-04-2025
Omfang Estimeret: 13,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 Selvvalgt eksperiment og opsamling

Forløb, hvor eleverne i grupper af 2-3 personer arbejdet med en selvvalgt eksperimentel problemstilling, hvor eleverne selv har skulle:
- Sætte sig ind i teori og opstille hypotese.
- Finde materialer. Skal de bruge noget udover udstyret på skolen, skal de selv skaffet det.
- Lave fremgangsmåde og databehandling.
- Diskutere resultater.
- Konkludere på forsøget.

Hver gruppe lavede på baggrund heraf en præsentation for klassen på 5 min. Grupperne gav hinanden feedback på fremlæggelserne ud fra feedbackark (peer feedback).

Primære faglige mål
- kende og kunne opstille og anvende modeller til en kvalitativ eller kvantitativ forklaring af fysiske fænomener og sammenhænge
- ud fra grundlæggende begreber og modeller kunne foretage beregninger af fysiske størrelser
- ud fra en given problemstilling kunne tilrettelægge, beskrive og udføre fysiske eksperimenter med givet udstyr og præsentere resultaterne hensigtsmæssigt
- kunne behandle eksperimentelle data ved hjælp af blandt andet it-værktøjer med henblik på at afdække og diskutere matematiske sammenhænge mellem fysiske størrelser
- gennem eksempler kunne perspektivere fysikkens bidrag til såvel forståelse af naturfænomener som teknologi- og samfundsudvikling
- kunne formidle et emne med et fysikfagligt indhold til en valgt målgruppe
- kunne demonstrere viden om fagets identitet og metoder
- kunne undersøge problemstillinger og udvikle og vurdere løsninger, hvor fagets viden og metoder anvendes
Indhold


Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
10 Prøve 3 28-04-2025
11 Selvvalgt eksperiment 08-05-2025
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer