IBC Aabenraa
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
IBC Aabenraa
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet as2022 hhxb AF - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2025/26
Institution
IBC
Fag og niveau
Afsætning A
Lærer(e)
Mogens C.B. Frederiksen
Hold
as2022 hhxb AF (
ashhx 1b AF
,
ashhx 2b AF
,
ashhx 3b AF
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Interne forhold
Titel 2
Eksterne forhold; virksomhedens omverden
Titel 3
Udbud
Titel 4
Efterspørgselsforhold
Titel 5
Strategi
Titel 6
Handlingsparametre
Titel 7
Internationalisering
Titel 8
Internationale Handlingsparametre
Titel 9
Eksamenstræning og repetition
Titel 10
Eksamensprojekt
Titel 11
Marketingplan
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Interne forhold
Under virksomhedens interne forhold er der fokus på at kunne redegøre for og analyser virksomhedens interne forhold og evne til at skabe værdi.
Der lægges vægt på typer af virksomheder samt hvordan de forskellige typer virksomheder kan analyseres med værdikæder.
Mål:
Eleverne skal kunne definere typen af virksomhed
Eleverne skal kunne analysere værdiskabelsen for virksomheder
Eleverne skal kunne bruge Business Model Canvas
Indhold
Kernestof:
Hej 1b,
KERNEKOMPETENCE canon.docx IKKE hjemmearbejde
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 142-145, 419, 1667
Vi starter med at bruge business model canvas modellen. Derefter skal vi arbejde med forretningsmodeller
Naturmælk: Lav en Business Model Canvas af Naturmælk. I opgaven skal der være særligt fokus på
Forberedelse til besøget på Barsø.docx IKKE hjemmearb
Forretningsmodeller.docx IKKE hjemmearb
Vi skal arbejde med forretningsmodeller og opgave inden Barsø.
Jeres forretningsmodel for Naturmælk skal være færdig - vi starter med at gennemgå den. = lektie
Forberedelse til Barsø besøget - mangler at gennemgå målgruppebeskrivelsen lavet mandag og stille spørgsmål
Derefter skal vi arbejde med værdikæden - herunder en opgave om JYSK
Opgave med JYSK - Deadline 9.35 i klassen
SWOT opgave.docx
Gå ind på Børsen.dk
Vi laver værdikæde om Fanø Laks færdig
Omverden opgaver just eat mfl.docx
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Skrive
Formidling
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Personlige
Selvstændighed
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 2
Eksterne forhold; virksomhedens omverden
Eleverne skal kunne redegøre for eksterne faktorer af væsentlig betydning for virksomheden.
Eleverne skal kunne analysere og
diskutere betydningen af ændrede omverdensvilkår.
Eleverne skal kunne anvende PEST modellen og omverdensmodellen.
Eleverne skal kunne redegøre for hvilke faktorer i omverdenen virksomheden kan påvirke og hvilke faktorer der ikke kan påvirkes.
Indhold
Kernestof:
Opgave 1 om omverdenen skal være færdig inden modulet. Derefter arbejder vi videre med omverdenen.
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 1470, 1495
PESTEL omverden 2022 1ib.docx
PESTEL og OT opgave.docx
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Barsø ost
13-12-2022
Stauning
25-01-2023
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Projektarbejde
Formidling
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Sociale
Samarbejdsevne
IT
Internet
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Udbud
Indhold:
Brancheanalyse
Konkurrentidentifikation ved brug af tragtmodel
Konkurrenceformer
Konkurrencemæssige positioner
Positionering og differentiering
Mål:
Eleverne skal kunne analysere konkurrencesituationen på markedet og sammenholde det med virksomhedens strategi.
Eleverne skal kunne udarbejde en simpel konkurrentanalyse.
Eleverne skal kunne analysere virksomhedens position på markedet i sammenligning med virksomhedens konkurrenter.
Eleverne skal kunne analysere de enkelte faktorer i en brancheanalyse og vurdere branchen ud fra analysen.
Eleverne skal kunne redegøre for konkurrenceformen.
Indhold
Kernestof:
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 114-117, 1500, 1668, 1672, 1676, 1686
Vi skal først opsummere de eksterne forholde, derefter skal vi arbejde med konkurrence
Vi skal arbejde med producent og konsumentmarkedet, derefter konkurrentidentifikation
markedsandele.docx
Vi skal arbejde med præferencegrader og konkurrenceform.
Præferencegrader.docx
Sidste lektion gennemgik vi konkurrenceform og konkurrencemæssige positioner. Nu skal vi lave opgaver med det.
Konkurrence ejendomsmæglere aabenraa 2022.pdf
ejendomsmæglere aabenraa opgave.docx
Teori om konkurrent analyse
konkurrentanalyse for sommerlande i Danmark.docx
Vi skal gennemgå opsummeringen som I blev sat i gang med i går. Derefter laver vi opgaven om benzinmarkedet.
I skal læse kapitel 5, 5.1 og 5.2 om brancher
opgave branchekoder.docx
branchekoder.pdf
Vi skal arbejde med brancheanalysen - modellen hedder Porters Five Forces
Brancheanalyse trin første gang.docx
Brancheanalyse: Vi laver opgave 'trin for trin'. Sidste lektion fik vi defineret branchen, analyseret konkurrencen og nye indtrængere.
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Isenkram markedet
08-02-2023
Konkurrence ejendomsmæglere
03-03-2023
konkurrentanalyse sommerlande
07-03-2023
Benzinmarkedet konkurrence
08-03-2023
Sportstøj
09-03-2023
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Projektarbejde
Formidling
Selvrefleksion
Personlige
Selvstændighed
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 4
Efterspørgselsforhold
Efterspørgsel:
Mål:
Eleverne skal kunne segmentere et marked, anvende
segmenteringsprocessen på konsument og
producentmarkedet, vurdere målgrupper og diskutere valg af
målgruppestrategi.
Eleverne skal kunne redegøre for forskellen på B2B markedet og konsumentmarkedet og forskellen i karakteristika ved indkøb.
Eleverne skal kunne analysere købsadfærden på både konsument- og B2B markedet og analysere hvad der har indflydelse på købsadfærden.
Supplerende stof:
I segmentering har eleverne arbejdet med Conzoom Private clasification udgivet af Geomatic. Eleverne har identificeret forskellen i segmenter og identificeret målgrupper til specifikke produkter. Dertil har de fundet det segment de selv tilhører.
Indenfor købsadfærd har eleverne arbejdet med cases som 'Kender du typen' hvor eleverne skal kunne identificere forskellige typer forbrugere og deres præferencer.
Indhold
Kernestof:
opsummering af brancheanalyse
Behovkap6.docx
SOR opgave.docx
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 119-125, 1519-1520, 1522, 1548, 1554, 1557, 1569-1570, 1572-1573, 1670-1671
Vi skal arbejde videre med købsadfærd. Sidste lektion gennemgik vi SOR, behov og motiver. Nu skal vi lave opgave i motiv; derefter købsbeslutningsprocessen.
roller racerbil.pdf
referencegrupper.docx
Sidste lektion gennemgik vi købsbeslutningsprocessen og teorien om købstyper.
Livscyklus opgave.docx
Rollespil om konsumentadfærd_Opgaver.docx
købstyper behov mcbf.docx
Vi skal først opsummere på konsumentmarkedet.
Vi skal lave
opgaverl B2B marked mcbf.docx
Slut: B2B er gennemgået og opgaven om vognmand Johansen er færdig. Efter ferien skal vi arbejde med code of conduct samt lave flere b2b opgaver.
CODE OF CONDUCT spm.docx
Hej 2B,
AFLEVERING Terma producentmarkedet 2023.docx
opgaver 2B proshop diskutere.docx ikke hjemmearbejde
Vi skal arbejde med markedssegmentering og se tilbage på diskussionen i Proshop afleveringen
Intro til aflevering og kort snak om Erhvervscase
compas segmenter.docx
Conzoom_opgaver.docx
conzoom_private_classification_2012_dk.pdf
Vi skal tilbage til CONZOOM segmenterne.
1) Jeres opgave om LEGO Friends - fra Lectio
SMOK modellen.docx
I skal gerne vide alt om SMOK modellen.
SMOK modellen: Den bliver kort gennemgået igen, derefter skal I lave to opgaver i den.
Vi skal arbejde mOpgave i positionering og kendskab.docx ed positionering og kendskab
Vi starter med at gennemgå øvelserne fra sidste lektion: Kendskab og positionering - uploadet på lectio opgaver.
segmenteringsvariable B2B.docx
B2B build up break down cardiocare.docx
Vi skal arbejde videre med segmenteringsvariable på B2B markedet. Mangler opgave om MAN diesel - skemabrikken 5.1.
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Bryggerier
01-05-2023
Handler som mand eller kvinde
02-05-2023
B2B Vognmand
10-05-2023
ashhx 1b AF skr. ÅRSPRØVE
24-05-2023
diskussion
14-11-2023
Dagens arbejde i AFS
08-12-2023
Bæredygtighed tøj
11-12-2023
Positionering og kendskab
18-12-2023
Omfang
Estimeret: 25,00 moduler
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Projektarbejde
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Projektarbejde
Titel 5
Strategi
Strategiforløbet har fokus på vækst- og konkurrence strategi
Vigtigste teorier er Ansoffs vækstmatrix, diversifikation, integration, porters konkurrencestrategier, blue ocean og BCG matrix.
Der anvendes varierede arbejdsformer. Eleverne skal arbejde induktivt med vækststrategier hvor de selv finder artikler om alle vækststrategier som præsenteres for klassen.
Mål:
Eleverne skal kunne:
- Analyser sig frem til hvilke strategier der er anvendt.
- Kende forskel på de enkelte strategier
- Analysere en virksomheds portefølje
Indhold
Kernestof:
SWOT øvelse.docx IKKE hjemmearbejde
Vi skal arbejde med afleveringen om Terma/B2B markedet. Alle skal have læst casen inden start på modulet. Se skemabrik torsdag.
Færdiggjort SWOT og TOWS
Rambøll Kartoffelmel 2022 JP vækst fusion nye lande.pdf
arla-vil-ind-paa-sodavand_JP_aug_2016.pdf
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 139-141, 1479, 1481, 1531-1533, 1667, 1763, 1767-1768
I skal læse om DIVERSIFIKATION på side 139, Integration og startegiske alliancer
ap møller vækst sundhed opkøb.pdf
Nuuday indgår samarbejde med Disney.pdf
Vækststrategier_øvelse.docx ikke hjemmearbejde
I dag skal vi 'klippe og klistre' vækststrategier. Det er vigtigt at alle har læst om vækststrategierne i kapitel 8 og 10: Penetration, produktudvikling, markedsudvikling, diversifikation, strategiske alliancer, vertikal og horisontal integration.
Vi skal starte med at gennemgå plancher om vækststrategier.
Efter det arbejder vi med konkurrencestrategi
6 proshop.docx
BLUE OCEAN Strategisk_laerred_01.xls
Forklar Blue Ocean strategien med egne ordForklar hvordan Blue Ocean strategien adskiller sig fra andre kendte konkurrencestrategierTag tre virksomheder i samme branche. Udarbejd et strategilærred ud fra de tre virksomhederUd fra dit strategilærred s
Portefølje_opgave.docx
Vi skal arbejde med porteføljeanalyse - også kaldet Boston modellen.
Digitale forretningsmodeller.docx Ikke hjemmearbejse
Porteføljeanalyse: Vi mangler at høre fremlæggelse fra grupper 4 , 5 og 6. Dem starter vi med.
Bæredygtighed opgave verdensmål lego.docx ikke hjemmearbejde
Vi skal arbejde med bæredygtighed. Vi skal gennemgå opgaven om de 17 verdensmål på Storetorv.
Vi skal arbejde med visioner, mål mv. Opgave fra bog om diverse danske selskabers visioner mv. Egen opgave om mål.
MÅL:
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
TOWS
21-08-2023
B2B Terma
07-09-2023
proshop
25-10-2023
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Diskutere
Projektarbejde
Formidling
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Personlige
Kreativitet
Sociale
Samarbejdsevne
IT
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Projektarbejde
Titel 6
Handlingsparametre
Indhold:
- Produktklassificering, branding-strategi, herunder handelsmærker og producentmærker,
serviceydelser, de 7 p’er.
• Prisfastsættelsesmetoder, priselasticitet, prisstrategi, prisdifferentiering
• Distributionsstrategi, distributionskanaler, kædeformer.
• Promotionformer, promotionstrategi (push/pull), markeds-kort, kommunikationsmodeller,
E-business.
Mål:
Eleverne skal kunne analysere og vurdere virksomhedens produktparameter, produktsortiment,
prisfastsættelse, distribution og promotion i et nationalt perspektiv
Indhold
Kernestof:
ECCO distributionsform.docx Sidst i modulet skal vi forberede EC til næste uge
distributions opgaver.docx
Butikstyper.docx
ECCO distribution franchising 2019.docx
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 83, 88-89, 93, 98-101, 103, 105, 108-109, 111, 1080, 1580, 1583, 1600, 1673-1674
I sidste lektion snakkede vi om kæder og butikstyper, nu skal vi i dybden med franchise konceptet
push pull eksempler.docx
PLC chip under hud.docx
Tegn en PLC kurve.docx
Tjekopgave om distribution skal være færdig inden lektionen -vi gennemgår den.
MARKEDSKORTET løbesko push pull.docx
PUSH - PULL strategier: I skal have færdiggjort eksempler som vi startede i sidste lektion. Se vedlagte dokument skemabrikken 21.2. Dem starter vi med at gennemgå.
Vi starter med kort at gennemgå opsummeringsopgaven fra sidste gang: Forståelsesopgaven om marketingmix side 1601. Derefter skal vi arbejde med produktet.
Kvalitetsdimensioner sortiment kort opgave.docx
Branding Anne Marie Skov Carlsberg tartarklubben.docx
`Vi skal arbejde videre med branding
Vi starter med at kigge på jeres aflevering om ikea. Her skal vi kigge på forskellige måder at besvare dem på.
Vi skal arbejde med handelsmærker og producentmærker. Vi startede med at lave en liste over handelsmærker og producentmærker, nu skal vi kigge mere på forskellen på dem. Først skal vi ind på fødevarewatch og finde artikler om handelsmærker / private
Case 15.1. (Ben & Jerries) -vi starter med at gennemgå case færdiggjort sidste modul er i lectio opgavemappen. Herefter er vi færdige med produktparameteren.
Vi skal arbejde med serviceprodukter
service opgaver.docx
Vi skal arbejde videre med opgaven om service virksomheder, hhv Lalandia og Just eat/Wolt. I havde 25 minutter til det sidste gang. Dem der ikke var der kommer i en opsamlingsgruppe.
opgaver pris.docx IKKE hjemmearbejde
Sidste lektion afsluttede vi service. Nu starter vi med pris.
Priselasticitet opgave.docx IKKE hjemmearbejde
Vi starter med opgave 18.3 om pristvang
I sidste lektion blev vi færdig med pris. Nu starter vi op på promotion.
MEDIER.docx
Opgaven 'medier' ligger på skemabrikken mandag hvor vi startede på den. I skal lave opgaven færdig op uploade INDEN LEKTIONEN starter. Vi starter med at gennemgå den.
SPM_sponsorater_Rory McIlroy_Thorbjørn.docx
Vi ska opsummere på Sponsorater
Vi skal opsummere på Sponsorater
Loyalitetsprogrammer og kundeklubber sas.docx
Sponsorater detailwatch.docx
Vi skal lave to opgaver:
sponsorat Salling mere end bare at tjene penge_.pdf
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Franchising ECCO
20-02-2024
IKEA
03-03-2024
Ben & Jerries
14-03-2024
Service virksomheder
22-03-2024
Service
03-04-2024
Rockwool
09-04-2024
PRIS Lagkagehuset
12-04-2024
Medier opgave
25-04-2024
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Internationalisering
Internationalisering:
Gennem forløbet er der lagt vægt på:
- Markedsudvælgelse: Markedsudvælgelsesmodeller, generelle og specifikke
- Markedsforhold og analyse af markedsforhold
- Internationaliseringsmodeller
- Eksportmotiver og eksportbarrierer
- Virksomhedens eksportberedskab: kapital, Know-how, commitment og kendskab
- Kulturelle forhold: Forbrugerkultur og forretningskultur, kulturteorier, rollespil baseret på kulturforskelle
- Analysere et lands kulturelle forhold ved anvendelse af en kulturteori
Fokusområder:
• analysere generelle og specifikke markedsforhold
• diskutere kulturelle forholds betydning for virksomhedens valg af
indtrængningsstrategi og promotion
- I forløbet er der lagt vægt på at gøre eleverne eksamensparate ved hjælp af træning i cases og præsentationer.
Indhold
Kernestof:
Vi skal arbejde med eksportberedskab, motiver og barrierer
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 1716-1721, 1723-1728
Forstå_eksport_barrierer_motiver_beredskab mf.pdf
Eksport beredskab motiver barriere opgave.docx
Vi starter med at gennemgå opgave om Wally and Whiz. Den skal være færdig hjemmefra.
Arbejdsseddel_tragtmodellen_dag1.docx
Vi skal arbejde videre med udvælgelse af lande gennem tragtmetoden.
PAropgave_Analyse af markedsforhold.docx
Kultur_skema.docx
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Tragtmodellen
21-08-2024
markedsforhold
23-08-2024
Hofstede
30-08-2024
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Internationale Handlingsparametre
Internationale handlingsparametre
Indenfor de internationale handlingsparametre er der gået i dybden med handlingsparametrene og segmentering på eksportmarkeder. Det er både handlingsparametre på de internationale markeder og handlingsparametre generelt.
Indhold
Kernestof:
Reflektion_Kulturrollespil tilhørere.docx ikke hjemmearbejde
I skal have færdiggjort opgave om Hofstede: Kulturforskelle på forskellige lande jvf det skema der er lagt. Det skal være afleveret på skemabrikken.
Vi skal lave opgaver om internationalisering
Vi skal arbejde videre med Bolia som skal laves som præsentation. Se opgavemappen for spørgsmål og Systime bog p199 for casemateriale.
risiko vs resourcer distributionsformer eksport.xlsx
Jeg lavede en kort intro til licensproduktion sidste modul, nu skal vi lave en opgave med det (LION)
Linak distribution internationalt.docx
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 1611, 1623-1626, 1628, 1696-1697, 1702, 1706, 1709-1711
Vi skal arbejde videre med FUSION casen. Se skemabrikken 24. oktober.
Internationalt produkt IKEA restauranter 2024.docx IKKE hjemmearbejde
Vi starter med at fremlægge case om FUSION lavet og uploadet sidste modul.
Standardisering eller differentiering.docx
Opgave om Sødmælk skal gøres færdig inden modul. Vi går efter overordnede svar.
Opgave 19.2 om B&O og pris kvalitet skal være færdig til i dag.
valuta opgave.docx
Sidste modul gennemgik vi muligheder indenfor valutasikring. Nu skal vi lave en opgave i det.
Transferpris_Store firmaer betaler ingen skat i Danmark.pdf
Transferpricing.docx
Prisfastsættelse af serviceprodukter.docx
Vi har startet opgave om valuta og sikring. i tre mands grupper. Find tilbage til de samme grupper og lav opgaven færdig = 10 min. Dertil lav den til en præsentation = 10 min mere; 20 min totalt. Derefter fremlæggelse.
Start: 10 minutter til at færdiggøre opgaven om pris på serviceprodukter/hotelpriser.
LICITATION pris.docx
VVS-kartel medførte bøder til både virksomhed og ledende medarbejdere | Kromann Reumert
b&o feedback 2024.docx
international promotion.docx
find mindst tre reklamer (print) fra mindst tre forskellige lande, der tydeligvis ikke vil kunne anvendes i alle lande.
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Internationalisering Kop og kande
20-09-2024
Rollespil reflektioner
01-10-2024
Bolia
02-10-2024
Bolia2
03-10-2024
Markedsindtrængning
07-10-2024
FUSION Internationalisering
28-10-2024
Valuta
18-11-2024
B&O
18-11-2024
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Eksamenstræning og repetition
Eleverne forberedes til mundtlig eksamen.
Der gennemgås eksamenscases og eleverne fremlægger på skift i eksamenslignende situationer.
Eleverne har frivilligt fremlagt teoretiske emner og emnerne er valgt på baggrund af elevernes ønsker til repetition
Indhold
Kernestof:
9 Grønne retter og dansk gastronomi sikrer Sticks_n_Sushi succes i Tyskland.pdf
Case Joe & the Juice - Internationalisering og internationalt marketingmix.docx
Forberedelse af virksomhedsbesøg elvstrøm.docx
Vi skal på virksomhedsbesøg på fredag, det bruger vi del af modulet på at forberede.
Opgave efter virksomhedsbesøg:
Vi skal arbejde videre med opgaven omkring Elvstrøm.
international branding kap17.3.docx ikke hjemmearbejde
Præsentation af jeres handlingsforslag til Fleggaard, jvf spørgsmål 9 som skulle laves som præsentation
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 1604, 1697, 1745-1748
international branding kap17.3.docx
Laver teams møde:
Vi skal nu i gang med præsentation af jeres handlingsforslag til Fleggaard, jvf spørgsmål 9 som skulle laves som præsentation.
Fleggaard - Følgende grupper har præsenteret:
3B Case 10 - Bold Drinks - Internationalisering og strategi.docx
Feedback på terminsprøve 2025.docx
aktiviteterne for modulet fremgår f skemabrik 21.2. = samme aktiviteter
Start: Vi starter med at gennemgå eksamenscasen om BOLD. Alle skal være klar og forberedte. Opgaven er på skemabrikken 19.2.
Sidste gruppe med Anne Sofie, Mathilde og Helene mngler at fremlægge deres marketingplan
6 Ark uden spm.docx
Denne her er eksamenscasen:
Eksamenscase: ARK. I har fået tid til at stille spørgsmål og besvare dem. Nu bruger I 15 minutter mere på at blive klar, derefter er der fremlæggelser
Case 10 - Bold Drinks - Internationalisering og strategi.docx
Sidste modul i AFS. Vi snakker om hvd vi skal lave.
Omfang
Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Formidling
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Titel 10
Eksamensprojekt
Eksamensprojektet laves som PBL forløb ud fra virksomheden Fleggaard.
Produktet er dels et skriftligt projekt, dels en præsentation for klassen.
Projektet skal kunne bruges til perspektivering under eksamen.
I forløbet lægges der vægt på at der arbejdes med mange dele af stoffet i faget for at kunne give eleverne mulighed for at perspektivere.
Indhold
Kernestof:
Eksamensforløb Fleggaard hh32025.docx
Spørgsmål til projektet: Jeg er på lærerværelset
Samling i klassen 11.30
Omfang
Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Marketingplan
Fokusområder:
Teorier der indgår i marketingplanen
Opbygning af planen
Forløbet af planen fra start til afslutning og evaluering
Mål:
At kunne lave en sammenhængende plan
At kunne se sammenhænge i planen
Indhold
Kernestof:
Opgave om flyhjælp skal gøres færdig. I har ti min. mere.
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 1660, 1758-1759, 1769-1770
Vi skal i gng med sidste store afsnit i boogen - det er marketingplanen. I den skal vi lave en samlet plan der giver sammenhæng mellem teori og udførelse.
markedsføringsplan Nordborg resort.docx
Flyhjælp - den gik vi ikke i gang med sidste lektion da for lille fremmøde.
Grupper i marketingplnen om Nordborg resort:
Første halvdel til at færdiggøre projektet. Derefter fremlæggelse
Rækkefølge for præsentationer:
Vi mangler tre grupper til at præsentere deres marketingplan:
Omfang
Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53512929399", "T": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53512929399", "H": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53512929399" }