IBC Aabenraa
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
IBC Aabenraa
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet as2022 hhxi AF - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
IBC
Fag og niveau
Afsætning A
Lærer(e)
Mogens C.B. Frederiksen
Hold
as2022 hhxi AF (
ashhx 1i AF
,
ashhx 2i AF
,
ashhx 3i AF
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Interne forhold
Titel 2
Eksterne forhold; virksomhedens omverden
Titel 3
Udbud
Titel 4
Efterspørgselsforhold
Titel 5
Strategi
Titel 6
Handlingsparametre
Titel 7
Internationalisering
Titel 8
Afsætning i Australien
Titel 9
Internationale Handlingsparametre
Titel 10
Eksamensprojekt
Titel 11
Marketingplan
Titel 12
Eksamenstræning og repetition
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Interne forhold
Under virksomhedens interne forhold er der fokus på at kunne redegøre for og analyser virksomhedens interne forhold og evne til at skabe værdi.
Der lægges vægt på typer af virksomheder samt hvordan de forskellige typer virksomheder kan analyseres med værdikæder.
Mål:
Eleverne skal kunne definere typen af virksomhed
Eleverne skal kunne analysere værdiskabelsen for virksomheder
Eleverne skal kunne bruge Business Model Canvas
Indhold
Kernestof:
Hej 1i,
KERNEKOMPETENCE canon.docx
Østergaard et.al. Marketing. En grundbog i afsætning. Systime. E-bog.; sider: 142, 144
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 145, 247, 333-334, 419, 1667
Vi starter med at bruge business model canvas modellen. Derefter skal vi arbejde med forretningsmodeller
Naturmælk: Lav en Business Model Canvas af Naturmælk. I opgaven skal der være særligt fokus på
Forretningsmodeller.docx IKKE hjemmearb
læsespm Værdikæder.docx -er læst i modulet
Opgave: FANØ Laks
Sidste spm om værdikæder efter læsning- herunder hvorfor laver man en værdikæde
SWOT opgave.docx Vi starter med opgave 3, derefter 4
Fanø Laks: Startet på sidste lektion, opgaven er på skemabrikken(15.11.). Den bruger vi 30 minutter mere på.
Omverden opgaver just eat mfl.docx
første opgave intern og ekstern dig selv.docx
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Skrive
Formidling
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Personlige
Selvstændighed
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 2
Eksterne forhold; virksomhedens omverden
Eleverne skal kunne redegøre for eksterne faktorer af væsentlig betydning for virksomheden.
Eleverne skal kunne analysere og
diskutere betydningen af ændrede omverdensvilkår.
Eleverne skal kunne anvende PEST modellen og omverdensmodellen.
Eleverne skal kunne redegøre for hvilke faktorer i omverdenen virksomheden kan påvirke og hvilke faktorer der ikke kan påvirkes.
Indhold
Kernestof:
PESTEL og OT opgave.docx IKKE hjemmearbejde
PESTEL omverden 2022 1ib.docx IKKE HJemmearb
fald i eksport.pdf
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 1495
PESTEL. Vi har lavet de to første opgaver i arket fra modulet mandag.
PESTEL omverden 2022 1ib.docx
PESTEL og OT opgave.docx
Vi skal opsummere omverdenen. PESTEL, omverdensmodellen og OT er færdige. Nu tager vi fat i Muligheds-og trussels matrixen.
Østergaard et.al. Marketing. En grundbog i afsætning. Systime. E-bog.; sider: 1471
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Projektarbejde
Formidling
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Sociale
Samarbejdsevne
IT
Internet
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Udbud
Indhold:
Brancheanalyse
Konkurrentidentifikation ved brug af tragtmodel
Konkurrenceformer
Konkurrencemæssige positioner
Positionering og differentiering
Mål:
Eleverne skal kunne analysere konkurrencesituationen på markedet og sammenholde det med virksomhedens strategi.
Eleverne skal kunne udarbejde en simpel konkurrentanalyse.
Eleverne skal kunne analysere virksomhedens position på markedet i sammenligning med virksomhedens konkurrenter.
Eleverne skal kunne analysere de enkelte faktorer i en brancheanalyse og vurdere branchen ud fra analysen.
Eleverne skal kunne redegøre for konkurrenceformen.
Indhold
Kernestof:
Østergaard et.al. Marketing. En grundbog i afsætning. Systime. E-bog.; sider: 114-117, 1500, 1668, 1672
Vi skal arbejde med producent og konsumentmarkedet, derefter konkurrentidentifikation
Markdesandele
markedsandele.docx
ejendomsmæglere aabenraa opgave.docx IKKE hjemmearb
Konkurrence ejendomsmæglere aabenraa 2022.pdf Ikke Hjemmearb
I går gennemgik vi markedsandele og GMID / EUROMONITOR.
Præferencegrader.docx
Case om ejendomsmæglere: 10 minutter til at forberede i jeres tre mandsgrupper. Derefter skal I præsentere.
konkurrentanalyse for sommerlande i Danmark.docx
Vi bruger tid på at forberede konkurrent analysen om sommerlande, derefter gennemgang af den.
Banzinmarkedet spm 1i 2023.docx
Vi skal lave case om benzinmarkedet færdig (I havde 20 min til den sidste lektion)
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 119, 1503, 1510, 1676, 1686
branchekoder.pdf
opgave branchekoder.docx
Vi skal arbejde med brancheanalysen - modellen hedder Porters Five Forces
Brancheanalyse trin første gang.docx
Vi skal arbejde med branche analysen som vi startede på onsdag. Vi mangler nye indtrængere, kunder og en konklusion.
Vi laver opgaven om fastfood branchen.
Vi starter med at opsummere brancheforhold, derefter skal vi arbejde med købsadfærd.
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Ejendomsmæglere AAbenraa
10-02-2023
ejendomsmæglere aabenraa 2
22-02-2023
Sommerlande konkurrentanalyse
28-02-2023
Is producenter
12-03-2023
Fastfood branche
13-03-2023
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Projektarbejde
Formidling
Selvrefleksion
Personlige
Selvstændighed
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Titel 4
Efterspørgselsforhold
Efterspørgsel:
Mål:
Eleverne skal kunne segmentere et marked, anvende
segmenteringsprocessen på konsument og
producentmarkedet, vurdere målgrupper og diskutere valg af
målgruppestrategi.
Eleverne skal kunne redegøre for forskellen på B2B markedet og konsumentmarkedet og forskellen i karakteristika ved indkøb.
Eleverne skal kunne analysere købsadfærden på både konsument- og B2B markedet og analysere hvad der har indflydelse på købsadfærden.
Supplerende stof:
I segmentering har eleverne arbejdet med Conzoom Private clasification udgivet af Geomatic. Eleverne har identificeret forskellen i segmenter og identificeret målgrupper til specifikke produkter. Dertil har de fundet det segment de selv tilhører.
Indenfor købsadfærd har eleverne arbejdet med cases som 'Kender du typen' hvor eleverne skal kunne identificere forskellige typer forbrugere og deres præferencer.
Indhold
Kernestof:
SOR opgave.docx
Behovkap6.docx
Vi skal lave S-O-R opgave der ligger på skemabrikken 17. marts. Derefter
Østergaard et.al. Marketing. En grundbog i afsætning. Systime. E-bog.; sider: 120-122, 124, 1519-1521
I skal læse om købsbeslutningsprocessen til mandag.
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 123, 1522-1523, 1548, 1552, 1554, 1572-1573, 1670-1671
købstyper og købsadfærdstyper
roller racerbil.pdf
Køberoller gennemgået + opgave om racerbil spm 1+3 lavet sidste lektion - nu skal den kort gennemgåes .
Opsamling Berlin
opgaverl B2B marked mcbf.docx
købstyper behov mcbf.docx
Hej 2i,
PRODUCENTMARKEDET: Opgaver:
Vi skal arbejde videre med roller og casen om vognmanden som vi påbegyndte torsdag -se skemabrik 17.8.
Bæredygtighed: I dag skal vi først snakke om de sidste tre virksomheder ift verdensmål, derefter LEGO opgaven.
Først skal vi lave opg 11.4 om segmentering
compas segmenter.docx
Conzoom_opgaver.docx
conzoom_private_classification_2012_dk.pdf
Sidste modul arbejdede vi med Gallup Compas. Nu er det tid til Conzoom modellen.
image.png
1) Vi skal arbejde videre med Conzoom segmentering
SMOK modellen.docx
Vi skal arbejde med SMOK modellen
Vi skal arbejde med positionering
Opgave i positionering og kendskab.docx
Positionering gennemgået og opgaver lavet.
segmenteringsvariable B2B.docx
B2B build up break down cardiocare (2).docx
kompan segment B2B (3).docx
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
PESTEL Tyskland
12-04-2023
Steder i Berlin
12-04-2023
Distribution
25-04-2023
Livscyklus
25-04-2023
Handler du som en mand eller en kvinde
02-05-2023
Ritter Sport
03-05-2023
ashhx 1i AF skr. ÅRSPRØVE
24-05-2023
Bæredygtighed tøj
18-12-2023
KOMPAN B2B
09-01-2024
Omfang
Estimeret: 25,00 moduler
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Skrive
Diskutere
Projektarbejde
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Sociale
Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Projektarbejde
Titel 5
Strategi
Strategiforløbet har fokus på vækst- og konkurrence strategi
Vigtigste teorier er Ansoffs vækstmatrix, diversifikation, integration, porters konkurrencestrategier, blue ocean og BCG matrix.
Der anvendes varierede arbejdsformer. Eleverne skal arbejde induktivt med vækststrategier hvor de selv finder artikler om alle vækststrategier som præsenteres for klassen.
Mål:
Eleverne skal kunne:
- Analyser sig frem til hvilke strategier der er anvendt.
- Kende forskel på de enkelte strategier
- Analysere en virksomheds portefølje
Indhold
Kernestof:
Vi skal gennemgå casen om Vognmand Johansen. Derefter skal vi starte med at arbejde med strategi = kapitel 8.
SWOT
Rambøll Kartoffelmel 2022 JP vækst fusion nye lande.pdf
arla-vil-ind-paa-sodavand_JP_aug_2016.pdf
Hej 2i,
Nuuday indgår samarbejde med Disney.pdf Den skal I bruge i dag
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 140, 1479, 1481, 1530-1533, 1768, 2073
Vi skal arbejde med vækststrategier: Integration, diversifikation, strategisk alliance. Vi skal bruge artiklen om AP Møller. Gennemgår artikel om Disney igen ift vækststrategier.
Vækststrategier_øvelse.docx
Grupper:
Vi fortsætter i grupperne med at klippe og klistre vækststrategier. Grupperne er på skemabrikken sidste lektion.
BLUE OCEAN Strategisk_laerred_01.xls
Forklar Blue Ocean strategien med egne ordForklar hvordan Blue Ocean strategien adskiller sig fra andre kendte konkurrencestrategierTag tre virksomheder i samme branche. Udarbejd et strategilærred ud fra de tre virksomhederUd fra dit strategilærred s
I skal have færdiggjort opgave 10.7: OM italiensk Take Away og Blue Ocean - den starter vi med at gennemgå.
Digitale forretningsmodeller.docx
Portefølje_opgave.docx IKKE hjemmearbejde
Vi starter med at gennemgå jeres portefølje plancher.
Bæredygtighed opgave verdensmål lego.docx
spm: hvordan skal vi planlægge juleklip??
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Opgaver 4. sep
04-09-2023
studietursdag
25-09-2023
B2B markedet
29-09-2023
Watery
23-11-2023
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Læse
Søge information
Diskutere
Projektarbejde
Formidling
Almene (tværfaglige)
Analytiske evner
Kommunikative færdigheder
Overskue og strukturere
Personlige
Kreativitet
Sociale
Samarbejdsevne
IT
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Lærerstyret undervisning
Pararbejde
Projektarbejde
Titel 6
Handlingsparametre
Indhold:
- Produktklassificering, branding-strategi, herunder handelsmærker og producentmærker,
serviceydelser, de 7 p’er.
• Prisfastsættelsesmetoder, priselasticitet, prisstrategi, prisdifferentiering
• Distributionsstrategi, distributionskanaler, kædeformer.
• Promotionformer, promotionstrategi (push/pull), markeds-kort, kommunikationsmodeller,
E-business.
Mål:
Eleverne skal kunne analysere og vurdere virksomhedens produktparameter, produktsortiment,
prisfastsættelse, distribution og promotion i et nationalt perspektiv
Indhold
Kernestof:
Sidst i modulet skal vi forberede EC til næste uge
ECCO distributionsform.docx
distributions opgaver.docx
Butikstyper.docx
ECCO distribution franchising 2019.docx
Vi gennemgår forskellige kæder. Fokus på franchising kæder.
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 83, 88-89, 93, 98-101, 105, 1583, 1600, 1674, 2152, 2158
push pull eksempler.docx
Vi skal arbejde med afslutningen af franchising opgaven. Den startede vi på sidste modul. Derefter repetion af distribution.
MARKEDSKORTET løbesko push pull.docx ikke hjemmearbejde
PLC chip under hud.docx
Tegn en PLC kurve.docx
Push og pull er gennemgået: I skal have færdiggjort opgaven om Push og Pull strategier lagt på skemabrikken 23.1.
Beskriv følgende produkter ud fra de tre kvalitetsdimensioner og afslut med hvilken der er den vigtigste:
PLC opgaven om 'chip under hud' skal være færdig så vi kan gennemgå den i starten af modulet. Derefter skal vi arbejde med markedskortet.
Produkt:
Vi ændrer lidt i skemaet og går en tur i gågaden. Mødested i klassen hvor vi først snakker om hvad vi skal.
MARKEDSKORTET løbesko push pull.docx
Ud fra markedskortet over ZENTAL:
Afsnit
Branding og mærkevarer
Branding Anne Marie Skov Carlsberg tartarklubben.docx
Vi starter med at gennemgå opgaverne fra sidste modul:
service opgaver.docx
Alle dele af service økonomi er gennemgået.
IKEA 3.pdf gennemgået 8.4.
IKEA 2.pdf gennemgået 8.4.
opgaver pris.docx IKKE Hjemmearbejde
IKEA 1.pdf gennemgået 8.4.
Pris:
Priselasticitet opgave.docx
Først: Små opgaver fra bogen om pris. Derefter pris elasticitet og sidst samlet opgave om pris for Lagkagehuset
Hej 2I,
broed-fra-lagkagehuset-kost.pdf
MEDIER.docx
Vi skal gennemgå prisdifferentiering ift opgave om Lagkagehuset og prisdifferentiering generelt.
Sponsorater detailwatch.docx
Store detailaktører bruger sporten i jagt på nye kunder.pdf
Vi gennemgår jeres årsprøver.
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
ECCO Franchising
24-01-2024
markedskort
07-03-2024
IKEA
14-03-2024
Service Lalndia
22-03-2024
Lalandia
03-04-2024
Pris Rockwool
22-04-2024
Lagkagehuset
07-05-2024
Nicehair
07-05-2024
ashhx 2i AF skr. ÅRSPRØVE
23-05-2024
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Internationalisering
Internationalisering:
Gennem forløbet er der lagt vægt på:
- Markedsudvælgelse: Markedsudvælgelsesmodeller, generelle og specifikke
- Markedsforhold og analyse af markedsforhold
- Internationaliseringsmodeller
- Eksportmotiver og eksportbarrierer
- Virksomhedens eksportberedskab: kapital, Know-how, commitment og kendskab
- Kulturelle forhold: Forbrugerkultur og forretningskultur, kulturteorier, rollespil baseret på kulturforskelle
- Analysere et lands kulturelle forhold ved anvendelse af en kulturteori
Fokusområder:
• analysere generelle og specifikke markedsforhold
• diskutere kulturelle forholds betydning for virksomhedens valg af
indtrængningsstrategi og promotion
- I forløbet er der lagt vægt på at gøre eleverne eksamensparate ved hjælp af træning i cases og præsentationer.
Indhold
Kernestof:
Eksport beredskab motiver barriere opgave.docx
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 1716-1717, 1719-1721, 1729
Først skal vi arbejde med opgaven om influencer der sælger ejendomme. Alle skal have læst teksten hjemmefra. Alle skal også have færdiggjort opgave om SAS. Den skal vi også gennemgå.
Sidste modul gennemgik vi sammenhæng mellem fagordene i internationalisering.
Vi skal lave opgave om Eksportmotiver, eksportberedskab og internationaliseringsmodel - bl.a. se film om LINAK/ Bent Jensen
LINAK og eksport.docx
Arbejdsseddel_tragtmodellen_dag1.docx
Vi har velkommen hjem modul i dag
Vi skal arbejde med opgave indenfor tragtmetoden. Opgaven er på skemabrikken 24. okt.
PAropgave_Analyse af markedsforhold.docx
Gennemgang af tragtmodel opgave lavet 28.10.
Sidste modul fik I fremlagt tragtmodellen. Nu skal I igang med at analysere markedsforholdene; det kommer til at ligne det arbejde I har lavet omkring tragtmodellen.
Links til undervisnings-databaser
Kultur_skema.docx
I skal kunne redegøre for
I skal have færdiggjort spørgsmål til fra sidste lektion inden strat på modulet fra skemabrikken 2.12. - se kulturskema. Upload dem i lectio.
Reflektion_Kulturrollespil tilhørere.docx
Afsnit
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Influencer
16-08-2024
jeres arbejde i Australien
25-10-2024
Sydney
28-10-2024
Tragtmetode opgave
29-10-2024
Kultur skema
06-12-2024
kultur rollespil
06-12-2024
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Afsætning i Australien
Som del af studietur undervises eleverne på TAFE college i Sydney.
Underviser: Vivienne Gazaleh
16/9 - Session 1 - Australian market, buyer behaviour and market research
19/9 - Session 2 - Marketing excursion - Taronga Zoo
23/9 - Session 3 - Analysing research and developing project report
26/9 - Session 4 - International marketing presentations
Indhold
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Internationale Handlingsparametre
Internationale handlingsparametre
Indenfor de internationale handlingsparametre er der gået i dybden med handlingsparametrene og segmentering på eksportmarkeder. Det er både handlingsparametre på de internationale markeder og handlingsparametre generelt.
Indhold
Kernestof:
Sidste lektion færdiggjorde vi kultur og havde rollespillet om DK vs Tyrkiet.
risiko vs resourcer distributionsformer eksport.xlsx
Vi skal arbejde med licensproduktion og distribution internationalt
lion brewery licens.docx
Distribution: I startede FUSION casen sidste modul, den arbejder vi videre med
Lakrids by Johan Bülow
Vi starter med en præsentation af Lakrids by Bulow, uploadet sidste modul i grupper.
Derefter: Vi tager igen fat i Fusion casen som vi skulle have arbejdet med i sidste modul
Vi vender tilbage til Direkte investering
Ravn Østergaard et.al. Marketing 2017. Forlaget SYSTIME.; sider: 1622-1628, 1696-1697, 1699, 1702-1704, 1706, 1712
Internationalt produkt IKEA restauranter 2024.docx ingen af filerne er hjemmearbejde
Start: Opfølgning på sidste modul/ opgave om investering i udlandet.
Vi skal arbejde med produktet iinternational perspektiv. Vigtigst er differentiering vs standardisering
Royal Unibrew forlænger PEPSI Licens.pdf
international branding kap17.3.docx
Vi skal arbejde med international branding. Der er flere overlap med branding som vi tidligere har arbejdet med, så det er ikke alt vi kommer til at arbejde lige meget med.
PLC kurver opbyg.docx
International Branding
Opgave om PLC kurver skal være færdige til i dag. I skal kunne vise jeres svar på airtame:
Sidste del af internationalt produkt: Produktudvikling
Feedback på terminsprøve 2025.docx
Derefter international prisfastsættelse
Vi skal arbejde med valutaforhold
valuta opgave.docx
Afsnit
Prisfastsættelse af serviceprodukter.docx
Efter at hav læst kapitlerne skal I vide: Hvordan anvendes Neuromarketing og hvorfor kan kommunikationsmodellen nses som international (støj)
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Lakrids by Bulow
12-12-2024
Bang og Olufsen
16-12-2024
Eksamensprojekt
26-01-2025
Eksamensprojekt præsentation
26-01-2025
ashhx 3i AF skr. prøve
03-02-2025
Proces af terminsprøve
07-03-2025
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Eksamensprojekt
Eksamensprojektet laves som PBL forløb ud fra virksomheden Fleggaard.
Produktet er dels et skriftligt projekt, dels en præsentation for klassen.
Projektet skal kunne bruges til perspektivering under eksamen.
I forløbet lægges der vægt på at der arbejdes med mange dele af stoffet i faget for at kunne give eleverne mulighed for at perspektivere.
Indhold
Kernestof:
Eksamensforløb Fleggaard hh32025.docx
Spørgsmål til projektet: Jeg er på lærerværelset
Samling i klassen kl. 11
Omfang
Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Marketingplan
Fokusområder:
Teorier der indgår i marketingplanen
Opbygning af planen
Forløbet af planen fra start til afslutning og evaluering
Mål:
At kunne lave en sammenhængende plan
At kunne se sammenhænge i planen
Indhold
Kernestof:
markedsføringsplan 3I.docx
Marketingplnen om Rømø Badehotel. Grupper:
De første 40 minutter går med marketingplanen - så skal den være færdig. Derefter bliver I delt op så nogen forbereder mundtlig eksamen, andre fremviser deres marketingplan
hedekaffe.docx
Omfang
Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Eksamenstræning og repetition
Eleverne forberedes til mundtlig eksamen.
Der gennemgås eksamenscases og eleverne fremlægger på skift i eksamenslignende situationer.
Eleverne har frivilligt fremlagt teoretiske emner og emnerne er valgt på baggrund af elevernes ønsker til repetition
Indhold
Kernestof:
Vi arbejder i to spor:
1AdelaSigneSofie2MiaMelanieFreja3KrestenWilliamSøren4AlstedVictorBenjamin5SofieClaireBoyum6MalouNicoMikke
supermarkeder konkurrence eksamensopgave.docx
4 grupper mangler at fremlægge deres marketingplan.
Omfang
Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Faglige
Lytte
Formidling
Almene (tværfaglige)
Kommunikative færdigheder
Væsentligste arbejdsformer
Gruppearbejde
Individuelt arbejde
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53512961320", "T": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53512961320", "H": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53512961320" }