IBC Aabenraa
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
IBC Aabenraa
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet as2023-hhxb-tyB - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24
Institution
IBC
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Dan Albertsen
Hold
as2023-hhxb-tyB (
ashhx-1b-tyB
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Forløb#1 Jugend und Identität
Titel 2
Forløb#2 Landeskunde light
Titel 3
Forløb#3 Ungleichheit in Deutschland del 1
Titel 4
Forløb#4 Wirtschaft del 1
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Forløb#1 Jugend und Identität
Jugendalter Theorie
Spaghetti für zwei
Jan Stemmel: Mach dich breit
Frau in der aktiven Fanszene
A social life
Thomas Plassmann: Tschulligung (Los geht's)
Streuselschnecke af Julia Franck
Nora hat Hunger
Ruth langweilt sich
Vera raucht eine
Tschick (kreatives Schreiben)
Indhold
Kernestof:
Nedenstående opgaver arbejder vi med i modulet
VELKOMMEN TIL TYSK!
Repeter hjemme (vi tager en lille test med det, I har gennemgået i grundforløbet!)
Einander kennenlernen | Los geht's! (systime.dk)
Test fra fredag tilbage
Theorie Jugendalter Flashcards | Quizlet
Theorie Jugendalter Aufgaben (1).docx
Træn igen de vigtige ord fra sidst!
Øvelse konjunktioner (1).docx
Spaghetti für zwei. Text.pdf
I præsenterer jeres svar på spørgsmålene. Vi taler sammen i de grupper, I arbejdede i.
Vi gennemgår de svage verber med efterfølgende opgaver
Spaghetti für zwei. Text (1).pdf
Spaghetti für zwei Flashcards | Quizlet
Lav resten af opgaverne hjemme (minus rollespil)
Spaghetti für zwei. Aufgaben (1) (1).docx
Læs hjemme de første 5 afsnit af teksten
2. Verber | Sprungbrett (systime.dk)
Hjælpeverberne haben og sein | Wie Geht's? Tysk grammatik (systime.dk)
Mach dich breit Flashcards | Quizlet
Læs resten af teksten Teil 1 (Abschnitt 1 - 9) og besvar spørgsmålene 6-10 (vi tog 1-5 sidste gang)
Futuristisches Weihnachten - Arbeitsblatt.docx
I har ingen lektier for til i dag
Læs/forstå hjemme KUN den første tekst "Nora hat Hunger"
Vi arbejder på klassen med forskellige opgaver i relation til teksten!
2.1 Svage verber | Sprungbrett (systime.dk)
Afsnit
Nora hat Hunger Aufgaben 2.docx Nora hat Hunger Aufgaben 2.docx
Lav hjemme jeres præsentation om "Nora hat Hunger"
A Social Life Kurzfilm 1.år.docx
Vi tager først resten af fremlæggelserne (Nora hat Hunger)
12.3 Drilske hjælpeverber | Sprungbrett (systime.dk)
Vi fortsætter med drilske verber fra sidst
Thomas Plassmann: Tschulligung … | Los geht's! (systime.dk)
5.2 Possessive pronominer | Sprungbrett (systime.dk)
Repeter hjemme 2. Wortschatz zum Thema Familie (lær dem udenad!)
I får jeres oversættelse tilbage
Repeter fra sidst vores gennemgang af de possessive pronominer (ejestedordene) Se evt. videoen igen!
Læs/forstå hjemme den korte historie "Streuselschnecke" af Julia Franck
Julia Franck: Streuselschnecke | Los geht's! (systime.dk)
Ejestedord tysk.pdf
Personlige stedord
Vi gennemgår opgaven med de personlige stedord fra sidst
Navneord substantiver tysk.pdf
Vi begynder med at repetere de personlige stedord
Vi fortsætter med opgaver til filmen
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 25
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb#2 Landeskunde light
Intro til Erasmus + projekt med CvO Gymnasium i Hamburg:
Landeskunde light (Dein Deutschland)
Das Schulsystem in Deutschland
Indhold
Kernestof:
Færdiggør hjemme på tysk det I skrev i fredags om filmens opbygning
Teil 1: Handling, Personen, Genre | Los geht's! (systime.dk)
Kreatives Schreiben.docx
Opgave tilbage
1. Was ist Ungleichheit? | Ungleichheit in Deutschland (systime.dk)
Vi repeterer de personlige stedord og bisætninger med to små øvelser, som I laver på klassen.
I får jeres opgave med pers. pron. og bisætninger tilbage
Jonny Huhn Flashcards | Quizlet
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Forløb#3 Ungleichheit in Deutschland del 1
Intro til "Ungleichheit in Deutschland"
Johny Huhn
Indhold
Kernestof:
Vi begynder i dag med en gennemgang af de sammensatte udsagnsord/verber på tysk
1. Landeskunde Light | Dein Deutschland - tysk fortsættergrundbog (systime.dk)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 1
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Forløb#4 Wirtschaft del 1
Victorinox
fritz kola
Indhold
Kernestof:
Vi arbejder lidt videre med Hamborg
Richard Dehmel: Blick auf Hamburg | Dein Deutschland - tysk fortsættergrundbog (systime.dk)
Kultur Wirtschaft - LRU.dk (praxis.dk)
Arbejder vi med på klassen:
Læs/forstå teksten "Ruth langweilt sich". Det er den sidste i kompendiet: Nora hat Hunger, Vera raucht eine, Ruth langweilt sich. Texte.pdf
Vi mangler at lave den sidste opgave (Zusammenfassung). I laver opgaven i grupper af to og afleverer den i timen.
Vera raucht eine.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59966422004", "T": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59966422004", "H": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59966422004" }