IBC Aabenraa
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
IBC Aabenraa
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet at2022-hhx-psB - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
IBC
Fag og niveau
Psykologi B
Lærer(e)
Maria Wiberg Hald
Hold
at2022-hhx-psB (
athhx-2-psB
,
athhx-3-psB
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Sociale samspil
Titel 2
Ondskab
Titel 3
Virksomhedspsykologi og arbejdspsykologi
Titel 4
Gymnasielivet
Titel 5
Gymnasielivet
Titel 6
Kognitiv psykologi
Titel 7
Reklamepsykologi
Titel 8
Psykologisk projekt. Feltundersøgelser
Titel 9
Den livslange udvikling
Titel 10
Opdragelse, familie og omsorgssvigt
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Sociale samspil
Indhold
Kernestof:
Velkommen til Psykologi B. I får en introduktion til vores første emne, som er socialpsykologi.
Kære psykologihold. I skal læse i ibogen: Psykologiens Veje Kap. 21: Massehypnose, Hvad er en gruppe? Gruppepres og social kontrol.
Kap. 21. Socialpsykologi: I skal læse: Intergruppekonflikter.
Vi ser dokumentarfilmen: Forenet med fjenden og arbejder med nedenstående opgaver:
Dokumentar. Forenet med fjenden.docx
Forenet med fjenden: I skal lave opgave 1 og 2. Vi arbejder med resten af opgaverne i modulet.
Socialpsykologisk eksperiment.docx
Kap. 3. Videnskabsteori og metode. Læs afsnittet: Kritisk vurdering af undersøgelser.
Vi arbejder med socialpsykologisk eksperiment.
I skal fremlægge socialpsykologisk eksperiment.
Vi arbejder med nedenstående opgave i modulet:
Roller, normer, social kontrol i jeres klasse.docx
Kap. 21. Socialpsykologi: I skal læse om: Holdninger og attribution.
Vi arbejder videre med nedenstående opgave i modulet:
Opgaver vi arbejder med i modulet:
Holdninger og attribution. Psykologiens Veje.docx
Holdninger og attribution. Spørgsmål.docx
Vi laver opgaver om attribution i modulet og ser dokumentarfilmen: Menneskedyret 4. I skal ikke forberede jer til modulet.
Dokumentar. Opsamling. Menneskedyret 4.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Ondskab
Indhold
Kernestof:
Kap. 24. Ondskab. I skal læse følgende afsnit: Aggressionens natur, fravær af empati, fravær af selvkontrol.
Vi taler om begrebet attribution og jeres svar til Heider og Simmels eksperiment (sidste modul).
Kap. 24. Ondskab. I skal læse: Lydighedens Dilemma.
Vi ser forsøget (den danske udgave og arbejder med forsøget). Dog skal vi først gennemgå de fem spørgsmål, I arbejdede med i sidste modul.
Lydighedens dilemma samt Asch´ forsøg.docx
Kap. 24. Ondskab. Læs: Zimbardo og virkelighedens fængsel.
Vi arbejder med nedenstående opgave i modulet:
Zimbardos forsøg.docx
Først i modulet gennemgår vi opgaverne til Lydighedens Dilemma.
Kap. 24. Ondskab: Læs: 1)Moralsk frakobling og 2)Det onde som frihed.
Peters speciale - Grusomhed. Case.docx
I får 10 minutter til at lave casen færdig, I arbejdede med sidste modul.
Dokumentar: En morder vender hjem. Vi ser dokumentarfilm og samler op på emnet om ondskab.
En morder vender hjem: Vi arbejder med dokumentaren.
Vi taler om begrebet moralsk frakobling - også i forhold til dokumentarfilmen.
Dokumentar. En morder vender hjem.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Virksomhedspsykologi og arbejdspsykologi
Indhold
Kernestof:
Ibog: Organisation. Kap. 6. Ledelse. I skal læse: 6.4. Grundlæggende menneskeopfattelser. 6.4.1. Mc Gregors teori X og teori Y. 6.4.2. Scheins menneskeopfattelser. 6.5. Autoritet og autoritetskilder. 6.6.1. Lewins ledelse
Moralske Dilemmaer: Vi laver øvelsen i begyndelsen af modulet.
Vi arbejder med ledelsesteorierne (lektier til sidste modul)
Ledelses teorier. Opgaver.docx
Psykologiens Veje kap. 17: Maslows behovshierarki. Højdepunktsoplevelser og flow.
Vi arbejder med nedenstående opgaver i modulet:
Maslow.docx
Højdepunktsoplevelser og flow.docx
Ledelsesteorier. Opgaver. Vi nåede ikke opgave 3 før juleferien, så vi begynder modulet med denne opgave.
Ledelse og autoritet.pptx
Vi gennemgår opgave 3 om ledelsesteorier. Derudover arbejder vi videre med Maslow (højdepunktsoplevelser og flow) og ser en dokumentarfilm om stress.
Vi ser dokumentarfilmen om stress færdig. Vi mangler ca. 10 minutter. I skal desuden læse nedenstående i Psykologiens Veje:
Kap. 23. Stress og coping. I skal læse til og med coping.
Vi laver nedenstående opgave i modulet:
Stress. Dokumentar. Din hjärna.docx
Vi arbejder med nedenstående materiale i modulet:
Suppl. tekster til kap. 23: Derfor kan stress føre til depression.
Ibog: Undersøgelser i psykologi. 5. Personlighedspsykologi. 5.5. Klarer du problemerne selv?
Derfor kan stress føre til depression. Undersøgelse.Psyk.Veje.docx
Feltundersøgelse. Interview.docx
I skal læse kap. 33. Psykologiske feltundersøgelser. Interview.
Læs lektien grundigt, så du kan arbejde med interviewet på et højt fagligt niveau. Herefter skal du gennemføre interview, så du kan arbejde med dem i modulet.
I skal arbejde selv i dag. I bestemmer selv, om I arbejder på skolen eller hjemme. Vi gemmer fremlæggelserne til næste gang. I skal se på skemabrikken til på torsdag, hvad I skal arbejde med. Læs teksten i psykologiens Veje og lav opgave 1.
Afsnit
Virksomhedskulturens indflydelse på nye medarbejdere
Kap.22. Kulturmøder og kulturforskelle, etnocentrisme og kulturrelativisme, kulturmøder. kulturelle forskelle og konflikter, etnicitet, ungdom og køn.
Virksomhedskultur og nye medarbejdere.docx
Vi bruger modulet på fremlæggelser.
Læs: Kap. 18. Personlighedspsykologi: Den risikovillige og den forsigtige type samt The Big Five. Kap. 21. Socialpsykologi: Roller.
Vi arbejder med nedenstående materiale i undervisningen:
Den succesfulde og fremtidens medarbejder.docx
Vi gennemgår nedenstående opgaver, som I arbejdede med i modulet d. 7.3. Hvis I ikke blev færdige med opgaverne, skal I færdiggøre dem derhjemme. Desuden skal de elever, der ikke præsenterede feltundersøgelse sidste gang, fremlægge deres feltundersøg
Se 4. modul d. 2.4.
Fremlæggelser/interview finder sted på mandag d. 8.4.
Læs: Kap. 20. Kommunikation: Nonverbal kommunikation, Kommunikationens fire niveauer, Transaktionsanalyse, Johari-vinduet, Konflikter.
Interview. Fremlæggelser. De sidste skal fremlægge deres interview. Desuden arbejder vi med nedenstående opgaver i modulet:
Kommunikation og konflikt på arbejdspladsen.docx
Personlighed. Spørgsmål.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Gymnasielivet
Indhold
Kernestof:
Kap. 19. Ungdom og senmodernitet. Læs følgende afsnit: En flodbølge af muligheder (Thomas Ziehe). Tvangen til at vælge. Kapital og habitus (Pierre Bourdieu). Hvad er identitet? (Erik Erikson). Sociale arenaer, roller og identitet (Anthony Giddens og
Kommunikation og konflikt: I skal lave opgave 1,2,3. Se skemabrikken mandag.
Vi arbejder med nedenstående opgave i undervisningen:
Ungdom og senmodernitet. Opgave.docx
Vi gennemgår opgaverne til "Ungdom og senmodernitet" (Se sidste modul)
I skal læse: Kap. 17: Eksistentiel og humanistisk psykologi: Hvad er eksistentialisme? Viktor E. Frankl.
Vi arbejder med nedenstående opgaver i modulet:
Eksistentiel psykologi. Begreber.docx
Eksistentiel psykologi. Spørgsmål.docx
Vi gennemgår nedenstående opgaver, vi lavede i sidste modul:
Vi ser "Alt for kliken" afsnit 1 og 3.
Læs: Kap. 20: Kommunikation: Mobilen og de sociale medier. Kap. 21: Socialpsykologi. Gruppepres og social kontrol: Filterbobler, ekkokamre, digital mobning.
Filterbobler og ekkokamre. De sociale medier.docx
Mobilen og de sociale medier.docx
Alt for kliken. Opgave.docx
Læs nedenstående tekst og opgaven grundigt inden modulet:
Opgave. De sociale medier. Influencers..docx
Kap. 2. Forbrugersamfundet. Forbrug og identitet.pdf
Læs: Kap. 33. Psykologiske feltundersøgelser: Spørgeskemaundersøgelser.
Vi arbejder videre med psykologisk projekt.
Vi arbejder med psykologisk projekt. Det er sidste modul, I har til projektet inden præsentationerne.
Vi ser dokumentarfilmen: Bag om Kemoland - dagbogen. Derudover bliver I introduceret til artiklen: Stressede gymnasiepiger er konstant på mobilen. Begge dele skal I arbejde med de næste to moduler, når vi fremlægger projekt.
Fremlæggelse af tværfaglig opgave.
Stressede gymnasiepiger. Tekst.pdf
Stressede gymnasiepiger. Opgave.docx
Bag om Kemoland dagbogen .docx
Vi arbejder med opgaver under fremlæggelserne.
Vi gennemgår alle opgaver, I har arbejdet med under præsentationerne.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Gymnasielivet
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage:) Vi fortsætter med emnet "Gymnasielivet". I skal ikke forberede/læse til modulet. Vi arbejder med nedenstående opgaver i modulet.
Behaviorisme. Teori. Læselektie.docx
Behaviorisme. Teori. Læselektie: Vi gennemgår opgaverne fra i går.
I skal arbejde med nedenstående materiale i modulet:
Behaviorisme i gymnasiet.docx
Behaviorisme. Vaner og hverdag.docx
Behaviorisme: Vi mangler to grupper, der skal fremlægge opgaverne til "Vaner og hverdag": Gruppe 3: Opgave 5 og 6. Gruppe 4: Opgave 7.
I skal læse følgende afsnit i kap. 9: Begyndende kritik, Social indlæringsteori, social-kognitiv læringsteori.
Vi arbejder med nedenstående opgaver:
Köhler og Bandura. Opgave.docx
I skal læse: Kap. 13: Viden, læring og undervisning: Tavs og sproglig viden. Læringsformer. Vidensformer. Undervisningsformer. Samspilsprocesser. Motivationsprocesser.
Vi arbejder med nedenstående opgaver i modulet;
Undersøgelse. Indlært hjælpeløshed. Ti trin.docx
Opgave. Viden, læring, undervisning.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Kognitiv psykologi
Indhold
Kernestof:
Vi gennemgår nedenstående opgave. I skal både lave opgave 1 og 2.
Opgave. Viden, læring, undervisning.docx
Vi begynder på emnet om kognitiv psykologi.
Kap 11. Kognitiv psykologi. Læs: De første kognitive psykologer samt studiet af menneskets informationsprocesser.
Kap. 11. Kognitiv psykologi. I skal læse hele afsnittet om hukommelse.
I skal læse Kap. 11. Kognitiv psykologi: Opmærksomhed og perception.
Dokumentarfilmen: Farlige forklaringer: Hvilke fem begreber kan forklare handlingen og forsøget med børnehavebørn i dokumentarfilmen? Hav begreberne og din forklaring parat.
Vi arbejder med nedenstående opgave i undervisningen:
Opmærksomhed, perception, stereotyper. Opgave.docx
Vi arbejder videre med opgaven, som I arbejdede med sidste modul.
I skal læse: Kap. 12. Tænkningens udvikling (Jean Piaget): Den senso-motoriske fase, den præ-operationelle fase
Gruppe 2 og 4 skal fremlægge begreber og gennemføre opgave med holdet.
I skal læse: Kap. 12. Tænkningens udvikling (Jean Piaget): Den senso-motoriske fase, den præ-operationelle fase. Skriv liste med alle begreber, der forekommer i de to faser.
Vi arbejder med nedenstående materiale i modulet:
Piaget. Opgave.pptx
Piaget. Små tekster.pdf
Kap. 12: Tænkningens udvikling: Læs: Den konkret-operationelle fase, den abstrakt-operationelle fase, kritik af Piaget, Lev Vygotsky og den kulturhistoriske skole.
I skal desuden analysere nedenstående tekststykker ud fra den præ-operationelle fase.
Lev Vygotsky. Kritik af Piaget. Opgave.docx
Kap. 14. Neuropsykologi. I skal læse: Nerveceller, synapser og neurotransmittere. Hjernens opbygning og funktion. Phineas Gage. Den emotionelle hjerne. Hjernens belønningssystem.
Vi ser dokumentarfilmen: En hjernes fødsel og død.
Dokumentar. En hjernes fødsel og død.docx
Vi arbejder med "Jobsamtalen", hvor vi ser dokumentarfilm og tolker filmen både ud fra den kognitive psykologi og ud fra de psykologiske emner, vi har gennemgået.
Jobinterview. Dokumentarfilm.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Reklamepsykologi
Indhold
Kernestof:
Læs nedenstående tekst. Opgaven arbejder vi med i modulet.
Kap. 2. Forbrugersamfundet. Forbrug og identitet.pdf
Kap.2. Forbrugersamfundet. Forbrug og identitet.Begreber.docx
Kap.5. Påvirkning af holdning og handling.pdf
Læs ovenstående tekst. Vi begynder modulet med at færdiggøre arbejdet med reklamerne fra sidste modul.
Vi arbejder med nedenstående spørgsmål i modulet:
Kap.5. Påvirkning af holdning og handling. Spørgsmål.docx
Introduktion. Reklamepsykologi.pptx
Kap.10.Vi vil være som de andre.pdf Kap.10. Vi vil være som de andre. Opgaver.docx
Reklameanalyse.docx
Vi arbejder med reklameanalyse. I, der ikke var til sidste modul, skal medbringe to reklamer, I vil analysere. I skal lave punkt 1,2,3. derhjemme. I får 50 min. forberedelse i begyndelsen af modulet, herefter skal I fremlægge.
Reklameanalyse. Fremlæggelser.
Vi arbejder med nedenstående materiale i undervisningen:
Kap.11. Påvirkning her og nu.pdf
Feltundersøgelse. Observation. Nudging.docx
Feltundersøgelse observation. Vi begynder med en introduktion til undersøgelsen.
To grupper mangler at fremlægge reklameanalyse.
Vi samler op på fremlæggelsen i reklamepsykologi:
Reklameanalyse. Opsamling.docx
Vi arbejder med feltundersøgelsen: Nudging.
Nudging. Fremlæggelser.
Introduktion til psykologisk projekt
Du skal læse nedenstående opgaveformulering til psykologisk projekt, du vil arbejde med. Overvej dit emne, og brug modulet på kritisk at undersøge, hvilke psykologiske teorier dit emne dækker over. Aflever dine ideer og refleksioner i lectio.
Projekt med feltundersøgelser.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Psykologisk projekt. Feltundersøgelser
Indhold
Kernestof:
Du skal læse nedenstående opgaveformulering til psykologisk projekt, du vil arbejde med. Overvej dit emne, og brug modulet på kritisk at undersøge, hvilke psykologiske teorier dit emne dækker over. Aflever dine ideer og refleksioner i lectio.
Projekt med feltundersøgelser.docx
Nudging fremlæggelser
Arbejde med psykologisk projekt
Vi arbejder med det psykologiske projekt.
Her er en beskrivelse af det psykologiske projekt med opdaterede datoer. Vær opmærksom på, at I skal fremlægge d. 18.2. og d. 24.2.
Jeg er syg, så I skal arbejde selv dette modul med projektet. Husk at aflevere i aften. I må gerne arbejde hjemme.
I bliver præsenteret for emnet: Den livslange udvikling og materialet, som I skal arbejde med i grupper, når der er fremlæggelser d. 18.2. og d. 24.2.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Den livslange udvikling
Indhold
Kernestof:
Vi arbejder i grupper med nedenstående i modulet:
Grupperne læser kap. 6. Udviklingspsykologi: Erik H. Erikson og Margaret Mahler.
Erikson. Mahler. Teorier. Opgave.docx
Vi arbejder i grupperne med nedenstående i modulet:
Når I er færdige med opgaverne, skal I læse følgende: Kap. 6. Udviklingspsykologi: Kritik af faseteorierne. Daniel Stern: Begyndende selv, kerneselv, det subjektive selv, det verbale selv, det narrative selv.
I skal læse: Kap. 6. Udviklingspsykologi: Kritik af faseteorierne. Daniel Stern: Begyndende selv, kerneselv, det subjektive selv, det verbale selv, det narrative selv.
Vi gennemgår nedenstående opgave, I arbejdede med under fremlæggelserne:
Vi arbejder med nedenstående opgave i modulet:
Stern. Kritik af faseteorierne. Teori øvelse.docx
Kap. 6. Udviklingspsykologi. Vi gennemgår: Kritik af faseteorierne og Daniel Stern. I skal desuden have færdiggjort nedenstående opgaver, som I arbejdede med sidste gang. Det er vigtigt, I har styr på begreberne og forsøgene, der bliver nævnt i tekst
Vi ser dokumentarfilmen: Er du mors lille dreng 1.
I skal læse: Kap. 6. Udviklingspsykologi: John Bowlby og Mary Ainsworth.
Er du mors lille dreng.1.docx
Vi arbejder med eksamensopgave (Synopsis) i modulet:
Øvelse 1. Synopsiseksamen.docx
Synopsis. Skabelon til eksamen.docx
Opgaver. Artikler til barnets udvikling.pdf
Eksamensopgave. Vi arbejder med eksamensopgaven, I blev præsenteret for i fredags. I skal forberede følgende derhjemme: Læs: Synopsis. Skabelon til eksamen, samt: Øvelse 1. Synopsiseksamen.
Læs desuden: Ibog: Undersøgelser i psykologi: 4.3. Hvad er vigtigst i spædbørns udvikling? SAMT: En mors beskrivelse af sine oplevelser i forbindelse med sit barns vuggestuestart (Finder I i nedenstående pdf fil)
I skal læse: Kap. 4. Køn og kønsforskelle: Kønsforskelle i barndom og ungdom. Kønnet som biologi. Kønnet som kultur. To køn og mange køn.
Vi arbejder videre med eksamensopgaven fra sidste modul. Vi skal have føjet flere punkter til analysen.
Køn og kønsforskelle. Opgaver.docx
Læs: Kap. 16. Psykoanalysen: Det ubevidste, seksualdriften, den psyko-seksuelle udvikling, personlighedsmodellen, forsvarsmekanismer.
Materiale vi arbejder med i modulet:
1. Freud. Personlighedsmodellen. Den psykoseksuelle udvikling. Læselektie.docx
3. Forsvarsmekanismer. Opgave.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Opdragelse, familie og omsorgssvigt
Indhold
Kernestof:
I skal læse: Kap. 8. Tilknytningsforstyrrelser og omsorgssvigt. Separationsreaktioner. Eksperiment med abeunger. Spædbarnsdepression og hospitalisme. Omsorgssvigt. Børns reaktioner på omsorgssvigt. Risiko og resiliens.
I skal læse: Suppl. tekster til kap. 8: Undersøgelse: Tidligt skadede adoptivbørn har alvorlige psykiske problemer som voksne.
Psykoanalysen: Vi arbejder med forsvarsmekanismerne. Sidste modul arbejdede vi med Freuds psyko-seksuelle udvikling og personlighedsmodellen. Herefter arbejder vi med opgaver til omsorgssvigt:
2. Freuds personlighedsmodel. Den psykoseksuelle udvikling. Teorigennemgang.docx
3. Forsvarsmekanismer. Opgave.docx
Tilknytningsforstyrrelser og omsorgssvigt. Teori opgave.docx
Tidligt skadede adoptivbørn. Ti trin.docx
I skal tage udgangspunkt i læselektien til sidste modul. I skal skrive stikord til følgende begreber og undersøgelser: "Tilknytningsforstyrrelser og omsorgssvigt. Teori. Opgave" samt "Tidligt skadede adoptivbørn. Ti trin".
Vi ser følgende dokumentarfilm: Er du mors lille dreng.2. (15.00-37-00) samt Mors lille dreng på egne ben.
Kap. 10. Opdragelse, familie og daginstitution. Fra lydighed til selvstændighed. Opdragelsesidealer. Fire opdragelsesstile. Barnet i den senmoderne familie. Daginstitutionen.
Vi begynder modulet med at gennemgå undersøgelsen: Tidligt skadede adoptivbørn. Ti trin. (lektier til i mandags)
Vi arbejder med nedenstående materiale i undervisningen:
Er du mors lille dreng. 1-2-3.docx
Læs: Kap. 26. Det senmoderne familieliv. Fire familietyper. Tre livsformer.
Vi arbejder med eksamensopgave ud fra emnerne: 1) omsorgssvigt og tilknytningsforstyrrelser, 2) Opdragelse, familie og daginstitution 3) det senmoderne familieliv.
Opgaver. Artikler til barnets udvikling.pdf
Øvelse 2. Synopsiseksamen.docx
Synopsis. Skabelon til eksamen.docx
Øvelse 1. Synopsiseksamen. Opsamling.docx
Vi arbejder med eksamensopgave.
I skal lave problemformulering og problemstillinger i forhold til de to tekster (Synopsis. Skabelon til eksamen). Skabelon og eksempler fra sidste eksamensopgave finder I på skemabrikken mandag.
I får 30 min. til at færdiggøre eksamensopgave. Herefter skal I fremlægge synopsis i grupper. Til slut udvælges mindst en gruppe til at fremlægge synopsis for klassen.
Vi taler om eksamen og ser "Ved et grønne bord".
Skabelon til eksamen.docx
Synopsis eksamen.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60222793847", "T": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60222793847", "H": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60222793847" }