IBC Aabenraa
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
IBC Aabenraa
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet as2024-euxsaa-engB - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
IBC
Fag og niveau
Engelsk B
Lærer(e)
Cecilie Østergaard
Hold
as2024-euxsaa-engB (
as-euxsaa-engB
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Business - Communication, culture and ethics
Titel 2
US Area Study
Titel 3
Of Mice and Men
Titel 4
Area Study - UK
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Business - Communication, culture and ethics
Forløbet har til formål at introducere eleverne til engelsk i gymnasiet. I det lys er eleverne blevet introduceret til flere forskellige teksttyper, men forløbet er også forsøgt anskueliggjort og relevant for eleverne, så de forstår anvendelsesmulighederne af engelskfaget i gymnasiet. Derfor har der også været fokus på reelle problemstillinger fra forretningsverdenen i en engelsktalende kontekst, herunder interkulturelle møder, ELF, forretningsetik mm.
1 modul svarer til 100 minutters undervisning.
Bøger anvendt i forløbet:
- Engelsk EUD/EUX -
https://engelskeud.systime.dk/?id=1
- Getting Started -
https://gettingstarted.systime.dk/?id=1
- CCC - Company, Culture and Communication -
https://ccc.systime.dk/?id=1
- The English Handbook -
https://theenglishhandbook.systime.dk/?id=1
- Engelsk Grundgrammatik -
https://engelskgrundgrammatik.systime.dk/?id=171
- Skriftlig eksamen i engelsk - HTX og EUX
Indhold
Kernestof:
6.1 Enquiry
Hvad er verber?
Hvad er verber? - Opgave
Assignments.docx
Vigtigt!
Useful phrases for business letters.pdf
Assignment - Email.docx
Analysing adverts
The_advertising_communication_model.docx
Advertisements
Advertisements.docx
Plan:
Færdiggør fremlæggelser:
Når man ikke fremlægger, skal man læse om reglerne for kongruens, samt lave opgave 2,3 og 5
Kongruens
Opgave 2
Opgave 3
Opgave 5
180236_nikes_controversial_ad_campaign.pdf
Assignment 5 (Argumentative essay)
Nike.docx
How Nike Turns Controversy Into Dollars
Nike releases full ad featuring Colin Kaepernick
Hoveddel
Communication breakdown.docx
Richard R. Gesteland
Cultural Awareness in Globalized World | Ralph Strozza | TEDxNorthernIllinoisUniversity
Geert Hofstede
Country comparison tool
David Crystal.docx
Verbets tider
Uregelmæssige udsagnsord (verber)
What matters most when speaking a new language
Rana Plaza
6.2 Non-fiction Text
Made in Bangladesh: 10 years after the deadly Rana Plaza collapse - The Fifth Estate
Genlæs artiklen fra sidst samt jeres arbejde omkring den. Vi starter med appelformer
Assigment
Ethical Marketing in Action: 11 Brilliant Examples
Omskrivning med "do"
Ligefrem og omvendt ordstilling
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
US Area Study
Forløbet har til formål at introducere eleverne for centrale tematikker, der alle relaterer sig til USA. Dette omfatter bl.a. vigtige nedslagspunkter i deres historie, herunder hvordan nationen blev skabt og slaveriet, kerneværdier, politiske partier, men forløbet fokuserer også på aktuelle problemstillinger, heriblandt BLM i både historisk og moderne kontekst samt gun violence.
Eleverne stifter bekendt skab med forskellige arbejdsformer og teksttyper, og laver desuden et argumentative essay der relaterer sig til emnet BLM.
1 modul svarer til 100 minutters undervisning.
Bøger anvendt i forløbet:
- Getting Started -
https://gettingstarted.systime.dk/?id=1
- American History -
https://ushistory.systime.dk/?id=1
- Being American -
https://beingamerican.systime.dk/?id=1
- Election Year -
https://electionyear.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=221&loopRedirect=1
- Black Voices -
https://blackvoices.systime.dk/?id=1
- New American Frontiers -
https://naf.systime.dk/?id=1
Indhold
Kernestof:
Udvidet tid
2.3 Coming of the American Revolution
2. Colonial Growth to Revolution (1700-1776)
Social Media - Rise of 'kidfluencers'.pdf
Kidfluencers - Rising stars.pdf
Kidfluencing.docx
Having Values | Being American. Identity, politics and contemporary society
Vocabulary.docx
Checks and Balances
Voting
Laves i timen: CHAPTER 1: HOW THE SYSTEM WORKS | ELECTION YEAR
Gymnasiestreams: USA’s præsidentvalg 2024: Harris vs. Trump
1.6. Elections in America | ELECTION YEAR
1.7. The Two-party System and Swing States | ELECTION YEAR
1.8. Gerrymandering | ELECTION YEAR
1.9. Parties and Voters | ELECTION YEAR
The Democratic Party | Being American. Identity, politics and contemporary society
The Republican Party | Being American. Identity, politics and contemporary society
Assignment:
1.10. Voters of Each Party | ELECTION YEAR
1.11. Trust in Government | ELECTION YEAR
1.12. Does the System Work? | ELECTION YEAR
Lasse @ IBC International Business College
13TH | FULL FEATURE | Netflix
Group Presentations 13th.docx
Se det I ikke nåede af dokumentaren: 13TH | FULL FEATURE | Netflix ( Vi nåede ca. en time i klassen)
Slavery and the Civil War (1).docx
Go Down Moses, 1862. Song | Black Voices. The African-American Experience from Slavery to the Fight for Social Justice
2. Separate but Equal | Black Voices. The African-American Experience from Slavery to the Fight for Social Justice
Billie Holiday: Strange Fruit, 1939. Song | Black Voices. The African-American Experience from Slavery to the Fight for Social Justice
Civil Rights.pptx
Do Americans trust the police?
Timeline
Terrance Hayes: Touch, 2002. Poem | Black Voices. The African-American Experience from Slavery to the Fight for Social Justice
Fremlæggelser af plakater
Læs jeres opgaver om 'kidfluencing' igennem
Transcript
Emma González
Emma González.docx
Genlæs digtet 'Touch' samt jeres besvarelse af spørgsmålene - vi starter modulet ud med at gennemgå dem!
Emma González: "Fight for your lives before it's someone else's job"
163615_Lets_be_honest_gun_control_opponents.pdf
6.2 Non-fiction Text | The English Handbook
Modalverber | Getting Started
James Truslow Adams: The American Dream * (NF) | New American Frontiers
Robert Reich: The Rise of the Working Poor (extract from Saving Capitalism) *** (NF) | New American Frontiers
Adjektiver og adverbier | Getting Started
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Of Mice and Men
Formålet med dette forløb har været at styrke elevernes tilgang til svært stof og introducere eleverne til den amerikanske drøm. Værket ”Of Mice and Men” er valgt fordi det illustrerer den amerikanske drøm fra den anden side af medaljen. Desuden giver den anledning til at arbejde med sociolekter og sætter fokus på uligheden i det amerikanske samfund i en historisk kontekst. Dermed opnår eleverne også en endnu dybere forståelse for centrale elementer af amerikansk historie, som de i forvejen har stiftet bekendtskab med i forløbet før.
Eleverne styrkes i deres fiktionsanalyse, og prøver kræfter med gradvist at få en dybere forståelse det tekst materiale de stifter bekendtskab med. De prøver dermed kræfter med at analysere et skelsættende moderne værk, og arbejder altså med én af Amerikas store forfattere.
Bøger anvendt i forløbet:
- Of Mice and Men -
https://ofmiceandmen.systime.dk/?id=1
- Getting Started -
https://gettingstarted.systime.dk/?id=1
1 modul svarer til 100 minutters undervisning.
Ibogen ”Of Mice and Men”, Systime, 2022 er anvendt
Indhold
Kernestof:
Hvad er pronomener? | Getting Started
Forside | Of Mice and Men
Intro.pptx
Refleksive pronomener | Getting Started
Demonstrative pronomener | Getting Started
Chapter 1.docx
Finish reading chapter 1
Dust Bowl: Causes, Definition & Years | HISTORY
Relative pronomener | Getting Started
Definerende og parentetiske relativsætninger | Getting Started
Interrogative pronomener | Getting Started
Read chapter two in 'Of Mice and Men'
Chapter 2 | Of Mice and Men
Chapter 4: Analysing fiction | Write On - in English
Chapter 2.pptx
Finish reading chapter 2
Watch the video about on the page: Dust Bowl: Causes, Definition & Years | HISTORY
Chapter 3 | Of Mice and Men
Chapter 3.pptx
Chapter 4 | Of Mice and Men - true or false
Læs kapitel 4 i bogen
Chapter 5 | Of Mice and Men - comprehension
Chapter 5 | Of Mice and Men - analysis
Chapter 5 | Of Mice and Men - dilemma
Læs kapitel 5
SAA bøger.docx
Læs kapitel 6
Assignment:
Facebook template.docx
Rød/Gul/Grøn
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Area Study - UK
Formålet med dette forløb har været at give eleverne indsigt i det moderne Storbritannien, og har haft fokus på perspektiver internt fra landet, men også haft grene til tidligere kolonier, bl.a. hvordan immigration har været med til at forme nationen. Derudover har der været fokus på centrale problemstillinger i landet i dag, herunder Brexit, kulturmøder, sociale klasser og uligheder, mm.
1 modul svarer til 100 minutters undervisning.
Bøger anvendt i forløbet:
- Skriftlig eksamen HTX og EUX -
https://skriftligeksameniengelskhtxeux.systime.dk/?id=1
- Getting Started -
https://gettingstarted.systime.dk/?id=1
- Worlds of English -
https://worldsofenglish.systime.dk/?id=1
- Everyone is Here -
https://everyoneishere.systime.dk/?id=1
- Write On -
https://writeon.systime.dk/?id=1
- UK Now -
https://uknow.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=1
Indhold
Kernestof:
History of Britain in 20 Minutes
Britain: From island to empire and back | Worlds of English
PART I: History and Identity - A United Kingdom? | UK NOW
Arbejd-selv opgave.docx
Husk at uploade jeres kreative produkter i slutningen af modulet. De skal præsenteres i morgen (kun CEOS)
Enoch Powell: Rivers of Blood Speech * | Everyone Is Here. New Shapes of Diversity and Belonging in Britain
Rhetorical analysis: Rivers of blood
Chapter 4: Analysing fiction | Write On - in English
Assignment:
Brexit 1 - What is Brexit and what is going to happen now that Britain has voted to LEAVE the EU - TEXT.docx
Brexit 1 - What is Brexit and what is going to happen now that Britain has voted to LEAVE the EU WORKSHEET.docx
Opposition to Brexit is growing in the UK | DW English
British students worry about studying in Europe after Brexit
180564_brexit_and_young_people (1).pdf
Anne Walford on class (videos) | Worlds of English
UK now has seven social classes
Seven classes
93% Club: The social mobility network for students taking on elitism | ITV News
A Bullingdon in reverse
Power and politics in Britain: The political system explained | Worlds of English
UK electoral system 101
Chapter 6: The Landscape of Political Parties | UK NOW
Political Parties in the UK
Hvad er præpositioner? | Getting Started
Prøveeksamenstekst.pdf
Waldemar 13:20Frederik13:35Mathias13:50Noah14:05Sher14:20Lucas14:35Marko14:50
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65478742186", "T": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65478742186", "H": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65478742186" }