Holdet as2024-gf2jb-afC - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution IBC
Fag og niveau Afsætning C
Lærer(e)
Hold as2024-gf2jb-afC (a-gf2jb-afC)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Forretningskoncept - mission vision
Titel 2 Segmentering og målgruppevalg
Titel 3 Mystery Shopper
Titel 4 Mystery Shopper
Titel 5 Forløb 3
Titel 6 konkurrentanalyse - opgave

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Forretningskoncept - mission vision

Eleven skal prøve kræfter med selv at kunne lave en komplet forretningskoncept ud fra virksomheden REDUCED.DK.

Indhold
Omfang Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Lectio
  • Præsentationsgrafik
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde

Titel 2 Segmentering og målgruppevalg

Elever skal lære at segmentere på B2C markedet. De har modtaget undervisning - øvelser - lille segmenteringsopgave inden de skal aflevere selve hovedopgaven i segmentering og målgruppevalg.
Indhold
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Lectio
  • Tekstbehandling
Væsentligste arbejdsformer
  • Eksperimentelt arbejde
  • Forelæsninger
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Projektarbejde

Titel 3 Mystery Shopper

Eleverne skal ned i byen og observere kundebetjening i selvvalgte butikker. De skal ud fra teorien omkring salgstrappen kunne analysere butikkernes kundebetjening og salgsmetoder.
Til sidst i analysen skal de give den enkelte butik en karakter.
Indhold
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Diskutere
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 Mystery Shopper

Eleverne skal ned i byen og observere kundebetjening i selvvalgte butikker. De skal ud fra teorien omkring salgstrappen kunne analysere butikkernes kundebetjening og salgsmetoder.
Til sidst i analysen skal de give den enkelte butik en karakter.
Indhold
Omfang Estimeret: 1,00 modul
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Diskutere
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 Forløb 3

Formål: Eleverne skal opnå kompetencerne inden for Produkt under teorien om de 4 P'er. De skal via analyse af produktet kunne finde frem til relevante egenskaber ved produktet.

Mål: øve fremlæggelser, se på differentieringsmuligheder ved at arbejde med produkter afhængig af konkurrencesituation.
Indhold
Omfang Estimeret: 2,00 moduler
Dækker over: 1 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • IT
  • Præsentationsgrafik
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde

Titel 6 konkurrentanalyse - opgave

Formål: At eleverne lærer at anvende teorierne inden for konkurrentanalyse, positionering og tragtmodellen.

Mål: at eleverne lærer at se konkurrent aspektet ud fra en bedre vinkel.
Samt at blive klogere på hvordan konkurrenterne differentiere sig på markedet.
Indhold
Omfang Estimeret: 3,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Søge information
  • Skrive
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Selvtillid
  • Initiativ
  • IT
  • Præsentationsgrafik
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde