Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
IBC
|
Fag og niveau
|
Afsætning C
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
as2024-gf2jb-afC (a-gf2jb-afC)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Forretningskoncept - mission vision
Eleven skal prøve kræfter med selv at kunne lave en komplet forretningskoncept ud fra virksomheden REDUCED.DK.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Lectio
- Præsentationsgrafik
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Segmentering og målgruppevalg
Elever skal lære at segmentere på B2C markedet. De har modtaget undervisning - øvelser - lille segmenteringsopgave inden de skal aflevere selve hovedopgaven i segmentering og målgruppevalg.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Projektarbejde
|
Titel
3
|
Mystery Shopper
Eleverne skal ned i byen og observere kundebetjening i selvvalgte butikker. De skal ud fra teorien omkring salgstrappen kunne analysere butikkernes kundebetjening og salgsmetoder.
Til sidst i analysen skal de give den enkelte butik en karakter.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
1,00 modul
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Mystery Shopper
Eleverne skal ned i byen og observere kundebetjening i selvvalgte butikker. De skal ud fra teorien omkring salgstrappen kunne analysere butikkernes kundebetjening og salgsmetoder.
Til sidst i analysen skal de give den enkelte butik en karakter.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
1,00 modul
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Diskutere
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Forløb 3
Formål: Eleverne skal opnå kompetencerne inden for Produkt under teorien om de 4 P'er. De skal via analyse af produktet kunne finde frem til relevante egenskaber ved produktet.
Mål: øve fremlæggelser, se på differentieringsmuligheder ved at arbejde med produkter afhængig af konkurrencesituation.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
2,00 moduler
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Initiativ
- Ansvarlighed
- IT
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
konkurrentanalyse - opgave
Formål: At eleverne lærer at anvende teorierne inden for konkurrentanalyse, positionering og tragtmodellen.
Mål: at eleverne lærer at se konkurrent aspektet ud fra en bedre vinkel.
Samt at blive klogere på hvordan konkurrenterne differentiere sig på markedet.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- IT
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d70964412160",
"T": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d70964412160",
"H": "/lectio/941/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d70964412160"
}