Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
IBC
|
Fag og niveau
|
Virksomhedsøkonomi A
|
Lærer(e)
|
Thomas Bernt Zaber
|
Hold
|
fs2022 hhxd VØ (fshhx 1d VØ, fshhx 2d VØ, fshhx 3d VØ)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Virksomhedens og dens økonomi
Anvendt litteratur og andet undervisningsmateriale fordelt på kernestof og supplerende stof:
i-bog fra Systime: Virksomhedsøkonomi, læreplan 2022, kap. 1 – 8.
Kernestof: Virksomheden og dens økonomi
Faglige mål:
• Opstart af virksomhed
• Virksomhedstyper
• Ejerformer
• Indtægter, omkostninger og indtjening
• Virksomhedens interessenter
• Virksomheder i vækst
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Lidt læsning og en video til første lektion i VØ.
-
Læs afsnit 1 og 1.1
-
Læs afsnit 1.2.
-
Læs afsnit 1.3 og 1.4
-
Læs fra afsnit 2 til 2.2.4
-
Læs afsnit fra 3 til 3.2.3
-
Læs afsnit 4, 4.1 og 4.2
-
Læs afsnit 4.3, 4.4, 4.4.1 og 4.4.2
-
Læs afsnit 4.5, 4.5.1 og 4.6
-
Læs fra afsnit 4.7 til 4.7.4 som omhandler kalkulationer.
-
Læs fra afsnit 5 til 5.1.4
-
Ingen lektier
-
Læs afsnit 5.2 og 5.3
-
Læs afsnit 5, 5.1, 5.1.1, 5.1.2, 5.1.3 og 5.1.4
-
Læs afsnit 6.3, 6.3.1, 6.3.2, 6.3.3, 6.3.4 og 6.7
-
Start på PBL-opgave
-
PBL-opgave
-
PBL præsentation
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Indtjening, afskrivninger og omkostninger
|
20-12-2022
|
Opgaver fra iBogen (6.2 og 6.6)
|
09-01-2023
|
PBL-Opgave - Vækstvirksomheder
|
09-02-2023
|
Forretningsplan, likviditetsbudget, omk. m.m.
|
20-02-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
23,00 moduler
Dækker over:
23 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Formidling
- Selvrefleksion - Opstart af egen virksomhed, som referenceramme for undervisningen.
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Regneark
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
2
|
Rapportering - Regnskabssystem og årsrapport
Anvendt litteratur og andet undervisningsmateriale fordelt på kernestof og supplerende stof:
iBog fra Systime: Virksomhedsøkonomi, læreplan 2022, kap. 9, 10 og 11.
Kernestof: Rapportering
Faglige mål:
Udarbejdelse og præsentation af årsrapporten
- Virksomhedens registreringssystem, herunder kontoplanens opbygning.
- Opstilling af resultatopgørelse, balance og noter for en handels- og produktionsvirksomhed.
- Årsrapportens formål.
- Årsrapportens struktur og regnskabsklasser.
- Grundlæggende krav til årsrapporten.
- Årsrapportens enkelte elementer.
- Årsrapporten på engelsk. Koncernregnskabet.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- Åbenhed og omgængelighed
- IT
- Tekstbehandling
- Regneark
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
3
|
CSR Rapportering og analyse
Anvendt litteratur og andet undervisningsmateriale fordelt på kernestof og supplerende stof:
iBog fra Systime: Virksomhedsøkonomi, læreplan 2022, kap. 17 og 18.
Kernestof: CSR Rapportering og analyse
Faglige mål
- Analyse af virksomhedens CSR indsats
- CSR rapportering
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Tekstbehandling
- Præsentationsgrafik
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
4
|
Repetition og PBL-Forløb
Repetition af 1g pensum og PBL-opgave 10.1: Regnskabets indhold fra VØ-Bogen på Systime.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Rapportering og Regnskabsanalyse
Anvendt litteratur og andet undervisningsmateriale fordelt på kernestof og supplerende stof:
i-bog fra Systime: Virksomhedsøkonomi, læreplan 2022, kap. 12 – 16.
Kernestof:
Analyse af virksomhedens økonomiske udvikling på baggrund af årsrapporter og andet eksternt materiale på dansk og engelsk
Faglige mål:
Regnskabsanalysens formål og indhold.
- Analyse af rentabilitet (afkastningsgrad, overskudsgrad og aktivernes omsætningshastighed, egenkapitalens forrentning, gældsrente og gearing).
- Analyse af indtjeningsevne (overskudsgrad, udvikling i omsætning-omkostningsforholdet).
- Analyse af kapitaltilpasning (aktivernes omsætningshastighed, udvikling i forholdet mellem omsætning og aktiver).
- Analyse af soliditet og likviditet.
- Nøgletal på engelsk.
- Benchmarking med branchen.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
PBL-Opgave - Regnskabets indhold
|
30-08-2023
|
Feedback af PBL-opgave 2d
|
01-09-2023
|
1. Aflevering 2g - VØ
|
13-10-2023
|
Opgave 15.17
|
14-11-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
17,00 moduler
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- Åbenhed og omgængelighed
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Regneark
- Præsentationsgrafik
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
6
|
Strategi og PBL-Forløb
Anvendt litteratur og andet undervisningsmateriale fordelt på kernestof og supplerende stof: I-bog fra Systime: Virksomhedsøkonomi, læreplan 2022, kap. 19 – 23.
Kernestof:
Strategisk analyse af værdiskabelse, konkurrence og vækst samt udvikling af virksomhedens forretning.
Faglige mål:
- Strategibegrebet, strategiernes hovedformål, strategityper, strategimodeller.
- Analyse af værdikæde, vækststrategi, konkurrencestrategi, konkurrencesituationen i branchen samt makroøkonomiske forhold.
- Analyse og udvikling af virksomhedens forretning – fx med Business Model Canvas.
- Metoder til udarbejdelse af strategiske forslag.
- Vurdering af strategiske forslag – fx ved Strategisk intention, Plus/minus-analyse, identifikation af kritiske succesfaktorer og konsekvensberegninger og følsomhedsanalyser.
Løbende har de arbejdet med PBL-forløbet: Strategi - Luftfartsselskab.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Erhvervscase 2d
|
19-01-2024
|
Skriftlig Prøve - Kapitel 15 - 2d
|
24-01-2024
|
fshhx 2d VØ skr. prøve
|
16-04-2024
|
Aflevering af PBL-Luftfartsselskab
|
08-05-2024
|
Lav opgave 19.2, 22.5 og 22.8 i VØ-Bogen
|
08-05-2024
|
Studieturs opgave - VØ
|
30-05-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
19,00 moduler
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- Åbenhed og omgængelighed
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Regneark
- Præsentationsgrafik
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
7
|
Repetition af Rentabilitet
Repetition af Rentabilitet - Kapitel 12, 15 og 16
Anvendt litteratur og undervisningsmateriale:
Virksomhedsøkonomi, læreplan 2017 (Systime iBog), kapitel 12, 15 og 16
Som indeholder følgende emner, indenfor kernestofområdet: Rapportering og regnskabsanalyse:
- 12. Økonomiske analyser
- 15. Analyse af rentabilitet
- 16. Analyse af soliditet og likviditet
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- Åbenhed og omgængelighed
- IT
- Tekstbehandling
- Regneark
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Pararbejde
|
Titel
8
|
Optimering - Forsyningskæde og Logistik
Anvendt litteratur og undervisningsmateriale:
Virksomhedsøkonomi, læreplan 2017 (Systime iBog), kapitel 24–29.
Undervisningen er tilrettelagt i overensstemmelse med læreplanens krav til kernestof inden for optimering.
Eleverne har opnået viden og forståelse for centrale begreber og metoder, der anvendes til at effektivisere virksomheders værdikæde – fra indkøb og produktion til distribution. Der har været fokus på både teoretisk indsigt og praktisk anvendelse i konkrete cases og opgaver.
Kernestof: Optimering og emner Forsyningskæde og Logistik
Kapitel 24 – Logistik
- Logistikstyring og opbygning af logistiksystemer
- Informationsflow i forsyningskæden
- Logistiske principper: Fordisme, Lean og Agility
- Push- og pull-konceptet
Kapitel 25 – Logistisk effektivitet
- Leveringsservice og logistikomkostninger
- Trade-off og balance mellem service og omkostning
- Effektivitetsvurdering (analyse og opvejning)
- Kapitel 26 – Indgående logistik
- Forsyningsstrategi og make or buy ved indkøb
- Købsstrategier: konkurrence- og samarbejdsbaserede
- Valg af leverandør og lagermotiver
- Beregning af optimal indkøbsstørrelse (Wilson-formel, grafisk og tabel)
- Etablering af sikkerhedslager og ABC-analyse
Kapitel 27 – Produktion
- Produktionsstrategi og konkurrenceparametre
- Make or buy af produktion (backsourcing)
- Produktionslayout og -systemer: MRP og Just in Time
- Spildtyper (MUDA)
- Optimeringsværktøjer: Deming-hjulet, SMED og LEAN
- Produktion i MRP- og JIT-styrede virksomheder
Kapitel 28 – Udgående logistik
- Lagerstruktur og valg af lagertype
- Egen distribution vs. ekstern transportør
- Transportformer og vurdering ud fra TDC (Total Distribution Cost)
- Udgående logistik i ordre- og lagerstyrede virksomheder
Kapitel 29 – Returlogistik og logistikanalyse
- Returlogistik og cirkulær økonomi
- Analyse af leveringsservice, logistikomkostninger og effektivitet
- CSR i logistikstyringen
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Læs fra afsnit 24 til 24.5
-
Læs fra afsnit 24.6 til 24.7.2
-
Læs afsnit 25, 25.1, 25.2 og 25.3
-
Læs afsnit 25.4 og 25.5
-
Vi arbejder med Logistisk effektivitet
-
Læs afsnit 26, 26.1 og 26.2 - Husk at læs eksemplerne og se videoerne.
-
Læs afsnit 26.3, 26.3.1 og 26.3.2 - Husk at læs eksemplerne
-
Præsentation af aflevering - Kunsten at knække et regnskab
-
Præsentation af aflevering - Kunsten at knække et regnskabnit
-
Læs afsnit 26.4, 26.5 og 26.6 + Husk videoerne og eksemplerne
-
Læs fra afsnit 26.7 til 26.7.5 + Videoerne og eksemplerne Link til iBogen: 26.7 Optimal indkøbsstørrelse
-
Læs kapitel 13, 14, 15 og 16
-
Vi arbejder videre med optimal indkøbsstørrelse
-
Læs afsnit 26.8
-
Opsamling på kapitel 25 og 26
-
Læs fra afsnit 27 til 27.2.1
-
Læs fra afsnit 27.3 til 27.3.4
-
Vi arbejder med regnskabsanalysen med udgangspunkt i jeres skriftlige prøve fra uge 40.
-
Læs fra afsnit 27.4 til 27.4.3
-
Vi laver repetition af resultatopgørelsen og balancen, så læs afsnit 11.9 og 11.10
-
Afsnit
-
Læs side 6, 7, 8, 9 og 12 i årsrapporten for BDO 2022-2023
-
Vi arbejder videre med BDO
-
Arbejd-selv-modul
-
Læs fra afsnit 27.5 til 27.5.3
-
Læs afsnit 27.6 og 27.7
-
Fremlæggelser / Opgaver
-
Prøven omhandler kapitel 25 og 26.7 - Så læs op.
-
Læs fra afsnit 28 til 28.2.2 - Husk at se videoerne og læs eksemplerne
-
Læs afsnit 28.3, 28.4, 28.4.1 og 28.4.2
-
I skal arbejde videre med opgave: 28.10 og 28.11
-
Læs afsnit 28.5 og 28.6
-
Læs afsnit 29 og 29.1
-
Læs fra afsnit 29.2 til 29.2.4
-
Læs afsnit 29.3
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Aflevering af opgaver fra modulet fredag
|
25-08-2024
|
1. Aflevering 3d - Knæk et regnskab
|
08-09-2024
|
Spørgsmål til præsentationen af afleveringen
|
11-09-2024
|
1. Skriftlig prøve VØ
|
01-10-2024
|
2. Aflevering - ABC og Optimal indkøbstørrelse
|
27-10-2024
|
3. Afleveringsopgave d. 19 november
|
20-11-2024
|
2. Skriftlig Prøve VØ
|
20-11-2024
|
Nordex Food Gruppens
|
21-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
34,00 moduler
Dækker over:
38 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- Åbenhed og omgængelighed
- IT
- Lectio
- Tekstbehandling
- Regneark
- Præsentationsgrafik
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
9
|
Optimering - Mere om omkostninger
Anvendt litteratur og undervisningsmateriale:
Virksomhedsøkonomi, læreplan 2017 (Systime iBog), kapitel 30–31.
Undervisningen er tilrettelagt i overensstemmelse med læreplanens krav til kernestof inden for optimering.
Eleverne har opnået viden og forståelse for centrale begreber og metoder til styring og optimering af virksomheders omkostninger og aktiviteter. Der har været fokus på både teoretisk indsigt og praktisk anvendelse gennem opgaver, beregninger og casebaserede drøftelser.
Kernestof: Optimering samt emner inden for mere omkostninger og Aktivitetsoptimering
Kapitel 30 – Mere omkostninger
- Virksomhedens omkostninger: overblik over faste og variable omkostninger
- Variable omkostninger: proportionale, degressive og progressive forløb
- Kapacitetsomkostninger: springvise omkostninger og stordriftsfordele
- Samlede omkostninger: kombination af kapacitets- og variable omkostninger
- Differensomkostninger: sammenhæng mellem enheds-, total- og differensomkostninger
- Omkostningsstruktur: betydningen af høj andel af variable eller faste omkostninger
Kapitel 31 – Aktivitetsoptimering
- Markeder: konkurrenceformer og markedsforhold
- Handlingsparametre: pris, kvalitet, service og markedsføring
- Gevinstmaksimering: vurdering af optimale kombinationer
- Prisfastsættelse: metoder til fastsættelse af salgspriser
- Prisoptimering: sammenhæng mellem pris, afsætning og dækningsbidrag
- Prisoptimering ved sammensat omkostningsforløb: vurdering ved trinvise kapacitetsændringer
- Optimering via handlingsparametre: justering af fx service eller produktkvalitet
- Nulpunktsberegning: beregning af kritisk omsætning eller afsætning
Derudover har eleverne haft besøg af PwC, som gav indblik i revisionsbranchen. Her fik eleverne mulighed for at afprøve deres kompetencer inden for regnskabsanalyse i praksis.
Eleverne har desuden deltaget i et brobygningsforløb på SDU Kolding over fire moduler, hvor de har arbejdet med intraprenørskab og udviklet deres forståelse for innovation i en virksomhedsramme for at skabe vækst.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
13,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Søge information
- Skrive
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Tekstbehandling
- Regneark
- Præsentationsgrafik
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
10
|
Effektiv Ressourcestyring og Finansiel Planlægning
Anvendt litteratur og undervisningsmateriale:
Virksomhedsøkonomi, læreplan 2017 (Systime iBog), kapitel 32–35.
Undervisningen er tilrettelagt i overensstemmelse med læreplanens krav til kernestof inden for optimering.
Eleverne har opnået viden og forståelse for centrale begreber og metoder til styring og optimering af virksomheders omkostninger og aktiviteter. Der har været fokus på både teoretisk indsigt og praktisk anvendelse gennem opgaver, beregninger og casebaserede drøftelser.
Kernestof: Optimering samt emner inden for optimering af virksomhedens aktivitet med og uden knap kapacitet, Investering og finansiering
Kernestof: Optimering
Kapitel 32 – Optimering af knappe ressourcer
- Optimering ved én knap faktor og anskaffelse af ekstra ressourcer
- Vurdering af nye aktivitetsmuligheder
- Optimering ved flere knappe faktorer via lineær programmering
- Praktisk anvendelse af lineær programmering i Excel, GeoGebra og Systime-værktøj
Kapitel 33 – Investering
- Investeringers formål og lønsomhed
- Opstilling af nettobetalingsstrømme
- Investeringens rentabilitet vurderet med:
- Kapitalværdimetoden (også med Excel og varierende indtjening)
- Intern rente
- Pay-back-metoden
- Sammenligning af alternative investeringer
- Usikkerhed i investeringer: følsomhedsanalyser og simulering
-Det endelige investeringsvalg
Kapitel 34 – Finansiering
- Finansieringsformer: egenkapital og fremmedkapital
- Vurdering af virksomhedens kapitalstruktur:
- Horisontal og vertikal balancestruktur
Kapitel 35 – Lån og rente
- Lånets opbygning: hovedstol, afvikling og ydelse
- Typer af fremmedfinansiering: anlægslån, realkredit, leasing, kassekredit, leverandørkredit og crowdfunding
- Beregning af effektiv rente på forskellige låntyper
- Sammenligning af finansieringsalternativer ved investering:
- Valg baseret på effektiv rente
- Valg baseret på betalingsstrømme
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
16,00 moduler
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
PBL-forløb og eksamensforberedelse
Anvendt litteratur og andet undervisningsmateriale fordelt på kernestof og supplerende stof: Der blevet arbejdet mere uddybende med følgende område i PBL-forløb: Investering i anlægsaktiv med afsæt i en selvvalgt artikel.
PBL-Opgaven: Investering i anlægsaktiv
Formål:
- Eleverne analyserer en konkret virksomheds investering i et anlægsaktiv ud fra en økonomisk synsvinkel.
Indhold:
- Find en artikel om en konkret investering (fx ny teknologi, fabrik eller grøn omstilling)
- Formuler en problemstilling og 3-5 arbejdsspørgsmål
- Lav en investeringskalkule og følsomhedsanalyse
- Vurder investeringens rentabilitet og risici
- Artiklen skal være troværdig og vedlægges
Produkt:
- PowerPoint-præsentation med anbefaling til ledelsen: Er investeringen en god idé – og hvorfor?
Derudover har eleverne arbejdet med tidligere eksamenssæt og trænet den mundtlige eksamensform gennem øvelser og fremlæggelser. I den forbindelse har de stiftet bekendtskab med det grønne bord. Formålet har været at styrke deres faglige selvtillid og forberede dem bedst muligt til den mundtlige eksamen.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/942/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d55093817583",
"T": "/lectio/942/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d55093817583",
"H": "/lectio/942/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d55093817583"
}