IBC Fredericia Middelfart
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
IBC Fredericia Middelfart
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet ft2022 hhx SP2 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2023/24
Institution
IBC
Fag og niveau
Spansk A
Lærer(e)
Julie Kettnaker Brocks, Susanna Bæk Troelsen
Hold
ft2022 hhx SP2 (
fthhx 1 SP2
,
fthhx 2 SP2
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Begynderforløb Niveau A1
Titel 2
Forløb 1: Cultura y Fiestas
Titel 3
Forløb#3 Jovenes
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Begynderforløb Niveau A1
Indhold
Kernestof:
Siddepladser:
Lektie til i dag: Læs afsnittet om "temagloser" til i dag.
image.png
https://quizlet.com/355592031/los-dias-de-la-semana-y-los-meses-flash-cards/
Lektie til i dag:
Links:
Afsnit
Refleksive verber rutinas diarias y Tio Spanish.docx
Kapitel 4 Tapas opg til tekst III.docx
https://quizlet.com/761026130/decir-hacer-tener-flash-cards/
Video:
Neem básico: gå ind på linket (se ovenfor) og lav opgaverne til. Aflever i Lectio.Lytteopgave gf basico neem m opgaver.docx Besvar spørgsmålene til videoen. De er ikke så svære. Gør dig umage med stavning, accenter på ordene (især spørgeord) og bøjn
Nye siddepladser fra i dag:
I timen i dag:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 25
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb 1: Cultura y Fiestas
Indhold
Kernestof:
Lektie.Læs teksten "La America Latina" + besvar spørgsmål, capítulo 12 en el libro (kap 12 i bogen)
Amigos!!
lektie: øv bøjning af verberne ser, estar, tener og vivir
Lektie til i dag:
Jose- opgaverne er grammatikopgaver. I må arbejde sammen i par og jeg hjælper jer undervejs. Du skal bruge 2 timer på at forberede dig hjemmefra.
Lektie: Lyt til, læs og oversæt de to første tekster i kapitel 8 i Tapas. Tekst 1: Navarra, Tekst 2: Ignacio y Carlos Link: https://tapasonline.systime.dk/?id=146#c1422
I timen:
Emnekort Cultura y Fiestas.docx
I dag arbejder vi i bogen Ya Vamos, kap 10 - men OBS det er et arbejd-selv modul for jer. Så følg nedenstående vejledning og dokumenter. :-)
HUSK: 4. modul. Vi mødes i kantinen. Det er et fagligt modul/aktivitet, så der er mødepligt. Det bliver hyggeligt med spansk dans, snacks, quiz og 3.g fortæller om Málaga-turen. :-) Nos vemos!!
Spansk arrangement tirsdag d. 7/11-23
Kære 2 SP2 I skal deltage i vores 2 SP1 i dag. Vi arbejder med følgende tekst:
Læs og oversæt denne tekst til i dag https://espanaenlacalle.systime.dk/?id=150 læs ned til Eso emociona mucho".
Læs og oversæt den sidste del af kapitlet: Mennesketårne
Læs og oversæt i kap. 9 Un mundo de aficionados de fútbol
https://yavamos.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=183#c595
Vi har en test i dag uden hjælpemidler. I skal repetere bredt i pensum, og I vil blive testet i jeres generelle sprogforståelse.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Forløb#3 Jovenes
Vi har arbejdet med tekster fra España mañana: Alba, 19 años..., Adriana, 18 años..., Miguel, 21 años..., Guillermo, 17 años...
Den sidste del af forløbet har vi læst 2 kapitler fra Kap. 5: Gracias al movimiento..., Generation på røven: La generación perdida: "Muchos jóvenes no tienen lo suficiente para vivir":
Til de to nævnte kapitler skulle eleverne læse teksten på papir uden brug af bærbar, for at øve og styrke sproget og undgå brugen af google translate.
Grammatik: Sidst i forløbet har der været fokus på præteritum og imperfektum. Eleverne har forstået i stor udstrækning, hvordan man bruger de to datider, men der skal arbejdes videre med dem i det nye skoleår, specielt bøjningen af disse tider.
Indhold
Kernestof:
Her kan I se, hvor svært det danske sprog kan være og hvor vigtigt det er at kunne sproget og kommunikere med hinanden: https://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk https://www.youtube.com/watch?v=HMtZ4VdiC9E
Læs og oversæt 1. Alba, 19 años: “Los idiomas son fundamentales para conectar personas y culturas.” | España Mañana (forlagetcolumbus.dk) fra Aprender danés es difícil og hele det afsnit
traduce el texto_alba.docx Oversæt
Læs og oversæt det første afsnit af følgende tekst 2. Adriana, 18 años: “Es importante saber qué está pasando en el mundo y la fotografía ayuda a comprenderlo.” | España Mañana (forlagetcolumbus.dk Lav desuden opgave CI på s. 63 i Tapas. hvis I mangl
Læs og oversæt det 3. afsnit om Adriana i kap. 2: La importancia del periodismo til i dag. se linket:
Info om studieturen til Malaga i slutningen af modulet.
Individuel samtale med mig om kap. 2 Adriana, 18 años. Resten af klassen laver opgaver imens.
Læs Cámara digital o cámara analógica: https://espanamanana.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=135
Mens I laver opgaver ud fra teksten til i dag, færdiggør jeg samtalerne (mundtlige tests) med dem, der mangler
ejercicios_adriana_jovenes.docx skal afleveres i lectio
2. Adriana, 18 años: “Es importante saber qué está pasando en el mundo y la fotografía ayuda a comprenderlo.”
Afsnit
Læs 2 første afsnit af: Miguel, 21 años... https://espanamanana.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=136
Læs 3. afsnit af Miguel... La barbería como arte
definition af ord.docx
Læs sidste afsnit fra Miguel: Dos años en Londres
Læs: 12. Guillermo, 17 años: “Quiero que la gente cante mis canciones y se identifique con ellas.” https://espanamanana.ibog.forlagetcolumbus.dk/?id=145
Læs afsnit 2 og 3 af: 12. Guillermo, 17 años: “Quiero que la gente cante mis canciones y se identifique con ellas.”
Læs sidste afsnit af: 12. Guillermo, 17 años: “Quiero que la gente cante mis canciones y se identifique con ellas.”
Guillermo Rueda_indsæt bøjede verbum.docx
del ord op i kategorier.docx
Aflevering 2g_19.3.docx
Lav spørgsmål til svarene_volver.docx
las personas_volver.docx
De nedestående filer er IKKE lektier til i dag. Det er lidt opgaver I skal arbejde med efter vi har set (noget af) filmen i dag.
Muy eller mucho_screenshots_volver.docx
Skriv om din egen familie_øv poss._ ejefald.docx
3 billeder volver.docx
Medbring kompendiet med grammatik øvelser
Gracias al Movimiento_primera parte.docx Læs og forstå denne tekst vedhæftet
opgaver_1.del_movimiento.docx
Gracias al Movimiento_segunda parte.docx Læs og forstå den vedhæftede fil.
Læs og forstå teksten: Muchos jóvenes no tienen lo suficiente_parte 1.docx
Læs og forstå teksten: Muchos jóvenes no tienen lo suficiente.docx
De to datider på spansk.docx
præt. eller imp..docx
bernat y los jovenes_ejercicios.docx
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 32
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/942/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56060441185", "T": "/lectio/942/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56060441185", "H": "/lectio/942/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56060441185" }