Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
IBC
|
Fag og niveau
|
Afsætning B
|
Lærer(e)
|
Jesper Navne, Rico Bærenholdt Knudsen
|
Hold
|
fs2024-euxsaa-afB (fseuxsaa-afB)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Afsætning B EUX 2024/2025
Periode: August 2024 - Juni 2025
Lærebog:
SYSTIME, EUX afsætning B. Birte Ravn Østergård m.fl.
Opgaver og cases fra lærebogen.
Ad hoc (lærerkonstruerede) opgaver.
Casebaserede opgaver.
Diverse artikler. Fagskrifter, dagblade, online medier etc.
Online informationskilder. Statistikker, rapporter, websites etc.
Virkelighedsnære cases og eksempler.
Virksomhedsbesøg m. eksterne oplæg.
Forløb (grundlag for den mundtlige prøve jf. læreplanen):
Udarbejdelse af marketingplan for valgfri virksomhed.
Bred inddragelse af kernestofområderne.
Produkt i form af notat på 2 sider.
Til eksamen medbringer eleverne disse 2 sider.
Materialer brugt i undervisningen: https://www.lectio.dk/lectio/942/DokumentOversigt.aspx?laererid=22898442159&folderid=H66192479787__
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Læs i kapitel 1
-
Skim resten af kapitel 1, læs resumé, svar på ”10 skarpe”
-
Læs i kapitel 2, til og med afsnit 2.3
-
Læs resten af kapitel 2
-
læs afsnit 3.1
-
Læs i kapitel 10, til og med 10.1
-
læs afsnit 10.2læs gerne mere i kapitel 10
-
Link: https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=Q67PV5N7S5CP
-
Læs afsnit 10.3 + 10.4
-
Læs afsnit 10.5
-
Repetér afsnit 10.5
-
læs afsnit 3.2
-
læs afsnit 3.3 + 3.4
-
Opgave 3.8.docx
-
læs resten af kapitel 3
-
læs i kapitel 4 til og med 4.1
-
Omverdensanalyse_opgave.pptx
-
vi starter modulet med præsentationer
-
læs resten af kapitel 4
-
Repetér kapitel 4 og forbered opgave 4.4
-
læs i kapitel 5, til og med 5.2
-
læs afsnit 5.3 + 5.4
-
læs i kapitel 5 til og med afsnit 5.6
-
læs resten af kapitel 5
-
læs i kapitel 6, til og med 6.3
-
læs resten af kapitel 6
-
læs kapitel 6 igen, svar på "10 skarpe" (ligger under "resumé")
-
Repetér kapitel 6
-
1.Beskriv ZARAs målgruppe2.Beskriv købsadfærden (i butikken)3.Analyser ZARAs markedsføring (i butikken)Læs vedhæftede artikel:
-
lektier er opgaven der skal afleveres torsdag aften
-
læs i kapitel 7, til og med 7.2
-
læs 7.3 + 7.4
-
læs 7.5
-
læs i kapitel 8, til og med 8.2
-
læs 8.3 + 8.4
-
læs resten af kapitel 8
-
løs opgave 8.9: Rema 1000
-
EO6_oplæg_100124.pptx
-
læs i kapitel 9, til og med 9.3
-
læs 9.4 + 9.5
-
læs i kapitel 9 til og med 9.10
-
læs resten af kapitel 9
-
image.png
-
læs i kapitel 11, til og med 11.2
-
læs 11.3 + 11.4
-
læs i afsnit 11.5…
-
opgave 11.8
-
læs afsnit 11.6 + opgave fra sidst:Artikelopgave...
-
læs i kapitel 12, til og med 12.2
-
Artikel - Burger Kings nye look.pdf
-
læs artikel:
-
læs resten af kapitel 12
-
læs i kapitel 13, til og med 13.1
-
læs afsnit 13.2
-
læs resten af kapitel 13
-
læs i kapitel 14, til og med 14.2
-
læs 14.3 + 14.4
-
læs resten af kapitel 14
-
læs i kapitel 15, til og med 15.2
-
læs 15.3+15.4
-
læs resten af kapitel 15
-
læs kapitel 16
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Jysk virksomhedskarakteristik
|
26-08-2024
|
10.1 Årstiderne målgruppebeskrivelse
|
27-08-2024
|
opgave 3.8
|
20-09-2024
|
Opgave kapitel 3
|
27-09-2024
|
Joe & the Juice
|
08-10-2024
|
Opgave 6.9: Købsadfærdsbegreber
|
07-11-2024
|
Mountainbike opgave
|
21-11-2024
|
Case 9.1
|
18-02-2025
|
16/5 arbejd hjemme
|
16-05-2025
|
Projektforløbsopgave
|
23-05-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
83,00 moduler
Dækker over:
79 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Søge information
- Diskutere
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvstændighed
- Ansvarlighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
- Præsentationsgrafik
- Internet
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Eksperimentelt arbejde
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
-
Projektarbejde
|
{
"S": "/lectio/942/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66192479787",
"T": "/lectio/942/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66192479787",
"H": "/lectio/942/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66192479787"
}